Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelle vraag: waarde viool? +/-100 jaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snelle vraag: waarde viool? +/-100 jaar

    Heeft iemand een idee van de (mogelijke waarde) van een +/-100 jarige viool?

    Dat ze +/-100 jaar is daar zijn we zeker van omdat ze van de grootvader van mijn vrouw komt.
    In de klankkast staat een inscriptie Antonius (niet Antonio) Stradivarius.
    Ze veroont duidelijk gebruikssporen.

    We hebben hier een garageverkoop en we willen er een prijs opzetten.


    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

  • #2
    Re: Snelle vraag: waarde viool? +/-100 jaar

    Als er stradivarius in staat dan zou ik maar eens langs een echte kenner (of een paar) passeren ipv het via een garageverkoop te verkopen
    artikeltje:


    samengevat:
    kans dat het een echte is, is klein, maar bestaande; dus ga naar een erkende vioolkenner
    is het een nepper dan is ie mogelijks ook wel wat waard, maar hangt het ook af van de staat, waarbij reparatiekosten hoger kunnen zijn dan de waarde en voor zover de foto's laten zien is dat hier misschien wel het geval, en kan je dus niet veel vragen.
    Last edited by Guest5; 31 mei 2015, 09:18.

    Comment


    • #3
      Re: Snelle vraag: waarde viool? +/-100 jaar

      Het is geen echt Stradivarius. Eerder een copy van rond de vorige eeuwwisseling. Mijn vrouw wil dat ding absoluut het huis uit. Een vroege bieder wou er al €2 voor geven.
      Dat we ze nog lang mogen "trekken".
      Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

      Comment


      • #4
        Re: Snelle vraag: waarde viool? +/-100 jaar

        Oei.., daar zijn wel wat kosten aan mijn gedacht. Misschien eens mee naar een instrument bouwer of dito-kenner stappen.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Snelle vraag: waarde viool? +/-100 jaar

          Als ze mogelijk iets waard is, ga dan eens langs bij een vioolspeler of leraar.

          Ik zou dat nooit voor 2€ verkopen, tenzij een handelaar je zegt dat ze waardeloos is.

          Comment


          • #6
            Re: Snelle vraag: waarde viool? +/-100 jaar

            De kans dat je moet bijbetalen op het containerpark bestaat ook natuurlijk.
            Vraag eerst eens aan een kenner die ze eens in handen kan nemen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Snelle vraag: waarde viool? +/-100 jaar

              Ik heb hier ook zo'n exemplaar liggen,versleten.Nu die viool kan wel wat ouder zijn dan je denkt.Als je al Antonius Stradivarius zien staan hebt op een label,dan zie je ook verder nog een tekst,werd gemaakt in Cremona,(in het latijn),en een jaartal daarachter.Bij mij staat er 1721.In zoverre al deze labels authentiek zijn en te vertrouwen.Een echte zal het niet zijn.Maar kan wel uit die tijd komen.Rond Cremona,werd door heel de familie Stradivarius etc. dit soort violen gemaakt.Een soort massaproductie dus.Heb dat ooit eens een aantal jaar geleden opgezocht.(Voor zover ik het mij nog goed herinner.)
              Wat is dat waard ? Voor mij hangt er een sentimentele waarde aan vast.Wat is een oldtimer in de grond waard? Zijn gewicht in oud ijzer.In praktijk:Wat de gek er wilt voor geven.
              Maar voor twee euro zou ik ze toch niet weg doen.

              Comment


              • #8
                Re: Snelle vraag: waarde viool? +/-100 jaar

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                Ik zou dat nooit voor 2€ verkopen, tenzij een handelaar je zegt dat ze waardeloos is.
                Die zeggen altijd dat iets waardeloos is. Toen ik de inboedel van het ouderlijk huis verkocht, hingen daar 2 kristallen lusters van een gekende Antwerpse winkel. Ik had de factuur nog uit 1972 waar respectievelijk 62000Bfr en 41000Bfr op stond. De opkoper zegde dat het waardeloos glas was, maar hij wilde me wel helpen door ze gratis van het plafond te halen en ze mee te nemen om me er van te verlossen.

                Comment


                • #9
                  Re: Snelle vraag: waarde viool? +/-100 jaar

                  En dan.... kom je dit tegen : http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/cu...nsten/1.726399
                  'k Zou dus ook naar eerst een kenner gaan. En voor 2€: no way!
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Snelle vraag: waarde viool? +/-100 jaar

                    Nog eentje :
                    Vrouw-geeft-oude-Apple-gratis-weg-maar-beseft-niet-dat-die-182-000-euro-waard-is
                    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Snelle vraag: waarde viool? +/-100 jaar

                      Ik heb iets ervaring met antiek (niet te veel ook nie) ;-)
                      Bocht herken ik redelijk snel.

                      Ik kijk nooit naar booooring programmas op tv maar heb wel toevallig een aflevering gezien waarbij een 3 tal mensen bij Coppens kwam voor "schatten op zolder".
                      En EXACT zelfde viool hadden die mensen.

                      ....

                      wat het waard is....



                      ....




                      ...



                      Spanning opdrijven....




                      GEEN BAL!
                      lol
                      hooguit 50 euro voor een zot die da wil betalen.

                      Sorry maar er zijn massas kenmerken waar je kan aan zien dat het geen afwerking heeft. Is bocht.
                      In de kachel met die handel.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Snelle vraag: waarde viool? +/-100 jaar

                        Meestal wil dat etiketje zeggen dat een "model Stradivarius" is, maw een viool met dezelfde bouwvorm. Maar dat wil niks zeggen, kan van héél goed tot brandhout zijn. Enige manier om dat te weten is ermee naar iemand die er iets van ken gaan, die er snaren opzet en erop speelt. Als je iets van de geschiedenis kent en vooral hoe ze bewaard is zal het helpen.

                        Comment

                        Working...
                        X