Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Dikwijls Theo, wat is het probleem
    Ik zat in de bergen
    Slechte of geen wegmarkeringen, geen verlichting.
    Plus ik had wat zorgen met de brandstof. In België heb je om de vijf minuten een afrit en een tankstation.
    Was in de tijd dat er nog gps was.
    Voor mij is het zelfs nu nog beter om overdag te rijden en voor het donker op de plaats van de overnachting.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #32
      Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
      Goh .. alleszins toch nog een vriendelijkere dood dan door een idioot doodgereden te worden aan 90Km/u
      Aan de andere kant heeft die idioot dan toch tenminste zijn eigen saaiheid eventjes doorbroken vooraleer hij/zij er aan dood gaat .
      Moet ik zelf bakker zijn om een mening te hebben over het brood van mijn bakker?
      Oók wandelen met GPS?

      Comment


      • #33
        Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        We kennen allemaal wel voorbeelden van onozele boetes, jaren geleden, komt mijn broer van zijn werk, langs de weg Roeselare Menen,
        ter hoogte van Beitem is een grote stock, die tijdens de dag nogal wat volk over de vloer krijgt, en een parking heeft liggen langs
        de overkant van de weg, hebben ze zone 50 gemaakt, met een oversteekplaats, na 19 U is die zaak gesloten, mijn broer, is er na 22U
        geflitst, als er geen kat op de baan was, dat soort dingen vind ik dan niet normaal.
        Of je het nu normaal vind of niet; jou broer werd geflitst omdat hij sneller reed dan toegelaten. Geen verdere discussie nodig.
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #34
          Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          mijn broer, is er na 22U geflitst, als er geen kat op de baan was, dat soort dingen vind ik dan niet normaal.
          Dus eigenlijk moet het verkeersreglement aangepast worden in functie van het aantal voertuigen dat zich op dat ogenblik in een bepaalde perimeter rond jouw voertuig bevinden.

          Wie is er voorstander, dat wanneer er geen kat op de baan is, men:
          - de snelheidsbeperking mag negeren;
          - mag doorrijden aan een rood licht, anders sta je nutteloos te wachten voor 0 auto's die jouw baan kruisen;
          - voorrangsregels mag negeren;
          - .. eender welke verkeersregel, én waarom;

          Comment


          • #35
            Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Dus eigenlijk moet het verkeersreglement aangepast worden in functie van het aantal voertuigen dat zich op dat ogenblik in een bepaalde perimeter rond jouw voertuig bevinden.

            Wie is er voorstander, dat wanneer er geen kat op de baan is, men:
            - de snelheidsbeperking mag negeren;
            - mag doorrijden aan een rood licht, anders sta je nutteloos te wachten voor 0 auto's die jouw baan kruisen;
            - voorrangsregels mag negeren;
            - .. eender welke verkeersregel, én waarom;
            Je moet helemaal geen verkeersreglement aanpassen of regels negeren ... gewoon dynamische borden zetten die de snelheid aanpassen, ze doen het nu al op sommige snelwegen en zones 30.
            Verkeerslichten zou men op dezelfde manier kunnen programmeren dat die onder bepaalde voorwaarden op oranje knipperend staan en de gewone voorrangsregels weer gelden.
            Kleine ingreep (vooral bij de lichten) en zou ergernis sparen voor wie om middernacht aan een school of winkelcomplex passeert en er geen kat op de baan is.

            Maar of men dit ooit wil implementeren zal wel niet, de huidige regels vullen de kassa te goed.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #36
              Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              Of je het nu normaal vind of niet; jou broer werd geflitst omdat hij sneller reed dan toegelaten. Geen verdere discussie nodig.
              Héél juist, en ik zeg dan altijd, hééééél cru, maar het kan mij niks schelen en ik meen het : "Wanneer er iemand omver gemaaid wordt door één of andere snelheidsvoorstander of liever snelheidsmaniak, dan hoop ik altijd dat het een familielid is van dergelijke snelheidsmaniak en niet iemand van mijn familie".

              Ooit werd een tante van ons, gewoon langs de weg fietsend, door een racende motorrijder doodgereden (vermoord noem ik dat). Bleek na de vaststellingen dat hij rond de 150 km/u reed door het centrum waar 60 (toen nog) de regel was. Haar man bleef achter met 5 kinderen waarvan het jongste 1 jaar oud was.
              Dat al die onverantwoordelijken daar eens aan denken voor ze hun rechter pedaal diep intrappen, of hier komen lullen en snoeven over ikke en mijnen dikke (snelle).......
              Potentiële moordenaars noem ik die liefhebbers van snelheid. Daar bestaan circuits voor, maar zij denken dat ons wegennet hun circuit is, want dikke boetes kunnen ze toch makkelijk betalen.
              Maar ik ben al zeker dat het héél stil zal worden.......
              Ik blijf alle topics opvolgen, zodra er nog opgeschept wordt over snelheid zal ik 'ze' wel aanspreken/aanschrijven.
              Last edited by Guest17; 24 januari 2014, 12:31.

              Comment


              • #37
                Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Ik zat in de bergen
                Slechte of geen wegmarkeringen, geen verlichting.
                Plus ik had wat zorgen met de brandstof. In België heb je om de vijf minuten een afrit en een tankstation.
                Was in de tijd dat er nog gps was.
                Voor mij is het zelfs nu nog beter om overdag te rijden en voor het donker op de plaats van de overnachting.
                Beste Theo,
                Rijden in het donker - zonder straatverlichting - is in de bergen nog altijd best hoor.
                Zo zie veel beter de tegenliggers komen.
                Dat is althans mijn ervaring. Na mijn werk kom ik altijd in het donker door de bergweggetjes naar huis. Veel veiliger dan overdag!
                Ook zonder grote lichten. Het is mij eens overkomen dat een overstekend everzwijn totaal verblind was door mijn grote lichten en gewoon stofstijf op de baan bleef staan.
                Net een zwaar ongeluk kunnen vermijden...
                Je zal maar op zo een joekel van 80 kg botsen.
                En ja, benzinestations... jullie zijn toch verwend hoor.
                Moet je gewoon rekening mee houden hé dat er niet alle vijf minuten eentje is.
                Over de slechte wegmarkeringen moet ik je dan wel bijtreden!
                Touch the Earth...Gently
                www.passionsenfrance.com

                Comment


                • #38
                  Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Was in de tijd dat er nog gps was.
                  Waar is de tijd...
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #39
                    Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                    Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                    ......
                    En ja, benzinestations... jullie zijn toch verwend hoor.
                    Moet je gewoon rekening mee houden hé dat er niet alle vijf minuten eentje is.
                    of gewoon een tankje van 5 liter mee nemen.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #40
                      Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                      Oorspronkelijk geplaatst door VIM Bekijk bericht
                      Allemaal goed en wel, maar hier zijn ze toch al jaaaaren bezig met van alle A- en B-wegen nu F-wegen te maken!?
                      Drievaks "steenwegen" zijn zo goed als allemaal teruggebracht naar 2 rijvakken. Op verkeerswisselaars hebben ze intussen al meer witte verf gesmeerd dan wat er vroeger in gans het land te vinden was, enkel om van die reusachtige gestreepte verboden-te-rijden-stroken te maken.
                      Ringwegen rond steden worden één voor één teruggebracht naar 1 rijvakje in elke richting. Als ze de nu ongebruikte beton en asfalt opbreken, kunnen ze er de Noordzee mee vullen. Zijn de lage landen direct beschermd tegen het stijgende zeeniveau.
                      Tot voor een paar jaar kon je op de rustige wegen in de provincies waar nog ruimte is overal 90 rijden. Verleden tijd: 70 is snel genoeg. Is veel veiliger voor de koeien in de wei en de bomen op de hei.
                      En leg er nog maar een reeks snelheidsdrempels (as-breek-drempels) bij of zet bloembakken, paaltjes en andere obstakels om de rijvaardigheid aan te scherpen.
                      Je hangt dan nog geregeld achter snelheidsduivels die OVERAL 30 tot 40 per uur rijden. (Hebben hun rijbewijs wellicht bij een doos ontbijtgranen gekregen.)
                      De dag dat we met z'n allen stilstaan zal Crevits komen kakelen dat het allemaal veel veiliger geworden is. Stilstaan is dan de nieuwe norm.
                      Dan is het mobiliteitsprobleem inderdaad opgelost... want mobiel zijn we dan al lang niet meer.

                      Van 90 naar 80 is misschien NIET ALTIJD een slecht idee... maar met zekerheid ook een te algemene regel.
                      De snelheid is niet de oorzaak van het mobiliteitsprobleem.
                      Een belangrijke oorzaak zijn de verkeersongelukken op onze autostrades. Soms ook wegenwerken.
                      Dan valt het verkeer stil.
                      Wel hebben ook veel teveel auto's en buitenlands verkeer.
                      Zelfs een paar uren stilstand kost miljoenen euro's.
                      Het lijkt er wel op dat men liever die kosten betaalt i.p.v. er praktisch, zelf iets aan te doen.
                      Het enige wat wel gedaan wordt is roepen naar de staat en zijn minister.

                      Een offensief gedrag gaat ook niet samen met defensief autorijden.
                      Ben wel voorstander van dynamische verkeersborden zoals VerSeg zegt.
                      Ben wel geen voorstander om bijv. in de buitenwijken die snelheden te verhogen van 30 à 40
                      naar 90 km/uur, ook al is het midden in de nacht.
                      Ben zelf al genoeg tegen gekomen van loslopende honden tot zatteriken.

                      Provinciewegen.
                      Daar valt iets over te zeggen
                      Vroeger waren de bomen de boosdoeners.
                      En hoe afschuwelijker de ongelukken er uit zagen, hoe harder er geroepen
                      werd dat die bomen weg moesten.
                      Ik heb ze gezien die ongelukken waar bijv. de helft van het slachtoffer tegen de boom plakt
                      en de rest kon bijeen gevaagd worden in de omgeving.
                      En zoals ik al zei: de bomen moesten weg.
                      Over het rijdgedrag, de staat van wagen en ja soms ook de staat van de wegen werd niet veel gesproken.

                      Veel winst in tijd maak je ook niet bij een hogere snelheid.
                      Er zijn cijfers maar ik heb ze niet bij de hand.

                      Wat is het nut van hoge snelheid 's nachts?

                      De enige solidariteit onder chauffeurs is het gezamenlijk klagen over de bij hun populaire problemen
                      die ze 9 op 10 zelf veroorzaken
                      Individueel achter het stuur zijn het meetstal egoïstische "beesten"
                      (ja ik overdrijf maar zoiets maakt de zaken duidelijker)
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #41
                        Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        of gewoon een tankje van 5 liter mee nemen.
                        grt,bouk.
                        Zou ik ten zeerste afraden. Ik vraag mij trouwens af of dit wel reglementair is.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #42
                          Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                          Beste Theo,
                          Rijden in het donker - zonder straatverlichting - is in de bergen nog altijd best hoor.
                          Zo zie veel beter de tegenliggers komen.
                          Dat is althans mijn ervaring. Na mijn werk kom ik altijd in het donker door de bergweggetjes naar huis. Veel veiliger dan overdag!
                          Ook zonder grote lichten. Het is mij eens overkomen dat een overstekend everzwijn totaal verblind was door mijn grote lichten en gewoon stofstijf op de baan bleef staan.
                          Net een zwaar ongeluk kunnen vermijden...
                          Je zal maar op zo een joekel van 80 kg botsen.
                          En ja, benzinestations... jullie zijn toch verwend hoor.
                          Moet je gewoon rekening mee houden hé dat er niet alle vijf minuten eentje is.
                          Over de slechte wegmarkeringen moet ik je dan wel bijtreden!
                          Inderdaad het gebrek aan voldoende benzinestations is in Frankrijk voor ons belgen, serieus aanpassen als je niet op de snelwegen rijdt. En het is dan nog zo dat bij sommige A-merken je enkel kan tanken met een tankkaart van het merk zelf.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #43
                            Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                            Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                            Beste Theo,
                            Rijden in het donker - zonder straatverlichting - is in de bergen nog altijd best hoor.
                            Zo zie veel beter de tegenliggers komen.
                            Dat is althans mijn ervaring. Na mijn werk kom ik altijd in het donker door de bergweggetjes naar huis. Veel veiliger dan overdag!
                            Ook zonder grote lichten. Het is mij eens overkomen dat een overstekend everzwijn totaal verblind was door mijn grote lichten en gewoon stofstijf op de baan bleef staan.
                            Net een zwaar ongeluk kunnen vermijden...
                            Je zal maar op zo een joekel van 80 kg botsen.
                            En ja, benzinestations... jullie zijn toch verwend hoor.
                            Moet je gewoon rekening mee houden hé dat er niet alle vijf minuten eentje is.
                            Over de slechte wegmarkeringen moet ik je dan wel bijtreden!
                            Ok
                            Overdag in de bergen kan ik wel meer zien en de afstanden beter inschatten.
                            's Nachts in de bergen en vooral dan bij bochten is het een stuk moeilijker en vermoeiender.
                            Probleem is ook dat ik er niet elke dag rijd he.

                            Met het vliegtuig heb ik minder problemen
                            Over de Alpen vliegen of de Pyreneeën is véél plezanter.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #44
                              Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Zou ik ten zeerste afraden. Ik vraag mij trouwens af of dit wel reglementair is.
                              ja hoor:
                              Om binnen de strafrechtelijke kaders te blijven mag 'los' max 2 x 20 liter meegenomen worden...
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #45
                                Re: Snelheid van 90 naar 80 Kmh op D wegen in Frankrijk.

                                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                                Ok
                                Overdag in de bergen kan ik wel meer zien en de afstanden beter inschatten.
                                's Nachts in de bergen en vooral dan bij bochten is het een stuk moeilijker en vermoeiender.
                                Probleem is ook dat ik er niet elke dag rijd he.

                                Met het vliegtuig heb ik minder problemen
                                Over de Alpen vliegen of de Pyreneeën is véél plezanter.
                                En véééééél veiliger !! Maar daar hebben snelheidsmaniakken lak aan.
                                Maar geen nood, straks (kan kort of lang duren) worden ze toch ergens van een boom geschraapt, en maar goed ook.

                                Comment

                                Working...
                                X