Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

slaapkamer - geluidsisolatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • slaapkamer - geluidsisolatie

    We hebben een slaapkamer aan de straatkant. We hebben s'nachts veel last van lawaai van het verkeer en ook van de buren (rijhuis). We hebben nochthans dubbel glas maar dit is niet goed genoeg. Tips om de kamer wat stiller te krijgen ? Speciaal glas ? Iets om de muren wat te isoleren etc ?

    alvast bedankt

  • #2
    Re: slaapkamer - geluidsisolatie

    Als het echt van het venster (glas) zou komen kan je overwegen om geluidswerend glas te plaatsen.
    Dit is minimaal dubbel glas waar er (net zoals superisolerend glas) argon gas in het spouwblad gespoten wordt maar waar het binnenste en buitenste glasblad een verschillende dikte heeft zodat deze elk een andere resonantie hebben en de trillingen minder snel doorlaten.

    Comment


    • #3
      Re: slaapkamer - geluidsisolatie



      voor glas kan ik je niet helpen.

      Comment


      • #4
        Re: slaapkamer - geluidsisolatie

        Kurk in de spouwmuur helpt ook . En als dat niet kan dan is er de mogelijkheid om de muur met kurk te bekleden . De eigenschap van kurk is dat het geluid absorbeert.

        Comment


        • #5
          Re: slaapkamer - geluidsisolatie

          Het isoleren van een huis is een wetenschap op zich... Verkeerslawaai kan je mogelijk met een suskast (ventileren zonder luikje open) oplossen.

          Voor meer info kan je ook eens op de site van de stichting geluidshinder kijken.
          Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

          Comment


          • #6
            Re: slaapkamer - geluidsisolatie

            oordopjes gebruiken! ik slaap er elke dag mee!
            Vriendelijke groeten, Sven
            Nikon D80 + Tokina 12-24 f4 + Tamron 28-75 f2.8 + Nikkor 50mm f1.8 + Nikon SB600 en een Canon Powershot S5 IS.

            Comment


            • #7
              Re: slaapkamer - geluidsisolatie

              Oorspronkelijk geplaatst door Svendc Bekijk bericht
              oordopjes gebruiken! ik slaap er elke dag mee!
              Ik ook. Eerlijk gezegd, ik kan niet meer zonder. Eerst kocht ik ze bij de apotheker (kost een fortuin), daana even bij het Kruidvat, maar nu bij winkels zoals Galler. Online bestellen kan ook 250 paar voor 31 Euro



              Het is misschien een drastische stap, maar een stuk goedkoper dan isoleren en het verkeer en de buren zult ge niet meer horen (of het moet al heel erg zijn). De wekker is dan weer luid genoeg om er doorheen te horen.
              Ik weet het, 's nachts moet het stil zijn, maar als ge pech hebt met de buren, zit ge er mee.
              Als verhuizen een optie is, zou ik dat ook in overweging nemen.
              Last edited by Stepn; 17 juni 2008, 23:39.

              Comment


              • #8
                Re: slaapkamer - geluidsisolatie

                Oorspronkelijk geplaatst door Svendc Bekijk bericht
                oordopjes gebruiken! ik slaap er elke dag mee!
                Dat ze daar nog niet opgekomen zijn in de buurt van onze nationale luchthaven... (NOT kidding)

                Comment


                • #9
                  Re: slaapkamer - geluidsisolatie

                  oordopjes heb ik ook al geprobeerd maar ik kan er niet mee slapen. Het is iets raar want als ik oordopjes insteek dan krijg ik een vreemd soort druk in mijn oren en bovendien hoor ik dan mijn hartslag ! (ik weet ook niet waarom , so don't ask lol)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Svendc Bekijk bericht
                  oordopjes gebruiken! ik slaap er elke dag mee!

                  Comment


                  • #10
                    Re: slaapkamer - geluidsisolatie

                    We hebben hier geluidswerend glas en dit help uitstekend tegen het lawaai van een voorbijdenderende trein (op 400m afstand).
                    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                    Comment


                    • #11
                      Re: slaapkamer - geluidsisolatie

                      Oorspronkelijk geplaatst door dekoningg Bekijk bericht
                      oordopjes heb ik ook al geprobeerd maar ik kan er niet mee slapen. Het is iets raar want als ik oordopjes insteek dan krijg ik een vreemd soort druk in mijn oren en bovendien hoor ik dan mijn hartslag ! (ik weet ook niet waarom , so don't ask lol)
                      Ik hoor ook mijn hartslag met mijn oordoppen in, maar liever dat dan andere stoorzenders. Ook merk ik bij langdurig gebruik dat ik wat duizelig word (omgeving van het evenwichtsorgaan ?)
                      Last edited by dgdirk; 18 juni 2008, 13:15. Reden: tikfouten

                      Comment


                      • #12
                        Re: slaapkamer - geluidsisolatie

                        Voor de beglazing kan je ook kiezen voor triple beglazing.

                        Bestaande beglazing vervangen, door de dikte is dit in alu en pvc ramen moelijk, in houten ramen kan het slag dieper uitgefreesd worden.

                        Bestaande beglazing laten zitten en een derde enkele beglazing aan de binnenzijde bijplaatsen.

                        Voor de muren een bijkomende geisoleerde stijlwand plaatsen met een luchtspouw ertussen zonder te verankeren aan de bestaande muur.
                        CANON EOS 400D + EF-S18-55mm f/3.5-5.6 +TAMRON 17-50mm f/2.8 + EF 70-200mm f/4L USM + EF 50mm f/1.8II

                        Comment


                        • #13
                          Re: slaapkamer - geluidsisolatie

                          Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
                          Ik hoor ook mijn hartslag met mijn oordoppen in, maar liever dat dan andere stoorzenders. Ook merk ik bij langdurig gebruik dat ik wat duizelig word (omgeving van het evenwichtsorgaan ?)
                          Misschien dat ge de verkeerde soort gebruikte? (al hoor je inderdaad wel hartslag en ademhaling, dat is wel even wennen) Ik heb ze ongeveer allemaal geprobeerd en alleen EAR Classic kan ik een hele nacht (of dag als ik eens niks wil horen) verdragen. Het is een soort mousse/schuim(rubber), sluit de lucht niet op in je oor (duizeligheid?) en is niet irriterend. Alle andere materialen beginnen al na enkele uren te irriteren. Maar ja, het zal ook wel voor iedereen verschillend zijn. Iedere mens reageerd anders. Het was ook maar een ideetje (misschien inderdaad ook voor diegenen die in de buurt van een luchthaven wonen, Silent M. )
                          Last edited by Stepn; 18 juni 2008, 15:42.

                          Comment


                          • #14
                            Re: slaapkamer - geluidsisolatie

                            Ik woon vlak naast de ring en als m'n raam openstaat in de zomer kan het ook wel eens té worden. (zelfs 's nachts...) Normaal verdraag ik niet langer dan een uur van die synthetische oordopjes, niet echt handig dus. Maar ik heb er een tijdje geleden andere gevonden die niet van iets synthetisch gemaakt zijn. (Quies mocht het je interesseren) Wel iets duurder dan die schuimrubber dingskes, maar voor mij werkt 't wel.
                            Gewoon 'n paar dingen uitproberen, zoals Stepn al zei dus...

                            Comment


                            • #15
                              Re: slaapkamer - geluidsisolatie

                              Oorspronkelijk geplaatst door Woody Edison Bekijk bericht
                              Ik woon vlak naast de ring en als m'n raam openstaat in de zomer kan het ook wel eens té worden. (zelfs 's nachts...) Normaal verdraag ik niet langer dan een uur van die synthetische oordopjes, niet echt handig dus. Maar ik heb er een tijdje geleden andere gevonden die niet van iets synthetisch gemaakt zijn. (Quies mocht het je interesseren) Wel iets duurder dan die schuimrubber dingskes, maar voor mij werkt 't wel.
                              Gewoon 'n paar dingen uitproberen, zoals Stepn al zei dus...
                              Ah Quies, been there done that (lol) Irritatie al na enkele uren. Neen, alleen EAR voor mij. Ik heb zelfs van die gesofisticeerde (en evenredig dure) dopjes besteld van het internet (met 'selectieve frequentie demping' enz..). Ik kreeg die dingen verdorie bijna niet meer uit m'n oor.
                              Wat een mens moet lijden tegenwoordig om wat stilte..

                              Comment

                              Working...
                              X