Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

scannen van landkaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • scannen van landkaart

    ik zoek een persoon of winkel die me kan helpen met het scannen van oude (geplooide) landkaarten, 90 op 120 cm, in kleur, dit voor 1,2 of 3 kaarten. (mijn copycenter scant maar tot A4 in kleur)
    dit komt +/- overeen met papierformaat DIN C0
    ééntje daarvan is te oud om vaak te manipuleren en moet dus in één of twee keer gescand worden.
    liefst omgeving brussel .... en (sorry) aan een zacht prijsje
    ook ideeën voor het vlakmaken zijn welkom, ik dacht aan strijkijzer op allerlaagste stand.

    dank bij voorbaat !

    (ik heb dit een jaartje geleden al eens gepost zonder resultaat, maar wie niet waagt ...)
    Last edited by Kvanlang; 26 maart 2008, 18:22. Reden: verduidelijking en verfijning tekst

  • #2
    Re: scannen van landkaart

    is fotograferen eventueel een optie?

    Comment


    • #3
      Re: scannen van landkaart

      Bel eens naar Clips in Asse,

      ik weet dat die een grote plotter hebben, dus misschien ook een scanner.

      Comment


      • #4
        Re: scannen van landkaart

        Volgens mij rusten op kaarten óók copy rights dus kopiëren is eigenlijk geen optie, in Nederland hebben we een topografische dienst , waar je alle kaarten gevouwen, ongevouwen, in verschillende maten en geplastificeerd of niet kunt krijgen, tegen redelijke tarieven. Wellicht bestaat er in BE ook zo iets met deze link kom je er misschien wel uit.
        Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
        Canon eos 7D Mijn site

        Comment


        • #5
          Re: scannen van landkaart

          Dank voor de tips

          a) Copyright etc : het is een oudere kaart, van 1946 ;
          copyright ... eerlijk gezegd weet ik het niet of dat nog geldt

          b) Een plotter .... : dat is meestal geen probleem ; een scanner van dat formaat daarentegen ...

          Comment


          • #6
            Re: scannen van landkaart

            mocht in je profiel staan van waar je bent ...

            bij denobele (gent) hebben ze een grootformaatscanner.
            daar al eens geïnformeerd?

            mm
            ∏__|_ ∏__|_
            "no rules, great shots"
            Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

            Comment


            • #7
              Re: scannen van landkaart

              Fotograferen die kaart... lijkt me de beste optie... wordt ook zo gedaan met schilderijen he... of anders inscannen op A4 formaat en photoshop laten "photomergen"... of anders een dtp-bureau of drukkerij raadplegen mbt drumscanner... (scanner op rol)

              Tim W.
              Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

              Comment

              Working...
              X