Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samsung Galaxy S II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Samsung Galaxy S II

    Ik ben een verwoed iPhone gebruiker maar heb gisteren voor de eerste keer de Samsung Galaxy S II in mijn pollen gehad . . . was toch wel even verschieten, dit toestel weegt bijna niks ivm met de iPhone, beeldkwaliteit vond ik echt wel beter en de snelheid waarmee alles werkte was ook hoger dan met mijn iPhone 4. Ik was eerlijk gezegd zwaar onder de indruk van dit toestel, ook de foto's die je er kon mee maken steken qua kwaliteit torenhoog boven de iPhone 4 uit. . . ik twijfel of ik ga kunnen wachten tot de iPhone 5 uitkomt . . .
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Samsung Galaxy S II

    Ik heb ook op twijfel gestaan, de foto's zullen zeker wel beter zijn, want de iPhone 4 maakt nog steeds matige foto's.

    Maar ik heb al een hele resem toestellen gehad; Nokia 6320!, Qtek 2020, Nokia N95 8GB ( zeer goede foto's !!! ), HTC HD2, NOKIA N900.....

    Onlangs heb ik me een 2nd hand iPhone 4 aangeschaft en ik moet eerlijk zeggen: alles werkt zoals het hoort, niks problemen, niks opzoeken...

    Ik was erg sceptisch tov Apple, maar sinds de iPad ben ik hier op teruggekomen.
    Sinds vandaag staat hier ook een iMac !

    En als de iPhone 5 uitkomt zal ik ook weer in de rij staan !
    Last edited by Alfa Centauri; 31 juli 2011, 21:32.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Samsung Galaxy S II

      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      (...)Onlangs heb ik me een 2nd hand iPhone 4 aangeschaft en ik moet eerlijk zeggen: alles werkt zoals het hoort, niks problemen, niks opzoeken...(...)
      Echt specifiek en concreet ben je niet. Mijn eerste GSM van de jaren '90 werkte ook zoals het hoort, niks problemen en niks opzoeken.

      Moest de dag komen dat ik 500+ euro aan een GSM wil geven, dan zou ik hoogstwaarschijnlijk voor de Galaxy S II gaan. De markt is geëvolueerd. Concurrenten benen de vlotheid, gladheid en veelzijdigheid van de iPhone mee. Maar de iPhone blijft even "gesloten" en protectionistisch. Voor iedereen die beetje objectief kan kijken (niet onbelangrijk), staat de iPhone dus al lang niet meer eenzaam aan de top.

      Interessante handtekening trouwens.

      Comment


      • #4
        Re: Samsung Galaxy S II

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ik ben een verwoed iPhone gebruiker maar heb gisteren voor de eerste keer de Samsung Galaxy S II in mijn pollen gehad . . . was toch wel even verschieten, dit toestel weegt bijna niks ivm met de iPhone, beeldkwaliteit vond ik echt wel beter en de snelheid waarmee alles werkte was ook hoger dan met mijn iPhone 4. Ik was eerlijk gezegd zwaar onder de indruk van dit toestel, ook de foto's die je er kon mee maken steken qua kwaliteit torenhoog boven de iPhone 4 uit. . . ik twijfel of ik ga kunnen wachten tot de iPhone 5 uitkomt . . .
        Ach, zelfs al ga je weer eens even vreemd, vanaf half september lonkt de 5 toch weer. Want dan ben je het gedoe al weer beu. en wil je weer die Appstore op ;-)

        Comment


        • #5
          Re: Samsung Galaxy S II

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Ach, zelfs al ga je weer eens even vreemd, vanaf half september lonkt de 5 toch weer. Want dan ben je het gedoe al weer beu. en wil je weer die Appstore op ;-)
          Rudy, spelbreker, nu had ik juist een excuus om de Samsung Galaxy S II morgen aan te schaffen ....
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Samsung Galaxy S II

            Het nadeel is dat je van die Samsung na een half jaar wellicht niets meer krijgt.
            Apple behoudt toch beter zijn waarde.

            Ik las onlangs dat Apple nu op 1 staat inzake smartphone-verkoop, gevolgd door Samsung en dat Nokia naar de derde plaats is verdrongen.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Samsung Galaxy S II

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Het nadeel is dat je van die Samsung na een half jaar wellicht niets meer krijgt.
              Apple behoudt toch beter zijn waarde.
              Ah en ik maar denken dat gebruiksgemak en design doorslaggevend was bij iPhone


              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Ik las onlangs dat Apple nu op 1 staat inzake smartphone-verkoop, gevolgd door Samsung en dat Nokia naar de derde plaats is verdrongen.
              Iets relevanter is de verdeling qua OS:

              2010:


              En rekening houdend met het feit dat de GS2 nog niet lang op de markt is, de smartphonemarkt ondertussen meer dan 80% gegroeid is, zullen de cijfers voor 2011 hoogstwaarschijnlijk in dezelfde zin verder evolueren en zal Android blijven domineren. Een iPhone 5 met een iets glanzender oppervlak en een iets betere camera, zie ik daar geen plotse verandering in brengen.

              Comment


              • #8
                Re: Samsung Galaxy S II

                Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                Echt specifiek en concreet ben je niet. Mijn eerste GSM van de jaren '90 werkte ook zoals het hoort, niks problemen en niks opzoeken.

                Moest de dag komen dat ik 500+ euro aan een GSM wil geven, dan zou ik hoogstwaarschijnlijk voor de Galaxy S II gaan. De markt is geëvolueerd. Concurrenten benen de vlotheid, gladheid en veelzijdigheid van de iPhone mee. Maar de iPhone blijft even "gesloten" en protectionistisch. Voor iedereen die beetje objectief kan kijken (niet onbelangrijk), staat de iPhone dus al lang niet meer eenzaam aan de top.

                Interessante handtekening trouwens.
                Pfff...allez vooruit...het waren ieder op zich wel goede GSM's maar ze hadden elkeen hun kleine tekortkomingen.

                Inzake de eerste Nokia, hier heb ik het nummer fout getikt: het moest 6310i zijn.

                Nokia 6310i = destijds een top-gsm, superlange batterijduur ( gemakkelijk een week ),
                makkelijk te pairen met mijn Prius, menu-systeem vond ik niet zo erg gebruiksvriendelijk, maar in die tijd deed je niet veel meer dan bellen.

                Qtek 2020= in feite gekocht als eerste GPS, tof toestel, kon werd door de BTvan mijn Prius NIET herkend, en ja...moet ik nog meer zeggen ... het was een Windows-toestelleke....

                Nokia N95 8GB = heel veel plezier van gehad, zéér goede foto's, filmpjes, maar toen begon ( voor mij alleszins ) de behoefte groter te worden om te kunnen surfen, en dit was zeer onhandig met dit toestel.

                HTC HD2 = in vele reviews de rechtstreekse concurrent van de iPhone genoemd, maar ... weeral een Windows omgeving ( ik had het kunnen weten ), en ik kon het touch screen maar niet gewoon worden. Zéér goed scherm, maar anderzijds als GSM nét iets te groot - dat besef ik nu pas. Ook niet zo super gebruiksvriendelijk. De dikke handleiding doornemen is wel een must.

                NOKIA N900 = is echt een mini-computer, deze werkt onder Maemo, foto's iets minder dan de N95 imho, fysiek toetsenbord is wel een meerwaarde maar maakt de gsm ook dik en lomp. Nokia Ovi store blinkt ook niet uit door gebruiksvriendelijkheid.
                Van de GSM zelf vond ik de submenu's ook niet altijd even duidelijk en soms zelfs dubbelzinnig.
                Ah, en ik kon de dus geen simpel WORD document mee openen, of ik moest er nog es een speciale applicatie voor KOPEN !!!
                Vind ik toch straf. Ik krijg regelmatig van mijn baas weekplanningen door en die kon ik dus niet lezen.


                De HTC HD2 en de Nokia N900 liggen hier nog, dus als je interesse moest hebben, mogen ze voor een redelijke prijs weg. Anders gaan ze naar de dochter.

                SAMSUNG GALAXY II = dus niet gekocht, misschien toch iets te groot, en vooral: dan moest ik mijn CC weer koppelen aan mijn gmail-account. Bij Apple kan je dan ten minste nog betalen via iTunes kaarten. Alhoewel dat dit ook niet het ideaal is, want ik vermoed dat je zo'n kaart moeilijk op "nul euro" zal kunnen krijgen. Dus je zal ofwel iets moeten laten vallen, ofwel wéér een iTunes kaart moeten kopen. Maar soit, zoveel extra soft heb ik in feite niet nodig.

                iPhone4: aanraakscherm werkt hier wél voor mij - ik heb de indruk dat dit toch beter reageert, bluetooth, gps, facetime, enfin, alles werkt ZONDER EEN BOEKJE TE LEZEN.
                De gsm heeft voor mij de perfecte afmetingen, batterij doet het redelijk goed ( een smartphone heeft altijd een beperkte autonomie --- > BT, WIFI, ... )
                App store is gigantisch - als je het hier niet kan vinden, vind je het nergens.
                Gesloten systeem, OK, maar elk nadeel hep zijn voordeel zei eens een bekende Nederlander
                De apps zijn trouwens meestal spotgoedkoop.

                Vandaag nog ondervonden op onze iMac: je haalt OS X Lion binnen voor 24 euro !!!!
                Voor die prijs wil er toch niemand een illegale kopie meer ?

                Ik breek de Samsung zeker niet af, want ik heb hier ook een Galaxy Tab P1000 liggen en die werkt supergoed.

                Maar de iPhone bleek wél een goede keuze.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

                Comment


                • #9
                  Re: Samsung Galaxy S II

                  Hm kheb nergens gevraagd naar een review van al je vorige toestellen, ma bon.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  (...)
                  Gesloten systeem, OK, maar elk nadeel hep zijn voordeel zei eens een bekende Nederlander
                  Mijn punt was, apps voor Android gaan ook meer & meer toenemen in beschikbaarheid, niet in het minst omdat er veel meer Android GSM's verkocht worden dan iPhones, dus een van de nadelen van Android tov iOS is zichzelf aan het oplossen. Maar Apple wordt er niet opener op, dat nadeel blijft. Tenzij de iPhone 5 één of ander technisch mirakel aan boord heeft, heeft de iPhone minder en minder objectieve USP's.

                  Ik verwachtte eigenlijk een reactie daarop, ipv die essay hierboven. Jammer maar helaas.

                  En wat de prijs van een update met Apple OS X Lion te maken heeft smartphones, zie ik ook niet direct. Apple gaat geen 100 euro meer vragen als je niet belt met een iPhone.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Samsung Galaxy S II

                    Die S II is inderdaad wel supersnel en beeldkwaliteit vind ik net als de S 1 toch nog een stuk beter dan de iPhone. De iPhone vind ik wel mooi maar de rest verkies ik bij de Samsung. Het zou een mix van beiden moeten zijn.
                    Verzenden via bluetooth doe ik veel, blijkbaar standaard niet mogelijk met de iPhone?
                    Enige vraag die ik direct heb, is die S II niet wat groot aan het worden?
                    Wel goed voor multimedia natuurlijk. o

                    En waar halen jullie het dat er voor Android niet veel applicaties zijn?
                    Het is me nog niet gelukt en het zal me ook nooit lukken de lijst helemaal af te lopen.
                    Last edited by VerSeg; 31 juli 2011, 23:06.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Samsung Galaxy S II

                      Ik heb ook geen kristallen bol, punt is gewoon dat ik aan de TS wou aangeven dat ik voor een Iphone 4 gekozen heb boven de Samsung Galaxy II ( die natuurlijk misschien "technisch" wat beter is, want hij is van de allerlaatste generatie )
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Re: Samsung Galaxy S II

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Enige vraag die ik direct heb, is die S II niet wat groot aan het worden?
                        Wel goed voor multimedia natuurlijk.
                        Dat vind ik ook dus, heb de even grote HDC HD 2 gehad en die is in feite té groot.

                        Want als je in de zetel of in de trein of op de bus een film wil bekijken gebruik je nu een TABLET.

                        De multimedia-functie van een smartphone mag er nog steeds zijn imho, maar het IS en BLIJFT een GSM, dus moet ie lekker draagbaar zijn imho.

                        De iPhone 4 past lekker in de broekzak. In mijn overhemd riskeer ik dat niet. ( bukken, vallen, knots ! )
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Samsung Galaxy S II

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Want als je in de zetel of in de trein of op de bus een film wil bekijken gebruik je nu een TABLET.
                          Maar niet iedereen koopt een tablet ... en die overal meesleuren doe ik zelf ook niet hoor.
                          GSM is voor onderweg en tablet voor thuis (in mijn geval).
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg
                            Maar niet iedereen koopt een tablet ... en die overal meesleuren doe ik zelf ook niet hoor.
                            GSM is voor onderweg en tablet voor thuis (in mijn geval).
                            Voilà, volledig akkoord, het iets grotere scherm van de S II maakt het lezen voor mij ook iets gemakkelijker, de iPad vind ik veel te groot om mee te nemen, ik heb trouwens een versie zonder 3G.
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Samsung Galaxy S II

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Voilà, volledig akkoord, het iets grotere scherm van de S II maakt het lezen voor mij ook iets gemakkelijker, de iPad vind ik veel te groot om mee te nemen, ik heb trouwens een versie zonder 3G.
                              Ik heb een 7" en 10.1" tablet en die blijven thuis ... GSM is de Galaxy S 1 en daar ben ik best tevreden mee, ook al omdat het scherm iets groter is dan de iPhone en betere kleuren heeft (volgens mij).
                              Mijn zicht is nog goed maar die kleine tekst begint toch al wat moeilijker te gaan en een leesbrilleke is nog wat te rap ... grotere display is daartoe de oplossing.
                              De S II is wel de limiet voor een gsm wat grootte betreft vind ik maar mocht ik de S 1 niet in bezit hebben had ik hem vermoedelijk al gekocht.
                              De iPhone vind ik een mooi toestel en is wel iets dat ik graag zou hebben maar dan zou het enkel voor de look zijn ... grootte van display in aanmerking genomen dus toch de S II.
                              Zo van elk eentje ... maar ja, zoveel broekzakken heb ik niet.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X