Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Samsung Galaxy laad heel traag op in sigarettenaansteker met nieuwe kabel.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Samsung Galaxy laad heel traag op in sigarettenaansteker met nieuwe kabel.

    Zijn er nog andere soorten usb kabels (voor Samsung Galaxy telefoon bvb) ?
    Ik kocht 2 usb > mini usb kabels die even plat zijn en erin passen, maar telefoon laad heel traag op in de wagen.
    De ene heeft precies 2 streepjes op het mini usb stukje voor in de telefoon, een andere 3.

    En wat betreft de lader zelf om in de sigarettenaansteker te steken, welke is daar aangeraden, de hoogte capaciteit ofzo ? Denk dat er fast charger staat bij mij.
    Ik heb ook zo'n lader met 2 usb ingangen, moest er iemand bij mij zitten, maar gebruik hem voorlopig slechts alleen in 1 usb ingang.

    In m'n telefoon heb ik wel eens moeten selecteren dat hij als dataconnectie werkt (als ik hem voor het eerst aansloot op mijn laptop begon hij gewoon op te laden, maar wou data overzetten via usb).

    Heb ook geprobeerd zo'n duo usb ladertje in het stopcontact te steken met 2 kabels om samen tablets op te laden, maar gaat ook heel traag, dus weer de originele laders genomen, elk een afzonderlijk stopcontact.
    Last edited by CanonYouCan; 5 september 2015, 19:18.

  • #2
    Re: Samsung Galaxy laad heel traag op in sigarettenaansteker met nieuwe kabel.

    Is normaal.
    Ik vermoed dat de kabeltjes zeer dunne aders bevatten.
    Dan krijg je een probleem met weerstand en spanningsval.
    Simple gezegd: de kabel kan geen stroom genoeg transporteren en de spanning valt waardoor het opladen lang duurt.
    Dergelijke kabels zijn bedoelt voor het transporteren van data en niet geschikt om toestellen van stroom te voorzien.

    Als je "powercables" wil hebben dan koop je er best dat geschikt zijn voor het aansluiten van hardeschijven. Die kunnen sterke laadstromen aan en daar is weinig spanningsval over.

    Comment


    • #3
      Re: Samsung Galaxy laad heel traag op in sigarettenaansteker met nieuwe kabel.

      Begin eerst eens merk en vermogen van die USB lader op te geven ... hoeveel Ampère kan die aan?
      Die USB kabels zijn in principe allemaal voorzien om stroom door te geven, al kan er een miniem verschil in dikte zijn.
      Een slechte kabel of lader kan altijd, al heb ik eerder het vermoeden dat die lader niet kan volgen.
      Maar vergeet niet dat als je rijdt, de GSM ook meer verbruikt ... dan laadt die ook al trager op dan thuis.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Samsung Galaxy laad heel traag op in sigarettenaansteker met nieuwe kabel.

        Er is wel degelijk een verschil in dikte van usb kabels. Ik heb een LG smartphone, alsook LG tablet. Als ik de kabel gebruik van de smartphone om de tablet op te laden duurt dat een eeuwigheid. En je merkt zelfs met het blote oog dat de kabel van de tablet dikker is.

        Comment


        • #5
          Re: Samsung Galaxy laad heel traag op in sigarettenaansteker met nieuwe kabel.

          1. Betreft de smartphone & duo autolader :
          Het is voor een Samsung Galaxy S3 LTE smartphone, die probeerde ik op te laden met een mini duo autolader (input 12-24v, output 5V-2.1A (2100)
          Zou deze niet goed zijn daarvoor of welke zou de snelste autolader zijn voor deze smartphone ?

          Zoiets al sneller ?

          Of : http://www.benl.ebay.be/itm/Skiva-Tw...item4ae7f4bf7d

          2. Betreft de 2 tablets en duo muurlader :
          LG G-Pad 8.3 (originele lader input 100-240v 50-60HZ 0.3A - Output 5.0V - 1.8A)
          Samsung Tab3 P5200 10.1 (originele lader input 100-240V 50-60HZ 0.35A output 5.0V-2.0A)

          Deze probeerde ik samen op te laden met een duo lader, maar merk nu volgende info erop :
          Port A : only samsung + others (quick charge 2.1A)
          Port B : Apple + others (quick charge 2.1A)
          Port A+B together : 2.1A total (normal charge)

          Wist eigenlijk niet dat er een verschil was tussen die port A & B zelfs, dacht 2 gewone USB aansluitingen.
          Voor deze misschien dus best geen duo lader en 2 stopcontacten of gaan maar elk aan de helft van 2.1A laden.

          Of zou zoiets de oplossing zijn om de 2 tablets samen op te laden op z'n snelst ?

          Wel USA stekker deze, maar heb zo'n US-EU stekkertje voor erop.
          Last edited by CanonYouCan; 6 september 2015, 13:33.

          Comment


          • #6
            Re: Samsung Galaxy laad heel traag op in sigarettenaansteker met nieuwe kabel.

            Die S3 heeft alvast genoeg met die 2.1A, al ondersteunt die wel geen quick charge en zal die op normale snelheid laden.
            Op ebay kopen is misschien goedkoper, maar in hoeverre weet je dat je niet bedrogen bent met de grootste namaakbrol?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Samsung Galaxy laad heel traag op in sigarettenaansteker met nieuwe kabel.

              Ok bedankt voor de info, dus telefoon max 2.1A, en de 2 tablets ?

              Comment


              • #8
                Re: Samsung Galaxy laad heel traag op in sigarettenaansteker met nieuwe kabel.

                Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                Ok bedankt voor de info, dus telefoon max 2.1A, en de 2 tablets ?
                Een telefoon gebruikt enkel wat die nodig heeft, dat de lader meer aankan is geen probleem ... op die lader staat enkel het maximum op dat die aankan.

                De standaard lader van een S3 is 2A, die van een Tab 8" is eveneens 2A en die van een Note 4 is 2A met snellaadfunctie.
                Als ik dan 4 toestellen tegelijk wil laden met dezelfde snelheid als een standaardlader, dan zou een dubbele lader dus minstens 4A moeten kunnen leveren.
                Maar zoals eerder al gemeld, bestaat er verl namaak en kunnen ze niet altijd evenveel aan als er vermeld staat.

                Wat uw toestellen betreft, best even kijken welk amperage de laders moeten kunnen geven.

                En zoals eerder vermeld, zal laden in de auto meestal trager gaan doordat uw smartphone tijdens het rijden bijna continu zoekt naar zendmasten en dus meer verbruikt dan thuis met een stabiel signaal.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Samsung Galaxy laad heel traag op in sigarettenaansteker met nieuwe kabel.

                  let zeker op met de goedkope laders. Ik heb ooit eentje gehad die doorbrandde. Algoed dat ik nog wakker was...

                  Comment

                  Working...
                  X