Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ryanair: spatie vergeten in familienaam>>> doet Ryanair hier moeilijk over?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ryanair: spatie vergeten in familienaam>>> doet Ryanair hier moeilijk over?

    Onlangs heb ik voor ons en voor een bevriend koppel een vlucht geboekt.
    Nu heeft die vriend gezien dat zijn familienaam gespeld is zonder spatie, terwijl het MET moest zijn.
    De letters waaruit zijn familienaam is opgebouwd is verder perfect in orde.
    Een voorbeeld:
    Ik heb geschreven DEVRIENDT, en het moet dus eigenlijk DE VRIENDT zijn.

    Doet Ryanair daar inderdaad moeilijk over?
    Is het een gok om het zo te laten en dan aan de icheck problemen te krijgen... (naamwijziging kost 110€ alsjeblieft!!)
    Heeft iemand hier ervaring mee, positief of negatief?

    PS: Commentaren in de zin van: "dat heb je nu eenmaal met budgetmaatschappijen" gelieve u te onthouden aub

  • #2
    Re: Ryanair: spatie vergeten in familienaam>>> doet Ryanair hier moeilijk over?

    In principe kom je de controle dan niet door. Naamsduiding pasport of eq reisdocument dient gelijk te zijn aan naam op ticket.

    Comment


    • #3
      Re: Ryanair: spatie vergeten in familienaam>>> doet Ryanair hier moeilijk over?

      Ik zou gewoon gaan. Zal geen probleem zijn aan de gate. Je zou ervan versteld staan waarmee je nog wegkomt met wat durf en een pokerface.

      Comment


      • #4
        Re: Ryanair: spatie vergeten in familienaam>>> doet Ryanair hier moeilijk over?

        Geboortedatum en de nationaliteit zijn perfect zoals op de ID-kaart staat!
        Aléén dat spatie'tje maakt dus hét verschil.
        En trouwens...hun boekingsysteem heeft ook zónder mijn toestemming alle kleine letters in hoofdletters veranderd! Mag dat dan weer wel?

        Sommigen zeggen dat ik moet bellen of chatten, maar een slapende hond maak ik echter liever niet wakker....;-)

        Comment


        • #5
          Re: Ryanair: spatie vergeten in familienaam>>> doet Ryanair hier moeilijk over?

          Ergens denk ik ook dat je beter geen slapende honden wakker maakt.
          Laatst hoorde ik op tv dat iemand' s naam begon met een leesteken of uit maar 1 letter bestond. Hoe dan ook, de systemen van de luchtvaartmaatschappijen konden het niet correct noteren. Daar moest ook een truc uitgehaald worden.
          Waar een wil is, is een weg
          ---------------------------------

          Comment


          • #6
            Re: Ryanair: spatie vergeten in familienaam>>> doet Ryanair hier moeilijk over?

            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
            PS: Commentaren in de zin van: "dat heb je nu eenmaal met budgetmaatschappijen" gelieve u te onthouden aub
            Jammer maar het wel zo. Je kan proberen er mee weg te raken, misschien lukt het misschien niet. Lukt het niet dan zal je waarschijnlijk een nieuw ticket moeten kopen aan het tarief op die dag.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #7
              Ryanair: spatie vergeten in familienaam>>> doet Ryanair hier moeilijk over?

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Jammer maar het wel zo. Je kan proberen er mee weg te raken, misschien lukt het misschien niet. Lukt het niet dan zal je waarschijnlijk een nieuw ticket moeten kopen aan het tarief op die dag.
              Niet overdrijven hé. [emoji1]

              Moest men nu De Vijandt opgeven i.p.v. De Vriendt, dan zou dat iets heel anders zijn.
              Maar met al de rest correct, dan zal die spatie vermoedelijk niet eens opvallen.

              En zelf al via een redelijk duur (achteraf bekeken) agentschap fouten gehad in onze namen.
              Mijn vrouw heeft een trema op een letter ... dat geeft soms vreemde verschijnselen in bepaalde systemen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Ryanair: spatie vergeten in familienaam>>> doet Ryanair hier moeilijk over?

                Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                Onlangs heb ik voor ons en voor een bevriend koppel een vlucht geboekt.
                Nu heeft die vriend gezien dat zijn familienaam gespeld is zonder spatie, terwijl het MET moest zijn.
                De letters waaruit zijn familienaam is opgebouwd is verder perfect in orde.
                Een voorbeeld:
                Ik heb geschreven DEVRIENDT, en het moet dus eigenlijk DE VRIENDT zijn.

                Doet Ryanair daar inderdaad moeilijk over?
                Is het een gok om het zo te laten en dan aan de icheck problemen te krijgen... (naamwijziging kost 110€ alsjeblieft!!)
                Heeft iemand hier ervaring mee, positief of negatief?

                PS: Commentaren in de zin van: "dat heb je nu eenmaal met budgetmaatschappijen" gelieve u te onthouden aub
                Ik heb al (net even nagekeken), meerdere keren meegemaakt dat de maatschappijen de spatie tussen de en rest van mijn naam zelf weggedaan hebben. Telkens met een Amerikaanse vliegmaatschappij, ook een paar keer met Brussels Airlines.
                De 2 keer dat we met low-cost Ryanair gevlogen hebben is dit dus niet voorgekomen en stond er wel gewoon een spatie....
                Puur op de letter beschouwd, zit je fout. De gok nemen? Weet dan goed wat het ticket aan de dagprijs kost. Veelvoud van wat je nu betaald waarschijnlijk.

                Comment


                • #9
                  Re: Ryanair: spatie vergeten in familienaam>>> doet Ryanair hier moeilijk over?

                  Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  Is het een gok om het zo te laten en dan aan de icheck problemen te krijgen... (naamwijziging kost 110€ alsjeblieft!!)
                  De eerste 24 uur kan je dat zelf, maar ben je zeker dat die 110€ niet bedoeld is voor als men een heel andere persoon wil opgeven met ook ander nummer van identiteitskaart?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ryanair: spatie vergeten in familienaam>>> doet Ryanair hier moeilijk over?

                    Als het een vlucht binnen Europa is, zal dat geen enkel probleem geven.
                    Ik heb verleden zomer zelfs mijn naam en voornaam omgewisseld bij de boeking. Gaf geen enkel probleem bij de security en de boarding gate.

                    Je print thuis je boarding ticket af. In Zaventem scan je zelf je ticket in, en het poortje gaat open (zonder controle van je ID-kaart).
                    Dan kom je bij de ingang van de security. Daar staat iemand die vluchtig je boarding ticket controleert en SOMS ook je ID kaart.
                    Aan de boarding gate moet je het ticket samen met je ID kaart tonen aan een hostess. Die moet ruim 200 passagiers verwerken in maximaal 10 minuten, en gaat niet moeilijk doen over een spellingsfout. Dat brengt immers de hele timing voor de instapprocedure in de war, en geeft onnodige stress.

                    Zaterdagmorgen ben ik weer van Murcia naar Deurne gevlogen. Braafjes mijn instapkaart samen met mijn ID kaart afgegeven. Naar mijn ID kaart werd zelfs nog niet gekeken.
                    Waar men wél erg streng op is, is de inhoud van de handbagage. Half december stond er iemand voor mij aan de bagagecontrole in Deurne. Die reiziger had een badkamer mengkraan van meer dan 200€ in zijn koffertje zitten. De kraan mocht niet mee, want het was een potentiëel slagwapen.
                    Mijn Waalse buurvrouw moest net voor Kerstmis een halve kilo foie gras achterlaten in Zaventem.(zachte substantie waarin men springstof kan verbergen)
                    Gelukkig is men in Maastricht niet zo streng. Daar kon de foie gras en de kaviaar op 22 december wél door de controle.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ryanair: spatie vergeten in familienaam>>> doet Ryanair hier moeilijk over?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Niet overdrijven hé. [emoji1]
                      Wait and see. Ik hoop dat we het achteraf te weten komen. Weet wel dat ze bij een foute naam het recht hebben om een aanpassing aan te rekenen of het ticket te laten vervallen wegens "passagier niet opgedaagd". En niet vergeten, de "kleine lettertjes" zijn voor de low cost maatschappijen een belangrijke bron van inkomsten.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ryanair: spatie vergeten in familienaam>>> doet Ryanair hier moeilijk over?

                        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                        PS: Commentaren in de zin van: "dat heb je nu eenmaal met budgetmaatschappijen" gelieve u te onthouden aub
                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        En niet vergeten, de "kleine lettertjes" zijn voor de low cost maatschappijen een belangrijke bron van inkomsten.
                        't moest er toch van komen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ryanair: spatie vergeten in familienaam>>> doet Ryanair hier moeilijk over?

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          't moest er toch van komen
                          De risico's van vragen stellen op een forum.
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ryanair: spatie vergeten in familienaam>>> doet Ryanair hier moeilijk over?

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Weet wel dat ze bij een foute naam het recht hebben om een aanpassing aan te rekenen of het ticket te laten vervallen wegens "passagier niet opgedaagd". En niet vergeten, de "kleine lettertjes" zijn voor de low cost maatschappijen een belangrijke bron van inkomsten.
                            Dat de ene wat moeilijker doet dan de andere wil ik best begrijpen, maar het is niet per definitie allemaal slechter omdat het low cost is.
                            Misschien wat onduidelijk geweest met mijn vorige reactie, maar dat bedoelde ik met mijn eerdere bemerking van "niet overdrijven". [emoji4]

                            Maar wat is de grens voor een foute naam?
                            Uw tweede naam opgeven als eerste naam, een ontbrekende trema of spatie?
                            Natuurlijk is volledig correct zijn steeds het veiligste en hopelijk dus geen probleem in dit geval.
                            Dat ze daar geen probleem van zullen maken en helemaal geen kosten aanrekenen, dat kan ik ook niet garanderen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ryanair: spatie vergeten in familienaam>>> doet Ryanair hier moeilijk over?

                              Ik denk dat elke maatschappij qua namen en spelling ervan heden ten dage wel moeilijk kan doen. En dat zal vooral uit veiligheidsredenen zijn.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X