Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ryanair

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ryanair

    Ik vlieg binnenkort via rynair vanaf charlerloi.
    Nu heb ik al jaaaaaren niet meer gevlogen, en van luchthavens en vliegtikketten boeken etc heb ik niet veel verstand.
    Mag mijn fototas mee als handbagage? Ik lees overal tegenstrijdige dingen.
    En maken ze daar problemen over aan de controles? Er zal een camera en 2 a 3 lenzen, reserve batterij etc insteken.
    Hoelang op voorhand moet je tegenwoordig in de luchthaven zijn?
    En moet je daar nog inchecken of gaat dat tegenwoordig allemaal online?
    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: Ryanair

    Bij Ryanair kan je best thuis inchecken of je betaald extra.

    Een losse batterij kan voor problemen zorgen in de handbagage.
    Een keer heb ik er mijn tas moeten voor opendoen, maar uiteindelijk mocht ze wel blijven zitten.
    Je fototas mag normaal wel mee, tenzij je al twee andere stuks handbagage hebt

    Voor Europese vluchten moet je normaal twee uur op voorhand op de luchthaven zijn.
    Soms heb je die tijd wel nodig, maar meestal is dat ruim op tijd.

    Meer info ga je wel vinden op de site van Ryanair.

    mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

    Comment


    • #3
      Re: Ryanair

      Als je bij het boeken geen prioriteit erbij neemt, dan moet je trolley in het laadruim en mag je enkel een tas van 35cm x 20cm x 20cm mee binnen nemen in de cabine.
      In Brussel is men iets flexibeler voor de afmeting van die tas, maar in Charleroi is men meestal zeer stipt op die 35 x 20 x 20cm. Daar doet men zelfs moeilijk over een 17" laptoptas.

      Comment


      • #4
        Re: Ryanair

        Wel mijn lowepro is 45 x 25 x 18 en zal mijn enige handbagage zijn, zouden ze daar nu echt moeilijk over doen. Ik kan dat toch niet meegeven met de bagage.
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #5
          Re: Ryanair

          Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
          Wel mijn lowepro is 45 x 25 x 18 en zal mijn enige handbagage zijn, zouden ze daar nu echt moeilijk over doen. Ik kan dat toch niet meegeven met de bagage.
          Daar vegen de controleurs hun voeten aan. Voor hen maakt het geen verschil of er 30 rollen toiletpapier of 3 camera-bodies en lenzen ter waarde van 15000€ in die tas zitten. Size matters !
          Ze zijn niet dom in Charleroi (in Deurne bij TUY ook niet). Alle bagage moet in een frame gestoken worden. Past het er niet in, dan mag het niet mee in de cabine.
          45 x 25 x 18 is groter dan 30 x 20 x 20 en past niet in het testframe.
          Je hebt 2 opties ;
          1) Je betaald geen extra voor priority en je tas moet in het laadruim (je wil niet weten hoe er met de bagage gesmeten wordt)
          2) Je betaald een € of 4 extra voor priority, en je mag een bagagestuk van maximaal 55 x 40 x 20 cm mee in de cabine nemen + een tas van 35 x 20 x 20 cm.

          Onlangs hadden mijn echtgenote en ikzelf een trolley bij als handbagage. De mijne ging juist in het testframe. Die van mijn echtgenote paste er ook in, behalve de wieltjes.
          Haar trolley moest dus in het begageruim, ondanks wij priority betaald hadden. Die wieltjes van 25mm waren er net teveel aan.

          Je moet me niet geloven hoor. Probeer het maar eens. Zeker bij Ryanair vlieg je tegen de lamp. Boek een ticket en een paar dagen voor je afreis krijg je een mail "Lees aandachtig onze nieuwe policy betreffende handbagage". Je kan niet zeggen dat je van niets wist.
          Bij Ryanair staat het testframe voor de bagage-afmetingen aan de boarding gate. Als je bagage niet aan de toegelaten afmetingen voldoet heb je nogmaals 2 opties.
          1) Je geeft je bagage af om in het laadruim te laden
          2) Je maakt rechtsomkeer naar de uitgang, je betaald 70€ aan de incheckbalie ven Ryanair, je gaat terug via de veiligheidscontrole, je rent naar de boardinggate en ziet dat de boarding afgesloten is en je vliegtuig vertrokken is
          Last edited by notex; 16 juli 2018, 01:12.

          Comment


          • #6
            Re: Ryanair

            Oh maar als het met die 4 euro opgelost is ok, geen probleem dan.
            Maar ze pakken het wel slim aan. Denk je een goedkoop ticket te hebben moet je voor elke pruts bijbetalen en kom je nog bijna hetzelfde uit als bij andere maatschappijen.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: Ryanair

              Eén keer met Raynair gevlogen vanuit Charleroi naar Montpellier. Hadden wel een business ticket geboekt om al die bagageproblemen te omzeilen. Dus absoluut geen moeilijkheden gehad en zelf de priority lane kunnen gebruiken.
              Wij zijn eigenlijk klanten van BA voor een 5-tal keer per jaar naar Nice. Voor deze bestemming hebben zij het beste aanbod. 's Zomers 4 vluchten per dag en 's winters nog 2 of 3, een bijzonder goeie verbinding dus.
              Wat wij de laatste tijd vaststellen is dat meer en meer mensen veel te veel bagage meenemen aan boord die nogal eens de toelaatbare afmetingen overschrijdt. Een betere controle hierop zou wel niet slecht zijn. Zo streng als bij de low cost's moet het niet zijn, maar als men één trolley en eventuele een kleine handtas bijheeft moet dit toch volstaan. Maar zoals in zoveel zaken overdrijven mensen nogal vlug. Gevolg daarvan is dat wanneer je niet snel genoeg op het toestel zit er een communicatie van binnenin gebeurt naar een steward aan de instapdeur met de boodschap dat alle bagageruimte vol zit. Gevolg is dat iedereen vanaf dan alles mag afgeven om in de bagageruimte te deponeren. En dit is voor velen dan net een domper op de vreugde, gezien ze dan mogen gaan aanschuiven aan de bagageband. En als men zich soms afvraagt waarom mensen staan te drummen om als eerste op het vliegtuig te zitten weet je wel waarom dat is.
              Ik wil ook nog meegeven dat BA over het algemeen wel zijn regelmatige klanten begrijpt. Onze jongste zoon was vorige jaar bij een terugvlucht vanuit Nice vergeten de vlucht van zijn vrouw te bestellen. Zij kon wel nog mee, maar dan met een business ticket van 1000€. En ja, hij heeft dat betaald. Nadien heeft ie een vriendelijk mailtje gestuurd om uit te leggen wat er was gebeurd en dat hij als goeie klant wel een beetje verbaasd was van de hoogte van het bedrag. Ze hebben hem het volledige bedrag van 1000€ terugbetaald. Dit mag je dan wel service noemen zeker.
              Maar langs de andere kant zijn er ook soms wat vertragingen bij de zogezegde lijnvluchten. Laatste keer 3/4 uur vertraging. Reden, staking van de verkeersleiders in Marseille. Het is dus wel altijd wat...
              Last edited by enero; 16 juli 2018, 12:07.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Ryanair

                Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                Oh maar als het met die 4 euro opgelost is ok, geen probleem dan.
                Maar ze pakken het wel slim aan. Denk je een goedkoop ticket te hebben moet je voor elke pruts bijbetalen en kom je nog bijna hetzelfde uit als bij andere maatschappijen.
                Dat is hun (en andere "low cost" maatschappijen) business model. Het jammere is dat andere maatschappijen noodgedwongen hetzelfde beginnen te doen om hun geafficheerde prijzen te kunnen doen dalen. Bij onze laatste vlucht (SN) vroegen ze ook €10 om je zitjes te kiezen, SAS doet hetzelfde. Het enige voordeel is dat je bij de online check-in nog steeds gratis je zitjes kan kiezen en zo de extra kost kan vermijden. SN zal waarschijnlijk in de nabije toekomst gewoon Eurowings (Lufthansa groep) worden en dus ook low-cost.
                Last edited by on4bam; 16 juli 2018, 16:16.
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Ryanair

                  Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                  Oh maar als het met die 4 euro opgelost is ok, geen probleem dan.
                  Maar ze pakken het wel slim aan. Denk je een goedkoop ticket te hebben moet je voor elke pruts bijbetalen en kom je nog bijna hetzelfde uit als bij andere maatschappijen.
                  Ik heb eens de proef op de som genomen met Easy Jet voor een vlucht naar Zuid Frankrijk, met evenveel bagage en de faciliteiten van BA. Resultaat, onze vlucht was duurder bij Easy Jet.
                  Ik heb zo iets met goedkope tickets. Dit kan niet blijven duren. Op den duur moet je de veiligheid in het gedrang brengen, piloten overbelasten. Vliegtuigen exploiteren is fenomenaal duur. Zie maar eens hoeveel maatschappijen in de problemen geraken.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ryanair

                    Net terug van vakantie, gevlogen vanop Charleroi met Whizzair (de Oosteuropese Ryanair).
                    Lowepro Flipside 400AW werd zonder enig probleem geaccepteerd als handbagage, ik heb wel zowel in Charleroi als in Sibiu (Roemenië) heel mijn cameratas mogen uitpakken. Had géén extra batterij bij.

                    Enkele tips:
                    - Let erop dat je alle kleine lettertjes ivm bagageregels goed naleest. Wij hebben, om alle problemen te vermijden, "priority" geboekt omdat dat garandeert dat je je handbagage mee kan nemen op het vliegtuig. Als ze de juiste maat heeft!
                    - Betaal extra om je plaats te kiezen. Bij Ryanair bijvoorbeeld heb je meer beenruimte in de eerste rij - maar veel minder ruimte voor handbagage!
                    - Aangezien je niet regelmatig vliegt, doe iedereen een plezier, en zorg dat je geen vloeistoffen meeneemt, of dat ze op zijn minst verpakt zijn zoals het hoort. Letterlijk bijna iedereen op onze vlucht had wel iets bij wat niet mocht...
                    - Zorg dat je op tijd incheckt en dat je je boardingpass zowel op papier als op je telefoon meehebt. Mijn telefoon heeft gisteren door de warmte de geest gegeven, als ik geen papieren boardingpass had bijgehad was ik nu nog in Roemenië.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ryanair

                      Dochter heeft vorige donderdag om 01h30 's nachts een vlucht geboekt om 's morgens om 6h05 met TUY van Deurne naar Alicante te vliegen. Boeken via de TUY website ging niet meer, maar het lukte nog wel via Expedia (3 € extra).
                      Zetelkeuze ging ook niet meer, maar bij het inchecken kreeg ze gratis zetel 2B.

                      Mijn buren wachten altijd tot de laatste moment om bij Ryanair in te checken. 8 keren op 10 zitten ze gratis op een van de 6 voorste rijen. Die zijn dikwijls niet allemaal verkocht @ 18€.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ryanair

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Dochter heeft vorige donderdag om 01h30 's nachts een vlucht geboekt om 's morgens om 6h05 met TUY van Deurne naar Alicante te vliegen. Boeken via de TUY website ging niet meer, maar het lukte nog wel via Expedia (3 € extra).
                        Zetelkeuze ging ook niet meer, maar bij het inchecken kreeg ze gratis zetel 2B.

                        Mijn buren wachten altijd tot de laatste moment om bij Ryanair in te checken. 8 keren op 10 zitten ze gratis op een van de 6 voorste rijen. Die zijn dikwijls niet allemaal verkocht @ 18€.
                        Misschien goedkoop en goed als het niet op een dag aankomt. Maar niet zo'n goeie oplossing voor hen met een agenda of voor zij die houden van planning en organisatie. Zou dus niet voor ons zijn.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ryanair

                          Ondertussen geboekt. Priority maar zonder stoelreservering. Ik heb enkel handbagage bij. Een fototas en een kleine tas met een beetje kledij.
                          Groetjes,
                          Dominic

                          Comment


                          • #14
                            Ryanair

                            Hier se, als je van de duivel spreekt. [emoji1]

                            Ryanair schrapt 50 vluchten van en naar België door staking op 25 en 26 juli

                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ryanair

                              Was al een tijdje gemeld via de media. Dit kan zowel met Raynair, EJ, BA enz. voorvallen. Tegenwoordig is er altijd wel een reden.
                              De low budgets zijn daar misschien wel het gevoeligst aan. Hoe lager de prijzen hoe meer misnoegden door hogere druk : crew, bagagisten, grondpersoneel... want die staan ook onder contract met die low budgets en worden bijgevolg ook uitgeperst.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X