Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruitenwissers vervangen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ruitenwissers vervangen

    Ben eens benieuwd om de hoeveel tijd jullie de ruitenwissers van jullie wagen vervangen.
    Onze wagen is nu 2.5 jaar oud en ik stelde vast dat de voorste wissers reeds een tijdje streepjes achterlieten.
    De wisser achteraan heeft dat van begin af aan gehad, maar dat vind ik persoonlijk niet zo belangrijk.

    Deze namiddag vastgesteld dat er nu net voor mijn ogen een ganse strook niet deftig meer gewist wordt, wat heel vervelend is.

    Ik laat ze alvast maandag vervangen, voor hetgeen het kost moet je het niet laten, maar :
    Is dit niet wat vroeg ?
    Of is dit toch normaal ?

  • #2
    Re: Ruitenwissers vervangen

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Ben eens benieuwd om de hoeveel tijd jullie de ruitenwissers van jullie wagen vervangen.
    Onze wagen is nu 2.5 jaar oud en ik stelde vast dat de voorste wissers reeds een tijdje streepjes achterlieten.
    De wisser achteraan heeft dat van begin af aan gehad, maar dat vind ik persoonlijk niet zo belangrijk.

    Deze namiddag vastgesteld dat er nu net voor mijn ogen een ganse strook niet deftig meer gewist wordt, wat heel vervelend is.

    Ik laat ze alvast maandag vervangen, voor hetgeen het kost moet je het niet laten, maar :
    Is dit niet wat vroeg ?
    Of is dit toch normaal ?
    Om de 2 jaar vervang ik die ook hoor... Ik haat zo'n vervelende streepjes....

    Comment


    • #3
      Ruitenwissers vervangen

      Van zodra er streepjes of schurend lawaai optreden of wat dan ook dat het zicht beïnvloedt, worden ze vervangen.
      Dat hangt af van gebruik en weersomstandigheden, de ene keer sneller dan de andere keer.
      Bij veel gebruik slijten ze sneller en bij weinig gebruik en/of veel in volle zon verduren ze.
      Winters waar veel zout gestrooid wordt is ook een factor.
      Last edited by VerSeg; 4 november 2017, 15:50.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Ruitenwissers vervangen

        Ze regelmatig eens met een schuursponsje afkuisen helpt.
        Bij mij gaan ze om.de 2 jaar er af.

        Comment


        • #5
          Re: Ruitenwissers vervangen

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Ze regelmatig eens met een schuursponsje afkuisen helpt.
          Bij mij gaan ze om.de 2 jaar er af.
          Inderdaad , een goed onderhoud helpt altijd!
          Bij ons worden die op elk voertuig met ruitewissers jaarlijks vervangen ; welteverstaan enkel het rubber!

          Comment


          • #6
            Re: Ruitenwissers vervangen

            Hangt af van het gebruik.Geen tijdsduur.Maar als ze streepjes begin te geven,vliegen ze der af.Ik haat strepen op mijn voorruit.
            Maar af en toe het rubber eens kuisen met een sponsje kan geen kwaad,en een streepje verdwijnt dan soms wel.Vnl;nu het deze zomer wel droog is geweest,en wat stof zich kon ophopen.Ze gaan dan wel wat langer mee.Of soms zit er iets vervelend op het rubber.

            Comment


            • #7
              Re: Ruitenwissers vervangen

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Ben eens benieuwd om de hoeveel tijd jullie de ruitenwissers van jullie wagen vervangen.
              Onze wagen is nu 2.5 jaar oud en ik stelde vast dat de voorste wissers reeds een tijdje streepjes achterlieten.
              De wisser achteraan heeft dat van begin af aan gehad, maar dat vind ik persoonlijk niet zo belangrijk.

              Deze namiddag vastgesteld dat er nu net voor mijn ogen een ganse strook niet deftig meer gewist wordt, wat heel vervelend is.

              Ik laat ze alvast maandag vervangen, voor hetgeen het kost moet je het niet laten, maar :
              Is dit niet wat vroeg ?
              Of is dit toch normaal ?
              Ook dat is van veel factoren afhankelijk hé Ivan.
              Soort rubber, veel opspattend water die meer zand bevat dan als je op trage wegen rijdt 80.000Km
              tegenover 10.000 Km op jaarbasis enz.
              Hier staan de auto,s thuis altijd binnen en in een relatief duistere garage, maakt ook een verschil.
              Sinds enige tijd gebruik ik een product waarmee ik mijn ruiten behandel, dat op aanraden van een
              zelfstandig chauffeur internationaal transport, mijn ruiten worden omzeggens bijna niet nat, water rolt er
              als het ware zo overheen, echt een aanrader, en de wissers lopen ook een stuk gemakkelijker.
              Nieuwe wissers kan je ook binnen de kortste keren aan de knoppen helpen, ruit bevroren is automatische stand
              uitzetten, doe je dat niet, en laat je deze over die bevroren ruit lopen, dan kan je op twee slagen prijs hebben.
              Bij de Subaru zijn de rubbers appart verkrijgbaar en dus zeer goedkoop, en zeer simpel in te brengen.
              Bij onze Nissan zijn het de volledige wissers die moeten vervangen worden, daar ga ik steevast voor Bosch, en
              niet voor die plastiek rommel die je in een warenhuis of in sommige groothandels koopt.

              Comment


              • #8
                Re: Ruitenwissers vervangen

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ook dat is van veel factoren afhankelijk hé Ivan.
                Soort rubber, veel opspattend water die meer zand bevat dan als je op trage wegen rijdt 80.000Km
                tegenover 10.000 Km op jaarbasis enz.
                Hier staan de auto,s thuis altijd binnen en in een relatief duistere garage, maakt ook een verschil.
                Sinds enige tijd gebruik ik een product waarmee ik mijn ruiten behandel, dat op aanraden van een
                zelfstandig chauffeur internationaal transport, mijn ruiten worden omzeggens bijna niet nat, water rolt er
                als het ware zo overheen, echt een aanrader, en de wissers lopen ook een stuk gemakkelijker.
                Nieuwe wissers kan je ook binnen de kortste keren aan de knoppen helpen, ruit bevroren is automatische stand
                uitzetten, doe je dat niet, en laat je deze over die bevroren ruit lopen, dan kan je op twee slagen prijs hebben.
                Bij de Subaru zijn de rubbers appart verkrijgbaar en dus zeer goedkoop, en zeer simpel in te brengen.
                Bij onze Nissan zijn het de volledige wissers die moeten vervangen worden, daar ga ik steevast voor Bosch, en
                niet voor die plastiek rommel die je in een warenhuis of in sommige groothandels koopt.
                Ja,die automatische stand is vervelend.Heeft reeds veel ruitenwissers het leven gekost als het vriest.
                Vastgevroren wissers idem.En zeker niet lostrekken.
                Welk product gebruik je voor op je ruit ??
                Vroeger zoiets gebruikt (meer dan 15 jaar geleden en niet meer gevonden),en inderdaad als je snel genoeg rijdt,lopen de druppels zo van je voorruit.Toen hebben ze mij wijs gemaakt dat dit op vliegtuigcockpits gebruikt werd,en gezien de efficientie kan ik dat best geloven.

                Comment


                • #9
                  Re: Ruitenwissers vervangen

                  YOU CAN BUY IT HERE: http://amzn.to/2jOKBpQOR HERE http://amzn.to/2qYcT0gDon't throw old windshield wipers. EcoCut Pro review (made with #spliceapp - htt...

                  Zou ze toch minstens al iets langer moeten doen meegaan.
                  Ik ga dit in ieder geval eens uitproberen. Voor de kost vs kompleet nieuwe moet je het niet laten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ruitenwissers vervangen

                    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    Welk product gebruik je voor op je ruit ??
                    Product is van Protect All, mag je eigenlijk ook gebruiken voor gans je auto en kost een kleine 25€ per liter.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ruitenwissers vervangen

                      Mijn auto is nu bijna 3 jaar oud en de ruitenwissers werken nog perfect.
                      Ze worden pas vervangen als dat nodig is, en niet eerder.
                      Ik heb net nog in de regen gereden, en ik heb geen enkel streepje gezien op de voorruit (en ook niet op de achterruit, die wisser wordt nog veel minder gebruikt).

                      Bij een auto die veel meer kilometers doet, en die altijd buiten staat (uv straling zorgt voor versnelde veroudering van rubber en een heleboel andere zaken) zullen de ruitenwissers veel sneller aan vervanging toe zijn dan bij mijn auto die meestal in de garage staat.
                      Er is daarom geen vaste termijn die moet gevolgd worden voor de vervanging van ruitenwissers (toch niet volgens mij, een verkoper zal liever hebben dat iedereen elk jaar een setje ruitenwissers komt halen...).
                      Ik zie geregeld auto's rondrijden waarbij de koplampen mat of zelfs geel uitgeslagen zijn van de uv-straling, daar had mijn Clio na 13 jaar helemaal geen last van.
                      Bij die auto's met verkleurde koplampen zullen de ruitenwissers ook een veelvoud van de uv-straling hebben gekregen ten opzichte van die van mijn auto, ook de lak zal al veel meer afgezien hebben in die omstandigheden.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ruitenwissers vervangen

                        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                        Welk product gebruik je voor op je ruit ??
                        Vroeger zoiets gebruikt (meer dan 15 jaar geleden en niet meer gevonden),en inderdaad als je snel genoeg rijdt,lopen de druppels zo van je voorruit.Toen hebben ze mij wijs gemaakt dat dit op vliegtuigcockpits gebruikt werd,en gezien de efficientie kan ik dat best geloven.
                        Was het RainX?
                        Was vroeger nogal in, bestaat trouwens nog steeds.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ruitenwissers vervangen

                          RainX heb ik ooit een tijdje gebruikt op het vizier van de motorhelm, dat gaf redelijke resultaten, maar het werkte nooit lang.
                          Op de voorruit van de auto heb ik dat ooit een keer getest, en dan zag ik nog meer vegen met de ruitenwissers (zeker in het donker was dat een probleem).
                          Dat product maakt het oppervlak waterafstotend waardoor de druppels gemakkelijker wegvliegen door de wind, het werkt dus pas vanaf een bepaalde snelheid.
                          Maar als je dat op de voorruit van een auto gebruikt, dan is er soms te weinig water om de ruitenwissers hun werk goed te laten doen (dat is toch mijn ervaring).
                          Op de zijruiten werkt het wel, maar daar is het voordeel wat kleiner omdat je daar niet constant doorheen moet kijken (natuurlijk kijk je er wel geregeld door als dat nodig is, en dan hangen daar net iets minder regendruppels tegen dan zonder RainX, het helpt dus wel een beetje).

                          De voorruit goed ontvetten helpt ook om minder strepen te krijgen met de ruitenwissers, maar dat helpt niet als de ruitenwissers versleten zijn.
                          Als er op een ontvette voorruit nog strepen of vegen komen, dan moet je de wissers wel degelijk zo snel mogelijk vervangen.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ruitenwissers vervangen

                            Over ruitenwissers gesproken : bij de A3 gaan ze perfect in de heen beweging, tijdens het terugkeren is het alsof die van voor mij op een bepaalde plaats loskomt en niet veegt. Nieuwe erop en .... hetzelfde. Ik vermoed dat de aandrukkracht tegen de ruit onvoldoende is geworden. Iemand een idee voor ik aan die stang ga beginnen plooien ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ruitenwissers vervangen

                              Eenmaal het regenseizoen begint vervang ik die.

                              Comment

                              Working...
                              X