Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruitenwissers vervangen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Ruitenwissers vervangen

    Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
    Over ruitenwissers gesproken : bij de A3 gaan ze perfect in de heen beweging, tijdens het terugkeren is het alsof die van voor mij op een bepaalde plaats loskomt en niet veegt. Nieuwe erop en .... hetzelfde. Ik vermoed dat de aandrukkracht tegen de ruit onvoldoende is geworden. Iemand een idee voor ik aan die stang ga beginnen plooien ?
    Dat plooien wordt wel meer gedaan, maar alvorens te beginnen ... werd er gekozen voor het standaard type ruitenwisser zoals de fabrikant van de wagen voorzien heeft?
    Er zijn er veel die passen, maar soms is er een miniem verschil.
    Is navraag bij de garage geen optie?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Ruitenwissers vervangen

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dat plooien wordt wel meer gedaan, maar alvorens te beginnen ... werd er gekozen voor het standaard type ruitenwisser zoals de fabrikant van de wagen voorzien heeft?
      Er zijn er veel die passen, maar soms is er een miniem verschil.
      Is navraag bij de garage geen optie?
      Ik ga dat eens checken. Normaal kom ik nooit in een garage, vandaar dat ik er niet eens aan dacht. Het zou wel eens een gouden hint kunnen zijn, bedankt.

      Comment


      • #18
        Re: Ruitenwissers vervangen

        Voor deze prijs kunt ge niet sukkelen

        Comment


        • #19
          Re: Ruitenwissers vervangen

          Inderdaad!
          Ik vraag me af wat ze in de garage aanrekenen.

          Nu snap ik ook waarom Carglas ze gratis vervangt.

          Comment


          • #20
            Re: Ruitenwissers vervangen

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Nu snap ik ook waarom Carglas ze gratis vervangt.
            Omdat ze mee in de prijs van de ruiten inbegrepen zijn. [emoji1]
            Of dacht je dat ze die echt gratis geven?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Ruitenwissers vervangen

              Eigenaardig, als ik BD open via Tapatalk krijg ik hier steeds van die reklame filmpjes die te maken hebben met
              de lopende discussie, ik meen dat hier nog niet over gepraat werd, voor wat het waard is onderstaande link.

              Comment


              • #22
                Re: Ruitenwissers vervangen

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Omdat ze mee in de prijs van de ruiten inbegrepen zijn. [emoji1]
                Of dacht je dat ze die echt gratis geven?
                Nee, maar als die 50€ kosten, dan is dat veel geld in vergelijking met een bv een reparatie van een sterretje.

                Autoonderdelen zelf kopen voor kleine reparaties is zeer interessant.
                De LED pinker onderaan de spiegel van onze Polo was er af gereden. VW wou de hele spiegel vervangen voor 350€.
                Online kon ik de gehele spiegel vinden voor de helft, maar nog beter, ik kon ook allen de pinker vinden voor 20€, en het was echt niet zo moeilijk om die er op te zetten.

                Comment


                • #23
                  Re: Ruitenwissers vervangen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Nee, maar als die 50€ kosten, dan is dat veel geld in vergelijking met een bv een reparatie van een sterretje.

                  Autoonderdelen zelf kopen voor kleine reparaties is zeer interessant.
                  De LED pinker onderaan de spiegel van onze Polo was er af gereden. VW wou de hele spiegel vervangen voor 350€.
                  Online kon ik de gehele spiegel vinden voor de helft, maar nog beter, ik kon ook allen de pinker vinden voor 20€, en het was echt niet zo moeilijk om die er op te zetten.
                  Ruitenwissers aan inkoopprijs van 50€? Ik zou het wel eens willen zien. Ooit het "geluk" gehad van eens over de schouder van de magazijnier in een garage te kunnen kijken. Deel de prijs die jij betaalt gerust door drie, dan ga je er heel dicht bij zin.
                  Mvg.
                  Robert
                  Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                  Comment


                  • #24
                    Re: Ruitenwissers vervangen

                    Hier op de gezinswagen, wordt thuis en op kantoor binnen geparkeerd, 35000km/jaar: jaarlijks vervangen.

                    Op de 4x4, staat altijd buiten en ruitenwissers zien erg af van modder en stof, max 10000km/jaar: ook jaarlijks vervangen, en soms zelfs nog frequenter. Op deze auto gebruik ik wel geen merkruitenwissers.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Ruitenwissers vervangen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      Ze regelmatig eens met een schuursponsje afkuisen helpt.
                      Bij mij gaan ze om.de 2 jaar er af.
                      Eens de truuk met het schuursponsje geprobeerd en ze wissen weer als nieuw.
                      Bedankt voor het aanbrengen van deze (wel héél goedkope) manier van "renoveren" .
                      Wel benieuwd hoe lang het zal duren vooraleer het weer naar af is met het wissen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Ruitenwissers vervangen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Ben eens benieuwd om de hoeveel tijd jullie de ruitenwissers van jullie wagen vervangen.
                        Onze wagen is nu 2.5 jaar oud en ik stelde vast dat de voorste wissers reeds een tijdje streepjes achterlieten.
                        Na bijna vier jaar doen de ruitenwissers nog altijd prima hun werk (+/- 30 000 km/jaar).
                        Maar ik gebruik altijd bij het aanzetten v.d. ruitenwissers een "overvloed" aan ruitenwisservloeistof, plus dat bij het wassen van de wagen het rubber altijd mee wordt aangepakt cfr. sponsje.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Ruitenwissers vervangen

                          Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                          Na bijna vier jaar doen de ruitenwissers nog altijd prima hun werk (+/- 30 000 km/jaar).
                          Maar ik gebruik altijd bij het aanzetten v.d. ruitenwissers een "overvloed" aan ruitenwisservloeistof, plus dat bij het wassen van de wagen het rubber altijd mee wordt aangepakt cfr. sponsje.
                          Was hier ook altijd zo, alleen gaan we de laatste 10 jaar praktisch altijd naar de carwash, en daar wordt dat natuurlijk niet gedaan.
                          Het zelf wassen van de wagen is een héééél zeldzaam gebeuren geworden hier, tsja, wanneer je op pensioen bent heb je daarvoor geen tijd meer hé... en/of ik denk eerder dat het de goesting is die ontbreekt .

                          Comment


                          • #28
                            Re: Ruitenwissers vervangen

                            Het is de goesting

                            Comment


                            • #29
                              Re: Ruitenwissers vervangen

                              Vroeger toen mijn auto nog buiten de winternachten moest meemaken en 's morgen de ruiten bevroren waren gebruikte ik van die spuitbussen om de ruiten te ontdooien. Denk dat
                              dit wel het slechtste is dat de levensduur van de wissers nog korter maakte. Nu staat hij gelukkig binnen en de voorruitverwarming is nu ook stukken beter (elektrisch) dat het gebruik
                              van een spuitbus overbodig maakt.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Ruitenwissers vervangen

                                Oorspronkelijk geplaatst door BlueInk Bekijk bericht
                                Na bijna vier jaar doen de ruitenwissers nog altijd prima hun werk (+/- 30 000 km/jaar).
                                Die 30000 die deed ik wel per jaar....

                                Comment

                                Working...
                                X