Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Rookverbod

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Eeuwige dooddoener. Als jij op 5m van mij staat en een pint drinkt merk ik dat niet eens, als je op 20m van mij rookt wel. Ik word niet dronken als jij naast mij alcohol drikt maar loop wel gezondheidsrisico's als jij naast mij rookt.

    En dan nu de volgende dooddoener: "je kan doodgereden worden door een dronkaard"...; inderdaad, daarom is (te veel) alcohol + rijden ook verboden.
    Nog nooit naast een zat persoon gestaan?
    ik heb al op menig festival een zatlap tegen iemand anders zijn been zien pissen,
    anderen lastig vallen, en gevaarlijke stoten uithalen..
    maar alcohol is heilig he
    zatte mensen worden gemakkelijk agressief...

    een roker kalmeert van zijn sigaret ...

    ach mijn mening is gegeven,
    respect voor elkaar kan niet meer, viseren en vingertjes wijzen, zo hoort het nu...
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

    Comment


    • #32
      Re: Rookverbod

      Ik weet niet hoe het in dit geval zit, maar bij de horecatenten waar ik kom staan er asbakken op de tafels als er gerookt mag worden. Dan kun je vrij eenvoudig vooraf bepalen of je daar wilt gaan zitten of niet.

      Comment


      • #33
        Re: Rookverbod

        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Alcohol brengt medemensen niet in gevaar?
        Alcohol brengt geen overlast?
        Dan maar alles van alcohol verbieden in cafe's en restaurants?
        Dat had ik verwacht, je knipte dit dus weg:
        En dan nu de volgende dooddoener: "je kan doodgereden worden door een dronkaard"...; inderdaad, daarom is (te veel) alcohol + rijden ook verboden.
        Die overlast is ook strafbaar. Bij overdadig drankgebruik is het je eigen lever die er aan gaat, niet die van de mensen rond jou.

        Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Ik ga nog steeds evenveel weg, en als ze in het café toch nog roken, zal ik er mij niet aan storen
        Aangezien mijn vrouw astma heeft en direct last krijgt van rook (tranende ogen, last op de luchtwegen) was het niet eens een optie om ergens te gaan waar gerookt werd. Wij zijn meermaals bij het openen van een deur gewoon omgekeerd en elders gegaan.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #34
          Re: Rookverbod

          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
          Dat had ik verwacht, je knipte dit dus weg:
          Ik heb niets weggeknipt,
          terwijl ik mijn reactie neerpende, heb jij de dooddoener geplaatst,
          op die dooddoener heb ik 1 reply lager gereageerd...
          Ik knip niets weg, dus dat moet je mij niet door steken...

          Ik blijf bij mijn standpunt, genoeg uitgelegd van mijn kant,
          ik ben niet tegen het rookverbod,
          maar als rokers zelfs niet meer onder een partytent in de regen en kou mogen roken...
          waar gaan we dan naartoe?

          dat deeltje knip jij wel mooi weg.
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #35
            Re: Rookverbod

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            respect voor elkaar kan niet meer, viseren en vingertjes wijzen, zo hoort het nu...
            Daar zat ik op te wachten. Wanneer heb jij een roker horen vragen of het niet stoort dat hij rookt? Ik 1 keer, in Denemarken, voor de rest nooit. Tot daar respect

            Openbare dronkenschap is strafbaar dus die argumenten houden ook geen steek.

            En wat heilige alcohol betreft, Ik weet niet eens meer hoe lang het geleden is dat ik nog alcohol dronk. Mogelijk was dat een paar jaar terug een half glas cava in de nieuwjaarsperiode.

            We gaan hier ondertussen serieus OT.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #36
              Re: Rookverbod

              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
              Daar zat ik op te wachten. Wanneer heb jij een roker horen vragen of het niet stoort dat hij rookt? Ik 1 keer, in Denemarken, voor de rest nooit. Tot daar respect

              Openbare dronkenschap is strafbaar dus die argumenten houden ook geen steek.

              En wat heilige alcohol betreft, Ik weet niet eens meer hoe lang het geleden is dat ik nog alcohol dronk. Mogelijk was dat een paar jaar terug een half glas cava in de nieuwjaarsperiode.

              We gaan hier ondertussen serieus OT.
              Ik heb vroeger veel gerookt,
              en vroeg altijd of het stoorde,
              meestal op terrasjes hadden mensen er niets op tegen,
              en zelfs dan als ik merkte dat mensen er last van hadden, zou ik mij nog snel even verzetten tijdens het roken...
              Tot DAAR het respect?

              Dus omdat jij niet drinkt, heeft niemand er last van?
              en omdat jij last hebt en je vrouw (met alle respect, geen negatieve bijklank bedoeld) last hebt van rokers, heeft iedereen dat?

              je negeert nog steeds mijn enige punt:
              ik ben niet tegen het rookverbod, maar dat zelfs rokers niet meer op een terras zouden mgoen roken, of onder een party tent..
              dat knip je nog steeds?
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #37
                Re: Rookverbod

                Nog efkes en er gaat weeral eens een slotje op (dit topic)...
                "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                Comment


                • #38
                  Re: Rookverbod

                  Was die "tent" over dat terras nu aan één kant helemaal open of niet?
                  Aan de hand daarvan weet je of daar mag gerookt worden of niet.
                  (Misschien staat dat hier al wel ergens, maar het wordt moeilijk om het terug te vinden in de rokers/niet-rokers discussie.)
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Rookverbod

                    Dat er de dag van vandaag überhaut nog gerookt wordt is te belachelijk voor woorden. Hoog tijd dat deze kankerstokken op de lijst van verboden middelen wordt geplaatst.
                    “Your first 10,000 photographs are your worst.” ― Henri Cartier-Bresson

                    Canon EOS 5D MKII -- Canon EOS 500D -- Canon 24-70 f/2.8 -- Canon 18-55 f/3.5-5.6 -- Canon 50mm f/1.8 -- Canon 70-200 IS f/2.8 -- Tokina 11-16 f/2.8

                    Comment


                    • #40
                      Re: Rookverbod

                      Rr
                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Ik heb vroeger veel gerookt,
                      en vroeg altijd of het stoorde,
                      meestal op terrasjes hadden mensen er niets op tegen,
                      en zelfs dan als ik merkte dat mensen er last van hadden, zou ik mij nog snel even verzetten tijdens het roken...
                      Tot DAAR het respect?
                      Nu ben je goed bezig, en ik had trouwens niets anders verwacht.
                      Maar je bent dan ook echt wel een uitzondering. Die ene sigaret op het overdekt perron of die sigaar op het plein, die vraagt nooit of het stoort. Ze doen maar op en de mensen wie het wel stoort of die inderdaad last hebben van hun luchtwegen, die moeten zich maar aanpassen. Het gaat mij om het gebrek aan respect dat de meeste - niet alle! - rokers hebben. Want wie durft hen aanspreken? De meest mensen zijn gewoon te verlegen, en ze gaan dan zelf maar elders zitten.
                      En ja, mag ik die tentjes dan belachelijk vinden? En mag ik, on topic, inderdaad mijn spijt uitdrukken dat dit gebrek aan respect van vele - niet alle! - rokers nu verplaatst is naar het terras?

                      Comment


                      • #41
                        Re: Rookverbod

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Ik ben zelf geen roker, maar dat rookverbod heeft al veel financiële miserie meegebracht voor tal van horeca uitbaters. Wie vóór de invoering van de wet beweerde dat de niet rokers dan meer zouden buiten komen en de plaats innemen van de rokers heeft blijkbaar totaal de bal mis geslagen. Ik herinner mij hier nog een topic waar sommigen dat als argument naar voor schoven.
                        En als men dan nog niet mag roken op een terras, waar moet men dat dan nog doen. Waar is de democratie gebleven. Als zorgverstrekken kom ik dagelijks in contact met kettingrokers die dit dan nog doen in kleine ruimstes. Moet ik daarom nalaten van die mensen hun verzorging te geven?
                        Roken op de 'werkplaats' mag al helemaal niet!
                        Jean Pierre.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Rookverbod

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Juist, ik vind bier ook stinken... iemand zijn stinkend bier verpest de geur van mijn heerlijk wijntje.
                          Mijn wijntje verpest iemand anders zijn welriekend water...

                          Begrip voor elkaar, en respect voor elkaar.... hoeft ni meer, nen, zet de rokers buiten, liefst 20meter weg.
                          tzelfde met alcohol, hup, enkel nog in de living...

                          sjeezes waar gaat het naartoe....
                          Jouw reacties hier getuigen anders wel van veel respect...
                          Last edited by JPV; 3 augustus 2012, 14:29.
                          Jean Pierre.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Rookverbod

                            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                            Ik betaal de rekening niet, als anderen zitten te eten van hun stinkende vis terwijl ik geniet van een lekkere sigaret
                            Als de vis stinkt is er toch wel iets mis met de kwaliteit en zou de andere klant ook beter niet betalen
                            Jean Pierre.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Rookverbod

                              Oorspronkelijk geplaatst door dondimorio Bekijk bericht
                              Dat er de dag van vandaag überhaut nog gerookt wordt is te belachelijk voor woorden. Hoog tijd dat deze kankerstokken op de lijst van verboden middelen wordt geplaatst.
                              Vind ik ook van alcohol. Veroorzaakt ook kanker namelijk... dus hup weg ermee...
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Rookverbod

                                Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
                                Jouw reacties hier getuigen anders wel van veel respect...
                                Als je hiermee bedoelt dat het "stinkend" bier enzo, dan snap je niet wat ik bedoelde...
                                maar neem ik je niet kwalijk...
                                geschreven woord is lastiger te interpreteren als uitgesproken...
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                                Comment

                                Working...
                                X