Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rookverbod

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Rookverbod

    Spreekt vanzelf. Er is zelfs geen wet meer die voor restaurants uitdrukkelijk toelaat daar te roken, zonder er iemand aan het eten hoeft te zijn.

    Comment


    • Re: Rookverbod

      Mij pa (67) is een heel gezonde mens; heeft van zijn 18de tot zijn 19de gerookt, hij sport heel veel en gaat nooit op café, drinkt zelden een glaasje alcohol en is altijd actief bezig, eten doet ie zo gezond en gevarieerd mogelijk, hij heeft nooit in rokerige ruimtes gewerkt of vertoefd.
      Zijn broer daarentegen is net het tegenovergestelde; gaat dagelijks op café en is alcoholist, heeft gerookt als een ketter en eet alle dagen frietjes van de frituur, zijn lichaamsbeweging is sober te noemen, van woonst naar café en vice versa, dagelijks zo'n 700m dus...

      mijn pa heeft vorig jaar vier overbruggingen gehad, zijn broer is twee jaar jonger en bij een vorig medisch onderzoek (drie maand geleden) zo gezond als een vis verklaard...

      roken ongezond? ik zeg niet dat het gezond is maar is in/bij sommige gevallen...
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

      Comment


      • Re: Rookverbod

        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
        mijn pa heeft vorig jaar vier overbruggingen gehad, zijn broer is twee jaar jonger en bij een vorig medisch onderzoek (drie maand geleden) zo gezond als een vis verklaard...

        roken ongezond? ik zeg niet dat het gezond is maar is in/bij sommige gevallen... [/FONT]
        Daar waar het misschien geen schade berokkent bij bepaalde mensen kan dit wel door passief meeroken.

        Er is geen enkele wet die mij verbiedt om boeren of scheten te laten aan tafel of zoals bij de Romeinen beginnen braken. Het is niet eens schadelijk voor de gezondheid, maar ik denk niet dat ik er mij erg populair mee zou maken bij de andere klanten in het restaurant, ongezond of niet. Een beetje bij de haren getrokken, maar misschien dat een roker zo een idee heeft hoe dit overkomt.

        Comment


        • Re: Rookverbod

          Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Mij pa (67) is een heel gezonde mens; heeft van zijn 18de tot zijn 19de gerookt, hij sport heel veel en gaat nooit op café, drinkt zelden een glaasje alcohol en is altijd actief bezig, eten doet ie zo gezond en gevarieerd mogelijk, hij heeft nooit in rokerige ruimtes gewerkt of vertoefd.
          Zijn broer daarentegen is net het tegenovergestelde; gaat dagelijks op café en is alcoholist, heeft gerookt als een ketter en eet alle dagen frietjes van de frituur, zijn lichaamsbeweging is sober te noemen, van woonst naar café en vice versa, dagelijks zo'n 700m dus...

          mijn pa heeft vorig jaar vier overbruggingen gehad, zijn broer is twee jaar jonger en bij een vorig medisch onderzoek (drie maand geleden) zo gezond als een vis verklaard...

          roken ongezond? ik zeg niet dat het gezond is maar is in/bij sommige gevallen...
          Ja zeg, als iedereen zo met statistiek zou omgaan... Kijk nog eens na wat "gemiddelde" precies betekent, en hoe je kan "afwijken" ten opzichte van dat gemiddelde.

          Comment


          • Re: Rookverbod

            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
            Mij pa (67) is een heel gezonde mens; heeft van zijn 18de tot zijn 19de gerookt, hij sport heel veel en gaat nooit op café, drinkt zelden een glaasje alcohol en is altijd actief bezig, eten doet ie zo gezond en gevarieerd mogelijk, hij heeft nooit in rokerige ruimtes gewerkt of vertoefd.
            Zijn broer daarentegen is net het tegenovergestelde; gaat dagelijks op café en is alcoholist, heeft gerookt als een ketter en eet alle dagen frietjes van de frituur, zijn lichaamsbeweging is sober te noemen, van woonst naar café en vice versa, dagelijks zo'n 700m dus...

            mijn pa heeft vorig jaar vier overbruggingen gehad, zijn broer is twee jaar jonger en bij een vorig medisch onderzoek (drie maand geleden) zo gezond als een vis verklaard...

            roken ongezond? ik zeg niet dat het gezond is maar is in/bij sommige gevallen...
            Ik vond het al zo raar dat niemand met deze klassieker kwam.
            Maar hij is dan toch nog gekomen, gelukkig maar.

            Voor de discussie over het dragen van de autogordel kennen we ook zo'n klassieker.

            En voor winterbanden is er vast ook één in de maak.
            Mijn oom rijdt nooit met winterbanden in de winter en heeft nooit een botsing gehad.
            Mijn tante heeft van juni tot mei winterbanden en rijdt met sneeuw steeds opnieuw schade.
            En dan te bedenken dat zelfs het reservewiel voorzien is van een winterband!

            Aanvulling; Als de broer van je vader volgend jaar vijf overbruggingen zou krijgen, ben je dan wel overtuigd of is er dan altijd nog een ander familielid of kennis die jouw 'gelijk' aantoont?
            Last edited by heaucheneaudt; 12 augustus 2012, 16:00.

            Comment


            • Re: Rookverbod

              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              .........
              En dan te bedenken dat zelfs het reservewiel voorzien is van een winterband!
              bij mij ook hoor, wat is daar mis mee..?
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • Re: Rookverbod

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                bij mij ook hoor, wat is daar mis mee..?
                grt,bouk.
                Niets.
                Maar lees gerust het hele stukje en probeer e.e.a. in de context te zien.

                Comment


                • Re: Rookverbod

                  Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                  Niets.
                  Maar lees gerust het hele stukje en probeer e.e.a. in de context te zien.
                  OK...
                  had je toevoeging nog niet gelezen, werd na mijn comment geplaatst.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • Re: Rookverbod

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    OK...
                    had je toevoeging nog niet gelezen, werd na mijn comment geplaatst.
                    grt,bouk.
                    Die toevoeging heeft niets met een winterband te maken.

                    Comment


                    • Re: Rookverbod

                      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                      Die toevoeging heeft niets met een winterband te maken.
                      zie:
                      Forum voor alle off-topic postings, postings die dus absoluut NIETS met fotografie te maken hoeven hebben. Lees de specifieke forumregels erop na in de sticky posting.

                      .........
                      #181.
                      #219.
                      #494.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • Re: Rookverbod

                        Oei, is die winterbandreserve een nieuw element? Of is dat gewoon omdat er niks mis is met winterbanden, zelfs niet als tante ermee rijdt?
                        In ieder geval vind ook ik, net als iedereen, vijf winterbanden, redelijk. Maar vijf overbruggingen op een jaar? Kent ge zo iemand?
                        Is het niet zo dat ze die vijfde er niet meer bijzetten, als het bejaardentehuis de rekening al heeft leeggemaakt?
                        OK, die eerste waren misschien onterecht, zoals 't laatst die reeks in Antwerpen, maar heeft de Ziekenkas dat ondertussen al teruggestort, want zij gingen de terugbetaling voor dat ziekenhuis regelen.

                        Comment


                        • Re: Rookverbod

                          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                          Aanvulling; Als de broer van je vader volgend jaar vijf overbruggingen zou krijgen, ben je dan wel overtuigd of is er dan altijd nog een ander familielid of kennis die jouw 'gelijk' aantoont?
                          nee!
                          "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                          Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                          Comment


                          • Re: Rookverbod

                            Trouwens: één overbrugging? Amai, da kan al tellen! Is een stent dan niet erg genoeg. Het patent op Plavix is dan wel verlopen, waardoor je nu minder betaalt dan vroeger, maar dat maakt het niet minder erg.
                            En moet het gezegd: indien je aders zijn dichtgeslipt als gevolg van roken zonder fruit, vis en water, dan helpt die Plavix gene ene moer als ge blijft verder roken en uw oefeningetjes niet doet, of u onnodig opwindt over winterbanden.
                            Zelfs met twee vissen veegt ge de sigaretten niet weg.

                            Comment


                            • Re: Rookverbod

                              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              Ik vond het al zo raar dat niemand met deze klassieker kwam.
                              Maar hij is dan toch nog gekomen, gelukkig maar.
                              Ik zat er ook op te wachten

                              De kans dat iemand op het vliegtuig een bom bij zich heeft is kwasi onbestaande. De kans dat twéé mensen een bom bij zich hebben op een vliegtuig is close to zero.
                              Daarom heb ik altijd een bom bij me op een vliegtuig.
                              Het bewijst steeds maar weer hoe weinig de doorsnee persoon weet over hoe er in de medische wereld met statistieken wordt omgesprongen, en dat is heus geen schande.
                              Als de statistiek goed uitkomt dan is men blij en gebruikt men het als voorbeeld, als de statistiek faalt dan zwijgt men als vermoord.
                              Over statistisch verantwoord gedrag gesproken

                              "Behandeld of bekocht" van S. Singh en E. Ernst zou, zeker in de geneeskunde, als verplichte literatuur moeten worden gezet.

                              Comment


                              • Re: Rookverbod

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                mijn pa heeft vorig jaar vier overbruggingen gehad, zijn broer is twee jaar jonger en bij een vorig medisch onderzoek (drie maand geleden) zo gezond als een vis verklaard...

                                roken ongezond? ik zeg niet dat het gezond is maar is in/bij sommige gevallen...
                                In sommige gevallen zijn het de kinderen die slecht zijn voor 't hart... en in het geval van de broer van je pa kan die met dergelijk leven daar alvast nooit last van hebben.
                                Jean Pierre.

                                Comment

                                Working...
                                X