Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roken op restaurant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Roken op restaurant

    Ging de discussie gewoon niet over roken in een publieke omgeving.
    Dus over het al dan niet storen van andere mensen in hun vrijheid (in dit geval = vrijheid : rookvrije lucht).

    Wat de mensen met hun gezondheid doen moeten ze zelf weten.
    Dat wij betalen voor mesnen met een ongezonde levensstijl klopt, maar ik veronderstel dat zij ook serieus wat aan de staat afgeven aan taxen dus dit zal ook wel veel compenseren.

    ps : Ik drink niet, rook niet, woon op het platteland en eet groenten uit mijn tuin. Dit zijn mijn persoonlijke keuzes en dit zijn keuzes die ieder voor zich moet uitmaken.

    Mij gaat het vooral om smaak(in restaurant) en geur, een fel geparfumeerde madamme of meneer naast mij, stoort mij evenzeer als een roker!
    Canon 400D, 60D+ canon 17-85 IS usm + Sigma 105 F2.8 Macro + canon 50mm 1.8 + canon 70-200 l IS 4.0 + Metz 48 AF1

    Comment


    • #62
      Re: Roken op restaurant

      Mensen denken vaak dat hun vrijheden absoluut zijn. Wel, dat is niet zo wanneer algemeen belang in het gedrang komt.

      Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
      Dat ze alle restaurants sluiten - te veel eten is ook niet gezond.
      Huh? Ik zie de logica niet. Maar je vergelijking slaat op niets. Roken is altijd schadelijk, of je veel of minder rookt. Niet alleen voor de roker, maar ook voor de derden. Het is ook van belang om iedereen te beschermen, de rokers en de niet-rokers.
      Last edited by THESIS; 16 oktober 2007, 14:58.

      Comment


      • #63
        Re: Roken op restaurant

        "Het is ook van belang om iedereen te beschermen"
        Zullen we dan de alcohol ook tegelijk maar volledig verbieden, daar staan maandagmorgen de kranten vol van rechtstreeks misbruik van drank.
        Hiervoor al een paar maal aangehaald , parfum e.d. mag voor mij op restaurant dan ook worden verboden (zullen met een snuffelaar iedereen kontroleren)
        Ik mag spreken uit ervaring , zelf gerookt en nu 2 jaar gestopt maar wat nu bezig is is een ware heksenjacht.
        Nog een argument van de politiek " er zijn zoveel minder sigaretten verkocht dus de sensibilisering werkt " NEEN nu gaan ze in Luxemburg kopen, gevolg zelfde aantal rokers en sigarretten maar staat loopt de accijnzen mis en zullen dus weer wat uit de mouw moeten schudden om dit op te vangen.
        Francochamps, alle reklame voor tabak moet weg BEHALVE op de dagen van Francochamps, van hypocresie gesproken!!!!
        D7000 + 28 tot 400mm

        Comment


        • #64
          Re: Roken op restaurant

          Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
          Wees dan blij dat onze ministers niet denken zoals ik, want dan mochten rokers die kanker krijgen hun rekeningen volledig zelf betalen. Ze zoeken het zelf, dus waarom zou ik moeten opdraaien voor de kosten die zij maken?
          Ik vind het nogal extremistisch denken om alles over één kam te scheren en te concluderen dat "ze het zelf zoeken".

          Oorspronkelijk geplaatst door Jotto Bekijk bericht
          Ging de discussie gewoon niet over roken in een publieke omgeving.
          Inderdaad.

          Mijn post hierover vindt je hier.

          Comment


          • #65
            Re: Roken op restaurant

            Oorspronkelijk geplaatst door THESIS Bekijk bericht

            Huh? Ik zie de logica niet. Maar je vergelijking slaat op niets. Roken is altijd schadelijk, of je veel of minder rookt. Niet alleen voor de roker, maar ook voor de derden. Het is ook van belang om iedereen te beschermen, de rokers en de niet-rokers.
            't was sarcastisch bedoeld, sorry als je het ernstig nam
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #66
              Re: Roken op restaurant

              Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
              Wees dan blij dat onze ministers niet denken zoals ik, want dan mochten rokers die kanker krijgen hun rekeningen volledig zelf betalen.
              Wens u een gezond vreugdevol leven, hopelijk zonder ziekte.

              En met zo een uitspraak ga je wellicht geen minister worden
              EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
              debruri.be

              Comment


              • #67
                Re: Roken op restaurant

                Ik denk eigenlijk niet dat rokers de sociale zekerheid zoveel meer belasten. Ze zijn misschien wel sneller ziek, maar ze gaan ook sneller dood hé. Wat zou er meer kosten : iemand die het tot z'n 95 jaar volhoudt, maar de laatste 15 jaar meer dokters ziet dan iemand anders, of iemand die het maar tot z'n 55volhoudt en er onderdoor gaat aan longkanker... Ik denk eigenlijk dat we vanuit het standpunt van de sociale zekerheid het roken zouden moeten promoten (maar ik kan me vergissen natuurlijk).

                Persoonlijk ben ik een grote voorstander van NIET roken op restaurant. Zolang er gegeten wordt zou men het verstand moeten hebben om er niet te roken. En omdat op een restaurant altijd wel iemand aan het fretten is (daarvoor is het een restaurant hé), is er niet veel kans dat een roker er z'n ding kan doen.
                In ieder geval ben ik blij dat ik nu zonder die stankgeur op m'n gemak kan uiteten. Of het via een wet moest afgedwongen worden is wel iets anders, maar ik vrees dat de rokers dat aan zichzelf te wijten hebben...
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #68
                  Re: Roken op restaurant

                  Oorspronkelijk geplaatst door appelmooz Bekijk bericht
                  we wachten vol ongeduld tot eindelijk de café's aan de beurt zijn. Kunnen we eindelijk keertje op café zonder te moeten zitten in de stank.
                  En ik wacht tot de cafe's eens stoppen met bier schenken, want die "dronkaards die onze buurt nu .... " geef mij dan maar eentje die rookt, en verder zijn manieren houd.

                  Comment


                  • #69
                    Re: Roken op restaurant

                    Oorspronkelijk geplaatst door renaat Bekijk bericht
                    Zolang je er geen andere mensen mee stoort heb ik er absoluut geen problemen mee hoor.
                    dit is kort, en duidelijk, en ook mijn idee.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Roken op restaurant

                      Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                      Ja, opwinding met hoge bloeddruk tot gevolg, zijn ook slecht voor de gezondheid. Als ze iets aan de rokers doen, moeten ze ook iets aan de mensen met slechte tafelmanieren doen, met mond open eten, met eten in mond zitten babbelen, en nog andere geluiden, dat iedereen kan zien dat ze "genieten" . Tafelmanieren zijn ook uw mes en vork deftig vastnemen, niet het laatste van uw bord lepelen, dat ze het 4 tafels ver horen, dat er niets meer op uw bord ligt e.d. Ja dat bezorgt me hoge bloeddruk, en is ook slecht voor mijn gezondheid.

                      Liever 5 man die roken naast mij, dan enen met geen tafelmanieren 2 tafels verder, 'k geloof dat die 5 rokers voor mij persoonlijk gezonder zijn, dan de stress dat die andere meebrengt
                      Hahaha...wel goed J*
                      Je moet me thuis zien eten in vgl. op restaurant: 2 verschillende mensen
                      Het is wel zaak dat ik euh... het kan (allee, weet hoe het moet enz.).
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #71
                        Re: Roken op restaurant

                        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                        Ik denk eigenlijk niet dat rokers de sociale zekerheid zoveel meer belasten. Ze zijn misschien wel sneller ziek, maar ze gaan ook sneller dood hé. Wat zou er meer kosten : iemand die het tot z'n 95 jaar volhoudt, maar de laatste 15 jaar meer dokters ziet dan iemand anders, of iemand die het maar tot z'n 55volhoudt en er onderdoor gaat aan longkanker... Ik denk eigenlijk dat we vanuit het standpunt van de sociale zekerheid het roken zouden moeten promoten (maar ik kan me vergissen natuurlijk).

                        Persoonlijk ben ik een grote voorstander van NIET roken op restaurant. Zolang er gegeten wordt zou men het verstand moeten hebben om er niet te roken. En omdat op een restaurant altijd wel iemand aan het fretten is (daarvoor is het een restaurant hé), is er niet veel kans dat een roker er z'n ding kan doen.
                        In ieder geval ben ik blij dat ik nu zonder die stankgeur op m'n gemak kan uiteten. Of het via een wet moest afgedwongen worden is wel iets anders, maar ik vrees dat de rokers dat aan zichzelf te wijten hebben...
                        Ook al eens gedacht aan de reuk in de haren of kleren
                        Vraag maar eens aan de dames.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #72
                          Re: Roken op restaurant

                          Als je dan toch zo nodig moet roken (slappeling!)... http://www.supersmoker.nl

                          Comment


                          • #73
                            Re: Roken op restaurant

                            Het gaat hier altijd maar over de stank en ja, parfum kan ook stinken. Maar tot nader order sterf je niet van parfum (tenzij je er te veel van drinkt ).
                            Passief roken veroorzaakt in België meer doden dat verkeersongevallen, als mijn "kwaliteitskrant" het correct weergeeft. Ik vind dat persoonlijk wel een vrij indrukwekkend gegeven! Niemand zou ervoor pleiten om het aantal verkeersdoden te accepteren omdat er zo veel mensen plezier in scheppen om te snel te rijden.
                            Kris

                            Comment


                            • #74
                              Re: Roken op restaurant

                              Nog een mooie vraag aan de rokers is dan:
                              Stoort het dat ik eet terwijl u rookt?

                              Het eten smaakt toch niet meer als je die rook binnenkrijgt. Ben ook volledig akkoord dat overdreven reuk gebruik op restaurant storend is.
                              Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                              http://www.stevevandegaer.be

                              Comment


                              • #75
                                Re: Roken op restaurant

                                Oorspronkelijk geplaatst door krisd Bekijk bericht
                                Het gaat hier altijd maar over de stank en ja, parfum kan ook stinken. Maar tot nader order sterf je niet van parfum (tenzij je er te veel van drinkt ).
                                Passief roken veroorzaakt in België meer doden dat verkeersongevallen, als mijn "kwaliteitskrant" het correct weergeeft. Ik vind dat persoonlijk wel een vrij indrukwekkend gegeven! Niemand zou ervoor pleiten om het aantal verkeersdoden te accepteren omdat er zo veel mensen plezier in scheppen om te snel te rijden.
                                Kris
                                Best dat je zo'n uitspraken staaft met officiele cijfers!
                                Ben eigenlijk wel eens benieuwd hoe ze weten dat de doodsoorzaak passief roken is...kan even goed de uitlaatgassen uit uw wagen zijn...

                                Soit, ik laat het hier bij. Roken is niet gezond iedereen weet dat.
                                Ik heb geen betweters nodig om me dat duidelijk te maken.
                                Ik zal er wel mee stoppen...en dat zal niet lang meer duren nu er gezinsuitbreiding komt. Ik betwijfel het ten zeerste of ik, als niet-roker, rokers zal bestempelen als uitschot zoals nu hier gebeurd!
                                Mvg Tim

                                Comment

                                Working...
                                X