Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roken op restaurant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Roken op restaurant

    Oorspronkelijk geplaatst door renaat Bekijk bericht
    En ja, soms primeert het algemeen gezondheidsbelang op het economisch belang. Gelukkig maar.
    Geloof je dat nu waarlijk zelf? Is dit écht jouw overtuiging? Meen je dat nou?
    Ben jij werkelijk zo naïef????

    Comment


    • #32
      Re: Roken op restaurant

      Ik ben een verstokte roker. Al meer dan 30 jaar nu ben ik verslaafd aan de nicotine. Ik heb ook alles gerookt. Groene Michel, Gauloise, Gitanes, Marlboro, L&M, gerolde sigaretten, sigaren, ...

      Fier ben ik er niet op, nodig heb ik het wel. Ik rook met een minimum van 30 sigaretten op een weekdag, in het weekend blijf ik gemiddeld net onder de 25.
      Bizar genoeg blaas ik op mijn geneeskundig onderzoek voor de test op longinhoud een héél goeie score (arts kon moeilijk aannemen dat ik rook).

      Is het gezond? Neen!!! Ik voel best wat de sigaret doet met mijn lichaam.

      Tenslotte, tijdens etentjes, thuis of op restaurant zal ik nooit een sigaret opsteken na mijn maaltijd. Thuis doe ik dat als we nadien opruimen en ik het compostbakje ga ledigen in de tuin of even met de hond ga wandelen. Op restaurant zal ik nooit buiten gaan om even een sigaret te roken als we onder ons getweeën uit gaan eten. In groep is dat anders.

      Het is maar een kwestie van respect te tonen voor je medemens.

      Comment


      • #33
        Re: Roken op restaurant

        Oorspronkelijk geplaatst door renaat Bekijk bericht
        Ok, daar zeur ik ook niet over. Maar waar de discussie over begon is roken op restaurant.
        Da's juist, en ik snap ook niet dat mensen het toch nog doen.

        Ik heb me er bij neergelegd, dus als ik niks anders kan dan op restaurant gaan, dan moet ik maar naar buiten, simpel als dat. Maar uit eigen beweging nog op restaurant? Neen, voor mij is een sigaar/sigaret op't einde van de maaltijd een deel van het genieten.Samen met een glas whiskey of een koffie met een Martell of Hennessy.Onbegrijpbaar voor sommigen, voor mij onbegrijpbaar dat't onbegrijpbaar is voor sommigen.

        Een ander geniet na zijn maaltijd van een uur met een tandestoker in de mond rond te gaan en die restjes te recycleren. Da's voor mij dan weer degoutant

        Heb mijn zegje gedaan en mijn standpunten verduidelijkt, voor mij einde deelname aan deze eeuwige discussie
        Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

        Comment


        • #34
          Re: Roken op restaurant

          Oorspronkelijk geplaatst door renaat Bekijk bericht
          Ik snap het toch niet goed hoor. Roken stoort mensen die er niet om gevraagd hebben. Roken schaadt de gezondheid van mensen die er niet om gevraagd hebben. Vooral dat laatste. Mijn (en vele anderen) hun gezondheid. Mijn (toekomstige) kinderen en vele andere hun kinderen hun gezondheid. En toch nog verdedigen dat niet-rokers asociaal zijn. Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen? En ja, soms primeert het algemeen gezondheidsbelang op het economisch belang. Gelukkig maar.
          En 't is dat roken, dat u gaat dood doen ? Dat in de file staan, en andere giftige (industriele uitwasemingen), die we dagelijks te slikken krijgen, die tellen niet meer mee.


          Voor ze me hier als paria beginnen catalogeren : ik rook zelf niet (meer sinds 5 jaar) !
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #35
            Re: Roken op restaurant

            rook wel maar drink geen druppel alcohol.
            drank maakt meer stuk dan je lief is!!
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #36
              Re: Roken op restaurant

              Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
              En 't is dat roken, dat u gaat dood doen ? Dat in de file staan, en andere giftige (industriele uitwasemingen), die we dagelijks te slikken krijgen, die tellen niet meer mee.
              Een wel erg zwak argument dat door vele rokers (en ja jij bent gestopt met roken) wordt aangehaald. Als er van de duizend passieve rokers één dood gaat aan longkanker dan is dat voldoende reden om strenge maatregelen te nemen. Ik kan er zelf voor kiezen de wagen niet te nemen en niet in de file te staan, als er op restaurant iemand naast mij begint te roken kies ik daar zelf niet voor.

              @ peterfoto: jou houding waardeer ik

              @ Exxosje: ik begrijp dat een whiskey en een sigaartje een enorm genot kan verschaffen na de maaltijd. Een gezellige afzonderlijke ruimte in een restaurant kan dit genot volgens mij niet belemmeren, dit is volgens mij een goede oplossing voor zowel rokers als niet rokers.

              @ Gauloise: tijd voor een rustgevend sigaretje..
              Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

              Comment


              • #37
                Re: Roken op restaurant

                Ongeacht van alle zinnige voor / tegen argumenten. Nu er rookverbod eerst, beginnen sommige mensen hun lichaamsgeuren meer op te vallen. In plaatsen waar er voeger een rookgeur hing, ruik je nu gewoon bepaalde mensen hun lichaamsgeur, als je de deur opentrekt.

                Geef mij dan maar gerust de sigarettenlucht
                To make your dreams come true, wake up

                Comment


                • #38
                  Re: Roken op restaurant

                  en ja hoe was het ook al weer
                  na het stoppen met roken heb ik meer adem , smaak en reuk
                  maar het lukt me niet ik hou het niet vol.
                  Coolpix 990 & D70/N Af-S 18-70 DX / AF-G 70-300 / 50-f1.4 / 60-f2.8 macro / SB 600 / S 70-200 f2.8

                  Comment


                  • #39
                    Re: Roken op restaurant

                    Ach, het rookverbod op restaurant vind ik zo erg nog niet.
                    Ik rook thuis ook niet meer binnen sinds mijn vriendin zwanger is.
                    Gisteren zijn we na het eten, gezellig samen met de halve tafel buiten een sigaretje gaan roken. Ook niet-rokers voegden zich er bij en 't was best een leuke boel. Fris luchtje, na een paar flesjes wijn

                    Ik kan ook wel begrijpen dat sommige uitbaters er meer problemen mee hebben. Vraag maar aan de uitbater van onze voetbalkantine. Na het douchen een pintje en dan met de hele ploeg naar een naburig café waar er nog wel gerookt mag worden...

                    Ik heb absoluut respect voor niet-rokers (waaronder mijn vriendin ), maar niet voor het type niet-rokers die rokers bestempelen als het uitschot van de straat...en ja, dat type niet-roker bestaat.

                    Vroeger zag ik regelmatig van die stickers...Roker of niet-roker, wees hoffelijk
                    Mvg Tim

                    Comment


                    • #40
                      Re: Roken op restaurant

                      Oorspronkelijk geplaatst door renaat Bekijk bericht
                      En ja, soms primeert het algemeen gezondheidsbelang op het economisch belang. Gelukkig maar.
                      Vertel die onnozele praat maar eens tegen mensen die in de wijde omgeving van grote bedrijven wonen.Kijk maar eens wat er uit de richting van de havengebieden komt,allemaal frisse lucht,niet schadelijk voor de gezondheid.
                      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Roken op restaurant

                        Rokers dit is een uitdaging:
                        Durven jullie kijken naar deze site ?
                        Smakelijk in het restaurant en veel plezier in het ziekenhuis.
                        Heb zelf 40 jaar gerookt en nu 12 jaar volledig gestopt.

                        Henri
                        lidnummer: BD0435BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Roken op restaurant

                          Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
                          Indien dit alles te maken heeft met egoïsme en gebrek aan respect, dan kun je net zo goed de opmerking andersom maken.

                          Ik vraag me trouwens af waar al die mensen die het nu zo heerlijk vinden op restaurant, gingen eten voor het rookverbod.
                          Simpel, voor het rookverbod kon ik bijna nergens gaan zonder er nadien een week ziek van te zijn.
                          Als ik een rookvrije ruimte zoek in een restaurant is dit omdat ik zwaar alergisch ben, niet omdat ik dat zomaar in mijn gedachten heb.

                          Nu bestaat het rookverbod eenmaal en kan ik net als een ander ook eens meer een stukje gaan eten ... maar soms moet ik net als vroeger terug ziek huiswaarts keren.

                          Bij mij gaat het er hem niet om dat je later kanker zou kunnen krijgen door het passief roken, dat kan je inderdaad van veel meer zaken krijgen.

                          Maar als je ergens bewust binnen stapt omdat er niet gerookt mag worden en dit duidelijk aangegeven is, dan ga je er wel van uit dat het ook zo is.

                          Er zijn tavernes waar aangeduid staat dat er gerookt mag worden, waar ik dan bewust niet binnen ga omdat ik niet in de rook kan of wil gaan zitten ... daar heeft niemand last van.

                          Maar als ik dan ergens ga waar aangeduid staat dat het een rookvrije zaak is, dan maak ik mijn keuze om er binnen te gaan om die specifieke reden.

                          Maar als in de niet-rokerszone dan rokers zitten, dan heb ik het er inderdaad moeilijk mee.

                          Vorige week in Leuven een soort taverne binnen geweest voor een snelle hap. De zaak is in twee gedeeld voor rokers en niet-rokers ... de rokerskant was leeg en in de niet-rokerskant zaten een boel rokers. Dit noem ik inderdaad puur egoïsme en een gebrek aan respect.

                          Ik heb helemaal niets tegen rokers, alleen tegen mensen die denken dat de wet voor hen niet bestaat.

                          Het is net als op de AV bebleken is, er zijn er altijd die denken dat er geen regelkes mogen bestaan omdat het hen niet goed uitkomt.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Roken op restaurant

                            krijg toch wel het gevoel dat ex rokers, nu de fanatiekste anti rokers zijn.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #44
                              Re: Roken op restaurant

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              krijg toch wel het gevoel dat ex rokers, nu de fanatiekste anti rokers zijn.
                              grt,bouk.
                              Daar lijkt het mij ook op.

                              Ik rook zelf ook niet, maar ergens vind ik toch dat de huidige regelgeving een aantal vrijheden aantast.

                              Waarom laat je uitbaters niet de keuze of ze roken al dan niet toelaten? Niet rokers kunnen dan besluiten om enkel naar rookvrije gelegenheden te gaan...

                              Mijn grote vrees is dat eens het roken genoeg gemarginaliseerd is, er wel iets anders gemarginaliseerd zal worden: bijvoorbeeld alcohol-consumptie, of chips eten, of vlees eten, ...
                              ---
                              Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                              http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                              Comment


                              • #45
                                Re: Roken op restaurant

                                Het gaat er mij inderdaad niet om te gaan roken waar het verboden is. Het is eerder een principekwestie. Nu wordt het gewoon 'van hogerhand' opgelegd waarbij de individuele vrijheid en keuze te niet gedaan wordt. Is er een rookvrije ruimte voorzien? No problem, ik rook niet of ik ga gewoon niet naar binnen.
                                Vraagt iemand mij om bij hem thuis niet te roken? Vraagt iemand mij om in zijn wagen niet te roken? No problem. Ik rook niet.

                                Maar nu lijkt het plots of iedereen die rookt des duivels is. Zij die niet roken zijn met wijwater gezegend. Daardoor creëer je tweedracht onder de mensen en dat is echt niet nodig, er is er zo al genoeg. Laat inderdaad de uitbaters van cafés en restaurants en dies meer zelf de keuze maken en leg het hen niet op. Zo kan iedereen nog altijd ook zelf de keuze maken of hij er naar binnen gaat of niet.

                                En wat dat ex-rokerfenomeen van totale afkeer van het roken betreft; er is een mooi spreekwoord dat zegt : een hoer die haar rokken omdraait, pist wijwater.

                                Comment

                                Working...
                                X