Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roken op restaurant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Roken op restaurant

    Onlangs hier kortbij in een deftig restaurant gaan eten, steken daar een tiental mensen een sigaret op ... komt de ober er gewoon een asbak zetten.

    Tijdens ons verlof in Frankrijk ook zoiets ... komt in een rookvrij restaurant een gast een sigaret opsteken ... geen asbak maar ook geen klant meer want hij werd vriendelijk verzocht elders te gaan roken en dus het restaurant te verlaten.

    Een paar maanden geleden werd het rookverbod beter opgevolgd dan nu.
    Hier in een straal van 10 km rond ons weet ik zekers al 7 van de 10 restaurants die we bezochten waar gerookt wordt in de niet-rokerszone en waar het personeel niets aan doet. Op een plaats kwam zelfs de kok uit de keuken met een sigaret in zijn mond en het eten van de klanten in zijn handen. Echt zeer smakelijk.

    En dit alles heeft niets met wetten te maken maar met egoïsme en gebrek aan respect.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Roken op restaurant

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Op een plaats kwam zelfs de kok uit de keuken met een sigaret in zijn mond en het eten van de klanten in zijn handen. Echt zeer smakelijk.
      En dit alles heeft niets met wetten te maken maar met egoïsme en gebrek aan respect.
      Je zou dan eens moeten weten wat er achter de schermen, in de keuken gebeurt!

      Indien dit alles te maken heeft met egoïsme en gebrek aan respect, dan kun je net zo goed de opmerking andersom maken.

      Ik vraag me trouwens af waar al die mensen die het nu zo heerlijk vinden op restaurant, gingen eten voor het rookverbod.

      Comment


      • #18
        Re: Roken op restaurant

        Even on-topic: ik vind het als ex-roker ook zalig op restaurant te kunnen gaan en geen sigarettenreuk meer te moeten verdragen. Op café of disco kan ik het verdragen alhoewel het dan wel opvalt dat ik "the day after" toch een schorre stem en ruwe keel heb.
        Australië, Thailand om maar 2 landen te noemen op andere continenten hebben ook een rookverbod in restaurants en wordt dit echt goed opgevolgd (in Thailand meestal de toeristengebieden, ga ik op het platteland wordt dit niet zo strikt opgevolgd)


        Off-topic: in Zweden een vrouw enkele maanden geleden veroordeelt wegens het roken in haar hof. Haar buurman stoorde zich enorm aan haar rookgedrag in HAAR hof en kreeg van de rechter gelijk in het vonnis. De vrouw mag in een bepaalde hoek van haar hof niet meer roken. Of hoe het dan weer te ver kan gaan.

        Comment


        • #19
          Re: Roken op restaurant

          Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
          Indien dit alles te maken heeft met egoïsme en gebrek aan respect, dan kun je net zo goed de opmerking andersom maken.

          Kleine nuance : de verspreidde rook is potentieel dodelijk voor niet rokers ...
          verpest jullie eigen gezondheid met alle plezier maar niet die van anderen, dat is het verschil
          Last edited by Wimpy; 14 oktober 2007, 20:10.

          Comment


          • #20
            Re: Roken op restaurant

            Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
            Kleine nuance : de verspreide rook is potentieel dodelijk voor niet rokers ...
            verpest jullie eigen gezondheid met alle plezier maar niet die van anderen, dat is het verschil
            Ja, inderdaad. Als een roker mag men best wel een contract voor een longkanker tekenen, maar laat de anderen dan wel met rust. BTW, het plezier van roken is veel te klein als je het vergelijkt met de pijn van longkanker, want het blijft niet alleen maar bij je long. Voor je het weet heb je metatasen naar je botten of andere belangrijke organen, en geloof mij, je wil geen pijn van botkanker. Het doodt je heel traag en lijdzaam.

            Comment


            • #21
              Re: Roken op restaurant

              Ach ik stoor me niet aan het rookverbod...wel aan de klagers die buiten bij de gezellige groep rokers komen staan

              Ow wacht eens even, is dit geen maatschappelijke discussie
              Mvg Tim

              Comment


              • #22
                Re: Roken op restaurant

                Waar zijn nu al die niet-rokers die niet op restaurant gingen omdat ze de ongezonde lucht niet wilden inademen, omdat hun kleren naar de rook stonken als ze uit een restaurant kwamen , en nog een massa meer redenen opvoerden.
                Bij 3 restaurants waar ik wekelijks kom moest je vroeger 2 dagen op voorhand reserveren of je had geen plaats. Nu loop je er zo binnen en er is altijd plaats.
                Hun omzet is tussen 30 en 50% gedaald sedert het rookverbod.

                Comment


                • #23
                  Re: Roken op restaurant

                  Roker zijnde kan ik voorgaande post alleen maar beamen.

                  Vroeger gingen wij elk weekend op restaurant, nu: nooit meer.
                  Ik kon het roken gerust laten tussen de gangen door, maar na onze maaltijd kon ik wel genieten van een pousse-café en een sigaret/sigaar. Dit is verleden tijd

                  Nu moet ik de tafel verlaten en buiten gaan roken, wat voor het gezelschap ook niet leuk is.
                  Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

                  Comment


                  • #24
                    Re: Roken op restaurant

                    Ik begrijp niet dat mensen gedurende 3 uren eens geen sigaret kunnen laten.
                    Zal wel aan mij liggen.
                    Het beste van de wetgeving is dat de cafetaria's van sportclubs hieronder vallen. Gezellig aan sport doen voor de gezondheid en daarna in een walm van sigaretten terecht komen vond ik ook niet je van het.
                    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Roken op restaurant

                      Oorspronkelijk geplaatst door appelmooz Bekijk bericht
                      we wachten vol ongeduld tot eindelijk de café's aan de beurt zijn. Kunnen we eindelijk keertje op café zonder te moeten zitten in de stank.
                      Wel, doe dan wat meer moeite en ga dan naar een cafe waar niet mag gerookt worden (ja hoor, deze bestaan wel degelijk ... en waarom zijn er zo weinig?????).

                      Maar waarom moet er dan dadelijk een verbod op zijn... (restaurants, sportclubs en openbare plaatsen begrijp ik best, maar een cafe waar wel of niet gerookt mag worden mag best wel een keuze blijven vind ik)
                      Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                      Comment


                      • #26
                        Re: Roken op restaurant

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Ach ik stoor me niet aan het rookverbod...wel aan de klagers die buiten bij de gezellige groep rokers komen staan

                        Ow wacht eens even, is dit geen maatschappelijke discussie
                        Uiteindelijk komt het daar altijd wel op neer. Verbieden en verboden worden. 't Valt inderdaad op: op het werk is roken uiteraard ook verboden. Eerst was er nog een aparte rookruimte voorzien, nu is die ook (meestal) verdwenen. En wat blijkt? Degenen die hun mond vol hadden over het 'ze zouden dat moeten verbieden' komen nu buiten bij de rokers staan.
                        Er zijn er zelfs die mee naar buiten gaan op restaurant om bij de rokers te staan ook al roken ze zelf niet...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Roken op restaurant

                          Oorspronkelijk geplaatst door patrickL Bekijk bericht
                          Ik begrijp niet dat mensen gedurende 3 uren eens geen sigaret kunnen laten.
                          Zal wel aan mij liggen.
                          U bent dan ook geen roker!

                          De uitbater van de cafetaria van onze sporthal vloekt zich steendood en gaat de zaak overlaten. Enkel de dames van het volleybal-team zijn harde niet-rokers. Maar die komen maar 1x week trainen en 1x om de 2 weken een wedstrijd.

                          Veel van hun supporters blijven niet lang meer hangen.

                          Voetbalploegen uit het liefhebbersverbond, die komen 3 tot 4x week spelen, en die drinken nu snel snel 1 of 2 drankjes en zijn dan vertrokken naar diverse café's. Omdat veel spelers en spelersvrouwen roken...
                          Vroeger was het cafetaria open tot 12-1u in de nacht, nu is het een uurke na de activiteiten al opgekuist. Serieuze aderlating voor die mensen.

                          Achja, onlangs stond ik een sigaretje te roken buiten en iemand kwam naast me staan en dan na enkele minuutjes zeggen dat't hem stoorde. "Opzouten mens, 2 meter verder is de lucht proper".
                          Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

                          Comment


                          • #28
                            Re: Roken op restaurant

                            Ik snap het toch niet goed hoor. Roken stoort mensen die er niet om gevraagd hebben. Roken schaadt de gezondheid van mensen die er niet om gevraagd hebben. Vooral dat laatste. Mijn (en vele anderen) hun gezondheid. Mijn (toekomstige) kinderen en vele andere hun kinderen hun gezondheid. En toch nog verdedigen dat niet-rokers asociaal zijn. Is dat nu echt zo moeilijk te begrijpen? En ja, soms primeert het algemeen gezondheidsbelang op het economisch belang. Gelukkig maar.
                            Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

                            Comment


                            • #29
                              Re: Roken op restaurant

                              Als die mensen moedwillig naast me komen staan om te mekkeren,op een voetpad waar het dus nog mag, dan zijn ze idd méér dan asociaal.

                              De wetgever heeft het duidelijk gesteld wat nog mag en niet mag, en daar hou ik me dan ook met graagte aan. Als dat betekent dat ik op restaurant niet meer mag roken, dan kan ik kiezen: niet roken of niet meer gaan uit eten.Zelfs hier thuis ga ik buiten roken. Winter zomer, vind ik niet meer dan normaal met een kind en een niet-rokende vrouw.

                              Maar waar het toegestaan is? Dan moeten niet-rokers niet beginnen kankeren
                              Wat zou ik missen als ik er zelf niet was?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Roken op restaurant

                                Oorspronkelijk geplaatst door Exxosje Bekijk bericht
                                Maar waar het toegestaan is? Dan moeten niet-rokers niet beginnen kankeren
                                Ok, daar zeur ik ook niet over. Maar waar de discussie over begon is roken op restaurant.
                                Nikon D8x - Nikkor 12-1000 F1.4 en twee medewerkers om alles te dragen

                                Comment

                                Working...
                                X