Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Respect

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Respect

    Na alle stompzinnige voetbalgekte waar "brood en spelen" hardop in de oren klinkt, heb ik respect voor deze man.

    https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07...-de-3-dagen-r/

    Benieuwd indien hij een bezoekje mag brengen bij onze koning.
    Van mij mag hij zeker, evenals zijn andere collega's op het ere-podium. Steekt torenhoog boven de demonen. Spijtig dat bij dergelijke zaken ook nog doden vallen.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: Respect

    Dat zijn de mensen die we dankbaar mogen zijn voor hun inzet, gelukkig zijn er nog mensen met moed en wilskracht. [emoji106]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Respect

      Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht

      Steekt torenhoog boven de demonen.
      En een stuk minder betaald ook. Dikke duim
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Respect

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        Na alle stompzinnige voetbalgekte waar "brood en spelen" hardop in de oren klinkt, heb ik respect voor deze man.

        https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/07...-de-3-dagen-r/

        Benieuwd indien hij een bezoekje mag brengen bij onze koning.
        Van mij mag hij zeker, evenals zijn andere collega's op het ere-podium. Steekt torenhoog boven de demonen. Spijtig dat bij dergelijke zaken ook nog doden vallen.
        Ik ben het volledig met je eens.

        - Over de voetbalgekte in de media: 'k Was alleen teleurgesteld, de ochtend van de match tegen Frankrijk, van het nieuws op de VRT radio: niet eens een interview met de poetsvrouwen van het hotel waar de Duivels logeren, of een verslag over het traject dat de bus zal volgen van hotel naar stadion, laat staan dat we vernamen of ze die morgen goed naar toilet waren geweest!

        Ze hebben op 800m hier vandaan het nodig gevonden om in openlucht voetbal te bekijken met de nodige oppeppende muziek vóór en na. 3.500 man (de krant schreef de laatste keer ivm de goal tegen Japan : "Er zal daar een kleine aardbeving geregistreerd zijn, dat is zeker."). 3 km verder is er nog zo'n "festivalweide". Wildparkeren in woonbuurten, plastic afval en lege drankblikjes in voortuinen en langs de straat..
        Ramen en deuren gesloten houden dus (in die hitte), alhoewel het nog boenke boenke was in huis met alles gesloten.

        - Over respect:
        Al die gekte voor onze nationale trots ?, de verpersoonlijking van Belgium ?
        Die mannen doen niet eens hun mond open om het volkslied te zingen (groot verschil met Z-Amerikaanse en Afrikaanse landen!). Voetballen OK, schandalig veel geld verdienen (445.000 per speler bij WK winst, maar dat vervalt in het niets bij hun normale verdiensten) en belasting ontduiken zeker.....er zijn toch grenzen aan het onfatsoenlijke?

        Het blijkt dat de duivels ook fiscale dribbelaars zijn met vooral veel passes naar Luxemburg. Ze betaalden er de jongste jaren maar 15,9 tot zelfs maar 5,2 procent belastingen. De 27-jarige duivel Hazard liet de Luxemburgse postbusvennootschap EHGroup oprichten. De reden waarom Hazard en co. hun royalty's zo graag in Luxemburg opstrijken, is bekend. Op 80 procent van die inkomsten uit 'intellectuele eigendom' (!) moeten ze in het Groothertogdom geen belasting betalen...Eén en ander leidt tot een belastingvoet van 5,2 procent op de totale inkomsten.
        Boven op zijn Luxemburgse postbus plaatste hij nog een sluiproute naar Ierland. 'In Luxemburg moet er helemaal geen belasting meer betaald worden door het dubbelebelastingverdrag met Ierland. Terwijl in Ierland de regels toelaten dat die rechten daar ook onbelast blijven. Dat is dus nog een agressievere belastingconstructie dan de andere Duivels al toepassen met de 80 procent belastingvrijstelling in Luxemburg.

        En dan Premier Michel trots op de foto met collega minister Rutte (NL) en Bettel (Luxemburg) die hij kon overhalen een Rode Duivels sjaal om te doen, of nog, Michel die een truitje van E.Hazard aan Theresa May offreert voor de fotografen....Fier op grote belastingontduikers. De berg afval en plastic die dan op al die "groot scherm" plaatsen mag opgeruimd worden, zal wel met ons belastinggeld betaald worden.

        Nu dus ontvangst op het paleis.

        Comment


        • #5
          Re: Respect

          Op 11 juli was er één grote lofbetuiging in het Brusselse stadhuis door alle politici: Vlaanderen moest op alle vlakken een voorbeeld nemen aan de R D's...
          Toen ik daarna naar mijn loonfiche keek kom ik m.i. zeker in aanmerking voor een ereteken voor moed en zelfopoffering
          Ik heb alvast al verlof voorbehouden voor een audiëntie op het paleis.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Respect

            Het is inderdaad straf dat wij met z'n allen hoera staan te roepen voor een bende fraudeurs. Ik heb gekeken naar het WK - en tegelijkertijd alle sponsers van zowel de rode duivels als het WK-zelf (MH17 ben ik nog niet vergeten) op de zwarte lijst gezet. Ipv. een Jupiler te slurpen heb ik een aantal overheerlijke Vlierbeek-biertjes achterovergeslagen (die zijn van't vat, niet goedkoop, maar wel lekker). En de teller hij tikt door - we naderen de 700e entry op de lijst.
            De ontvangst in BXL was het meest loze event van het jaar - "daar was geen bal te zien"

            Comment

            Working...
            X