Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PVC ramen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PVC ramen

    Hebben een huis aangekocht en denken de ramen met enkel glas te vervangen door pvc ramen met dubel glas.
    Het zijn ongeveer 13 ramen ,een voordeur en een gewone deur eveneens met deel glas
    We hebben ongeveer 25m²raam opp.
    Nu wilden we een brut gedacht van de prijs , eveneens meerprijs rolluiken (6 ramen voorzien nu )
    Wie heeft een beetje een gedacht of ervaring.

  • #2
    Re: PVC ramen

    Je kan er best een paar laten komen om een prijs te bepalen, elk raam is anders (afmetingen, hoeveel delen moeten er open kunnen, welk soort glas?..) en daardoor is het onmogelijk om vooraf te schatten hoeveel het zal kosten om alles te laten vervangen.

    Ik denk dat de plaatsers van ramen en deuren het de volgende maanden wel iets rustiger zullen krijgen zodra alle orders van de laatste maanden afgewerkt zijn, want de subsidies zijn ondertussen afgeschaft.
    Daardoor is het zelfs mogelijk dat de prijzen wat zullen zakken.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: PVC ramen

      Ik kan Bart toetreden, er zijn teveel variablen in het spel om een bruikbare schatting te kunnen geven.

      op http://www.livios.be/nl/_build/_srch...tenschrijnwerk

      heb je wel een indicatie bij een paar standaardmaten en glasprijzen.

      mvg
      EOS 5D Mark III | 50 mm f/1.4 USM | Fisheye 8 - 16 mm f/4 L USM | 16-35 mm f/2.8 L II USM | 24-70 mm f/2.8 L USM | 70-200 mm f/2.8 L USM | 500 mm f/4 IS L USM II | 580 EX II
      www.vanvelsen.biz en http://bernardvanvelsen.wordpress.com

      Comment


      • #4
        Re: PVC ramen

        Toen wij bouwden in 1996 hebben we ook voor PVC-ramen (wit) gekozen. Let echter goed op bij de keuze want er is een vrij groot verschil in kwaliteit en uiteraard ook in prijs. Wij hadden na een bezoek aan Batibouw nog 2 merken in overweging en dit waren Kömmerling en Brugmann. Onze keuze was vooral gebaseerd op kwaliteit (chassis). Het werd uiteindelijk Kömmerling en daar zijn wij tot op heden nog steeds heel tevreden over. Zeer degelijk materiaal met stevige profielen, goeie afdichting met perfectie geluidsisolatie en qua look het dichtst aanleunend bij houtstructuur. http://users.skynet.be/bk335123/Ned/frames_nl.htm
        Dat kwaliteit nogal verschilt hadden wij kort voor onze beslissing ondervonden bij een vakantie in de Elzas. Toen ik op onze vernieuwde kamer een hoog smal raam-deur van het merk Deceuninck wou openen en in klikstand plaatsen, boog het raam zo schrikwekkend door dat ik het maar direct weer heb gesloten. Dit om maar te benadrukken dat bij zwaardere (grotere) ramen de interne versteviging van zeer groot belang is.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: PVC ramen

          Alles hangt ook af van de vorm van de ramen. Ook of er een verschil in kleur moet zijn tussen binnen en buiten (onze gevel is donker dus daar hebben we de ramen aan de buitenkant donker laten maken (die het best uitkwam met de kleur van de gevel), aan de binnenkant zijn die wit : extra kost.

          Bespaar zeker niet op beveiliging: bij ons is alles beveiligd glas (anti-inbraak) + anti-inbraak sloten: extra kost. Vooral dit hebben we al terugverdiend aangezien er bij de geburen al ingebroken is, bij hen was niets beveiligd. De meerprijs weegt niet op tegen 1 bezoek van dieven in je huis! Natuurlijk kan je overal wel binnenraken, maar als ze meer moeite moeten doen gaan ze wel bij je buren op bezoek.

          Dany_

          Comment


          • #6
            Re: PVC ramen

            wij hebben gemerkt dat de prijzen van ramen erg soepel zijn. Het bedrijf dat uiteindelijk onze ramen geplaatst heeft vroeg zelf naar de andere offertes om te kijken of ze goedkoper konden doen.

            Wel opletten met PVC dat de profielen vaak erg breed zijn. Toen wij ons huis kochten zaten overal heel smalle stalen profielen (isoleert echt geweldig ). Een pvc profiel is zoveel breder dat door dezelfde opening in de muur een pak minder licht valt. Gelukkig hebben we zodanig verbouwd dat bijna alle raamopeningen vergroot zijn en de bredere profielen compenseren.
            The Knight That Says Ni...kon

            Comment


            • #7
              Re: PVC ramen

              Geef mij maar afzelia ramen
              Ik hou niet zo van dat plastic blingbling gedoe
              Je moet ze wel elk jaar eens insmeren, maar dan weet je weeral wat doen
              Als je toch voor pvc ramen kiest kijk goed uit naar de kwaliteit.
              En bij het reinigen overvloedig water gebruiken.
              Anders komen er allemaal kleine krasjes in en mettertijd kruipt daar vuil in wat mogelijk resulteert een onfris uitzicht. Dus goed uitkijken.
              Voor dat ik weer alle banbliksems van het forum over mij krijg, dit is mijn persoonlijk idee, en je denkt er van wat je wilt!
              D90 - D70 - F80 + glas

              Comment


              • #8
                Re: PVC ramen

                Onze architect rekende met 500-700€ per m2, maar we zijn toch wat hoger uit gekomen omdat we voor ALU gekozen hebben. Onze eerste ramen waren PVC, en ik vind ALU toch een stuk robuuster, zeker voor deuren en schuiframen.

                De verluchting (invisivent) is ook duur, let daar zeker op.

                Comment


                • #9
                  Re: PVC ramen

                  Er zijn inderdaad teveel variabelen zoals kleur, type profiel, met of zonder binnenafwerking, soort beglazing (vergeet niet dat de EPB normen volgend jaar weer eens strenger worden) K peil moet nog verder naar beneden voor isolatie.

                  Vergeet ook niet dat er nog zoiets is als service na verkoop en kwaliteit. Ik ken er genoeg (en dan spreek ik over bedrijven die voldoende reclame maken, meer kan/mag ik hier niet zeggen) die hierin hun klanten in de steek laten als het erop aankomt.

                  Je hebt er genoeg die hun pvc raampjes in Polen laten maken, tegen nagenoeg dumpingprijzen, kwalitatief gezien (soms) wel met goede profielen, maar die zijn dan (vaak) niet voorzien van de nodige verstevigingsprofielen binnenin. Als klant zie je dat niet natuurlijk, want jij gaat geen gaatje boren in je profiel hé om dat effe te checken.

                  Gewoon goed uitkijken en bij de bedrijven zelf langsgaan. Spreek eens met die verkopers en hoor wat ze te zeggen hebben. Prijs vragen op zich is simpel, maar dan vergelijk je enkel merknamen van profielen en prijzen, niet meer niet minder. Goed als je budget al te krap is, maar niet als je kwaliteit wenst. Het is niet zoiets als een auto kopen, daar is een Opel een Opel, of je die nu koopt in Aalter, Brugge, Gent of Antwerpen. Met ramen ligt het wel iets anders.

                  Ik zou er alvast niet op rekenen dat de prijzen gaan zakken - tenzij je bij een bedrijf komt dat sowieso al niet teveel werk had en hun marges nog meer moeten verlagen. Maar dat zijn dan weer net de bedrijven die makkelijk in moeilijkheden komen. En wat ben je dan met een failliet bedrijf als je een herstellingkje moet laten uitvoeren na een paar jaar?

                  Comment


                  • #10
                    Re: PVC ramen

                    +1

                    Als de TS dit wil kan ik de naam geven van een bedrijf dat met ALU werkt en wel sterk scoort op gebied van service en het naleven van termijnen.
                    Ze waren nog eens flink goedkoper dan een groter bedrijf dat meer bekendheid geniet.
                    Namen via PB.

                    Zoals vermeld, ik heb ervaring met PVC en ALU. Als er hier nog ramen vervangen worden zal dat zeker ALU worden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: PVC ramen

                      Ik heb gekozen voor aluminium in plaats van PVC. Véél steviger.
                      Mijn dochter heeft PVC en aan een achterdeur valt het invoegsel naast de deur eruit omdat de deurstijl bij het openen en sluiten beweegt. Dit heb je niet bij aluminium. De meerprijs valt best mee.

                      Comment


                      • #12
                        Re: PVC ramen

                        Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                        Ik heb gekozen voor aluminium in plaats van PVC. Véél steviger.
                        Mijn dochter heeft PVC en aan een achterdeur valt het invoegsel naast de deur eruit omdat de deurstijl bij het openen en sluiten beweegt. Dit heb je niet bij aluminium. De meerprijs valt best mee.
                        lijkt me dan toch eerder met plaatsing te maken te hebben ofwel geen kwaliteitprofiel .

                        wij hadden in de nieuwbouw (die we huurden) ook alu maar door slechte plaatsing en afregeling ook problemen mee.
                        gaan nu ins ons eigen huis in renovatie voor PVC vooral omdat het ALU te strak oogt bij de gevel van onze oude woning.

                        Comment


                        • #13
                          Re: PVC ramen

                          Ik heb voor pvc gekozen omdat mijn ramen niet zo erg groot zijn, mochten deze groter zijn geweest, dan zou ik voor aluminium hebben gekozen , om verbuigingen door hitte/koude toestanden tegen te gaan en grotere oppervlakten hebben sowieso sterkere kozijnen nodig.
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

                          Comment


                          • #14
                            Re: PVC ramen

                            Ik heb een paar jaar geleden de ramen en deuren laten vervangen, en toen heb ik ook voor aluminium gekozen.
                            Ze hebben toen een prijs berekend voor aluminium en PVC, en daar zat eigenlijk maar heel weinig verschil op.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: PVC ramen

                              Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                              Ik heb gekozen voor aluminium in plaats van PVC. Véél steviger.
                              Mijn dochter heeft PVC en aan een achterdeur valt het invoegsel naast de deur eruit omdat de deurstijl bij het openen en sluiten beweegt. Dit heb je niet bij aluminium. De meerprijs valt best mee.
                              Er zijn toch PVC profielen met een metalen kern!? Hier toch in elk geval.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment

                              Working...
                              X