Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem uitgaande mail Smartphone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Als je effectief poort 25 ingesteld hebt kijk dan ZEKER na of je bij het instellen van de poort niet automatisch je encryptie afgezet hebt. Het lijkt mij hoogstonwaarschijnlijk dat je encryptie op poort 25 hebt. Daar komt nog bij dat zowat overal poort 25 geblokkeerd staat als je probeert te verbinden van buiten het eigen netwerk.

    Dat oudere mails niet "meekomen" is logisch aangezien je ze reeds hebt gedownload via POP3 en dus ook gewist op de server. Kijk vooral na hoe groot je mailbox is want bij IMAP blijft alles op de server staan en als men je regelmatig grote mails doorstuurt kan de mailbox vol geraken (je krijgt daar dan wel op bv. 90% een mail van.
    Correctie, bij POP had ik SSL niet opgezet. Weet niet of dit belangrijk is. Maar goed, het voornaamste is dat het nu werkt.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #32
      Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

      Ik zou toch imap gebruiken. Anders zijn je mails weg op je computer als je ze opent op je foon.
      Imap kan mails synchroon houden op al je toestellen.

      Comment


      • #33
        Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Ik zou toch imap gebruiken. Anders zijn je mails weg op je computer als je ze opent op je foon.
        Imap kan mails synchroon houden op al je toestellen.
        Probleem is als ik de account bij Telenet met POP verwijder, ik een pak oudere mails kwijt ben.
        Last edited by enero; 4 november 2017, 20:35.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #34
          Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Probleem is Als ik de account bij Telenet met POP verwijder, dan ben ik een pak oudere mails kwijt.
          Als er niet te veel zijn , stuur die dan gewoon eenmalig aan jezelf door hé Pol en open deze natuurlijk niet met
          dat pop ding, maak onder je inkomende mail een supmap met bv. te bewaren mail,
          dan blijven die daar netjes staan, en staan daar veiliger dan op je eigen
          computer, bovendien kan je er van op gelijk welk toestel aan, zo doe ik het alvast.
          Wel rekening mee houden dat je vuilbak na een tijd automatisch geledigd wordt, maar ik denk ergens gelezen
          te hebben dat je dat ook kan aanpassen.

          Comment


          • #35
            Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

            Normaal moet je bij de instellingen van de servers altijd ergens de mogelijkheid hebben aan te duiden dat er steeds een copie op de server moet blijven staan....dan ben je nooit je emails kwijt totdat je ze ergens download waar je die keuze hebt uit gevinkt.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #36
              Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Correctie, bij POP had ik SSL niet opgezet. Weet niet of dit belangrijk is.
              Heel belangrijk. Dat wil zeggen dat je verbinding in plain tekst (gewoon leesbaar) over het internet gaat. Dat is vooral bij WiFi af te raden omdat ook je login en paswoord leesbaar zijn voor derden. Gebruik ALTIJD encryptie!
              bye, Maurice
              https://on4bam.com/
              Nikon D7500

              Comment


              • #37
                Probleem uitgaande mail Smartphone

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Standaard staat "leave mail on server" niet zo dikwijls aan bij POP3.
                Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                Normaal moet je bij de instellingen van de servers altijd ergens de mogelijkheid hebben aan te duiden dat er steeds een copie op de server moet blijven staan....dan ben je nooit je emails kwijt totdat je ze ergens download waar je die keuze hebt uit gevinkt.
                Nog even opgezocht, wordt niet standaard verwijderd op een Android met de standaard app.
                Heb het ook altijd zo ervaren zoals eerder aangegeven.
                Eigenlijk tegengestelde van op een PC.

                You can control whether the Email app on your Android removes messages after they’re picked up. Non-Gmail e-mail that you fetch on your phone typically remains on the e-mail server. That’s because, unlike a computer’s e-mail program, the phone’s Email app doesn’t delete messages after it picks them up.

                The advantage is that you can retrieve the same messages later using a computer. The disadvantage is that you can end up retrieving mail you’ve already read and replied to.

                Open the Email app and visit the inbox.
                Touch the Action Overflow icon and choose the Settings command.
                On some phones, touch the Menu icon to see the Settings command.
                Choose an e-mail account.
                Choose the Incoming Settings item.
                If you can’t find an Incoming Settings command, you’re dealing with a web-based e-mail account, in which case there is no need to worry about the server delete option.
                Below the item Delete Email from Server, choose the option When I Delete from Inbox.
                The only other option besides When I Delete from Inbox is Never. If you see the Never option, choose the other one.
                Touch the Done button.

                After making or confirming this setting, messages you delete in the Email app are also deleted from the mail server. The message won’t be picked up again, not by the phone, another mobile device, or any computer that fetches e-mail from that same account.
                Last edited by VerSeg; 5 november 2017, 01:01.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Nog even opgezocht, wordt niet standaard verwijderd op een Android met de standaard app.
                  Dat lijkt mij het verschil. Qua "standaard" software heb ik niet veel in gebruik. Niet op windows en niet op Android.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #39
                    Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                    Ik heb op al mijn toestellen de optie "copie bewaren op server" aangevinkt......BEHALVE op 1 PC die ik één keer per week opstart......maw....ik ben nog nooit iets kwijtgeraakt...
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Ik heb op al mijn toestellen de optie "copie bewaren op server" aangevinkt......BEHALVE op 1 PC die ik één keer per week opstart......maw....ik ben nog nooit iets kwijtgeraakt...
                      In welke app en welk OS dan?
                      Goed om bij te vermelden mits het blijkbaar niet overal hetzelfde is.
                      En inderdaad, ook nog nooit iets kwijt geweest (zonder iets aan te passen).
                      Er is hier wel maar één PC waar de mail op binnenkomt want anders moet men dat inderdaad doen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        In welke app dan?
                        Goed om bij te vermelden mits het blijkbaar niet overal hetzelfde is.
                        En inderdaad, ook nog nooit iets kwijt geweest (zonder iets aan te passen).
                        Er is hier wel maar één PC waar de mail op binnenkomt.
                        Freddy......ik gebruik K-9 mail op mijn Android toestellen....ik gebruik geen Apple toestellen meer.
                        Op mijn pc's gebruik ik Windows live mail
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #42
                          Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                          Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                          Freddy......ik gebruik K-9 mail op mijn Android toestellen....ik gebruik geen Apple toestellen meer.
                          Op mijn pc's gebruik ik Windows live mail
                          Op PC maakt het weinig uit welk programma, daar moet men inderdaad altijd die optie aanvinken als men mail wil bewaren op de server.
                          Op Android is het dus app gebonden en waarschijnlijk specifiek de meegeleverde app.
                          Ik gebruik zelf al jaren de standaard app (Samsung-versie weliswaar) en ben daar tevreden van.

                          Voor mijn werk moeten we nu Outlook gebruiken en dat is volgens mij een ramp op een smartphone door ontbreken van een hoop standaardfuncties die ze maar niet willen implementeren.
                          Ook de configuratie van de app loopt vaak mank of is onduidelijk voor vele gebruikers.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Als er niet te veel zijn , stuur die dan gewoon eenmalig aan jezelf door hé Pol en open deze natuurlijk niet met
                            dat pop ding, maak onder je inkomende mail een supmap met bv. te bewaren mail,
                            dan blijven die daar netjes staan, en staan daar veiliger dan op je eigen
                            computer, bovendien kan je er van op gelijk welk toestel aan, zo doe ik het alvast.
                            Wel rekening mee houden dat je vuilbak na een tijd automatisch geledigd wordt, maar ik denk ergens gelezen
                            te hebben dat je dat ook kan aanpassen.
                            Dat was de beste oplossing om een pak e-mails die ik toch nog moet behouden ergens te saven Geert. POP ondertussen dus ook verwijderd.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #44
                              Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                              Men mag toch nooit te vroeg victorie kraaien, het verhaal was nog niet af..
                              Vandaag dus weeral van dat. Geen mails kunnen beantwoorden of versturen vanuit mijn Telenet e-mail account.
                              Maar goed, na weeral wat googelen op allerhande sites zie ik het bos door de bomen niet meer. Hoeveel mensen daar problemen mee hebben is niet meer te tellen. En iedereen heeft wel zijn oplossing, maar niets werkt.
                              Dan maar nog eens mijn stoute schoenen aangetrokken en contact genomen met Telenet alwaar ik klant ben voor TV, internet en vaste tel.lijn. Ik had al schrik, weliswaar ongegrond, want het was een vriendelijke vrouwenstem. En mocht men denken dat des blondjes het niet zouden weten, dan zitten wij er goed naast. (maar ik weet bij god niet of het er eentje was), grapje dus.
                              En dat mevrouwtje gaf mij als instellingen voor uitgaande server :

                              Hostnaam : smtp.telenet.be
                              Gebruikersnaam : mijn e-mail adres bij telenet.
                              wachtwoord : dit dat gebonden is aan mijn e-mail account bij telenet.
                              SSL : ja
                              Serverpoort 587

                              En het werkt zowel in een Wifi omgeving als erbuiten.
                              Zij wist er nog bij te vertellen dat dit toch logisch is... Ik stond natuurlijk verstomd na al mijn zoekwerk..., maar respect, dat zeker.
                              Mocht ik weten dat het GSM bereik van Telenet even goed is dan dat van Proximus, dan verander ik direct, want die pipo van Proximus die ik vorige week vanuit het buitenland aan de lijn had, wou mij direct nog een account laten aanmaken, want volgens hem zou dit zonder die account toch nooit lukken.
                              Last edited by enero; 6 november 2017, 12:21.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #45
                                Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                                Vroeger werkte dat niet met Telenet mailbox via andere provider, maar dat zou al enige tijd aangepast zijn blijkbaar.
                                Via Proximus werkt dat in principe ook maar met login van Proximus account voor de uitgaande mailserver.
                                Echter als je poort 25 gebruikt, dan kan je niet via een ander netwerk deze mailserver gebruiken.
                                Met authenticatie en TLS op poort 587 zou dat wel moeten werken.
                                Maar mits het nu werkt ... van alles afblijven dus.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X