Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem uitgaande mail Smartphone

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

    Op Mac, was dat niet? Als je  Mail zou gebruiken, gewoon een extra mailbox aanmaken met dat adres en de nodige instellingen. Vandaag de dag is dat inderdaad allemaal IMAP, en Mac heeft zo bij mij een en ander ingesteld. Maar ik zeg: da's thuis. Ik ontvang zelfs geen mail op mijn iPad als ik op verplaatsing ben.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #17
      Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

      Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
      Het probleem is dat de standaard poort waarschijnlijk geblokkeerd wordt. Bij POP is dit poort 25, maar er is meestal ook een andere poort. Dikwijls is dit poort 587 voor de uitgaande server.
      Kijk eens na of je mail binnenhaalt via POP of IMAP

      --
      map.
      T.T.
      Haal telenet mail binnen via Pop
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

        Account bij telenet heraangemaakt met imap. Relay.proximus lukt ook niet.
        Last edited by enero; 3 november 2017, 19:53.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Account bij telenet heraangemaakt met imap. Relay.proximus lukt ook niet.
          Dan is er vermoedelijk nog iets niet correct geconfigureerd.
          Welke melding krijg je?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Dan is er vermoedelijk nog iets niet correct geconfigureerd.
            Welke melding krijg je?
            OK, ik heb dus naast de nieuwe imap account die ik heb gemaakt de oude POP nog behouden. Als ik bij deze laatste bij uitgaande relay.proximus zet lukt het dus toch. Thanks !
            Nog eens geprobeerd, bij de IMAP werkt het dus ook.
            Last edited by enero; 3 november 2017, 21:14.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #21
              Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
              Gewoon via internet naar mijn telenet surfen Pol en daar je mail online beantwoorden.
              Wat had je gedacht, dat Proximus je mailbox van Telenet zal verzorgen? Zo goed menen die gasten het niet met elkaar.
              Ofwel begrijp ik dat hier totaal verkeerd.
              Je hebt gelijk Geert. Die piipo van Proximus gisteren aan de telefoon wou mij niet eens de tip doorgeven die VerSeg mij hier nu geeft.
              Last edited by enero; 3 november 2017, 21:12.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Account bij telenet heraangemaakt met imap. Relay.proximus lukt ook niet.
                Dat is normaal, dit werkt enkel bij proximus mailadressen, proximus servers kennen je mailadres en wachtwoord niet.
                jij hebt een telenet mailadres, gebruik onderstaande instellingen

                SERVERNAAM imap.telenet.be
                POORT 993
                BEVEILIGINGSTYPE SSL

                Meld je aan met je volledige Telenet e-mailadres en het bijbehorende wachtwoord.

                Comment


                • #23
                  Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                  Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                  Dat is normaal, dit werkt enkel bij proximus mailadressen, proximus servers kennen je mailadres en wachtwoord niet.
                  Er is wel een verschil tussen inkomende en uitgaande mailserver hé.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                    Enfin het lukt nu met zowel IMAP als POP.
                    Voor hen die het zou interesseren wil ik nog even meegeven met welke instellingen uig.server het dus wel lukt.
                    Instelling vooor uitgaande server POP : relay.proximus - SSL - poort 25
                    Uitgaande server IMAP relay.proximus - SSL - poort 25
                    Ik zal nu wel nog de POP moeten behouden, gezien een deel van mijn oudere mails niet zijn meegekomen bij de aanmaak van de IMAP.
                    In elk geval allen bedankt die hier reageerden.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Enfin het lukt nu met zowel IMAP als POP.
                      Voor hen die het zou interesseren wil ik nog even meegeven met welke instellingen uig.server het dus wel lukt.
                      Instelling vooor uitgaande server POP : relay.proximus - SSL - poort 25
                      Uitgaande server IMAP relay.proximus - SSL - poort 25
                      Ik zal nu wel nog de POP moeten behouden, gezien een deel van mijn oudere mails niet zijn meegekomen bij de aanmaak van de IMAP.
                      In elk geval allen bedankt die hier reageerden.
                      Als je effectief poort 25 ingesteld hebt kijk dan ZEKER na of je bij het instellen van de poort niet automatisch je encryptie afgezet hebt. Het lijkt mij hoogstonwaarschijnlijk dat je encryptie op poort 25 hebt. Daar komt nog bij dat zowat overal poort 25 geblokkeerd staat als je probeert te verbinden van buiten het eigen netwerk.

                      Dat oudere mails niet "meekomen" is logisch aangezien je ze reeds hebt gedownload via POP3 en dus ook gewist op de server. Kijk vooral na hoe groot je mailbox is want bij IMAP blijft alles op de server staan en als men je regelmatig grote mails doorstuurt kan de mailbox vol geraken (je krijgt daar dan wel op bv. 90% een mail van.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #26
                        Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Daar komt nog bij dat zowat overal poort 25 geblokkeerd staat als je probeert te verbinden van buiten het eigen netwerk.
                        Maar als hij via Proximus vetbonden is en de uitgaande mailserver van Proximus gebruikt ... dan zal er niet veel geblokkeerd zijn denk ik.
                        Want dat is toch de situatie?

                        Dat oudere mails niet "meekomen" is logisch aangezien je ze reeds hebt gedownload via POP3 en dus ook gewist op de server.
                        Ik zou eerder in de geavanceerde instellingen eens kijken hoeveel gesynchroniseerd wordt, vaak is dat standaard maar twee weken.
                        Ik zet dat voor mezelf op alles.
                        Op al de jaren dat ik POP3 gebruikte op de smartphone bleven de berichten op de server staan en kon ik die nog eens binnen halen op de PC.
                        Dat was steeds onder Android op een Samsung, blijkbaar was het dan standaard met een kopij op server laten.
                        Pas met de PC en POP3 was die echt weg van de server.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Maar als hij via Proximus vetbonden is en de uitgaande mailserver van Proximus gebruikt ... dan zal er niet veel geblokkeerd zijn denk ik.
                          Want dat is toch de situatie?
                          Aangezien je mobiel niet altijd op het Px netwerk zit is het aangewezen om een universele oplossing te kiezen. Binnen de kortste keren wordt er verbinding gemaakt via een hotel wifi en dan "werkt het weer niet". Poort 25 EN SSL heb ik nog niet gezien, dat in normaal niet encrypted en dat wil je ook niet.

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ik zou eerder in de geavanceerde instellingen eens kijken hoeveel gesynchroniseerd wordt, vaak is dat standaard maar twee weken.
                          Ik zet dat voor mezelf op alles.
                          Op al de jaren dat ik POP3 gebruikte op de smartphone bleven de berichten op de server staan en kon ik die nog eens binnen halen op de PC.
                          Dat was steeds onder Android op een Samsung, blijkbaar was het dan standaard met een kopij op server laten.
                          Pas met de PC en POP3 was die echt weg van de server.
                          Standaard staat "leave mail on server" niet zo dikwijls aan bij POP3. Je zou al snel mailboxen zien overlopen
                          Hier staat Pegasus Mail (Win/PC) ingesteld op "delete after succesful retrieve" maar werkt ook met IMAP en selective downloads. Ook op de laptop is dat zo. Mails die ik overal moet hebben (reservaties bv.) gaan in een aparte IMAP directory want in K9Mail (Android) en I-dinges moet alles blijven staan tot thuis de mailbox leeg gemaakt kan worden.
                          Niets staat op poort 25 of 110 BTW... encryptie is noodzaak (zelfs op mijn eigen wired netwerk).
                          bye, Maurice
                          https://on4bam.com/
                          Nikon D7500

                          Comment


                          • #28
                            Gemakkelijkst oplossing blijft nog altijd een gmail of Outlook adres te gebruiken.....nergens geen probleem meer dan......
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Gemakkelijkst oplossing blijft nog altijd een gmail of Outlook adres te gebruiken.....nergens geen probleem meer dan......
                              Gratis services komen en gaan... De kans mag dan klein zijn, je hoeft maar naar photobucket e.d. te kijken...
                              bye, Maurice
                              https://on4bam.com/
                              Nikon D7500

                              Comment


                              • #30
                                Re: Probleem uitgaande mail Smartphone

                                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                                Standaard staat "leave mail on server" niet zo dikwijls aan bij POP3. Je zou al snel mailboxen zien overlopen
                                Hier staat Pegasus Mail (Win/PC) ingesteld op "delete after succesful retrieve" maar werkt ook met IMAP en selective downloads.
                                Ik dacht dat het over mail op smartphone ging, niet over PC.
                                Op elke Android Samsung smartphone en tablet dat ik de laatste 10 jaar gehad heb, werd de mail via POP3 binnengehaald en de berichten bleven altijd op de server zonder de standaard instellingen te veranderen.
                                Dit was zo op o.a. de S3, S3 mini, S4, Note 2, Note 4, S7, Tab, Tab 2, Tab 3 met de standaard e-mail app.

                                Misschien ook provider afhankelijk, alhoewel het er verschillende waren in de loop der jaren.

                                Op de iPhone heb ik het nu via IMAP geconfigureerd(niet getest via POP3).

                                Op de PC met POP3 zijn ze hier inderdaad wel weg.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X