Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

probleem met maken website

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • probleem met maken website

    Wie kan me helpen. Ik ben bezig met het ontwerpen van een eigen website voor mijn foto's te delen met anderen. Nu heb ik een probleem. Op het beginpagina van mijn site staat een compilatie van verschillende van mijn foto's. Het is een macromedia flach bestand. Nu is het probleem als ik de webpagina thuis bekijk op mijn pc dan staat de foto mooi in het midden van mijn pc scherm maar in de avondschool of bij mij op het werk staat de foto volledig links van het scherm. Ook het laden van de foto duurd de eerste keer lang. Maar dat komt waarschijnlijk omdat de bestand meer dan 7 mb groot is. Kan iemand me hierbij helpen?? Om te zien wat het probleem is kan je een kijkje nemen op http://users.telenet.be/gerry_jacques
    Mijn portfolio staat wel nog niet online, daar ben ik momenteel aan aan't werken.

    Alvast bedankt

    Gerry
    Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

  • #2
    Re: probleem met maken website

    Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel.
    Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
    --------

    Comment


    • #3
      Re: probleem met maken website

      goody,

      kunt ge ons vertellen met welk programma ge de website maakt.
      probeer uw foto's voor op een site juist groot genoeg te maken naargelang de resolutie en zeker ni te groot.
      =>te grote foto's pakken veel plaats in op uw webruimte en duren lang voor in te laden bij de persoon die naar uw site surft

      probeer ook eens uw site te openen met verschillende surfprog. (vb.:IE, firefox, opera, ...)

      grtz

      kristov

      Comment


      • #4
        Re: probleem met maken website

        als ik je een goeie tip mag geven, haal die flash gewoon van je site. Buiten de mensen ergeren doet het niet veel goeds met je site. Verder zou ik ook geen zwarte letters op een donkerblauwe achtergrond gebruiken.
        succes ermee
        Jeroen || OM-D EM-5

        Comment


        • #5
          Re: probleem met maken website

          @ kristovDe site is gemaakt met dreamweaver
          Ik heb de site voor ze online te plaatsen zelf bekeken in IE maar firefox of opera heb ik niet.

          @ JedecIk vind het net mooi die flach, zoveel werk aan gehad en nu online halen zou ik zonde vinden maar zal het in overweging nemen, eerst afwachten wat verdere reactie zijn. En ik heb een lichtblauw lettertype gebruikt op de donkerblauwe achtergrond. Ik denk dat hier een probleempje ligt aan uw kant.

          Alvast alle twee bdankt voor de reactie's. Kunnen jullie me zeggen of de flach in het midden stond bij het openen van mijn site of aan de linkerkant??

          Verdere reacties en tips zijn nog steeds welkom.

          Groetjes
          Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

          Comment


          • #6
            Re: probleem met maken website

            Oorspronkelijk geplaatst door Goody Bekijk bericht
            @ JedecIk vind het net mooi die flach, zoveel werk aan gehad en nu online halen zou ik zonde vinden maar zal het in overweging nemen, eerst afwachten wat verdere reactie zijn. En ik heb een lichtblauw lettertype gebruikt op de donkerblauwe achtergrond. Ik denk dat hier een probleempje ligt aan uw kant.
            Niks probleempje aan mijn kant. Alle links naar files en afbeeldingen verwijzen nog naar je c-schijf ipv naar de telenet server. Er is dus blijkbaar iets fout gegaan bij het uploaden vanuit dreamweaver. Heb je zelf de pagina al eens bekeken via telenet? En dus niet enkel de openingspagina.

            Btw, je flash animatie staan onder firefox in het midden van mijn scherm.
            Jeroen || OM-D EM-5

            Comment


            • #7
              Re: probleem met maken website

              Je pagina (althans je Flash) laadt maar heel langzaam. Waarschijnlijk is dit bestand veel te zwaar om op de homepage te zetten. Als je de Flash toch wilt behouden zou ik hem ofwel veel lichter (lees minder zwaar) maken, ofwel hem niet op de homepage zetten maar bv op een volgende pagina.

              En dat de foto links of in het midden staat heeft te maken met de browser die wordt gebruikt. Ik gebruik Safari (Mac) en daar staat de slideshow links gelijnd. In Firefox staat hij gecentreerd.
              Dit heeft te maken met de code in Dreamweaver. De ene browser is al wat gevoeliger hiervoor dan de andere. De kunst van de website bouwer is net om een site te maken die door iedere browser vrijwel op dezelfde manier wordt gelezen. Kan je in dreamweaver niet de code meegeven dat de Flash gecentreerd moet worden op de pagina?

              En verander aub de kleurcombinatie met donkerblauwe ondergrond en zwarte tekst. Vrijwel onleesbaar...
              Ofwel de blauwe kleur van je ondergrond veel lichter kiezen, ofwel een licht lettertype kiezen. Dat "hoef" je niet te wijzigen hoor, maar realiseer je dan wel dat geen kat je huidige tekst gaat (kan) lezen...
              Wellicht heb je hier iets aan: http://colormatch.dk/ op deze site kan je een achtergrondkleur naar keuze opgeven en je krijgt dan een voorstel te zien van bijpassende of complementaire kleuren die bij de achtergrondkleur "matchen". Je zal zien dat er héél wat meer mogelijkheden zijn dan donkerblauw met zwart...

              Oh ja, je links werken (nog) niet. Ze zijn nog niet aanklikbaar.

              Succes met site

              Comment


              • #8
                Re: probleem met maken website

                Oorspronkelijk geplaatst door Goody Bekijk bericht
                [COLOR="Red"]zelf bekeken in IE maar firefox of opera heb ik niet.
                Die kan je toch even downloaden en installeren?
                Is gratis en de verschillende browsers kan je perfect naast elkaar draaien.

                Eigenlijk een must op de pc van een webmaster !

                Comment


                • #9
                  Re: probleem met maken website

                  Ik zou eens proberen met de <P>-tag van je animatie ook een align=center te geven zoals je met je taalkeuze gedaan hebt.

                  Wat de Flash-intro betreft : 7MB is vééééél te groot voor een intro, dat zou zeker 75% kleiner moeten voor een intro. Meeste bezoekers wachten immers niet tot alles ingeladen is om dan pas verder te surfen. Heb je misschien foto's gebruikt van heel hoge kwaliteit ?

                  In de rest van je site zitten idd veel verwijzingen naar je C-schijf waardoor afbeeldingen en CSS niet vindbaar zijn. Als je de site op je PC thuis bekijkt zal je dat wel niet merken want dan vindt je browser de files op je C-schijf wel.
                  En zwarte tekst op blauw is onleesbaar maar dat komt misschien omdat de CSS-file niet gevonden wordt.
                  Mijn fotowebsite : www.filover.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: probleem met maken website

                    Ok alvast allemaal bedantk voor de reactie
                    Ga ze morgen eens allemaal lezen en de nodige aanpassingen uitvoeen

                    meer reactie's nog steeds welkom

                    Thanks
                    Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

                    Comment

                    Working...
                    X