Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Private leasing auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Private leasing auto

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Concreet voor een C4:
    Ik betaal 48 x 367,81 = 17655,88 euro. Ik mag dan 50000 km rijden, ga ik erboven betaal ik 10 cent per km, blijf ik eronder krijg ik 3,07 cent per km.

    Koop ik de auto dan betaal ik hem 20737 euro zonder financiering, bij afbetaling op 48 maand betaal ik 443,51 euro per maand = 21288,48 euro. Ongeveer 500 euro interest op 4 jaar is te verwaarlozen.
    4 jaar omnium met ongeveer dezelfde vrijstelling als met de leasing (450 euro): 1218 euro x 4 = 4872 euro
    4 jaar onderhoud van de wagen: geschat 4 x 250 euro = 1000 euro
    Geschat: 1 herstelling buiten garantie: 500 euro + 250 euro banden =750 euro
    Dan kom ik aan een totale uitgave op 4 jaar van 27910 euro.
    Ook eens concreet rekenen volgens de 8 jaar waarvan je sprak wanneer je een wagen vervangt in normale omstandigheden.
    Uitgaande van geen extra kosten voor krasjes of wat ook … gewoon de minimum dat het u gegarandeerd kost.

    Leasing

    Leasing eerste 4 jaar: 17655,88€
    Leasing tweede 4 jaar: 19421,46€
    Totaal: 37077,34€

    Aankoop
    Wagen met financiering: 21288,48€
    Omnium 4 jaar: 4872€
    BA resterende 4 jaar: 1200€ (geschat)
    Onderhoud: 2000€ (dik geteld)
    Banden: 500€
    Totaal: 29860,45€
    Restwaarde minimum: 2500€

    Verschil
    9716,89€

    Voor dat bedrag kan je al enkele eventuele extra onkosten indekken.

    Maar we zijn niet helderziende wat de realiteit betreft … verder doet iedereen daar zijn goesting mee natuurlijk.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Private leasing auto

      Voor een privé persoon is een leasing nog steedse duurste oplossing. een financiering aan de huidige intresten is nog steeds de beste oplossing. Als de wagen wat onderhouden wordt is de restwaarde ook nog interessant.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Private leasing auto

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Zelf zou ik private lease enkel overwegen voor jonge bestuurders en kleine auto's.
        Als ik de berekening maak voor een Polo aan 220€ per maand, dan weet je dat het echt moeilijk is om voor dat bedrag zelf een auto te kopen, verzekeren en onderhouden.
        Ik heb op de website van Volkswagen eens een Polo Beats samengesteld voor een totaal van 19240€, dat is catalogusprijs inclusief opties en met 0€ voorschot een Personal Lease berekend op 48 maand.

        Gekozen diensten in de leasing:
        Onderhoud / herstellingen
        Vervanging van banden Aantal banden 6
        Verzekering
        Bijstand
        Vervangwagen

        Dan geeft me dit voor een beginnende bestuurder aan BM 11 het volgende:
        Maandelijkse basishuur 294,46 EUR zBTW 356,30 EUR BTWi
        Diensten "à la carte" 177,62 EUR zBTW 204,40 EUR BTWi
        Totale maandelijkse huur 472,08 EUR zBTW 560,69 EUR BTWi

        Voor een ervaren bestuurder aan BM 2
        Maandelijkse basishuur 294,46 EUR zBTW 356,30 EUR BTWi
        Diensten "à la carte" 153,24 EUR zBTW 178,14 EUR BTWi
        Totale maandelijkse huur 447,70 EUR zBTW 534,44 EUR BTWi

        Zelfs de allergoedkoopste Polo aan 14990€ geeft aan de beste BM dit:
        Maandelijkse basishuur 238,50 EUR zBTW 288,59 EUR BTWi
        Diensten "à la carte" 144,54 EUR zBTW 168,02 EUR BTWi
        Totale maandelijkse huur 383,04 EUR zBTW 456,60 EUR BTWi

        Ik weet niet hoe jij aan 220€ komt voor een Personal Lease, maar volgens mij is dat dan ofwel met een groot voorschot ofwel zonder enige diensten inbegrepen.

        Het was uit curiositeit dat ik dat eens berekende, niet om u tegen te spreken.
        Mogelijks is het goedkoper via een andere leasing, dat ga ik niet ontkennen … maar dan zou de prijs moeten halveren.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: Private leasing auto

          Die prijzen zijn er inderdaad over.

          Hier staat er alvast ééntje aan 299€ all in, exclusief brandstof.

          Een private lease deal! Kies voor een undefined undefined vanaf € undefined per maand. Brandstof: undefined, Transmissie: undefined, CO2 Uitstoot: undefined.


          Bij directlease heb je een VW UP aan 220€.


          Mijn zoon heeft 2 jaar geleden een occasie Polo gekocht voor 6500€. Tuurlijk geen omnium. Heeft nu hagelschade, en is waarschijnlijk nog amper 3000€ waard.
          Dat is al ca 150€ waardeverlies op die tijd per maand.
          Aan onderhoud en herstellingen heeft hij 720€ betaald: nog eens 30€ per maand.
          Verzekering: 900€ per jaar: 75€ per maand
          Rijtaksen: 20€ per maand.

          Alles samen: 275€ per maand.
          Als hij nu bedenkt dat hij voor dat bedrag met een nieuwe had kunnen rijden, en omnium verzekerd zou zijn geweest.

          Zo slecht zijn die tarieven echt niet hoor als je het bij kleine auto's houdt.

          Comment


          • #20
            Re: Private leasing auto

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ook eens concreet rekenen volgens de 8 jaar waarvan je sprak wanneer je een wagen vervangt in normale omstandigheden.
            Uitgaande van geen extra kosten voor krasjes of wat ook … gewoon de minimum dat het u gegarandeerd kost.

            Leasing

            Leasing eerste 4 jaar: 17655,88€
            Leasing tweede 4 jaar: 19421,46€
            Totaal: 37077,34€

            Aankoop
            Wagen met financiering: 21288,48€
            Omnium 4 jaar: 4872€
            BA resterende 4 jaar: 1200€ (geschat)
            Onderhoud: 2000€ (dik geteld)
            Banden: 500€
            Totaal: 29860,45€
            Restwaarde minimum: 2500€

            Verschil
            9716,89€

            Voor dat bedrag kan je al enkele eventuele extra onkosten indekken.

            Maar we zijn niet helderziende wat de realiteit betreft … verder doet iedereen daar zijn goesting mee natuurlijk.
            U vergeet bij aankoop:
            - BIV en rijtaks
            - 500€ voor banden is wellicht wat weinig op 8 jaar, ik zou het dubbele voorzien (winterbanden of all seasons)
            - onderhoud kan OK zijn als er echt niks speciaal gebeurt
            - Pechverhelping kost ook al makkelijk 160€ per jaar, dus is ook nog eens 1300€
            - verzekering is echt wel héél laag ingeschat

            En het verschil is natuurlijk dat je in het eerste geval continu een omnium verzekering hebt, en in het tweede geval bij een deftig ongeval alles kwijt bent.
            En natuurlijk, maar dat moet iedereen uitmaken wat hem/haar dat waard is: je rijdt 2 keer met een nieuwe auto, en niet met een auto van 7 jaar oud.

            Het is vrij duidelijk dat de winst van de leasemaatschappij zit in een veel grotere aankoopkorting, en in zeer goede verzekeringstarieven. De rest zijn behoorlijk vaste kosten.

            Comment


            • #21
              Re: Private leasing auto

              Tank om de drie weken bij Total en pechverhelping kost niets. [emoji1]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Private leasing auto

                bij een leasing, is de leasingsbedrag over het volle bedrag.

                bij prive aankoop krijg je nog eens naargelang het merk tussen 10 en 15 % korting.

                Dus deze kortingsbedrag moet je niet financieren.

                neem je full omnium dan kan je de auto na 4 jaren terug - verkopen - dus dit kan je terug bij je volgende aankoop in mindering brengen.

                Dus na 4 jaar - als je dan terug een nieuwe auto koopt krijg je niet enkel de korting bij de aankoop - maar je kan van het te financierende bedrag nog eens verminderen door de verkoopwinst van de oude , en voor de financiering van de nieuwe auto. Dus bij deze wordt het te leenend bedrag een stuk minder.

                Bij de leasing betaal je telkens de volle pot.

                Comment


                • #23
                  Re: Private leasing auto

                  Oorspronkelijk geplaatst door Grashalm Bekijk bericht
                  bij een leasing, is de leasingsbedrag over het volle bedrag.

                  bij prive aankoop krijg je nog eens naargelang het merk tussen 10 en 15 % korting.

                  Dus deze kortingsbedrag moet je niet financieren.

                  neem je full omnium dan kan je de auto na 4 jaren terug - verkopen - dus dit kan je terug bij je volgende aankoop in mindering brengen.

                  Dus na 4 jaar - als je dan terug een nieuwe auto koopt krijg je niet enkel de korting bij de aankoop - maar je kan van het te financierende bedrag nog eens verminderen door de verkoopwinst van de oude , en voor de financiering van de nieuwe auto. Dus bij deze wordt het te leenend bedrag een stuk minder.

                  Bij de leasing betaal je telkens de volle pot.

                  Dat is inderdaad perfect verwoord.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Private leasing auto

                    Uit mijn kredietervaring heb ik nooit begrepen dat je een leasing verkocht krijgt aan een particulier, tenzij het een jongere betreft, iemand met een hoog schadeverleden of iemand die moeilijker aan een financiering geraakt.

                    Ik kan alleen maar akkoord gaan met een aantal financiële simulaties en veronderstellingen van medeposters. Een tip: maak gewoon een spreadsheet waar je alle elementen meeneemt en het zal je wel vlug duidelijk worden. Nog een kleine tip: als je de evaluatieroosters van leasingmaatschappijen bij inlevering van de wagen eens bekijkt, dan zal je op het eind van de periode in elk geval nog wat mogen ophoesten.

                    Vergeet ook de korting niet die je krijgt als je niet financiert via de dealer, de eigen schade-regeling en franchise, de gunstrentevoet die je kan krijgen bij je huisbankier,...

                    Succes bij de berekening.

                    Peter

                    Comment


                    • #25
                      Re: Private leasing auto

                      Bij een financiering moet je een dik voorschot neerleggen.
                      Dat hoef je niet te doen als je gaat leasen, en zoals eerder vermeld, de verzekering, taksen en onderhoud zitten in je maandprijs.

                      Het verschil in prijs is echt niet zo groot. Je koopt ook een stuk rust en zekerheid.
                      Maar iedereen moet zelf de vergelijking maken en berekenen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Private leasing auto

                        Bij een aantal autodealers kan je ook 1,2,of 4 jaar onderhoud krijgen. Je begrijpt dat dit dan in een globaal pakketprijs zit.
                        Neem gewoon eens de facturen van het onderhoud van de wagen gedurende de eerste vier jaar, je zou versteld staan van het lage bedrag. (zeker aan het voorbeeld van de ts met 12.500 km/jaar)
                        Ik rij met mijn wagen (professionele leasing) 30000 km per jaar en heb net mijn tweede stel zomerbanden gehad, maar voor het overige heb ik alleen mijn jaarlijks onderhoud. Maar met deze wagen heb ik geen duidelijk zicht op de kostprijs (alles gebeurt via de lease-maatschappij). Bij mijn vorige wagen (toyota Auris hybride) waren de kosten 145 eur (15000), 272 eur (30000 km) en 172 eur (45000 km) en had ik nog mijn eerste stel winter- en zomerbanden. (telkens via officiële dealer)

                        Bijkomende info:de wagen kostte 21.500 EUR en ik had een inruilwaarde na 4 jaar van 9.500 EUR.

                        Voor de beoordeling van de schade lees eens : https://www.leaseplan.com/-/media/le..._be_201404.pdf en de renta-norm http://www.renta.be/sites/www.renta....20NL%201-1.pdf

                        Maar zoals Tommie1 terecht zegt, iedereen moet zijn berekening maken.
                        Last edited by Heembeek; 16 mei 2018, 20:31.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Private leasing auto

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Tank om de drie weken bij Total en pechverhelping kost niets. [emoji1]
                          Tja, er is één merk die overal en altijd de hoogste toegelaten prijs hanteert (ze vermelden zelfs hun prijzen niet), ze kunnen dus wel iets in de plaats geven...

                          Bij een rits merken heb je automatisch "levenslang" pechbijstand, dus toch maar liever tanken met 15 cent per liter korting ?
                          Last edited by nete; 16 mei 2018, 21:10.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #28
                            Re: Private leasing auto

                            Alvast iedereen bedankt om mee te denken. Het leasing "model" staat nu wel iets meer op losse schroeven...
                            Maar er is geen haast bij.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Re: Private leasing auto

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Tja, er is één merk die overal en altijd de hoogste toegelaten prijs hanteert (ze vermelden zelfs hun prijzen niet), ze kunnen dus wel iets in de plaats geven...

                              Bij een rits merken heb je automatisch "levenslang" pechbijstand, dus toch maar liever tanken met 15 cent per liter korting ?
                              Het was ook maar een voorbeeld hé.

                              Als iemand zegt dat bijstand 160 Euro kost, dan zit dat vermoedelijk niet bij zijn wagen.
                              En zelfs aan 15 cent de liter, dan kan men al veel tanken voordat men aan dat bedrag komt.
                              Of tank jij meteen 1000 liter?

                              Dat sommige merken bijstand geven klopt inderdaad, maar dan kan men ook uitkijken naar merken die 4, 5, of zelfs 7 jaar waarborg aanbieden. [emoji1]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Private leasing auto

                                Nog een vraagje: zijn er mensen hier die ervaring hebben met Cardoen ?
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X