Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 48 van 48

Standaard Re: Private leasing auto

Bij een aantal autodealers kan je ook 1,2,of 4 jaar onderhoud krijgen. Je begrijpt dat dit dan in een globaal pakketprijs zit.
    Neem gewoon eens de facturen van het onderhoud van de wagen gedurende de eerste vier jaar, je zou versteld staan van het lage bedrag. (zeker aan het voorbeeld van de ts met 12.500 km/jaar)
    Ik rij met mijn wagen (professionele leasing) 30000 km per jaar en heb net mijn tweede stel zomerbanden gehad, maar voor het overige heb ik alleen mijn jaarlijks onderhoud. Maar met deze wagen heb ik geen duidelijk zicht op de kostprijs (alles gebeurt via de lease-maatschappij). Bij mijn vorige wagen (toyota Auris hybride) waren de kosten 145 eur (15000), 272 eur (30000 km) en 172 eur (45000 km) en had ik nog mijn eerste stel winter- en zomerbanden. (telkens via officiële dealer)

Bijkomende info:de wagen kostte 21.500 EUR en ik had een inruilwaarde na 4 jaar van 9.500 EUR.

Voor de beoordeling van de schade lees eens : https://www.leaseplan.com/-/media/le..._be_201404.pdf en de renta-norm http://www.renta.be/sites/www.renta....20NL%201-1.pdf

Maar zoals Tommie1 terecht zegt, iedereen moet zijn berekening maken.
    Laatst gewijzigd door Heembeek; 16 mei 2018 om 20:31

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Tank om de drie weken bij Total en pechverhelping kost niets.
    Tja, er is één merk die overal en altijd de hoogste toegelaten prijs hanteert (ze vermelden zelfs hun prijzen niet), ze kunnen dus wel iets in de plaats geven...

Bij een rits merken heb je automatisch "levenslang" pechbijstand, dus toch maar liever tanken met 15 cent per liter korting ?
    Laatst gewijzigd door nete; 16 mei 2018 om 21:10
    BD0473BE / www.nete.be
    1" Lumix FZ1000 + CP en ND filter
    MFT Lumix GM5 met 12-32 mm

Alvast iedereen bedankt om mee te denken. Het leasing "model" staat nu wel iets meer op losse schroeven...
    Maar er is geen haast bij.
    BD0473BE / www.nete.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Tja, er is één merk die overal en altijd de hoogste toegelaten prijs hanteert (ze vermelden zelfs hun prijzen niet), ze kunnen dus wel iets in de plaats geven...

Bij een rits merken heb je automatisch "levenslang" pechbijstand, dus toch maar liever tanken met 15 cent per liter korting ?
    Het was ook maar een voorbeeld hé.

Als iemand zegt dat bijstand 160 Euro kost, dan zit dat vermoedelijk niet bij zijn wagen.
    En zelfs aan 15 cent de liter, dan kan men al veel tanken voordat men aan dat bedrag komt.
    Of tank jij meteen 1000 liter?

Dat sommige merken bijstand geven klopt inderdaad, maar dan kan men ook uitkijken naar merken die 4, 5, of zelfs 7 jaar waarborg aanbieden.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Nog een vraagje: zijn er mensen hier die ervaring hebben met Cardoen ?
    BD0473BE / www.nete.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Bij een financiering moet je een dik voorschot neerleggen.
    Dat hoef je niet te doen als je gaat leasen, en zoals eerder vermeld, de verzekering, taksen en onderhoud zitten in je maandprijs.
    Bij een financiering moet men geen dik voorschot betalen, vaak wordt 15% genomen maar minder is ook mogelijk.
    Maar op het einde heeft uw leasing geen restwaarde, de aangekochte wel.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Los van leasing of financiering: kijk eens rond naar toonzaalmodellen. Momenteel vb bij Fiat tot 28% korting; jaren geleden een Seat Leon toonzaalmodel gekocht aan bijna 20% korting. Zat alles op wat we wilden hebben, enkel de kleur was niet onze eerste keuze.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
    Los van leasing of financiering: kijk eens rond naar toonzaalmodellen. Momenteel vb bij Fiat tot 28% korting; jaren geleden een Seat Leon toonzaalmodel gekocht aan bijna 20% korting. Zat alles op wat we wilden hebben, enkel de kleur was niet onze eerste keuze.
    Dit merk wordt nogal eens miskend, want voor velen is het geen VW hé, niettegenstaande... Maar in elk een zeer goeie wagen. Hebben zo eentje in Zuid Frankrijk en ik ben verrast van het comfort en de kwaliteit van deze wagen. Laat je nooit in de steek.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Even ietwat off topic verder borduren op de discussie over leasing.
    Wat is de ervaring met een onderhoudscontract bij de aankoop van een nieuwe wagen? Zinnig en nuttig? Onzinnig want te duur? Rekening houdend met steeds meer elektronica (o.a. rijhulpsystemen) in nieuwe wagens en bijhorende storingen toch interessant? Of niet? Wanneer wel? Wanneer niet? Beter af met "gewone" pechbijstand?

Gewone pechbijstand zal u enkel helpen bij kleine zaken zoals lekke band, vergeten tanken, darmje los of zo … eens er ook maar iets van de elektronica fout is, dan slepen ze u gewoon naar de eerste de beste garage (volgens contract) en moet je daar een herstelling laten uitvoeren.
    Denk maar niet dat standaard pechbijstand aan uw ABS, DSC, boordcomputer of wat ook gaat werken.

Wat zinnig of nuttig is dat zal ook van uw geluk afhangen zeker?
    Als je een wagen hebt die niet op een maandag gemaakt is (zoals ze wel eens zeggen), dan is dat vaak overbodig … maar niet iedereen heeft dat geluk.
    Persoonlijk denk ik dat dit pas interessant is als men veel kilometers doet en dat een onderhoudscontract goedkoper uitkomt dan anders.

Verder vooral zien wat zo een contract inhoudt want dat loopt nogal uiteen van het ene merk tot het andere.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Nog een vraagje: zijn er mensen hier die ervaring hebben met Cardoen ?
    In November een Polo gekocht bij Cardoen.
    Alles perfect correct verlopen, en ze gaven een zeer goede overnameprijs voor onze 5jaar oude Clio die vol hagelbuilen zat.
    Voor die builen ging er maar 500€ van de normale overname af, terwijl de verzekering de waardevermindering op 4000€ geschat had en de auto perte totale verklaard had.

Na 1000km mag je gratis terug voor een controle van alle niveus, en dat hebben ze ook mooi gedaan.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Na 1000km mag je gratis terug voor een controle van alle niveus, en dat hebben ze ook mooi gedaan.
    Het zou maar triestig zijn mochten ze dat niet correct doen, dat bieden ze (bijna) bij elke garage aan.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Het zou maar triestig zijn mochten ze dat niet correct doen, dat bieden ze (bijna) bij elke garage aan.
    Amai... driekleur...
    Leeft en LAAT LEVEN !

Weet ik ook, kan alleen zeggen dat ze voorlopig alles gedaan hebben wat ze beloven.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
    Amai... driekleur...
    Een digitale Belgische ... past toch met dit forum?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Wist niet dat die ook in het Frans en Duits bestond.🤔

Weet ik ook, kan alleen zeggen dat ze voorlopig alles gedaan hebben wat ze beloven.
    Cardoen is zeker niet slecht, het enige is dat zij alleen overstock verkopen en niet specifiek voor de Belgische markt.
    Maar daar is niets mis mee, men kan wel enkel kiezen tussen wat op voorraad is.
    Maar de prijzen zijn daar aanvaardbaar.

Wat soms een probleem geeft is dat andere garages u niet graag zien komen, maar dat is ook zo met wagens van bij andere dealers.

Ik heb er nooit effectief gekocht, wel geïnformeerd en ze waren toch gedienstig.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ik ben 2 keer in de showroom geweest.
    De eerste keer was op een rustig moment om te informeren en wat te evalueren, en dan hebben ze inderdaad tijd.

Feit was dat de auto die wij graag wouden elders stond. Ze vragen dan 100€ om die auto te laten overkomen. Die 100€ krijg je terug op voorwaarde dat je koopt of komt kijken. De enige reden is dat ze willen vermijden dat auto's rond gestuurd worden, en dat je de moeite niet neemt om er naar te kijken. Was OK voor mij.

De tweede keer was het een pak drukker. Toen de verkoper ons opmerkte en wist waarvoor we kwamen heeft hij heel kort zijn gesprek onderbroken om ons de sleutels van die auto te geven, zodat we die op de parking konden bekijken.

Nadien moesten we even wachten om dan de koop in orde te krijgen. Omdat die auto een "daginschrijving" was, moesten ze nog naar de controle, en duurt het papierwerk toch wel een dikke week.
    Dus binnenstappen en "buitenrijden", dat lukt niet, maar waar lukt dat wel (buiten de VS en misschien nog een paar andere landen)?

Feit is, je kan enkel kopen wat ze op hun lijst hebben. En het is duidelijk dat ze enkel mikken op auto's in de klasse van de Golf en kleiner. Grotere auto's zijn er wel, maar héél beperkt in keuze.
    Tommie

Vorig jaar daar ook eens gaan kijken en moeten vaststellen dat bij de merkgarage de promotie (eindereeks acties op Qasqhai) voordeliger was dan de Cardoen versie.

Gewone pechbijstand zal u enkel helpen bij kleine zaken zoals lekke band, vergeten tanken, darmje los of zo … eens er ook maar iets van de elektronica fout is, dan slepen ze u gewoon naar de eerste de beste garage (volgens contract) en moet je daar een herstelling laten uitvoeren.
    Denk maar niet dat standaard pechbijstand aan uw ABS, DSC, boordcomputer of wat ook gaat werken.

Wat zinnig of nuttig is dat zal ook van uw geluk afhangen zeker?
    Als je een wagen hebt die niet op een maandag gemaakt is (zoals ze wel eens zeggen), dan is dat vaak overbodig … maar niet iedereen heeft dat geluk.
    Persoonlijk denk ik dat dit pas interessant is als men veel kilometers doet en dat een onderhoudscontract goedkoper uitkomt dan anders.

Verder vooral zien wat zo een contract inhoudt want dat loopt nogal uiteen van het ene merk tot het andere.
    Ik heb hier een (ietwat verouderd, van augustus of zo) voorstel voor een Seat, 15.000 km/jaar, 12 jaar, 180000 km totaal. Over de duurtijd v/ contract kostprijs 9.188 euro
    Kosten: 6x onderhoud 30k km = 6*300 =1800, remblokken 4x set van 300 = 1200, remschijven 2 x iedere 75k km = 1000, slijtage allerhande 3500, totaal 7500, of 1700 euro voor kosten buitenuit.
    Inbegrepen in de kosten: volledige pechbijstand in Europa incl repatriëring en/of hotel en/of huurwagen, ruitenwissers, batterij (1x ?), schokdempers, koppeling, het gewone onderhoud, alle mechanische en electrische herstellingen nodig voor een goede werking, ..., niet ingrepen: banden, carosserieschade, ...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
    Ik heb hier een (ietwat verouderd, van augustus of zo) voorstel voor een Seat, 15.000 km/jaar, 12 jaar, 180000 km totaal. Over de duurtijd v/ contract kostprijs 9.188 euro
    Kosten: 6x onderhoud 30k km = 6*300 =1800, remblokken 4x set van 300 = 1200, remschijven 2 x iedere 75k km = 1000, slijtage allerhande 3500, totaal 7500, of 1700 euro voor kosten buitenuit.
    Inbegrepen in de kosten: volledige pechbijstand in Europa incl repatriëring en/of hotel en/of huurwagen, ruitenwissers, batterij (1x ?), schokdempers, koppeling, het gewone onderhoud, alle mechanische en electrische herstellingen nodig voor een goede werking, ..., niet ingrepen: banden, carosserieschade, ...
    Ik verschiet me wel van de hoge prijzen voor onderhoud en herstelling.
    Enfin, toch voor zo een wagen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ik verschiet me wel van de hoge prijzen voor onderhoud en herstelling.
    Enfin, toch voor zo een wagen.
    In slijtagedeleen is er toch amper verschil tussen een Seat en een BMW.
    En er staat ook niet bij of een Ibiza of Alhambra is. Maar een 2l motor van Merc of Seat, daar gaat even veel olie in.
    Tommie

In slijtagedeleen is er toch amper verschil tussen een Seat en een BMW.
    Wij hebben ervoor twee BMW.s gehad maar nooit zoveel betaald hoor.
    Bij elke wagen slijt wel,iets, maar blijkbaar zijn de prijzen toch heel verschillend van de ene wagen tegenover de andere.
    Voor een Inspection II betaalden wij geen 300€ en de totale kost op 11 jaar was ook veel lager dan de bedragen die hier vernoemd worden.
    Over de duurtijd v/ contract kostprijs 9.188 euro
    Op die 11 jaar bij ons (afgerond):
    - Onderhoud 1200€ (inclusief 1 set voorste remblokken)
    - Banden 600€
    - Carrosserie 110€ (plastieken latjes en plaathouder voorbumper na vluchtmisdrijf)
    - Carrosserie 100€ (uitdeuken zonder schilderen van enkele deukjes omdat ze er tegen geduwd hadden)
    - Herstelling ruit 75€ (losgekomen door bevroren ruit naar beneden te doen)
    - Controle voor de TC 0€
    - Knipperlicht op vleugel 9€

Totaal op 11 jaar 2094€
    Na 11 jaar verkocht aan 1/3 van de aankoopprijs.

Lang geleden gereden met Nissan en daar waren de onderhoudskosten en onderdelen ongeveer drie keer zo duur.
    Op die 35 jaar dat ik rij waren onze BMW’s de goedkoopste wagens in onderhoud.
    Wel nooit op onderhoud geweest op de Louizalaan.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. Private
    Door boudini in forum Beginnershoek
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 11 oktober 2014, 07:02
  2. Private Hawkins
    Door Snaaip in forum Beginnershoek
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 9 juni 2013, 15:30