Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

prijs schoonmaak appartement

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: prijs schoonmaak appartement

    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Misschien wat goeie raad
    Kunt beter investeren in studentenkoten in bijv. Leuven.
    Eenvoudig maar stevig materiaal gebruiken en meer rendement per m².
    Nog iets?
    Ja
    Verhuren aan Chinezen.
    Kapitaalkrachtig en goed opgevoed.
    Wij weten wel waar we mee bezig zijn Theo. Ook niet van gisteren hé...
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #17
      Re: prijs schoonmaak appartement

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      Wij weten wel waar we mee bezig zijn Theo. Ook niet van gisteren hé...
      Hm.... I like it
      Ik heb ook veel geleerd van anderen.
      Tja, wij zijn van vandaag?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #18
        Re: prijs schoonmaak appartement

        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
        Misschien wat goeie raad
        Kunt beter investeren in studentenkoten in bijv. Leuven.
        Eenvoudig maar stevig materiaal gebruiken en meer rendement per m².
        Nog iets?
        Ja
        Verhuren aan Chinezen.
        Kapitaalkrachtig en goed opgevoed.
        Serviceflats Theo. Investeren in derde leeftijd. Jij en ik, wij gaan er allemaal naartoe.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: prijs schoonmaak appartement

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Serviceflats Theo. Investeren in derde leeftijd. Jij en ik, wij gaan er allemaal naartoe.
          Ja idd., kan volgen.
          't Zal ook meer en meer in privé handen komen.
          Toch is er de tendens om die mensen zolang mogelijk in hun eigen omgeving te verzorgen en dat wil ik zelf ook.
          Voor de rest heb ik geen ervaring
          Toestanden, goed of slechte, kennen we wel intussen.
          Mijn persoonlijk trekje: ouderen die het niet kunnen betalen en geen kinderen hebben...waar eindigen die?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #20
            Re: prijs schoonmaak appartement

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Mijn persoonlijk trekje: ouderen die het niet kunnen betalen en geen kinderen hebben...waar eindigen die?
            Cru gezegd: meestal tussen 6 planken...
            Enkel iets vroeger als zij die het wel konden betalen...
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #21
              Re: prijs schoonmaak appartement

              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Cru gezegd: meestal tussen 6 planken...
              Enkel iets vroeger als zij die het wel konden betalen...
              Tegenwoordig hebben ze ook al "korven" in riet....
              Een voorbeeldje?

              Kijk ook een keer naar de service > gratis verzending& gratis retourneren.
              Dat "gratis retourneren" spreekt me aan
              Hoe gaan ze zoiets doen?
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: prijs schoonmaak appartement

                Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Mijn persoonlijk trekje: ouderen die het niet kunnen betalen en geen kinderen hebben...waar eindigen die?
                Als het al niet voor onze neus is weggemolken ..., OCMW misschien ???
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #23
                  Re: prijs schoonmaak appartement

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Cru gezegd: meestal tussen 6 planken...
                  Enkel iets vroeger als zij die het wel konden betalen...
                  Zo erg is het meestal niet hoor.
                  Persoonlijk twee broers gekend tegenaan de 90 jaar die beiden in hetzelfde rusthuis verbleven.
                  De ene had alles wat hij ooit verdiende 'verboemeld' zoals wij hier zeggen aan drank, en .... enfin ge weet wel.
                  De andere had heel z'n leven hard gewerkt en gespaard.

                  De spaarder betaalde elke maand ongeveer 1.500 euro + andere kosten, alles voor de boemelaar werd door het OCMW betaald, en hij kreeg nog elke maand, weliswaar niet veel, wat zakgeld.

                  Maar ik heb er in feite niks tegen, integendeel, gelukkig dat deze steun bestaat, want anders zou hetgeen jij schrijft wel eens dicht bij de waarheid komen en dat willen we toch ook niet denk ik.

                  Comment


                  • #24
                    Re: prijs schoonmaak appartement

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Als het al niet voor onze neus is weggemolken ..., OCMW misschien ???
                    Denk dat ook
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: prijs schoonmaak appartement

                      Die 1300 is inderdaad voor schoonmaak alleen. Ons aandeel is dus 90 euro per maand. Ik schat dat ze daar minder dan een uur werk aan hebben, tenzij ze de trappen van alle zeven de verdiepingen eens moeten dweilen... Dweilen is dan ook niet meer... Schuren doen ze niet Pak dus 8 uur werken per maand voor 1300 euro. En veel onkosten hebben ze niet, want het water komt van ons...
                      We hadden er vroeger ene die veel goedkoper was... maar die had er helemaal geen kaas van gegeten... En zoals al door anderen vermeld... zelf schoonmaken, en dan hopen dat een ander dat ook doet... is een ijdele zaak...
                      Verhuizen kan ik niet... We zijn eigenaar Maar ne keer shoppen naar een andere schoonmaakploeg kan natuurlijk wel... Maar ge moet er eerst een andere vinden die het even goed wil doen voor minder centen...
                      Nikon D90

                      Comment


                      • #26
                        Re: prijs schoonmaak appartement

                        Oorspronkelijk geplaatst door pnobels Bekijk bericht
                        Die 1300 is inderdaad voor schoonmaak alleen. Ons aandeel is dus 90 euro per maand. Ik schat dat ze daar minder dan een uur werk aan hebben, tenzij ze de trappen van alle zeven de verdiepingen eens moeten dweilen... Dweilen is dan ook niet meer... Schuren doen ze niet Pak dus 8 uur werken per maand voor 1300 euro. En veel onkosten hebben ze niet, want het water komt van ons...
                        We hadden er vroeger ene die veel goedkoper was... maar die had er helemaal geen kaas van gegeten... En zoals al door anderen vermeld... zelf schoonmaken, en dan hopen dat een ander dat ook doet... is een ijdele zaak...
                        Verhuizen kan ik niet... We zijn eigenaar Maar ne keer shoppen naar een andere schoonmaakploeg kan natuurlijk wel... Maar ge moet er eerst een andere vinden die het even goed wil doen voor minder centen...
                        En bijkomend probleempje is dat je moet wachten op de volgende AV van de eigenaars.
                        Als een aantal mede-eigenaars akkoord gaan kan je ook een bijzondere, aparte vergadering bij elkaar roepen.
                        En laat vastleggen wat het werk moet zijn.
                        Ben ouderwets maar schuren met bruin zeep is ideaal voor gladde stenen vloeren. Bijv. om de veertien dagen.
                        Er tussen gewoon 'nat' kuisen.
                        (plinten in gangen, stof boven de deuren = wordt snel vergeten)
                        90 euro per maand is echt gekkenwerk.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #27
                          Re: prijs schoonmaak appartement

                          Woon ook in een appartementsblok met 11 appartementen. Vroeger werd het gekuist door iemand van de blok : dat kwam op een 135€/jaar...
                          Vandaag is het een externe firma (maar die wel een wassalon heeft in het zelfde gebouw). Die vraagt 320€ per jaar en per appartement (of 27 €/maand). Is inderdaad ietske minder dan uw 90€.
                          En dan te denken dat er hier al zijn die zagen dat het te duur is : is bijna 3x meer dan vroeger ...

                          Voor dat geld wordt het 2x per maand gekuist, maar dat is meer dan voldoende...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #28
                            Re: prijs schoonmaak appartement

                            1300€ : 8h = 162,5€/h en jullie blijven maar leggen zoals de kiekens
                            Moest ik geen 2000km van je vandaan wonen, dan wil ik aan dat tarief ook wel eens 2 uur per week met de zwabber langskomen.

                            Het is toch niet moeilijk om in Google eens "schoonmaakbedrijf Antwerpen " op te zoeken. Er is er geen enkele die een uurtarief opgeeft op hun website, maar ze komen allemaal wel eens kijken en een offerte maken. Ik denk dat je voor 45€/uur zeker gesteld gaat geraken.

                            Wie is jullie syndicus die dat schoonmaakcontract heeft afgesloten ? Is dat een extern kantoor , of één van de eigenaars die dat doet ?
                            Is er één van de eigenaren die de facturen voor jullie gebouw controleert bij de syndicus. Je syndicus buitenkieperen want zijn taak is om alle facturen te controleren en voor jullie profijt te zorgen.

                            Waarschijnlijk zal de villa en de tuin van de syndicus er piekfijn uitzien (op jullie kosten)

                            Comment


                            • #29
                              Re: prijs schoonmaak appartement

                              Hier betalen de negen eigenaars elk 55 euro per maand, gemeenschappelijke kosten. Een groot deel van dat geld dient voor het poetsen van twee trappenhallen.
                              Meestal is er aan 't eind van het jaar nog wat geld over. Dat wordt op de gemeenschappelijke spaarrekening gestort.
                              Vriendelijke groet,

                              Jos

                              Comment


                              • #30
                                Re: prijs schoonmaak appartement

                                1300€ per maand is veeeel te veel.
                                Ben ook even syndicus geweest.
                                De poestvrouw kreeg in de schaduw 14€ per uur en dat was toen veel.
                                Goede poetsvrouwen vind je wel niet makkelijk, maar die was het waard.

                                Er is ook een heel groot verschil tussen poetsvrouwen die ofwel industrie of gewoon thuis poetsen.
                                Je merkt dat direct als poetsfirma's komen. Bij die steekt het niet zo nauw.
                                Als je zelf iemand in je woning laat komen, zie je direct wat ze waard is.

                                Comment

                                Working...
                                X