Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs per foto magazine/website?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijs per foto magazine/website?

    Een vriend werd gevraagd om regelmatig foto's te nemen van kleding, in groot team met stylisten, mua... voor een magazine en website. De klant selecteert achteraf een 5-tal fotos, de locaties variëren, kan dus overal in Belgie zijn. Ze vroegen zijn prijs, maar heeft nog nooit commercieel werk gedaan. Hij vroeg eens hier te vragen hoeveel per foto of tijd en km-vergoeding hij zou moeten vragen, zijn er hier mensen die enig idee hebben?

  • #2
    Re: Prijs per foto magazine/website?

    Prijs per foto (resultaatsverbintenis) zal moeilijk worden vrees ik. Prijs per uur (inspanningsverbintenis) lijkt me meer doenbaar. Na een aantal ervaringen kan natuurlijk berekend worden hoeveel tijd er ongeveer gemiddeld per foto geïnvesteerd is en kan er misschien toch een prijs per foto bepaald worden.
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Prijs per foto magazine/website?

      voor de kmvergoeding is dit een goede start http://www.acerta.be/klantenzone/nie...af-1-juli-2015

      Comment


      • #4
        Re: Prijs per foto magazine/website?

        En enig idee hoeveel per uur er zo gemiddeld gevraagd wordt voor fotoshoots ?

        Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
        Prijs per foto (resultaatsverbintenis) zal moeilijk worden vrees ik. Prijs per uur (inspanningsverbintenis) lijkt me meer doenbaar. Na een aantal ervaringen kan natuurlijk berekend worden hoeveel tijd er ongeveer gemiddeld per foto geïnvesteerd is en kan er misschien toch een prijs per foto bepaald worden.

        Comment


        • #5
          Re: Prijs per foto magazine/website?

          Tussen de 100€ en de 5.000€ naargelang wat en hoe je heet.......

          Comment


          • #6
            Re: Prijs per foto magazine/website?

            Als hij al bewezen heeft een paar deftige foto's te kunnen maken, dan zou ik het volgende adviseren:

            1,5€ per km voor de verplaatsing. (ga maar eens na wat je loodgieter vraagt)
            100€ per uur ter plaatse (inclusief transport van materiaal,...)
            70€ per uur voor de bewerkingen

            En daarbovenop nog BTW.
            Als dat een opdracht wordt van bv een volle week werk of langer, dan kunnen die tarieven zakken naar ca 500€ per dag.


            Als de naam beter gekend wordt, kunnen die tarieven dan weer een héél pak stijgen.
            Denk niet dat je bv S. Van Fleteren voor die prijzen in een studio krijgt.

            Belangrijk is ook te weten wat andere fotografen aanrekenen. Ben je even goed als hen, kan je gelijkaardige tarieven aanrekenen.

            Comment

            Working...
            X