Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs nazicht Centrale verwarming

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijs nazicht Centrale verwarming

    Een vraagje, 2 jaarlijkse controle ( eerste keer ) van een hoog rendements condensatie ketel op gas, een uur en half werk en 40€ aan stukken . . . rekening 175€
    Ben ik nu alleen die dat toch een vrij hoog bedrag vind of overdrijf ik? Dat komt op ong 90€/uur . . . ik heb duidelijk de verkeerde job gekozen als kinesist . . . maximale prijs per behandeling is ong 21€, en iedere behandeling duurt ong 30 min, dus ik om maximaal aan en bedrag van 42€/uur bruto . . . verplaatsing kost bij ons een halve euro extra ong, waar je ook naar toe moet . . . factuur hieronder in de link

    Last edited by Franciskine; 17 maart 2012, 14:38.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

  • #2
    Re: Prijs nazicht Centrale verwarming

    Vlak voor de winter heb ik mijn verwarmingsketel, welke op gas werkt, ook eens laten reinigen. Werd tijd was in geen 10 jaar gebeurd...

    ik heb exact €40,- betaald, all in...

    op zich is 175€ niet goedkoop maar wanneer de ketel defect gaat zijn de kosten veel hoger want voor dat bedrag koop je imo geen nieuwe ketel?!
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

    Comment


    • #3
      Re: Prijs nazicht Centrale verwarming

      Bij ons duurde het circa 2 uur, maar de ketel werd wel open gedaan en binnenin gekuist.
      Brander gedemonterd, en helemaal uitgezogen.
      Trek van de schouw werd gemeten.
      Nadien nog een rookgasmeting, en een keurig verslag met alle waarden.
      Factuur nog niet gekregen, maar ik verwacht wel een 100€. Normaal rekent hij zon 50€ per uur.

      Comment


      • #4
        Re: Prijs nazicht Centrale verwarming

        De prijzen van het afleveren van zo'n attest liggen idd in die regio (althans, dat is toch wat ik tot nu toe ondervond...)
        Ik ben maar een eenvoudig beginnertje, die de basisprincipes nog aan het leren is...

        Comment


        • #5
          Re: Prijs nazicht Centrale verwarming

          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
          Bij ons duurde het circa 2 uur, maar de ketel werd wel open gedaan en binnenin gekuist.
          Brander gedemonterd, en helemaal uitgezogen.
          Trek van de schouw werd gemeten.
          Nadien nog een rookgasmeting, en een keurig verslag met alle waarden.
          Factuur nog niet gekregen, maar ik verwacht wel een 100€. Normaal rekent hij zon 50€ per uur.
          Hier voor de winter laten nazien, werkzaamheden als hier boven en de prijs 106 euro.
          Natuurlijk zonder wisselstukken indien van toepassing(gelukkig niet nodig geweest)

          Mijn ketel is een wandketel
          gr, eb

          Comment


          • #6
            Re: Prijs nazicht Centrale verwarming

            hier ongeveer 80 euro voor nazicht en reiniging (meestal ook nieuwe sproeier en/of filtertje) Maar we zijn net veranderd van onze oude mazout ketel naar een hoge rendement ketel. en we hebben bewust NIET voor condensatie gekozen, onze verwarmings installateur op rust zei ons dat niet te doen. ja, je verbruikt nog iets minder maar er komen makkelijker problemen met de warmte wisselaar en die moet regelmatig mooi proper gehouden worden of je installatie valt uit (veiligheid) en daar mag je dan iemand voor bellen... Hij zei me: "op het einde van de rit betaal je evenveel, is het niet aan het meer-verbruik tov condensatie dan betaal je dat wel aan de technieker. "
            just my 2 cents.
            De gustibus et coloribus non est disputandum
            Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

            Comment


            • #7
              Re: Prijs nazicht Centrale verwarming

              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
              Een vraagje, 2 jaarlijkse controle ( eerste keer ) van een hoog rendements condensatie ketel op gas, een uur en half werk en 40€ aan stukken . . . rekening 175€
              Ben ik nu alleen die dat toch een vrij hoog bedrag vind of overdrijf ik? Dat komt op ong 90€/uur . . . ik heb duidelijk de verkeerde job gekozen als kinesist . . . maximale prijs per behandeling is ong 21€, en iedere behandeling duurt ong 30 min, dus ik om maximaal aan en bedrag van 42€/uur bruto . . . verplaatsing kost bij ons een halve euro extra ong, waar je ook naar toe moet . . .
              Welke stukken waren er dan nodig aan vervanging .Het enige wat volgens mij nodig is aan een gasbrander is reinigen .Bij ons op het bedrijf hadden we duizenden gasbranders en dar werd niet veel meer aan gedaan om de goede werking te verzekeren .Mijn HR top ketel van radson daar heb ik enkel nog maar de pomp en de bedrading van de beveiligingscircuit vervangen en deze is al meer dan 20 Jaar oud .Wel om de paar jaar reinigen .Bij bosch ( vroeger radson ) hebben ze mij afgeraden om een condensatieketel te kopen daar ik deze nooit terugverdien .Als hij ooit defect geraakt misschien één met stirlingmotor kopen.

              Comment


              • #8
                Re: Prijs nazicht Centrale verwarming

                Ik denk dat we hier een onderscheid tussen een mazoutbrander en de brander van Francis op aardgas.
                Een mazoutbrander vraagt meer onderhoud dan een op gas denk ik.

                Wij hebben sinds 2003 een HRTOP muurbrander van Renova type Thermomaster.
                Na 2 jaar eens een technieker laten komen. Deze heeft het toestel eens nagekeken maar was zeer snel terug weg. We moesten zelfs niks betalen. Zijn woorden waren "ik heb niks moeten doen dus moet je ook niks betalen" ik zal het wel in de garantie steken
                Hij wist me ook te vertellen dat een 2 jaarlijks nazicht zelfs niet nodig is voor een ketel op gas. Dus sinds 2005 niet meer laten kijken naar mijn brander en deze werk nog steeds perfect.

                Ondertussen is er wel een verplichting bij wet om je ketel om de 2 jaar te laten nakijken. Dus weer iets dat ze uitgevonden hebben om geld uit onze zakken te slaan. Misschien dat dit bij een brander op mazout wel nodig is maar op aardgas dus niet.

                Maar aangezien het nu toch al van 2005 is geleden misschien nog eens naar die technieker bellen .

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Prijs nazicht Centrale verwarming

                  Ik heb ondertussen een linkje naar de factuur gepost ( wel de privégegevens verwijderd van zowel de installateur als van mezelf )
                  There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                  A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                  Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Prijs nazicht Centrale verwarming

                    Misschien is het net zoals bij auto's, als je een duurder merk koopt, dan zijn de onderhoudsfacturen gewoonlijk ook wat duurder...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Prijs nazicht Centrale verwarming

                      Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                      Ik heb ondertussen een linkje naar de factuur gepost ( wel de privégegevens verwijderd van zowel de installateur als van mezelf )
                      De prijs met of zonder btw is dezelfde ? Dit ziet er niet uit als een factuur ==> zullen ze graag hebben bij de belastingen.Je kan altijd eens informeren bij de invoerder.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Prijs nazicht Centrale verwarming

                        Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                        De prijs met of zonder btw is dezelfde ? Dit ziet er niet uit als een factuur ==> zullen ze graag hebben bij de belastingen.Je kan altijd eens informeren bij de invoerder.
                        Dat de BTW er niet apart bij staat is niet een probleem vermoed ik aangezien ik zelf geen BTW nummer heb? . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Prijs nazicht Centrale verwarming

                          Bij btw staat toch 0,00 dacht ik en daar kunnen ze bij de belastingen niet mee lachen .Op een factuur moet toch altijd btw staan tenzij het in het zwart is.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door François01
                            Bij btw staat toch 0,00 dacht ik en daar kunnen ze bij de belastingen niet mee lachen .Op een factuur moet toch altijd btw staan tenzij het in het zwart is.
                            Als het zwart moest zijn geef je toch geen factuur, welke idioot doet dat nu??
                            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Prijs nazicht Centrale verwarming

                              Ik heb dat ooit meegemaakt bij een restaurant in Brugge waar naderhand iets op de rekening was bijgeschreven ( het waarom daar ga ik nu niet over uiwijden ) en deze rekening bij de belastingen gaan afgeven en die waren zeer verheugd.Info over het verdere verloop mochten ze niet geven.

                              Comment

                              Working...
                              X