Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Premie superisolerende beglazing, 10€ of 25€ per m²

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Premie superisolerende beglazing, 10€ of 25€ per m²

    Op het net vind je twee bedragen van premie voor superisolerend glas, namelijk 10€ en 25€ per m², KLIK en KLIK bovendien kan je 40% terugkrijgen via je belastingsaangifte.

    Nu ben ik van plan een aantal ramen en voordeur te vervangen, als ik nu inplaats van dat meteen te betalen ook nog eens zou financieren over bv. 3 of 5 jaar, kan ik dan die financiering nogmaals in de belastingen inbrengen of doe ik dan geen bijkomend voordeel meer, ik heb hier namelijk niets meer dat ik kan inbrengen in mijn belastingen, tijd om daar iets aan te doen dacht ik, wie weet daar alles over ?
    Last edited by Guest42; 20 maart 2010, 12:27.

  • #2
    Re: Premie superisolerende beglazing, 10€ of 25€ per m²

    is dat niet streekgebonden? ik ga altijd via www.premiezoeker.be en daar kloppen de premies tot nu toe altijd...

    Wij krijgen van Infrax 10 € per m² voor hoogrendementsglas... voor in Kortessem is dat dan...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: Premie superisolerende beglazing, 10€ of 25€ per m²

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
      is dat niet streekgebonden? ik ga altijd via www.premiezoeker.be en daar kloppen de premies tot nu toe altijd...

      Wij krijgen van Infrax 10 € per m² voor hoogrendementsglas... voor in Kortessem is dat dan...
      Bedankt voor de link Hans, hier ook Infrax, zal dan wel hetzelfde zijn, ik zou ondertussen ook nog een nieuwe hoogrendementsgasketel laten instaleren, op deze kan ik ook 40% terugkrijgen via de belastingen, maar mijn vraag is eigenlijk of ik dan nog van een bijkomend voordeel kan genieten door dat bv. te financieren ipv. alles meteen te betalen, en of dat wel de moeite loont, of is een financiering niet meer in te brengen als je reeds 40% terugkrijgt op dat alles.?
      Last edited by Guest42; 20 maart 2010, 12:54.

      Comment


      • #4
        Re: Premie superisolerende beglazing, 10€ of 25€ per m²

        Hier net 10€/m² ontvangen se ... ge kunt natuurlijk ook uw financiering inbrengen maar dat is alleen interessant met een hypothecair krediet.
        Als je een hypothecair krediet had tot op heden en dat is (bijna) ten einde, dan kunt ge beter een opname doen van terugbetaalde bedragen. Zo heb je geen notariskosten en heb je de rentevoet van een hypothecair krediet.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Premie superisolerende beglazing, 10€ of 25€ per m²

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Bedankt voor de link Hans, hier ook Infrax, zal dan wel hetzelfde zijn, ik zou ondertussen ook nog een nieuwe hoogrendementsgasketel laten instaleren, op deze kan ik ook 40% terugkrijgen via de belastingen, maar mijn vraag is eigenlijk of ik dan nog van een bijkomend voordeel kan genieten door dat bv. te financieren ipv. alles meteen te betalen, en of dat wel de moeite loont, of is een financiering niet meer in te brengen als je reeds 40% terugkrijgt op dat alles.?
          Lees dit eens:


          Vroeger kon je van de 40% belastingvoordeel maar één keer het maximumbedrag (is nu 2770 euro per jaar) terugtrekken van de belastingen, vanaf dit jaar kan je de overschot van die 40% de volgende jaren ook nog in rekening brengen. Dat was nog niet zo toen ik de ramen en deuren heb laten vervangen, maar ik zat met die 40% net niet aan het maximumbedrag.

          Je kan dus zonder problemen dit jaar de ramen en deuren laten vervangen, en ook de verwarmingsketel. Dan zal je het belastingvoordeel van 40% niet in één keer kunnen terugtrekken, maar wel over een paar jaren.

          Je kan zelfs een "groene lening" nemen, dat is ook een voordelige manier om aan geld te geraken voor energiebesparende maatregelen.
          Last edited by Black B@ndit; 20 maart 2010, 13:52.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Premie superisolerende beglazing, 10€ of 25€ per m²

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Lees dit eens:


            Vroeger kon je van de 40% belastingvoordeel maar één keer het maximumbedrag (is nu 2770 euro per jaar) terugtrekken van de belastingen, vanaf dit jaar kan je de overschot van die 40% de volgende jaren ook nog in rekening brengen. Dat was nog niet zo toen ik de ramen en deuren heb laten vervangen, maar ik zat met die 40% net niet aan het maximumbedrag.

            Je kan dus zonder problemen dit jaar de ramen en deuren laten vervangen, en ook de verwarmingsketel. Dan zal je het belastingvoordeel van 40% niet in één keer kunnen terugtrekken, maar wel over een paar jaren.

            Je kan zelfs een "groene lening" nemen, dat is ook een voordelige manier om aan geld te geraken voor energiebesparende maatregelen.
            http://minfin.fgov.be/portail2/nl/th...ving/green.htm
            Bedankt Bart,

            Maar het gaat mij niet echt om die 40% dat wist ik , maar wel of een lening daar bovenop nog eens fiskaal aftrekbaar is, ik denk van wel, maar ben het niet zeker.

            Ik zal eens laten narekenen wat mij het voordeligst uitkomt, lenen of meteen alles betalen, principieel ben ik tegen lenen, maar als dat mij een een serieus financieel voordeel kan opleveren, ben ik niet tegen.

            Als niet werkende krijg ik hier ieder jaar nen dikken in de bus.

            Comment


            • #7
              Re: Premie superisolerende beglazing, 10€ of 25€ per m²

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Hier net 10€/m² ontvangen se ... ge kunt natuurlijk ook uw financiering inbrengen maar dat is alleen interessant met een hypothecair krediet.
              Als je een hypothecair krediet had tot op heden en dat is (bijna) ten einde, dan kunt ge beter een opname doen van terugbetaalde bedragen. Zo heb je geen notariskosten en heb je de rentevoet van een hypothecair krediet.
              Ik heb reeds méér dan 10 jaar geen hypothecair krediet meer VerSeg, maar moet je voor wat ramen en een hoogrendementsketel naar de notaris om dat aftrekbaar te maken.

              Comment


              • #8
                Re: Premie superisolerende beglazing, 10€ of 25€ per m²

                @ demeyereg

                al eens gedacht aan zonnepanelen, heb je 2 of 3 jaar achtereen een belastingsvoordeel van +-3300euro, elk jaar een besparing van +- 450euro op electriciteitskosten, en dan nog elk jaar naargelang opbrengst 1000 tot ... euro inkomsten extra gedurende 20jaar?

                Hier kan je ook verschillende soorten van leningen voor aangaan, er is momenteel geen betere investering

                groeten, Marc
                1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
                www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

                Comment


                • #9
                  Re: Premie superisolerende beglazing, 10€ of 25€ per m²

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Ik heb reeds méér dan 10 jaar geen hypothecair krediet meer VerSeg, maar moet je voor wat ramen en een hoogrendementsketel naar de notaris om dat aftrekbaar te maken.
                  Dit hangt sterk af van je bank.

                  De financiering van dergelijke investeringen kan je volgens mij altijd aftrekken, alleen hangt het er van af welke lening je krijgt.

                  Ik heb net ook een heropname van de hypotheek gedaan voor zonnepanelen. Hierdoor kreeg ik een groene lening aan 3%, en er werd me duidelijk aangegeven dat die aftrekbaar is.
                  Als je lening al 30 jaar oud is, dan kan je geen heropname doen.
                  Ofwel werk je dan met een gewone lening (tarief?), ofwel moet je naar de notaris om een nieuwe hypotheek te vragen, maar de kosten zijn dan een beetje belachelijk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Premie superisolerende beglazing, 10€ of 25€ per m²

                    Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                    @ demeyereg

                    al eens gedacht aan zonnepanelen, heb je 2 of 3 jaar achtereen een belastingsvoordeel van +-3300euro, elk jaar een besparing van +- 450euro op electriciteitskosten, en dan nog elk jaar naargelang opbrengst 1000 tot ... euro inkomsten extra gedurende 20jaar?

                    Hier kan je ook verschillende soorten van leningen voor aangaan, er is momenteel geen betere investering

                    groeten, Marc

                    Wel, als er nu één ding is dat ik op mijn dak niet wil , is het dat, ten eerste zijn die dingen nog in verre niet op punt, en eigenlijk op zichzelf niet rendabel, dan ga ik liever voor een lager verbruik, door extra isolatie en een hoogrendementsketel zonder dat ik mij hoef aan te trekken van die hoop brol die daar ligt af te takelen op mijn dak.

                    Op wil hier absoluut geen antiezonnepanelendiscussie starten, maar bedenk eens goed, een instalatie van ongeveer 20.000€ brengt (als ze nieuw is) ongeveer 3.000 KWh op per jaar, dat is 500€ aan electriciteit per jaar, er is voor de staat maar één streefdoel, en dat is het Kyoto-protocol halen, al die premies zullen we met zijn allen dubbel en dik terugbetalen, moest het zo winstgevend zijn, dan zouden de electriciteitsmaatschapijen zelf meer investeren in die parken. KLIK
                    Last edited by Guest42; 22 maart 2010, 08:05.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Premie superisolerende beglazing, 10€ of 25€ per m²

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      dan ga ik liever voor een lager verbruik, door extra isolatie en een hoogrendementsketel
                      Dat is zeker de beste manier, wat je niet verbruikt moet je ook niet betalen.
                      De ramen en deuren waren hier in heel slechte staat, het geld dat ik uitgegeven heb door die te vervangen zal ik veel sneller terugverdienen dan zonnepanelen, zelfs als ik rekening hou met de subsidies.

                      Eerst zorgen dat je zo weinig mogelijk energie verspilt, en dan kan je later nog altijd investeren in andere energievriendelijke maatregelen zoals zonnepanelen.

                      Als je bijvoorbeeld vrij veel warm water verbruikt, dan is een zonneboiler sneller terugverdiend dan zonnepanelen waarmee je stroom opwekt. Elke nieuwe condensatieketel kan je zonder problemen in zo'n systeem gebruiken.

                      De elektrische zonnepanelen zullen in de toekomst waarschijnlijk wel een hoger rendement krijgen en ook een lagere prijs.
                      Zolang er ergens subsidies op gegeven worden blijft de prijs over het algemeen te hoog, iedereen wil zoveel mogelijk aan die subsidies verdienen, ook de plaatsers van de zonnepanelen...
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Premie superisolerende beglazing, 10€ of 25€ per m²

                        hier bij Eandis is het ook 10 euro per vierkante meter...

                        enkel hypothecaire leningen zijn in te brengen in de belastingen.

                        een groene lening kan je wel nemen tegen voordelig tarief voor de beoogde veranderingen...
                        Chrisly... [B]www.christvilez.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Premie superisolerende beglazing, 10€ of 25€ per m²

                          Laat de helft van de vensters vervangen op het einde van het jaar en nog eens op het begin van het jaar. Vraag 2 facturen en dus 2x belastingsvoordeel

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Op het net vind je twee bedragen van premie voor superisolerend glas, namelijk 10€ en 25€ per m², KLIK en KLIK bovendien kan je 40% terugkrijgen via je belastingsaangifte.

                          Nu ben ik van plan een aantal ramen en voordeur te vervangen, als ik nu inplaats van dat meteen te betalen ook nog eens zou financieren over bv. 3 of 5 jaar, kan ik dan die financiering nogmaals in de belastingen inbrengen of doe ik dan geen bijkomend voordeel meer, ik heb hier namelijk niets meer dat ik kan inbrengen in mijn belastingen, tijd om daar iets aan te doen dacht ik, wie weet daar alles over ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Premie superisolerende beglazing, 10€ of 25€ per m²

                            Oorspronkelijk geplaatst door Chrisly Bekijk bericht
                            hier bij Eandis is het ook 10 euro per vierkante meter...

                            enkel hypothecaire leningen zijn in te brengen in de belastingen.

                            een groene lening kan je wel nemen tegen voordelig tarief voor de beoogde veranderingen...
                            Niet juist, de glasleverancier levert het attest dat bij de belastingsaangifte dient bijgevoegd te worden voor het belastingsvoordeel of je nu een hyp. lening hebt of niet.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Premie superisolerende beglazing, 10€ of 25€ per m²

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Dat is zeker de beste manier, wat je niet verbruikt moet je ook niet betalen.
                              De ramen en deuren waren hier in heel slechte staat, het geld dat ik uitgegeven heb door die te vervangen zal ik veel sneller terugverdienen dan zonnepanelen, zelfs als ik rekening hou met de subsidies.

                              Eerst zorgen dat je zo weinig mogelijk energie verspilt, en dan kan je later nog altijd investeren in andere energievriendelijke maatregelen zoals zonnepanelen.

                              Als je bijvoorbeeld vrij veel warm water verbruikt, dan is een zonneboiler sneller terugverdiend dan zonnepanelen waarmee je stroom opwekt. Elke nieuwe condensatieketel kan je zonder problemen in zo'n systeem gebruiken.

                              De elektrische zonnepanelen zullen in de toekomst waarschijnlijk wel een hoger rendement krijgen en ook een lagere prijs.
                              Zolang er ergens subsidies op gegeven worden blijft de prijs over het algemeen te hoog, iedereen wil zoveel mogelijk aan die subsidies verdienen, ook de plaatsers van de zonnepanelen...
                              Mijn zonnepanelen zijn in 5 jaar terugverdiend (door de subsidies, GSC en stroomverbruik). (kostprijs 16.000€ -40% fiscale aftrek voor 4,5 kwp, jaarlijkse stroomopbrengst ca 3700kwh, en dus ook 3,7 x 350€ GSC))
                              Ik moet de eerste berekening nog zien van een zonneboiler die terugverdiend is in minder dan 10j, en dan zeker met subsidies.

                              Comment

                              Working...
                              X