Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC sluit zichzelf af

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PC sluit zichzelf af

    Bij opstarten van PC gaat hij door de standaard routine en dan bevriest hij met volgend bericht :
    C:\Windows\system32\services.exe is onverwacht gestopt met statuscode 1073741819.
    Heb reeds Webroot Antivirus gerund maar zonder resultaat.
    De enige manier om PC toch aan het werk te krijgen is opstarten met F8 optie: "laatste bekende juiste configuratie".
    Met Google vind ik veel verwijzingen naar deze fout maar het lijkt een doolhof.
    Iemand dit probleem gehad en opgelost?
    Dank voor help.

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: PC sluit zichzelf af

    Als je kan opstarten via laatst gekende juiste configuratie dan is het toch opgelost?
    Als je nadien terug problemen krijgt dan is er ondertussen toch weer iets aangepast in de configuratie? Dit kan een bewuste aanpassing zijn, een manuele of automatische update of zelfs nieuwe hardware of drivers.
    Iets aangepast, iest nieuw geïnstalleerd, ...?
    Nu ja, een virus of spyware is ook een aanpassing natuurlijk.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: PC sluit zichzelf af

      Heb idd nieuwe driver geïnstalleerd voor een diascanner.
      Heb ook reeds geprobeerd om een vroeger herstelpunt te nemen en dan virusscan en Spybot te runnen maar zonder resultaat. Bij volgende normale startup weer zelfde probleem.
      Probleem is dat ik die progs niet kan gebruiken bij een normale startup want dan komt na 1 minuutje die melding en gaat PC over in een coma.
      Volgens links in Google is dit reeds een oud probleem te wijten aan een "worm", maar ik vind er geen afdoende oplossing.

      Henri
      lidnummer: BD0435BE

      Comment


      • #4
        Re: PC sluit zichzelf af

        Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
        Heb idd nieuwe driver geïnstalleerd voor een diascanner.
        Heb ook reeds geprobeerd om een vroeger herstelpunt te nemen en dan virusscan en Spybot te runnen maar zonder resultaat. Bij volgende normale startup weer zelfde probleem.
        Probleem is dat ik die progs niet kan gebruiken bij een normale startup want dan komt na 1 minuutje die melding en gaat PC over in een coma.
        Volgens links in Google is dit reeds een oud probleem te wijten aan een "worm", maar ik vind er geen afdoende oplossing.

        Henri


        Kan een computer allergisch worden aan zijn gebruiker? 't Is maar een vraag hé.

        Walter
        D850

        Comment


        • #5
          Re: PC sluit zichzelf af

          Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Kan een computer allergisch worden aan zijn gebruiker? 't Is maar een vraag hé.

          Walter
          lol Walter
          welk antidotum heb jij daartegen gebruikt?

          Henri
          lidnummer: BD0435BE

          Comment


          • #6
            Re: PC sluit zichzelf af

            Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
            lol Walter
            welk antidotum heb jij daartegen gebruikt?

            Henri

            Vroeger placht ik een enorme dreun te geven op mijn PC,dat heeft mij een keer geld gekost ( ventilatortje losgekomen )
            Tegenwoordig beschouw ik het als een teken dat ik te lang achter mijn PC zit,soms geneest hij zichzelf geen grap


            Walter
            D850

            Comment


            • #7
              Re: PC sluit zichzelf af

              Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
              Heb idd nieuwe driver geïnstalleerd voor een diascanner.
              Heb ook reeds geprobeerd om een vroeger herstelpunt te nemen en dan virusscan en Spybot te runnen maar zonder resultaat. Bij volgende normale startup weer zelfde probleem.
              Probleem is dat ik die progs niet kan gebruiken bij een normale startup want dan komt na 1 minuutje die melding en gaat PC over in een coma.
              Volgens links in Google is dit reeds een oud probleem te wijten aan een "worm", maar ik vind er geen afdoende oplossing.

              Henri
              Je hebt mogelijk het "sasser" virus of een variant ervan .. blokkeert de Lsass service van windows en klooit met de Remote Procedure Calls (RPC) waarbij er een "debiele" boodschap verschijnt in de zin van "blah balh RPC calls probleem uw computer wordt binnen de minut afgesloten" .. aanvankelijk krijgt men die boodschap maar om de zoveel uren maar hoelanger de infectie duurt hoe sneller de boodschap verschijnt, uiteindelijk krijgt men ze al gedurende de opstart ... op den duur heeft men zelfs de tijd niet meer om er nog wat aan te doen
              FWIW & JMHO

              Comment


              • #8
                Re: PC sluit zichzelf af

                Henri, ik ken dit probleem. Heb het zelf ook aan den lijve ondervonden.
                In het geval dat je XP draait:

                Download ATF-cleaner: http://www.atribune.org/ccount/click.php?id=1
                Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
                Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
                Klik op de knop Empty Selected.

                Het volgende doen als je ook FireFox als browser hebt:
                Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
                Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
                (dit haalt het vinkje weer weg bij "Firefox saved passwords")
                Klik op de knop Empty Selected.

                Succes.

                PS: als het hiermee niet opgelost geraakt. Verder hulp vragen hier:
                http://www.hijackthis.nl/
                Homo Sapiens Pentaxiensis

                Comment


                • #9
                  Re: PC sluit zichzelf af

                  Ik vrees dat de TS een ietsje straffere koffie nodig zal hebben dan ATF-Cleaner

                  Comment


                  • #10
                    Re: PC sluit zichzelf af

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Je hebt mogelijk het "sasser" virus of een variant ervan ..
                    Alles kan natuurlijk maar als zijn probleem begint na het installeren van een nieuwe driver en de PC normaal opstart met een oude configuratie ... dan zou ik toch ook in deze richting zoeken.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: PC sluit zichzelf af

                      heb dit ook eens voor gehad....technisch defect aan het toestel
                      liep te warm en daardoor sloot hij zichzelf telkenmale af
                      naar de hersteldienst en het probleem was opgelost (koeling die niet goed werkte)
                      groetjes aline
                      groetjes aline

                      Comment


                      • #12
                        Re: PC sluit zichzelf af

                        Lijkt me dat het systeem crasht door een brakke driver van een service.

                        Zet eens wat services die zeker niet nodig zijn om op te kunnen werken op disabled.
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                        Comment


                        • #13
                          Re: PC sluit zichzelf af

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          Je hebt mogelijk het "sasser" virus of een variant ervan .. blokkeert de Lsass service van windows en klooit met de Remote Procedure Calls (RPC) waarbij er een "debiele" boodschap verschijnt in de zin van "blah balh RPC calls probleem uw computer wordt binnen de minut afgesloten" .. aanvankelijk krijgt men die boodschap maar om de zoveel uren maar hoelanger de infectie duurt hoe sneller de boodschap verschijnt, uiteindelijk krijgt men ze al gedurende de opstart ... op den duur heeft men zelfs de tijd niet meer om er nog wat aan te doen
                          FWIW & JMHO
                          Beschrijving is correct en akoord hiermee, maar het sasservirus was een plaag in de jaren 2004 (althans volgens Google). Heb een sasser-searchprog gerund maar heeft niets gevonden.
                          Iedereen dank voor de info's.

                          Henri
                          lidnummer: BD0435BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: PC sluit zichzelf af

                            Akkoord maar dat wil niet zeggen dat systemen
                            a) immuun zijn voor het virus
                            b) het niet meer ronddwaalt op het Inet
                            c) het geen variant is van de natieve sasser, ik meen mij te herinneren dat er een aantal gelijkwaardige haha miseriebronnen waren .. tot bewijs van het tegendeel ie je hebt een OS probleem zou ik alle opties open laten .. ik heb mij zo eens te pletter gezocht naar een infectie en toen bleek het "virtumonde" te zijn (niets te zien met uw probleem natuurlijk)

                            Comment


                            • #15
                              Re: PC sluit zichzelf af

                              Als je nog in windows komt heb ik een gouden tip voor je " COMBOFIX " google er maar eens naar


                              Mvg.
                              Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
                              Mijn website.

                              Comment

                              Working...
                              X