Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PC, is dit een goede combinatie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PC, is dit een goede combinatie ?

    ALhoewel veel bezig met informatica, heb ik geen duiding meer met het technische aspect, vandaar mijn vraag:
    1) Intel G33 moederbord
    2) Intel Core Duo 2,4 Ghz 4MB (E6700)
    3) 2 GB Dual DDR2 533 Mhz geheugen
    4) 4 SATA-punten
    5) 1 320GB 7200rpm 8Mb SATA 5Y
    6) DVD-speler
    USB, netwerk ....
    prijs 800 Euro BTW inc.
    Hieraan nog toe te voegen een Grafische kaart naar eigen keuze (zelf aan te kopen)

    Is dit een goede opstelling ? Ik houd geen rekening met die harde schijf want die kosten voor 500Gb nog zo'n 80 Euro

    Is dit zijn geld waard ? Indien niet, wie kan beter en wat kan beter ?
    Welke grafische kaart stop ik hierin om vooral mijn digitale beelden te bewerken en te bekijken. Lees, dit is niet voor films of games ...

    thx
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: PC, is dit een goede combinatie ?

    Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
    ALhoewel veel bezig met informatica, heb ik geen duiding meer met het technische aspect, vandaar mijn vraag:
    1) Intel G33 moederbord
    2) Intel Core Duo 2,4 Ghz 4MB (E6700)
    3) 2 GB Dual DDR2 533 Mhz geheugen
    4) 4 SATA-punten
    5) 1 320GB 7200rpm 8Mb SATA 5Y
    6) DVD-speler
    USB, netwerk ....
    prijs 800 Euro BTW inc.
    Hieraan nog toe te voegen een Grafische kaart naar eigen keuze (zelf aan te kopen)

    Is dit een goede opstelling ? Ik houd geen rekening met die harde schijf want die kosten voor 500Gb nog zo'n 80 Euro

    Is dit zijn geld waard ? Indien niet, wie kan beter en wat kan beter ?
    Welke grafische kaart stop ik hierin om vooral mijn digitale beelden te bewerken en te bekijken. Lees, dit is niet voor films of games ...

    thx
    Om echt te zeggen of het z'n prijs waard is, moet er toch meer geweten zijn.

    Het moederbord op zich zegt hier niet veel. Die Intel G33 is gewoon de chipset en niet het eigenlijke moederbord.

    Processor is wel goed.

    Tegenwoordig zou ik toch eerder naar 667Mhz of meer geheugen gaan.
    Voor de schijf eerder een 16MB cache SATAII

    In grafische kaarten kun je zo ver en zo duur gaan als je zelf wilt: geheugen, type en snelheid geheugen, extra aansluitingen (video, tv),...


    Ik hoop dat je er iets mee bent

    Mvg

    Steven
    1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

    Comment


    • #3
      Re: PC, is dit een goede combinatie ?

      Ik heb hier onlangs een HP PC gekocht in promo aan 1099€ en deze bevat :

      Asus moederbord.
      Intel Core 2 Duo 2,4 Ghz
      Videokaart met 512MB geheugen
      2GB DDR2 RAM
      2 x Sata II Seagate 320GB HD
      Sata DVD player
      Sata DVD writer
      Kaartlezer
      En natuurlijk netwerk, wifi, audio, draadloze muis en toetsenbord, afstandsbediening en Vista + allerlei software geïnstalleerd.

      Als dit voor een merk-pc al kan voor 1099 dan vind ik 800€ zonder videokaart en maar 1 schijf en 1 DVD veel geld.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: PC, is dit een goede combinatie ?

        Lijkt me inderdaad vrij prijzig.

        De onderdelen die je daar opsomt kosten los, nieuw 500, 550€ incl BTW

        Reken daar nog een kast en voeding bij van max 100€ ...

        En 1099€ vind ik ook vrij veel voor die HP-configuratie, maar dat zal dan waarschijnlijk zijn omdat dit een "Merk"-pc is
        Last edited by slr; 30 september 2007, 00:13.
        www.stevenlangeraert.com

        Comment


        • #5
          Re: PC, is dit een goede combinatie ?

          Oorspronkelijk geplaatst door slr Bekijk bericht
          En 1099€ vind ik ook vrij veel voor die HP-configuratie, maar dat zal dan waarschijnlijk zijn omdat dit een "Merk"-pc is
          Op het ogenblik dat ik die kocht stond die overal aan 1399€ en op 1 plaats in aanbieding voor 1099€, dus toch even een goed voordeel t.o.v. de normale prijs. Om hetzelfde ineen te steken kwam ik op dat moment zelfs duurder uit aan onderdelen alleen ... reden waarom ik voor één keer een merk-pc gekocht heb.

          Die 800€ op zich is niet extreem duur (maar toch redelijk duur) als alles van een deftig merk is maar als je ziet dat je voor 300€ meer alles hebt met muis, klavier, afstandsbediening, videokaart, kast, voeding, dubbele HD, RAID config, Vista, software en zo dan van een merk-pc met onsite waarborg.
          Last edited by VerSeg; 30 september 2007, 01:30.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: PC, is dit een goede combinatie ?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ik heb hier onlangs een HP PC gekocht in promo aan 1099€ en deze bevat :

            Asus moederbord.
            Intel Core 2 Duo 2,4 Ghz
            Videokaart met 512MB geheugen
            2GB DDR2 RAM
            2 x Sata II Seagate 320GB HD
            Sata DVD player
            Sata DVD writer
            Kaartlezer
            En natuurlijk netwerk, wifi, audio, draadloze muis en toetsenbord, afstandsbediening en Vista + allerlei software geïnstalleerd.

            Als dit voor een merk-pc al kan voor 1099 dan vind ik 800€ zonder videokaart en maar 1 schijf en 1 DVD veel geld.
            VerSeg, kan je vertellen wat voor type nr deze HP is?

            Groetjes NoName
            D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
            www.langenacker.nl

            Comment


            • #7
              Re: PC, is dit een goede combinatie ?

              Oorspronkelijk geplaatst door NoName Bekijk bericht
              VerSeg, kan je vertellen wat voor type nr deze HP is?

              Groetjes NoName
              Ik zal eens koekeloeren se ...

              Het is een m7790.be, ondertussen zijn er natuurlijk al een reeks nieuwe.

              Mvg,
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: PC, is dit een goede combinatie ?

                Te duur die configuratie, Ik heb onlangs gemeend (maar ben er nog niet uit), om m'n pc te verkopen en een mac-laptop te kopen. Dat is een 3GHz op een Intel 865GBf, 4 Gig ram, 3x250 sata HDD, 22"Acer display, 256 dual VGA/dvi, firewire, ... voor niet veel meer...

                Je zou best es rondkijken voor een nieuwe als je 800 wilt betalen..

                Comment


                • #9
                  Re: PC, is dit een goede combinatie ?

                  wel, moest ik een nieuwe desktop kopen, dat stak ik als eerste HD (waar dus mijn OS op kwam) een Raptor schijf van 74Gb en een grote HD voor opslag.

                  OK, die raptors zijn niet goedkoop maar die VLIEGEN aan 10000 RPM en komen de snelheid van je computer zeker ten goede...
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: PC, is dit een goede combinatie ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                    wel, moest ik een nieuwe desktop kopen, dat stak ik als eerste HD (waar dus mijn OS op kwam) een Raptor schijf van 74Gb en een grote HD voor opslag.
                    OK, die raptors zijn niet goedkoop maar die VLIEGEN aan 10000 RPM en komen de snelheid van je computer zeker ten goede...
                    Twee 7200 schijven in RAID ook ... en dat fluit zo niet naast uw kop zoals 10000 schijven al eens durven doen.
                    Die raptors zijn nu wel al beter maar toch al regelmatig van gehoord.
                    En eigenlijk kan je beter je data dat je veel gebruikt op zo'n schijf zetten alsook je swap-file ... eens je OS geladen is heb je er niet veel baat bij een supersnelle schijf te hebben voor je OS.

                    Neem nu PS ... dat die 5 seconden sneller of trager opstart, daar heeft niemand echt veel aan. OK, sneller is beter en plezanter maar waar heb je het meeste baat aan? Aan verwerkingen natuurlijk want die doe je het meest van al. En wat heeft dan een grote invloed? De processor, het RAM-geheugen, uw videokaart en vooral uw scratch-disk.
                    En als scratch disk neem je best een andere schijf dan deze van je OS en programma's ... een snelle schijf natuurlijk.
                    Last edited by VerSeg; 1 oktober 2007, 08:27.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: PC, is dit een goede combinatie ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Twee 7200 schijven in RAID ook ... en dat fluit zo niet naast uw kop zoals 10000 schijven al eens durven doen.
                      Die raptors zijn nu wel al beter maar toch al regelmatig van gehoord.
                      En eigenlijk kan je beter je data dat je veel gebruikt op zo'n schijf zetten alsook je swap-file ... eens je OS geladen is heb je er niet veel baat bij een supersnelle schijf te hebben voor je OS.
                      hmmm... dat gefluit van Raptor-schijven heb ik nog niets van gehoord... hiermee zeg ik natuurlijk niet dat je ongelijk hebt he je veelgebruikte data op een 10k schijf zetten maakt niet veel meer verschil uit met een 7.2k schijf hoor. Je swap-file wel maar gezien die standaard op dezelfde schijf staat als je OS, zou dat hier automatisch zo zijn he...

                      en geloof me : je hebt altijd baat bij zo'n snelle schijf... ook als je OS geladen is
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment


                      • #12
                        Re: PC, is dit een goede combinatie ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                        Je swap-file wel maar gezien die standaard op dezelfde schijf staat als je OS, zou dat hier automatisch zo zijn he...

                        en geloof me : je hebt altijd baat bij zo'n snelle schijf... ook als je OS geladen is
                        Als je dan toch een snelle PC wil, dan is het veranderen van de standaardlocatie van de swap-file het eerste waarmee je moet beginnen ... anders is het eerste wat er gebeurt het fragmenteren van de schijf waar je OS op staat.

                        En maak een swap aan met een vaste waarde ... zo blijft die als 1 blok gereserveerd op uw schijf en gaat die ook hier de rest van de eventuele data op die schijf niet fragmenteren.
                        Op de schijf waar ik de swap-file zet staat meestal ook de TEMP-folder en verder ook nog een partitie voor zaken die niet echt veel van belang hebben zoals een downloadfolder.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: PC, is dit een goede combinatie ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Ik zal eens koekeloeren se ...

                          Het is een m7790.be, ondertussen zijn er natuurlijk al een reeks nieuwe.

                          Mvg,

                          Bedankt voor je reactie, zal gelijk even kijken bij HP
                          D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                          www.langenacker.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: PC, is dit een goede combinatie ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door slr Bekijk bericht
                            Lijkt me inderdaad vrij prijzig.

                            De onderdelen die je daar opsomt kosten los, nieuw 500, 550€ incl BTW

                            Reken daar nog een kast en voeding bij van max 100€ ...

                            En 1099€ vind ik ook vrij veel voor die HP-configuratie, maar dat zal dan waarschijnlijk zijn omdat dit een "Merk"-pc is
                            Voor een voeding alleen mag je al 75 Euro rekenen. Een deftige kast kost ook zo'n 100 Euro. Misschien meer dan je zou willen, maar een degelijke voeding kan je levensduur van andere componenten verlengen. Een goede case kan je ook veel beter koelen, wat ook de levensduur van je componenten verlengt

                            Purlut geeft wel een wat weinig informatie over welke merken er gebruikt worden
                            ---
                            Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                            http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

                            Comment


                            • #15
                              Re: PC, is dit een goede combinatie ?

                              Lees eerst dit vooralleer je een pc in elkaar laat zetten, de merkloze pc's leveren blijkbaar meer problemen op dan de grote merken (en Medion scoort blijkbaar zelfs heel goed wat betrouwbaarheid betreft).
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X