Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paypal phising ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paypal phising ?

    Daarnet een mail gekregen van "paypal" .
    Men vraagt om mijn paswoord te vervangen door een veiliger paswoord.

    We Need Your Help To Resolved Unauthorized Activities.

    Dear Client,
    Please check that no one has logged in to your account without your permission. For more information, Please log in to PayPal and see the section limited.
    Is dat "resolved" wel juist gespeld in dit geval, of is het een phisingbericht uit Nigeria of zo ?

    De afzender is support-intl@paypal.com

    Als de echte paypal je een mail stuurt, is dat dan met je naam bovenaan, of met "dear customer" ?
    Last edited by notex; 14 januari 2018, 22:05.

  • #2
    Re: Paypal phising ?


    1e resultaat op Google voor dat e-mailadres.

    Als je het niet vertrouwt zou ik nooit via de links in de e-mails inloggen maar rechtstreeks naar de website gaan en daar je paswoord aanpassen.
    My photo's

    Comment


    • #3
      Re: Paypal phising ?

      Dergelijke mails gaan al d'office de vuilbak in bij mij.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Paypal phising ?

        Gewoon even inloggen op je paypal, maar wel zelf het adres intikken.

        Comment


        • #5
          Re: Paypal phising ?

          Als je naam niet als aanspreektitel gebruikt wordt >> fake.

          Nooit links in de email gebruiken om in te loggen.

          BTW, kijk steeds zeer goed naar de adressen een hoofdletter "i" i.p.v. een "L" of 0 i.p.v. o is op het eerste zicht soms niet te onderscheiden.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Paypal phising ?

            Oorspronkelijk geplaatst door 515 Bekijk bericht
            https://www.paypal-community.com/t5/...language=en-gb
            1e resultaat op Google voor dat e-mailadres.
            support-intl@paypal.com komt niet voor in dit zoekresultaat.....

            Groet,

            Jan

            Comment


            • #7
              Re: Paypal phising ?

              Gewoon doen wat ze vragen, daarna de volgende dagen je rekening in het oog houden ... dan komt wel heel snel het besef. [emoji1]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Paypal phising ?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Gewoon doen wat ze vragen, daarna de volgende dagen je rekening in het oog houden ... dan komt wel heel snel het besef. [emoji1]
                Dat zal moeilijk gaan. Ik heb dat paypal account 6 jaar geleden aangemaakt voor een eenmalige betaling omdat het niet anders kon.
                Ondertussen ben ik mijn inloggegevens en paswoord vergeten, en heb ik geen rekeningen meer bij die bank die ik toen had opgegeven.

                Comment


                • #9
                  Re: Paypal phising ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                  support-intl@paypal.com komt niet voor in dit zoekresultaat.....

                  Groet,

                  Jan
                  Mijn fout, excuses.

                  De info in de link blijft wel nuttig maar mijn oplettendheid was niet ok, dat klopt.
                  My photo's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Paypal phising ?

                    Ik heb vandaag twee verdachte mails gekregen waarbij ik zeker niet op de link ga klikken die er in staat.


                    Eentje van PayPal: "Your account will be closed"

                    En een andere van Apple: "Your account has been limited"

                    Met Apple heb ik niets te maken, mijn computers komen van de Medion website .
                    Bij PayPal heb ik wel een account, maar de afzender (<upagards@mail.net, voor beide hetzelfde, bij de ene staat er PayPal voor, bij de andere Apple) verraadt al genoeg...
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Paypal phising ?

                      Vandaag een mail gekregen van KBC, alhoewel ik er geen rekening heb. Voor de vernieuwing van mijn bankkaart moet ik mijn rekeningnummer en pincode doorgeven
                      Het spamfilter van Telenet wordt hoe langer hoe zwakker.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Paypal phising ?

                        Het rapport van Symantec:
                        https://www.symantec.com/content/dam...results-en.pdf

                        Comment


                        • #13
                          Re: Paypal phising ?

                          Het is niet voldoende om te kijken wie de afzender is van een bericht. De mailheader is zeer gemakkelijk te manipuleren voor wie daar verstand van heeft.
                          Zo kan ik jou perfect een e-mail sturen van bill.gates@microsoft.com

                          Vooral altijd goed opletten met links die in de e-mail staan. Meestal leiden die u naar een website waar ze u in de val lokken en is het behoorlijk doorzichtig als je even de cursor boven de link houd dan zie je een vreemd adres.
                          Maar dan nog is het opletten!! Ik kan voor u perfect een link maken naar http://www.kbc.be...... en dat je toch op een vervalste website terecht komt!! Zelfs met groen sleuteltje er bij en al!! Zelfs httpS websites kunnen fake zijn.

                          Daarom NOOIT iets doen met de e-mail zelf. Twijfel je, dan kan je best rechtstreeks inloggen op hun website zonder de link in de e-mail te gebruiken.
                          Weet je uw login gegevens niet meer. Ja dan is het pech zeker? Je kan die proberen te herstellen via de procedures die voorzien zijn op hun website zelf. Maar ga nooit via een link in een e-mail! NOOIT!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Paypal phising ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Vandaag een mail gekregen van KBC, alhoewel ik er geen rekening heb. Voor de vernieuwing van mijn bankkaart moet ik mijn rekeningnummer en pincode doorgeven
                            Het spamfilter van Telenet wordt hoe langer hoe zwakker.
                            Awel, vooral mijn echtgenote heeft daar veel last van.
                            En wat doet die op het www?
                            Spelletje "Landleven" spelen, het Nieuwsblad lezen en een beetje op FB zitten en zo nu en dan skypen met een nicht in de USA.
                            Zelf begin ik er ook meer en meer te krijgen en dat werkt op mijn systeem.
                            Vroeger had ik een goede spamfilter maar ben de naam ervan vergeten.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment

                            Working...
                            X