Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

parallelle import Fotokonijnenberg?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • parallelle import Fotokonijnenberg?

    Gisteren nieuwe camera en accessoires aangekregen van bij Fotokonijnenberg.
    Camera (Nikon) had enkel Duitstalige handleiding. De lens - apart aangekocht, dus niet in een kit - zat in doos met sticker "mag niet apart verkocht worden". Parallelle import? Heeft dit eventueel gevolgen voor garantie?

  • #2
    Re: parallelle import Fotokonijnenberg?

    Oh, spreek me de term niet uit.
    Alles zal eveneens af hangen wat je verkoper doet wanneer je je toestel, lens eventueel voor herstelling binnen brengt.
    Herstelling van materiaal is zich zowat in het grootste moeras gooien dat er is.
    Dus, bij eventuele braak, rechtstreeks naar Procierp en naar wat ik van NIKON genomen heb heeft Procirep het recht herstelling te weigeren, of een eigen prijs te berekenen en aan te rekenen. Eveneens is een herstelling dan NIET noodzakelijk met een garantie.
    En g*dverd*mme ik weet waar ik het over heb.
    Zelfs met materiaal dat op normale wijze en correct werd gekocht, wordt door sommige verkopers achter het scherm een loopje genomen met de klant. In het Brusselse zit er zo ene
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: parallelle import Fotokonijnenberg?

      Als het kapot gaat binnen garantieperiode gaat het rechtstreeks naar de verkoper - die mag het oplossen .
      Maar, hout vasthouden, heb op fotomateriaal nog nooit garantieproblemen gehad.

      Comment


      • #4
        Re: parallelle import Fotokonijnenberg?

        Konijn heeft bijhuizen in meerdere EU-landen. Het kan dus m.i. gebeuren dat er een anderstalige handleiding naar het verkeerde land gestuurd wordt.
        Ik veronderstel dat er in de doos wel een garantie /invoerbewijs aanwezig is.
        Wat de lens betreft, is dit vermoedelijk een kitlens die uit de doos genomen werd omwille van een upgrade. Dergelijke lenzen zijn dan dikwijls een koopje i.vgl.m. de standaard verkoopprijs.
        Dergelijke zaken zijn dus geen zekerheid omtrent grijze /parallelle invoer.
        mvg,
        Patric

        Comment


        • #5
          Re: parallelle import Fotokonijnenberg?

          Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
          Als het kapot gaat binnen garantieperiode gaat het rechtstreeks naar de verkoper - die mag het oplossen .
          Maar, hout vasthouden, heb op fotomateriaal nog nooit garantieproblemen gehad.
          Ja, hout vast houden. Je doet je toestel naar de verkoper indachtig dat hij de spelregels volgt ... Indien niet ben je de sigaar, ook al merk je eventueel de rook niet
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: parallelle import Fotokonijnenberg?

            “Mag niet apart verkocht worden” komt uit een kit en is goedkoper, vaak veel goedkoper.
            Maar de klant betaalt vaak de volle prijs als hij deze apart koopt.
            Als men geen handleiding in de juiste landstaal krijgt, dan kan men die vragen en moet de winkel die overhandigen, maar een link naar een site is ook al een handleiding.
            Het zijn interne arrangementen en dat gebeurt op veel plaatsen, doet hun wat meer windt maken.
            Echter nooit verplicht om te kopen als men het niet vertrouwt. [emoji1]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: parallelle import Fotokonijnenberg?

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Echter nooit verplicht om te kopen als men het niet vertrouwt. [emoji1]
              Daar zeg je zo wat.
              Is bij TS thuis bezorgt kan ik uit zijn schrijven uitmaken en dus zal hij al zeker op voorhand betaald hebben.
              Als hij alles terug stuurt zal dat op zijn kosten zijn, is hij zijn geld kwijt en nog ook eens zijn materiaal want denk niet dat ze bij Konijnenberg het geld zullen terugstorten.
              Ik ga er ook van uit dat TS die lens wel minder zal betaald hebben en dat ze er bij Konijn een kit van gemaakt hebben.
              Wel vind ik raar dat er enkel een Duitstalige handleiding bij zit? daar zou ik even naar informeren.
              Tenslotte heeft hij wel een factuur gekregen zeker om de garantie aan te tonen mocht dat ooit nodig zijn.
              En voor alle zekerheid, nieuw aangekocht materiaal direct online registreren.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: parallelle import Fotokonijnenberg?

                Bij mijn D750 zat destijds ook alleen maar een Duitstalige handleiding. Gekocht bij KE, ze zeiden mij ook dat ze die in Duitsland ingekocht hadden destijds vanwege leverings problemen in Belgie en een te grote vraag.
                Ze garandeerden mij ook dat het geen enkel probleem zou opleveren wat garantie betreft. Als compensatie een gratis onderhoudsbeurt en korting op de aangekochte set.
                Body+Grip+accu+SD's.
                Garantie periode is ondertussen voorbij. Al wel een nieuwe sluiter geplaatst. Ondanks ik nog nooit een probleem gehad heb.
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #9
                  Re: parallelle import Fotokonijnenberg?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Als hij alles terug stuurt zal dat op zijn kosten zijn, is hij zijn geld kwijt en nog ook eens zijn materiaal want denk niet dat ze bij Konijnenberg het geld zullen terugstorten.
                  Indien online gekocht, dan zijn ze dat in principe wettelijk verplicht binnen de bedenktijd.
                  Maar of ze de wet altijd volgen, dat is een ander punt.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: parallelle import Fotokonijnenberg?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Indien online gekocht, dan zijn ze dat in principe wettelijk verplicht binnen de bedenktijd.
                    Maar of ze de wet altijd volgen, dat is een ander punt.
                    in het groot boven hun betaalbalie : 2 jaar zorgeloze garantie
                    ik koop een nieuw fototoestel , maar dat heeft een fout , en doe dat na 2 weken terug binnen. ( is toch garantie ?? ) na nen hoop keren gebelt te hebben, en telkens : "het is nog niet gemaakt" besluit ik na 6 maand ( 6 MAAND !!!! ) van der eens naar toe te rijden, en??
                    zij : " we zijn dat verloren, we weten niet meer waar het is "
                    ik : " ok geef me dan maar een nieuw" en weet je wat hun antwoord was ??
                    zij : " ja maar dat is al wel 6 maand oud, en dat moeten we van de prijs aftrekken "
                    &%^&%^&%^&%^&%^&&%%^#$%#^" dat zijn hollanders. Enfin om het kort te maken, : Na 3.5 uur , ( want ik gaf niet op : was 2 weken toen ik het defect binnen deed.) heb ik een ander mogen nemen van dezelfde prijs ( want hetzelfde was niet meer op de markt ) : ik en het konijn ??? NOOIT MEER !!!!!

                    Comment


                    • #11
                      Re: parallelle import Fotokonijnenberg?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                      in het groot boven hun betaalbalie : 2 jaar zorgeloze garantie
                      Dat weet ik wel dat het er staat en waarom weet ik nog beter. [emoji16]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: parallelle import Fotokonijnenberg?

                        Er zijn er hier veel, die al wat langer bezig zijn,van het konijn teruggekomen, zoek maar eens in de archieven !
                        https://ggpics.be/

                        Comment


                        • #13
                          Re: parallelle import Fotokonijnenberg?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          “Mag niet apart verkocht worden” komt uit een kit en is goedkoper, vaak veel goedkoper.
                          Maar de klant betaalt vaak de volle prijs als hij deze apart koopt.
                          Als men geen handleiding in de juiste landstaal krijgt, dan kan men die vragen en moet de winkel die overhandigen, maar een link naar een site is ook al een handleiding.
                          Het zijn interne arrangementen en dat gebeurt op veel plaatsen, doet hun wat meer windt maken.
                          Echter nooit verplicht om te kopen als men het niet vertrouwt. [emoji1]
                          Ik verkocht enkele weken geleden een Nikon D750 aan een vriend en samen hebben we het web bezocht op zoek naar de Nikon 24-120. Bij Konijnenberg staat deze lens nieuw voor €929.00 en ook in bulk voor €729.00
                          Een verschil van €200.00 goedkoper dus even bellen naar konijn. Het zijn twee zelfde lenzen met het verschil dan de goedkopere in een witte doos geleverd zal worden met de zelfde garantievoorwaarden. Dit komt als er
                          er geen body beschikbaar is een kit gesplitst wordt en dan de lens apart verkocht word wisten ze te zeggen.
                          Dus deze van €729.00 besteld en aan de doos te zien zou het kunnen dat deze uit de kit van met een andere body, vermoedelijk deze met de D750 kwam.
                          Wat maakt het verschil tussen een gouden of een witte doos... €200.00

                          Lens is nu geregistreerd dus geen probleem daar mee en toch €200.00 uitgespaard.

                          Comment


                          • #14
                            Re: parallelle import Fotokonijnenberg?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                            Ik verkocht enkele weken geleden een Nikon D750 aan een vriend en samen hebben we het web bezocht op zoek naar de Nikon 24-120. Bij Konijnenberg staat deze lens nieuw voor €929.00 en ook in bulk voor €729.00
                            Rond Kerst waren er acties van verschillende fabricanten, zeer interessante acties zelfs en was die eens aan het lezen.
                            Bij de kleine lettertjes van een actie (op een pakket) stond dat de items uit dezelfde doos moesten komen en de actie niet geldig was als ze apart geleverd werden, ook al heeft men het zogezegd als samengesteld pakket gekocht.
                            Er waren ook acties op losse toestelken.
                            Denk je dat met ook maar één cent zou krijgen in een geval als het uwe?

                            Ja ik weet dat ze het doen om dozen te splitsen, maar het is niet correct en vaak ontbreekt dan een handleiding.
                            Maar iedereen beslist wat hij wil.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: parallelle import Fotokonijnenberg?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              “Mag niet apart verkocht worden” komt uit een kit en is goedkoper, vaak veel goedkoper.
                              Maar de klant betaalt vaak de volle prijs als hij deze apart koopt.
                              Als men geen handleiding in de juiste landstaal krijgt, dan kan men die vragen en moet de winkel die overhandigen, maar een link naar een site is ook al een handleiding.
                              Het zijn interne arrangementen en dat gebeurt op veel plaatsen, doet hun wat meer windt maken.
                              Echter nooit verplicht om te kopen als men het niet vertrouwt. [emoji1]
                              Ik ga er eens voor bellen. Was absoluut niet aangeduid als deel van een kit (de aangekochte camera-lens combinatie bestaat niet als kit), en kostte inderdaad volle prijs.

                              Comment

                              Working...
                              X