Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

    Wat ik raar vind, dat van al de gedupeerden nergens sprake is van "ziehier mijn site gemaakt door hun".
    De gemaakte sites die op de site staan zien er toch deftig uit, maar zijn het niet waard voor die 48 maand / 199 €.
    had er nog eentje zelf gevonden namelijk deze http://www.jla-tools.com/
    deze is 4 pagina's groot, als dat voor het zelfde bedrage is ben je natuurlijk gerold.

    grts
    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
    www.korandoke.be

    Comment


    • #17
      Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

      Zo, net de brievenbus leeg gehaald en er zat een brief bij van proximedia. Ze gaan akkoord om het contract op te zeggen.
      Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

      Comment


      • #18
        Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

        Oorspronkelijk geplaatst door n0sTRa Bekijk bericht
        Zo, net de brievenbus leeg gehaald en er zat een brief bij van proximedia. Ze gaan akkoord om het contract op te zeggen.
        Gefeliciteerd, dat is een kopzorg minder!
        http://www.smuttynose.nl

        Comment


        • #19
          Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

          Inderdaad, hele opluchting en het zal me geen tweede keer voor komen. Als ik iets wil of moet kijk ik wie of wat ik neem.
          Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

          Comment


          • #20
            Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

            Oorspronkelijk geplaatst door n0sTRa Bekijk bericht
            Zo, net de brievenbus leeg gehaald en er zat een brief bij van proximedia. Ze gaan akkoord om het contract op te zeggen.
            de juiste personen gesproken?

            Comment


            • #21
              Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

              Oorspronkelijk geplaatst door n0sTRa Bekijk bericht
              Nog even over de prijs, wat kosten volgende zaken dan ongeveer? Van uit gaande dat het door professionele beroeps gebeuren, ik weet dat in bij beroep het al wat goedkoper kan.

              Laptop incl muis en draagzak +-800€ (2x)
              Tablet +-300€ (2x)
              Hosting mail en site domein naam +-200€ (4x)
              profi shoot 500€
              maken site 1200€
              alle kleine diensten er rond (google, smartphone, site, bizbook, ...) 400€
              3x jaarlijks update voor 4jaar 100€ x 12 dus

              Zal dit ongeveer zijn toch? Als ik alles optel kom ik op 6300€, nog altijd stuk minder dus, maar rekening houdende met een zeer goede service, zowel via telefoon en indien nodig bij u thuis leek me doenbaar.
              Alshet professioneel gebeurt? (even laptop en tablet buiten beschouwing) dan is die prijs niet abnormaal te noemen.
              1200€ voor een website is niet abnormaal.
              de kleine diensten er rond, zijn geen kleine dienste... Afhankelijk hoe ver google support gaat heb je een website de SEO/SEA optimaal functioneert en dus zorgt dat je gevonden wordt op het grote web. een website responsive (mogelijk voor alle devices) kan snel/gemakkelijk gebeuren, maar een website maken die op alle devices naar usability goed scoort dan zal het niet goedkoop meer zijn...

              Hosting/mail/site domein, zou goedkoper moeten kunnen tenzij je met speciale eisen zit.

              al bij al durf ik dus zeggen dat puur naar websites dit nog "meevalt" ALS (en slechts ALS) het dan ook echt goed gebeurt is (en dus geen website die met haken en ogen aan elkaar hangt).

              de budgette van websites waar ik soms mee omga is een tienvoud van die prijs, maar dan zonder de laptop
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #22
                Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

                Graag willen wij als Proximedia hier even reageren op deze thread.

                Eerst en vooral : als je een vraag hebt over je contract : contacteer ons. Er staan nummers op de site, op het contract, doe het via mail, via Facebook maar contacteer ons. Indien men alles gaat geloven wat er (door concurrenten) in de sociale media over Proximedia gezegd wordt dan krijgt men zeker een verkeerde indruk.

                En dan een woordje extra bij de zaken die ons soms worden verweten :

                Onze verkoopsmethode : Wij zijn proactief en bezoeken onze potentiële klanten. Dit zijn steeds zaakvoerders/-sters die weinig tijd hebben en het net appreciëren dat wij ons verplaatsen en dit trouwens steeds op afspraak.
                De totaalinvestering is duur : de berekening van n0sTRa gaat de goede kant uit maar is niet volledig. De professionele copywriter, de verplaatsingen en de helpdesk moeten er onder andere bij en voor 1200 € krijgen we echt geen custom website in elkaar. Het materiaal dat we leveren is van hoogstaande kwaliteit (Toshiba en Samsung) en staat onder volledige garantie gedurende de hele looptijd van het contract. Wij zijn bovendien één van de weinige firma’s die toelaten de volledige investering te spreiden over de looptijd van het contract door middel van maandelijkse betalingen en zonder in het begin een groot bedrag te moeten neertellen.
                De verbrekingsvergoeding : We zijn vermoedelijk het enigste bedrijf dat in een btb-omgeving een kosteloze opzegging toelaat zolang er nog geen prestatie is geleverd. De opzeggingsvergoeding die we daarna vragen ligt volledig in lijn met de door ons gemaakte kosten.
                Proximedia is geen betrouwbaar bedrijf : Wij hebben 370 werknemers, we bestaan 15 jaar, zijn verkozen tot onderneming van het jaar in 2009 en we blijven groeien. Wij denken dat dit aantoont dat wij een ernstig bedrijf zijn dat ook op lange termijn een partner kan zijn.
                Onze klanten zijn niet tevreden : Een extern onafhankelijk bureau (http://www.martineconstant.com) meet regelmatig de tevredenheid van onze klanten. In de periode van januari 2013 tot oktober 2013 was er over de kwaliteit van onze installaties (levering hardware, opleiding, begeleiding) 93.7% tevredenheid en over de kwaliteit van de website 86,9% tevredenheid.

                Het geval van n0sTRa is trouwens een bewijs dat wat wij hierboven zeggen correct is. N0sTRa heeft bij ons getekend, is van gedachten veranderd en is kosteloos geannuleerd.

                Met vriendelijke groeten,

                Proximedia

                Comment


                • #23
                  Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

                  Probleem correct opgelost, dus iedereen tevreden.
                  Ik kan mij de paniekreactie van TS wel inbeelden, maar volgende keer toch beter eerst contact opnemen
                  met de betrokken partij.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

                    Ik denk dat de wijsheid hier andermaal moet zijn dat er geen enkele dienst, maar dan ook geen enkele bestaat die "gratis" is. Als ik telefonische oproepen krijg en men begint met het woord "gratis", dan antwoord ik direct dat gratis niet bestaat of dat men mij wek steeds mag komen bezoeken en enkel wat gratis is, mag komen afleveren... Het gesprek is vlug gedaan.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #25
                      Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Ik denk dat de wijsheid hier andermaal moet zijn dat er geen enkele dienst, maar dan ook geen enkele bestaat die "gratis" is. Als ik telefonische oproepen krijg en men begint met het woord "gratis", dan antwoord ik direct dat gratis niet bestaat of dat men mij wek steeds mag komen bezoeken en enkel wat gratis is, mag komen afleveren... Het gesprek is vlug gedaan.
                      Als ik je ooit een dienst kan bewijzen Pol, dan zal dat wel gratis zijn.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

                        Beste BartVDK,

                        Het is inderdaad goed afgehandeld. Ik wil gerust ook geloven dat jullie een correct bedrijf zijn en als er al kosten gemaakt zijn dat deze inderdaad vergoed moeten worden, maar na al het negatieve te lezen ben ik beginnen twijfelen en liever voor er problemen zijn af te haken.

                        Ik ben dan ook erg tevreden dat alles correct en zonder vergoeding te moeten betalen geannuleerd is. Mij ga je dan ook niets negatiefs horen vertellen, voor mezelf heb ik wel uitgemaakt dat huis aan huis verkoop niet werkt. Ga ik dan ook niet meer doen.
                        Sony A300 :.: Sony 18-70 f3.5-5.6 :.: Minolta 35-70 f4 :.: Minolta 28-135 f4-4.5 :.: Sony HVL-F42AM

                        Comment


                        • #27
                          Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

                          1/ De contracten van Proximedia, Bezoom en Beup, BePOINT,... zijn waterdicht.
                          (Diegene die dààr een gaatje in vindt: zijn of haar broodje is gebakken!)
                          2/ Het zijn contracten (er zijn ENKELE uitzonderingen) van 48 maanden of VIER JAAR.
                          (Neen, geen TWEE jaar! 48 uur is twee dagen, maar 48 maanden is VIER JAAR.)
                          3/ Ik ga mijn ex-werkgevers niet helemaal afbreken: in één zaak hebben ze gelijk:
                          Iedere zaak heeft tegenwoordig een website nodig, want bijna iedereen zoekt alles op op Google tegenwoordig,
                          en niet meer in de Gouden Gids.
                          En als ze jouw zaak niet vinden, contacteren ze wel een collega van jou, die wél in Google staat...
                          Ik heb anderhalf jaar voor Beup gewerkt, en in 2012 voor hen de grootste omzet gedraaid.
                          Ik ging Google Adwords verkopen, om websites hoger te laten scoren in Google. SEA of Search Engine Advertising.
                          ALLEEN: ik deed het NIET volgens de regels van het bedrijf...
                          Ik zocht naar een OPLOSSING voor de klant, samen met hem of haar. In een open gesprek. Waar ze erop los mochten vragen.
                          Om zélf uit te zoeken, of ze er baat bij hadden.
                          (Aan een boer zou ik een tractor verkopen: die moet hectaren veld omploegen. Maar aan een tuinier zou ik een spade verkopen.
                          En NIET, NOOIT, omgekeerd.)

                          Ik heb, op eigen houtje en tegen de wil van mijn baas, de twee cursussen van Google Adwords gevolgd, om te wéten waarover ik het had.
                          Maar dat hadden ze niet graag: het énige, wat je daar moet kunnen, is je "argu". Je verkoopsgesprek. Van A tot Z, punten en komma's inbegrepen.
                          Een zestal vellen A4, met een ingenieus stappenplan: Laat de klant àltijd ja zeggen, en laat het nog eens extra bevestigen, zodat je hem aan't eind bijna letterlijk in de hoek kan drijven...

                          "Iedereen gebruikt tegenwoordig toch internet? JA. da's toch waar , he? JA
                          En de meeste mensen gebruiken dan Google, he? JA. Klopt, hé? JA.
                          En dan hun geliefde stopwoordje/zin: "U bent het ongetwijfeld met mij eens dat..."

                          En mij ligt het niet, maar het wérkt, die manier van verkopen.
                          Zijn al die zelfstandigen dan dom, of naief? Neen. Het systeem zit zo verdomd gehaaid goed in mekaar.
                          Geen tijd om na te denken, een unieke "OPPORTUNITEIT".
                          Not my cup of tea, zoals ik al zei, dus ben ik zélf websites beginnen bouwen. Professioneel, maar betaalbaar.

                          Bart, ik apprecieer jou en je werk enorm, je bent een fijne, open kerel, en de geknipte marketing manager voor proximedia.
                          Maar maak mij alstublieft niks wijs: Sommige, ik zeg wel SOMMIGE sites van proximedia, en tegenwoordig ook van Beup, zijn ZO simpel,
                          dat ik ze op één uur online kan zetten. En waar IK wél rekening houd met de simpelste regels van SEO, terwijl de metatags en -description bij pm vaak gewoon BLANCO zijn. Ik durf voor mijn werk geen 9000 euro te tellen. Niet mét, en niet zonder laptop.
                          Enneuh, da's géén onzin, ik wil de uitdaging gerust aangaan...

                          Comment


                          • #28
                            Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

                            Fijn om nog eens van je te horen Peter (en sorry voor mijn late reactie). Je zal natuurlijk begrijpen dat ik het niet eens ben met jouw visie en ik vind het persoonlijk jammer dat je zo negatief bent over ons. Ik denk dat we beiden op onze manier hetzelfde proberen te doen : mensen overtuigen om te investeren in een oplossing waar we beiden van overtuigd zijn dat ze nuttig en noodzakelijk is. Ik kan alleen verder toevoegen dat we dag in dag uit onze kwaliteit proberen te verbeteren en ik vind dat we daarin slagen. Het is niet eenvoudig om voor de KMO-markt met beperkte budgetten een goede Adwordscampagne op te zetten en toch slagen we daarin (die certificatie voor Google Partner moet je verdienen, die krijg je niet cadeau). En zo ook voor de sites. Het feit dat onze klanten voor een langere periode klant zijn betekent ook dat wij garant staan voor de zaken die hij of zij afneemt (Laptop, PC, Tablet, site, Adwordscampagne, etc...). Heeft hij of zij een probleem kunnen ze ons altijd bellen. Het lijkt simpel maar dat kost OOK geld en héél wat middelen. Middelen die wij gegarandeerd hebben gedurende de hele looptijd van het contract.

                            Natuurlijk kan jij voor minder geld een website online zetten, natuurlijk lever jij ook goede kwaliteit (daar ga ik toch vanuit, gedreven als je bent) maar je vergelijkt appelen met peren. Bij ons krijg je een gegarandeerd totaalpakket met een duidelijke duurtijd en de service die erbij hoort. We doen dit trouwens al 16 jaar lang, wat toch het één en het ander bewijst.
                            Peter, ik apprecieer jou ook enorm en wens je dan ook veel succes met je onderneming. Van goede en eerlijke concurrentie wordt iedereen beter en in de eerste plaats de klant.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

                              Helaas lijkt het erop dat de pagina die je zoekt momenteel niet beschikbaar is. Maar niet getreurd! Hier bij UNIZO zijn we vastberaden om ondernemers te helpen bij het vinden van antwoorden op al hun vragen. Of je nu informatie zoekt over belastingen, subsidies of het starten van een bedrijf, onze website staat boordevol nuttige tips en advies van experts. En als je het antwoord niet meteen kunt vinden, gebruik dan gerust de begeleidende zoek hierboven om te zoeken naar wat je nodig hebt.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Paar maand zelfstandig en eerste fout gemaakt?... Proximedia contract getekend

                                5 maanden geleden ben ik gecontacteerd geweest door een verkoper van Proximedia. De verkoper was heel zeker van zijn stuk en hij kon niet terugkomen. Ik moest nu tekenen om te kunnen genieten van de kans. Ze hadden mij geselecteerd om als referentie voor hen te dienen in mijn regio, daardoor kreeg ik een grote korting.
                                Het was slechts 119 euro per maand.
                                Maandelijks opzegbaar? JA
                                Het was maandelijks opzegbaar want ik moest uiteraard tevreden zijn om als referentie te kunnen dienen binnen mijn regio, zo vertelde de verkoper mij. Toen hij het contract bovenhaalde was hij opeens gehaast want hij had nog een volgende afspraak. Achteraf de reputatie van Proximedia opgezocht en ik kreeg argwaan, ik besloot hen toch maar het voordeel van de twijfel te geven. Zo een bedrijf kunnen toch geen oplichters zijn dacht ik?
                                Wat was ik mis in die veronderstelling.
                                Ik werd keurig gecontacteerd voor de opstart van mijn site, ik mocht hiervoor informatie doorsturen. 3 weken later kreeg ik opnieuw telefoon om mij te melden dat mijn website klaar was en dat ik hem kon bekijken. Wat bleek? Slechts de helft van de door mij doorgegeven informatie was opgenomen, niet al mijn foto's stonden erop en de site zag er goedkoop uit. Ik contacteerde hen om dit te melden en kreeg droog te horen dat ik een contract had ondertekend voor een site met 5 pagina's, als ik mijn andere informatie op de site wou kon ik dit enkel als ik het zelf toevoegde, zij gingen dit niet voor mij doen.
                                Hierop besloot ik mijn contract eens grondig na te lezen. Wat bleek: Contract niet maandelijks opzegbaar maar voor 48 maanden vast. De verkoper had gewoon in mijn gezicht staan liegen om het contract verkocht te krijgen.

                                Nu zit ik met een Online website waar ik nog 5.117 euro voor kan betalen, waar ik zelf mijn informatie kan toevoegen en die niet de uitstraling heeft die ik wil (zeker niet voor die prijs).
                                Opzeggen? 60% van de resterende 43 maanden of 3070 euro, 3070 euro waarmee ik dan enkel van het contract af ben.
                                Ik heb ondertussen iets meer navraag gedaan over het maken van een website en heb zelf een 2de site laten maken. Voor 500 euro, en het grote verschil? Deze ziet eruit zoals ik wil.

                                Wat mij in heel deze zaak nog het meeste stoort? Dit topic is uit 2014 en in 2017 kan Proximedia nog steeds met liegende verkopers werken.

                                Comment

                                Working...
                                X