Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    .. en moest ik de uitleg kristal helder gevonden hebben dan had ik geen reden om hier nog eens te posten, denk ge nu werkelijk dat ik gedurende al die zoektijd naar de "mannekes" op mijn scherm heb zitten kijken zonder daadwerkelijk iets te LEZEN? ...
    Lezen is een goed begin. Nu nog trachten te BEGRIJPEN
    Onthaalpagina "Electrabel verlaagt haar vaste prijzen. Meer weten ?. Lees nu wat er onder puntje 2 staat : kristal helder. Iets verder "Meer info ? Lees Persbericht.". Onder puntje twee staat het alweer kristal helder.

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    & BTW .. 't is de "VREG" en niet de "CREG" waar men moet zijn voor een berekening/simulatie/raming IMHO ...

    En ivm CREG vs VREG ... Het klopt dat je een rekenmodule vindt op hun site. En waar halen ze de boter ? Juist ...
    Via de CREG vindt je de DRIE rekenmodules terug, ook die van onze Waalse en Brusselse - euh - vrienden. Aangezien dit forum zich niet exclusief beperkt tot inwoners van Vlaaanderen ... Test aankoop heeft trouwens ook een rekenmodule.

    Slu

    Tjerri

    Comment


    • #32
      Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

      Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
      Lezen is een goed begin. Nu nog trachten te BEGRIJPEN
      Onthaalpagina "Electrabel verlaagt haar vaste prijzen. Meer weten ?. Lees nu wat er onder puntje 2 staat : kristal helder. Iets verder "Meer info ? Lees Persbericht.". Onder puntje twee staat het alweer kristal helder.
      So what? .. wat valt er daar "te begrijpen"? dat stond vanaf dag 1 of 2 al "kamerbreed" in alle kranten, wat schiet ik daar nu mee op ?

      En ivm CREG vs VREG ... Het klopt dat je een rekenmodule vindt op hun site. En waar halen ze de boter ? Juist ...
      Via de CREG vindt je de DRIE rekenmodules terug, ook die van onze Waalse en Brusselse - euh - vrienden. Aangezien dit forum zich niet exclusief beperkt tot inwoners van Vlaaanderen ... Test aankoop heeft trouwens ook een rekenmodule.
      juist ja .. en alle wegen leiden naar Rome ... erg interessant als ge al in Rome zijt ... .. zal ik ff alle regulatorsites van België afschuimen om uit te komen waar ik al ben ...
      toch bedankt ...

      Comment


      • #33
        Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

        Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
        @ Nena
        Tarieven voor elektriciteit bij Elegant : Klik
        Hun tarieven voor gas : klik
        Je kunt op hun site een simulatie doen of op die van de Creg (V test).
        Dat heb ik allemaal al gedaan, Tjerri. Die pdf-en waar je naar verwijst, dat is allemaal ok, maar ik ga niet alles zelf gaan uitrekenen. We betalen op dit moment een bepaald bedrag per maand en ik wil dus weten wat dit zal worden als ik overstap naar bv. Elegant of een andere.
        Dus als ik het goed begrijp, vertrouwen jullie met z'n allen op de V-test en stappen gewoon over zonder meer.

        Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
        En waarom ik voor Elegant heb gekozen ? Doorzichtig.
        Ik wil die mensen ook wel een kans geven, zeker voor elektriciteit zijn ze in ons geval de goedkoopste. Voor aardgas niet, dus ik denk dat ik maar helemaal in de diepe zee ga springen en dus voor een andere leverancier zal kiezen wat aardgas betreft.

        Op hoop van zegen (en een betere portemonnee ;p).
        Al doende leert men...

        Flickr

        Comment


        • #34
          Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

          Oorspronkelijk geplaatst door Nena Bekijk bericht
          Dat heb ik allemaal al gedaan, Tjerri. Die pdf-en waar je naar verwijst, dat is allemaal ok, maar ik ga niet alles zelf gaan uitrekenen. We betalen op dit moment een bepaald bedrag per maand en ik wil dus weten wat dit zal worden als ik overstap naar bv. Elegant of een andere.
          Dus als ik het goed begrijp, vertrouwen jullie met z'n allen op de V-test en stappen gewoon over zonder meer.



          Ik wil die mensen ook wel een kans geven, zeker voor elektriciteit zijn ze in ons geval de goedkoopste. Voor aardgas niet, dus ik denk dat ik maar helemaal in de diepe zee ga springen en dus voor een andere leverancier zal kiezen wat aardgas betreft.

          Op hoop van zegen (en een betere portemonnee ;p).
          Je kijkt beter niet naar het bedrag dat je per maand betaalt, maar naar je jaarlijkse afrekening. Dat is veel nauwkeuriger. Het aantal keer dat ik al van mensen gehoord heb, dat ze op hun afrekening terugkregen, maar dat de leverancier toch hun maandelijks bedrag verhoogt (met als uitleg dat ze prijsstijgingen verwachten)...

          Uiteindelijk is dat maandelijks bedrag maar een schatting voor de betalingen van het volgende jaar. Want de exacte prijs (behalve bij een vast contract, en dan nog) is toch niet gekend... Wat die site (mijnenergie.be) uitrekent is ook maar een schatting...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #35
            Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Je kijkt beter niet naar het bedrag dat je per maand betaalt, maar naar je jaarlijkse afrekening.
            Ja, dat is feitelijk ook wel waar.
            Soit, ondertussen is de overstap gezet. bibber, bibber (onnozel, maar vind dat zo de eerste keer toch wel wat 'creepy'). Het is Eneco geworden, voor zowel aardgas als elektriciteit. Met hun 40 euro korting erbovenop als je aardgas en elektriciteit samen neemt waren ze toch de goedkoopste.
            Als dat allemaal vlotjes loopt, dan kunnen we volgend jaar ook wel nog eens verhuizen.

            Ik had me ook voor de samenaankoop ingeschreven, maar daar zullen we dan maar niet op ingaan. Lees toch vaak negatieve berichten daarover.
            Al doende leert men...

            Flickr

            Comment


            • #36
              Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

              Nog zo'n onuitroeibare dooddoener waar bijna iedereen in trapt:
              Stel, je betaalt 100 euro per maand en je verbruikt 1200 euro. Dan krijg je een eindafrekening van 100 euro, dus je moet NIKS opleggen. Toch gaan minsten 95 op 100 mensen zeggen dat ze nog 100 euro hebben moeten opleggen. Verkeerd dus. Hoezo ?

              Natuurlijk, het is logisch dat je 12 keer hetzelfde bedrag betaalt. In het bovenstaande voorbeeld, had je per maand bv. 109 euro betaald dan zou je een eindafrekening krijgen van 1 euro. Joepie zeggen de meesten, terwijl ze al hun verbruik al op 11 maanden betaald hebben.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #37
                Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

                Voilà zie. Vandaag netjes een contract gekregen van Elegant. Geen strafloop in de papieren tredmolen
                Samen met contract de andere voorwaarden die klaar en duidelijk zijn mogen ontvangen :
                - duidelijk vermeld dat ik nog tot 18/05 heb om te annuleren
                - duidelijk vermeld dat de lopende overeenkomst met Electrabel afloopt zonder dat ik hiervoor verder nog iets hoef te doen
                - ingang nieuw contract
                - opzegperiode 30 dagen zonder opzegvergoeding
                - contactpersoon met naam en telefoonnummer (eat this contactcenters overal in deze wereld !). Dit kan worden gechecked op hun website en ik vermoed dat dit wordt aangepast zodra die persoon van werk veranderd
                - Tarieven overduidelijk geafficheerd : wat een verademing tov Electrabel

                Bon, nu reikhalzend uitkijken hoe de "naadloze" overgang gaat verlopen
                Ben benieuwd hoe Electrabel alles gaat afsluiten (eindafrekening).

                Als alles achter de rug is post ik hier nog eens mijn bevindingen maar voor nu :

                Tjerri

                Comment


                • #38
                  Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

                  Leuk voor u ... maar ondanks de belofte van Elegant voor een email "antwoord binnen de 24 uur" wacht ik al voor de 2e maal reeds 5 dagen op een teken van leven .... misschien ben ik, after all, niet goedgelovig genoeg ...

                  Comment


                  • #39
                    Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

                    Zouden er wel nog mensen zijn die bij Electrabel blijven ? Ik vermoed dat de verhuis naar andere leveranciers nog steeds verder gaat naar de reacties die ik hier lees.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #40
                      Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Leuk voor u ... maar ondanks de belofte van Elegant voor een email "antwoord binnen de 24 uur" wacht ik al voor de 2e maal reeds 5 dagen op een teken van leven .... misschien ben ik, after all, niet goedgelovig genoeg ...
                      Ik moest ook even op email antwoord wachten. Ze zullen het druk hebben met den Tjerri eh
                      Al doende leert men...

                      Flickr

                      Comment


                      • #41
                        Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Leuk voor u ... maar ondanks de belofte van Elegant voor een email "antwoord binnen de 24 uur" wacht ik al voor de 2e maal reeds 5 dagen op een teken van leven .... misschien ben ik, after all, niet goedgelovig genoeg ...
                        Bij Electrabel wacht ik al 3 weken op een teken leven.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #42
                          Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

                          Enero: En waarom ben je nog niet vertrokken bij Electrabel,

                          Denk je echt dat ze voor jou een speciaal tarief gaan uitwerken met een persoonlijke offerte?

                          Comment


                          • #43
                            Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Enero: En waarom ben je nog niet vertrokken bij Electrabel,

                            Denk je echt dat ze voor jou een speciaal tarief gaan uitwerken met een persoonlijke offerte?
                            Ik verwacht absoluut geen persoonlijke offerte, maar ik ben van nature uit geen verloper. In het verleden heb ik door mij te laten leiden al eens slecht uitgespeeld geweest.
                            Het gaat hem wel om drie contracten, waarvan toch één zeer groot. Ik wil in elk geval zeker zijn dat wij geen verkeerde beslissing nemen.
                            Maar al bij al raakt mijn geduld op. Gisteren is er in laatste instantie nog een brief vertrokken. Ze hebben nog een week de tijd om te reageren.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #44
                              Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

                              Je voelt dat niet hoor.

                              Het enige verschil is een andere naam op de hoofding.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Overstappen energieleverancier (?Elegant?)

                                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                                Bij Electrabel wacht ik al 3 weken op een teken leven.
                                Bij Luminus heb ik dat toch nooit meegemaakt. Gemiddeld had ik binnen enkele dagen reactie. Een bedrijf dat 3 weken nodig heeft om een reactie te geven, was deze klant allang kwijt.

                                Bij testaankoop kan je ook die berekening laten maken (link). De goedkoopste, zijn die waarbij je als Test-aankoop abonnee een korting krijgt als abonnee. Dus maandelijks 13.45 € abonnement betalen, om dan 40 € terug te krijgen via je elektriciteit.
                                Dure abonnementen bij Test-aankoop . Dan betaal ik liever 12 € teveel bij Luminus . Volgens hun berekening is het zelfs maar 5 €/jaar...
                                Last edited by polleke_cgc; 11 mei 2012, 11:40.
                                Groeten,

                                Polleke

                                Comment

                                Working...
                                X