Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opgepast : Bpost 2013 => €12 EXTRA importax! (€24.62 op importpakje van €26 betaald!)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Opgepast : Bpost 2013 => €12 EXTRA importax! (€24.62 op importpakje van €26 betaald!)

Ik bestelde een pakje van USD 33.99 (=26 EUR), er kwam €12.62 "btw import" bij + €12 "formaliteiten" dus €24.62 erbovenop!
    Bestel af en toe wel iets en ken de kosten, ik verwachtte €26 + 21% BTW (€5.46) + 10% (€2.6) invoertaksen = €34,06, dus €8,06 extra aan de postbode te betalen maar toch geen €24.62 (!!)

Dit is gewoonweg dubbel de prijs, niet normaal wat BPost aanrekent, t'zijn echte dieven.
    Jammer dat we niet kunnen kiezen zoals van Electriciteitsleverancier, komt binnen via USPS, maar zij kiezen Bpost
    Last edited by 2010; 9 januari 2013, 18:58.

Re: Bpost : 100% extra aangerekend (€24.62 op importpakje USA van €26), kan toch niet

Blijkbaar heeft de duane hier een belangrijke bron van extra inkomsten gevonden, ik hoor dat verhaal de laatste tijd reeds verschillende malen,
    een vriend van mij vertelde twee weken geleden ongeveer hetzelfde over een zending uit China, gedaan met pakjes als gift te versturen.

Comment

Re: Bpost : 100% extra aangerekend (€24.62 op importpakje USA van €26), kan toch niet

Hallo,

heb het ook zelf meegemaakt met een MP3-speler uit Hongkong.
      Die bleek bij aflevering het dubbele te kosten wegens "douane- en importkosten"
      Het pakje was opengemaakt en zeer slecht weer gesloten. Gelukkig zat alles er nog in ...

Jaja
      Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
      Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

Blijkbaar is het nu 12 euro geworden ipv 10 euro. Heb het indertijd ook al meegemaakt met een geheugenkaartje.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Yep, bpost rekent administratieve kosten aan boven de 22 EUR. Vroeger was het 10 eur (boven de 100 EUR was het 25 eur).
          Ik wist niet dat het opgeslagen was ?

Heeft iemand een linkje met de nieuwe tarieven ? (niet die van de douane, maar die van bpost zelf).
          Nikon shooter - Samyang fan

Comment

Zie punt 5 of uitgewerkt voorbeeld boven punt 5

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

yep, zelfde info als wat de post in hun folder schrijft. Die hebben ze kort voor de feesten in de bussen gedropt. Er staat een speciaal "hoofdstuk" in over zendingen uit het buitenland die onderhevig zijn aan heffingen van BTW, invoerrechten etc ... De algemene douane regels over de waarde (22 of 45€) blijft onveranderd gelden. Schijnbaar heeft de post een eigen "douanedienst".
              FWIW

Comment

Hier kwam Fedex met een brief af, 3 weken na levering (en tekenen): €45 tax op een artikel van geen €100. Dat konden ze niet eerder zeggen, zodat ik het pakje niet in ontvangst zou nemen? Smeerlappen.

Comment

Ik begrijp uw reactie niet! De regels ivm kosten voor "import uit derde landen" staat in 't lang en in 't breed op de site van de fgov douane. De link is hier al n-tig keer gepost. Wat ge daar leest is gewoon van toepassing. Als ge "gepakt" wordt hebt ge prijs. Misschien is gewoon de methodologie om gepakt te worden drastisch verbeterd!!

Comment

Jamaar u weet niet waarover het gaat, het gaat over BPOST die recent (eind 2012) €12 extra administratiekosten heeft uitgevonden !!!

De 100-en keren dat er geklaagd werd in't verleden opt forum was inderdaad niet nodig, is duidelijk dat er 21% BTW is en 10% invoertaxen afgerond een 30% extra kost, maar toch geen 100% !
                    Deze extra kost is volledig nieuw en zal vanaf nu de import van kleinere zendingen sterk doen dalen, te wijten aan BPOST.

Ik hou m'n hart vast voor m'n pakjes van €18.74 en €22.76 (deze laatste is al boven de €22!).
                    De bestelling van vandaag koste €26 dus pech, ze gaan toch niet zeveren dat ik €0.76 erboven zat voor dat 2e pakje en ook €12 administratiekosten aanrekenen!

Als het zo zit laat ik alles terugsturen naar afzender en mag Bpost hun administratiekosten aan hun *** plakken

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    Ik begrijp uw reactie niet! De regels ivm kosten voor "import uit derde landen" staat in 't lang en in 't breed op de site van de fgov douane. De link is hier al n-tig keer gepost. Wat ge daar leest is gewoon van toepassing. Als ge "gepakt" wordt hebt ge prijs. Misschien is gewoon de methodologie om gepakt te worden drastisch verbeterd!!
                    Last edited by 2010; 9 januari 2013, 18:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
                      Jamaar u weet niet waarover het gaat, het gaat over BPOST die recent (eind 2012) €12 extra administratiekosten heeft uitgevonden !!!
                      Nieuw is dat niet, maar vroeger was het 10 EUR en 25 EUR, en nu dus 12 EUR en 30 EUR.
                      Voor papierwerk die ik zelf wel wil doen voor die prijs .....

T'is ook idioot... want ... is er meer papierwerk als het pakket 250 EUR is dan als het 50 EUR is ?
                      Een formulier invullen is een formulier invullen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
                        http://www.bpost.be/site/nl/resident..._pakketten.pdf
                        Zie punt 5 of uitgewerkt voorbeeld boven punt 5
                        Tnx !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
                          Hier kwam Fedex met een brief af, 3 weken na levering (en tekenen): €45 tax op een artikel van geen €100. Dat konden ze niet eerder zeggen, zodat ik het pakje niet in ontvangst zou nemen? Smeerlappen.
                          Denk niet dat ze dat zomaar kunnen opeisen nadat jij getekend hebt voor ontvangst. Je moet altijd douanekosten betalen BIJ aanneming van de zending.

Als je nog niet betaald hebt zou ik droog melden dat je de zending weigerd,en ze er achter mogen komen.
                          Daarna ze een doos met oude schoenen teruggeven welke ze dan terug kunnen sturen naar de afzender op hun kosten ....

Comment

zo goedkoop mogelijk en het liefst voor een dubbeltje op de eerste rangzitten.
                            en dan klagen als het fout gaat.
                            koop toch gewoon bij je in de buurt.
                            de middenstand heeft het al zo moeilijk.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              de middenstand heeft het al zo moeilijk.
                              grt,bouk.
                              de werkende mens ook!! (ik spreek jammer genoeg uit ervaring!!)
                              De gustibus et coloribus non est disputandum
                              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

Working...
                              X