Ga terug   Belgiumdigital forum - Digitale fotografie > Overige forums > Chit Chat

opgekrabbeld

Reageren

Discussietools Weergave
  #1 (permalink)  
Oud 19 september 2008, 17:30
antoinette's schermafbeelding
antoinette antoinette is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar antoinette
Standaard opgekrabbeld

Heb een beetje een nare periode achter de rug, of eigenlijk zt ik er nog middenin Een relatie van 13 jaar kapot doordat ik als een blok viel voor iemand anders. Die liet het ook a vlot afweten en toen stond ik er alleen voor, in 1 huis met m'n ex in de puihopen van onze verbroken relatie. Heb het behoorlijk slecht gehad: de stress van het noodgedwongen nog samen moeten wonen met m'n ex, de ruzies, de nachtelijke vluchtpartijen als ik het écht niet meer uithield en ondertussen proberen onze zoon zo min mogelijk te hinderen met de scheiding en een gebroken hart. Kan rustig zeggen dat ik bijna de grip verloor, voor ik m'n hakken in het zand groef en er tegenaan ging. Ga as dinsdag beginnen in een nieuwe baan, mijn inschrijvingsformulier voor particuliere woonruimtehuur gaat morgen op de bus (met een beetje mazzel heb ik binnen 6 mnd weer een eigen plek) en ik voel me sterker dan ooit. Ik laat me niet meer gek maken, heb weer vertrouwen in mezelf en ondanks dat de reden ervoor minder is, ook wel plezier in de nieuwe start en wat ik tot nu toe helemaal zelf bereikt heb. De zon breekt weer door, de kop in de wind en gaan! Komt wel weer goed, zeg ik soms zachtjes tegen mezelf

Laatst gewijzigd door Franciskine; 20 september 2008 om 09:03
Met citaat reageren
  #2 (permalink)  
Oud 19 september 2008, 17:36
jaja is lid van de Belgiumdigital VZW jaja's schermafbeelding
jaja jaja is offline
Raad van Bestuur

Standaard Re: opgekrabbelt

Hallo Antoinette,

Emoties zijn nu eenmaal veel sterker dan "rede".
Sterkte met alles wat je gaat doen, met wat nog moet komen ...
Loslaten is toch zo moeilijk, maar het kan.

Jaja
Met citaat reageren
  #3 (permalink)  
Oud 19 september 2008, 18:03
Fabbe's schermafbeelding
Fabbe Fabbe is offline
Member

Heel mooi is het niet als je zelf deels schuldig bent aan de miserie van scheiden, maar wel sterk dat je het toch durft neerschrijven. Toegeven is altijd moeilijk.

Verliefd worden is mooi. Maar jouw "blokske" waar jij zo voor viel treft meer schuld. Een huwelijk naar de knoppen maken zou ik persoonlijk niet aan mee willen doen ,ook al is de liefde sterk aanwezig !
Met citaat reageren
  #4 (permalink)  
Oud 19 september 2008, 18:37
devid is lid van de Belgiumdigital VZW devid's schermafbeelding
devid devid is offline
Moderator

veel sterkte in je nieuwe start
D300 - D80 - D70[IR] 10-500 mm
Met citaat reageren
  #5 (permalink)  
Oud 19 september 2008, 19:25
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
Maar jouw "blokske" waar jij zo voor viel treft meer schuld. Een huwelijk naar de knoppen maken zou ik persoonlijk niet aan mee willen doen ,ook al is de liefde sterk aanwezig !
Nu ga ik toch even voor hem opkomen Ja tuurlijk wist hij dat en ik net zo goed. Beide zelfde portie schuld dus hoor
  #6 (permalink)  
Oud 19 september 2008, 19:45
jdm's schermafbeelding
jdm jdm is offline
Senior Member

Schuld of geen schuld...... altijd spijtig voor de kinderen. Ik snap niet waarom mensen niet aan de gevolgen voor hun kroost denken, als de hormonen beginnen opborellen. Een mens heeft altijd keuze van toegeven of niet
  #7 (permalink)  
Oud 19 september 2008, 20:04
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
Schuld of geen schuld...... altijd spijtig voor de kinderen. Ik snap niet waarom mensen niet aan de gevolgen voor hun kroost denken, als de hormonen beginnen opborellen. Een mens heeft altijd keuze van toegeven of niet
ook de keuze in een ongelukkig leven of niet. had ook weinig met hormonen van doen.
  #8 (permalink)  
Oud 19 september 2008, 21:06
Fabbe's schermafbeelding
Fabbe Fabbe is offline
Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
Nu ga ik toch even voor hem opkomen Ja tuurlijk wist hij dat en ik net zo goed. Beide zelfde portie schuld dus hoor

Mmmm .... Als je nog voor hem opkomt dan ben je blijkbaar nog altijd verliefd ook al heeft hij u gedumpt ....succes met je nieuwe start en probeer de volgende keer je hormonen wat in te houden. Natuurlijk weten we niet hoe je ex-man zijn verhaal is ...maak er maar geen vechtscheiding van. Is niet goed voor alle partijen enkel maar voor de beugels van je advokaat !
Met citaat reageren
  #9 (permalink)  
Oud 19 september 2008, 21:34
Franciskine is lid van de Belgiumdigital VZW Franciskine's schermafbeelding
Franciskine Franciskine is offline
Hoofdmoderator

Als je alles op voorhand zou weten, het leven zou een stuk eenvoudiger zijn.... maar ook minder spannend en interessant, zowel uit goede als slechte ervaringen leer je, bekijk dat als iets positiefs dat je overhoudt.

De grootste fout die je kan maken is bijeen te blijven enkel en alleen voor de kinderen, ze zijn daar echt niet bij gebaat. Integendeel, constant ruziënde ouders is zeker geen goed voorbeeld want als de liefde over is zijn de kleine dingen waar je je vroeger niet aan stoorde, ineens de grootste obstakels geworden.

Mensen die niet hetzelfde meegemaakt hebben, hebben gemakkelijk praten ( en nee, ook ik heb het niet meegemaakt )

En Antoinette . . . geloof me, na regen komt er altijd zonneschijn, ook voor de tegenpartij, mensen zijn flexibeler en sterker dan de meesten denken.

Ik wens jullie beiden het allerbeste en hopelijk kan je in de toekomst hier eens een plezanter verhaal komen vertellen . . .
Met citaat reageren
  #10 (permalink)  
Oud 19 september 2008, 21:47
theokus is lid van de Belgiumdigital VZW
theokus theokus is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar theokus

Citaat:
Juist.
Ik doe altijd moeite om alles te begrijpen en dat is meestal niet moeilijk....
En ik ga niet preken nu
Met citaat reageren
  #11 (permalink)  
Oud 19 september 2008, 21:54
theokus is lid van de Belgiumdigital VZW
theokus theokus is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar theokus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht

Integendeel, constant ruziënde ouders is zeker geen goed voorbeeld want als de liefde over is zijn de kleine dingen waar je je vroeger niet aan stoorde, ineens de grootste obstakels geworden.
Een van de pertinentste opmerkingen die ik hier gelezen heb.
Mocht het jou aanvankelijk toch een tikje storen: nooit denken dat dit overgaat
als je getrouwd bent.

Citaat:
Mensen die niet hetzelfde meegemaakt hebben, hebben gemakkelijk praten ( en nee, ook ik heb het niet meegemaakt )
Een buitenstaander die de zaak heeft kunnen volgen kan een betere kijk hebben
dan de mensen die het aangaat....
Met citaat reageren
  #12 (permalink)  
Oud 19 september 2008, 22:12
Skitch Skitch is offline
Senior Member

Antoinette,

Het leven is altijd anders dan je wil.

Bouw terug een mooie toekomst op. Met je nieuwe ervaringen, je "lesje" dat je geleerd hebt.
Leef niet in het verleden, ga naar de toekomst.

Oh ja... je hebt fouten gemaakt. (Wie niet...)
Leer dat die "fouten" jouw bouwstenen zijn voor een betere toekomst.

Leer dat mensen die je afrekenen op je "fouten" geen vrienden zijn.
Mensen die je een tweede kans geven zijn dat wel.
(Bedenk wel dat een derde kans grote luxe is....... )

Nog een kleine noot : de kinderen.
Geef ze ook een eerlijke tweede kans. Ook al kiezen ze jou niet.......
Weet dat er ook kinderen zijn die een betere jeugd zouden gehad hebben als hun ouders NIET samen gebleven waren.

My 2€
Groetjes
Skitch

Met citaat reageren
  #13 (permalink)  
Oud 20 september 2008, 07:25
Senior Member

Ik ben gisteravond laat het huis ontvlucht. kon toen gelukkig bij "hem" terecht. Mocht even tegen hem aanpraten, luisteren naar wat hij vond en vanmorgen iets heel liefs in m'n tas gevonden. Zit nu weer thuis, in afwachting van het ontwaken van m'n zoon en ex. Hopelijk zijn de gemoederen bedaard. Laten we hopen dat ik snel definitief het huis kan verlaten zodat iedereen z'n leven weer op kan pakken.

Fabbe: ja mijn gevoelens zijn nog niet over, dat weet hij ook wel. Maar z'n vriendschap is me ook erg waardevol, dus ik accepteer hoe de zaken ervoor staan.
  #14 (permalink)  
Oud 20 september 2008, 08:47
aline55 is lid van de Belgiumdigital VZW
aline55 aline55 is nu online
Member

antoinette, ik zit als volwassen vrouw tussen twee ruzieënde ouders in, ouders die de moed niet gehad hebben te breken met hun relatie toen het nog kon....
beiden zijn nu bejaard en afhankelijk van mij en mijn broer wat het niet makkelijker op maakt voor de relatie
vorige week kreeg ik te horen dat indien papa wist waar naartoe kon hij onmiddelijk weg zou gaan......
ik had toen zo iets van....te laat, het heeft mij ook al twintig jaar van mijn leven gekost om jullie te verzorgen en te helpen.....
was er enkele dagen niet goed van, uiteindelijk blijft iedereen hier op zijn post zitten en het is zoals franciske zei "kleine dingen worden grote obstakels"
maar het is beter om nu te breken als het niet meer gaat , ook als er kinderen mee gemoeid zijn, dan te blijven aanmodderen, om gelijk welke reden, kinderen hebben meer aan rustige gescheiden ouders dan een "huiselijke" omgeving die soms meer op een slagveld lijkt
mij zei iemand de dag na het incident : beter in alleen , dan in slecht gezelschap en dat is blijven hangen
ik vind het voor mijn beide ouders heel erg jammer dat ze al die jaren samen gebleven zijn , geen van beiden is gelukkig.......en wij als kinderen nog veel minder
groetjes aline
Met citaat reageren
  #15 (permalink)  
Oud 20 september 2008, 09:55
PLATO's schermafbeelding
PLATO PLATO is offline
Senior Member

Standaard Re: opgekrabbeld

Sterkte Antoinette. Moet je nog zo lang wachten voor je een eigen stekje hebt ? Dat kan toch niet. Kan je ondertussen niet ergens anders terecht ?
Bestaat er geen gerechtelijke procedure bij de één of andere rechtbank waardoor, in afwachting van een echtscheiding, de gehuwden afzonderlijk wonen ?
Zou toch eens inlichtingen nemen.
  #16 (permalink)  
Oud 20 september 2008, 10:35
jdm's schermafbeelding
jdm jdm is offline
Senior Member

Indeed, als het niet gaat gaat het niet en dan is het best opstappen..... Maar eerst een ander zoeken, en dan pas opstappen ik blijf het zo laf vinden. Het kan ook anders, eerst opstappen zonder dat er derden aan te pas komen.
  #17 (permalink)  
Oud 20 september 2008, 15:34
Senior Member

Citaat:
Indeed, als het niet gaat gaat het niet en dan is het best opstappen..... Maar eerst een ander zoeken, en dan pas opstappen ik blijf het zo laf vinden. Het kan ook anders, eerst opstappen zonder dat er derden aan te pas komen.
Tuurlijk was dat beter geweest, maar soms lopen dingen nu eenmaal anders dan je graag zou willen en mensen maken wel eens fouten, ik ook
  #18 (permalink)  
Oud 20 september 2008, 16:26
Jos Vanhengel's schermafbeelding
Jos Vanhengel Jos Vanhengel is offline
Senior Member

Ik huldig het adagium van wijlen mijn Moedertje. Die zij op moeilijke momenten: "Joske ... de eerste honderd jaar zijn de lastigste".
Als je dat beseft, kan je tegen een stootje.

Twee dingen kunnen misschien de storm in je hoofd tot bedaren brengen: humor en muziek.
Bedenk dat de vogeltjes blijven fluiten, ook al zitten ze (figuurlijk) in nesten .

Hou je haaks!

"Flyin' blind" lijkt mij op dit moment niet zo'n goed idee.

Jos
Met citaat reageren
  #19 (permalink)  
Oud 20 september 2008, 17:57
James71 is lid van de Belgiumdigital VZW James71's schermafbeelding
James71 James71 is offline
SD Coördinator / Mod

Stuur een bericht via Instant Messenger naar James71 Stuur een bericht via MSN naar James71 Stuur een bericht via Skype™ naar James71

Heel veel sterkte alvast

Bij ons in Vlaanderen zijn er zg. Vluchthuizen waar vrouwen terecht kunnen.

Misschien is dat een oplossing? Denk dat je er ook kan aankloppen bij psychisch geweld.
  #20 (permalink)  
Oud 20 september 2008, 18:28
jdm's schermafbeelding
jdm jdm is offline
Senior Member

Citaat:
Tuurlijk was dat beter geweest, maar soms lopen dingen nu eenmaal anders dan je graag zou willen en mensen maken wel eens fouten, ik ook
Soit dan moet je er leren mee leven, jij hebt je vent bedrogen, nu is je vent lastig (ik zou ook lastig zijn) nu valt er zeker niet meer mee samen te leven. Leer er mee leven, waarom iedreen hier sympathie betuigd, aan een vrouw die haar vent laat zitten, op een ander gaat, dan op een ander het deksel op de deur krijgt, en dan hier komt uithuilen.... 'k begrijp het niet, er zouden hier beter wat meer sympathie boodschappen voor uw ex geschreven worden . In plaats van voor u. Niemand weet hier het hele verhaal, niet alles is zwart en wit I know. Maar de egoistjes die eerst op een ander gaan, en dan hun partner het deksel op hun neus geven ipv van eerst op een eerlijke manier de relatie te beeindigen.... wel ze kunnen voor mij allemaal den boom in. Ik kan er niks anders op zeggen als wel verdiend, de pijn achteraf.... of loontje komt om zijn boontje (voor degene die hier tussen de regels lezen, dat hier frustraties uit het verleden opborellen, hoe zou dat komen )

'k snap ook niet waarom dit topic blijft open staan, geen sociale discussies staat er in de reglementen.
  #21 (permalink)  
Oud 20 september 2008, 18:43
jvs jvs is offline
Senior Member

sorry, maar van mij ook geen compassie, eigenlijk heb je erom gevraagd he en moet je nu (tijdelijk) op de blaren zitten...
wat JDM verteld kan ik alleen maar achter staan, ook ik heb aan den lijve mogen ondervinden wat het betekend , een vrouw "die als een blok" voor een ander valt en dan uiteraard buitengekieperd word en dan komt bleiten......

wat voor een persoon jou ex dan wel is doet niet ter zake , hier ben jij duidelijk de schuldige punt!
Met citaat reageren
  #22 (permalink)  
Oud 20 september 2008, 20:48
parakiet's schermafbeelding
parakiet parakiet is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar parakiet

"the sky is the limit"

spijtig genoeg ook omgekeerd :-/
Just use the bloody things and stop pulling pixels out your arse.
Now that was an attack !
Met citaat reageren
  #23 (permalink)  
Oud 23 september 2008, 18:44
Xarder's schermafbeelding
Xarder Xarder is offline
Senior Member

Stuur een bericht via MSN naar Xarder Stuur een bericht via Skype™ naar Xarder

Hoi Antoinette,

Ik heb in dezelfde situatie gezeten. 1 ding heb ik me wel altijd voorgehouden. Het feit dat je als een blok kunt vallen voor een ander geeft al aan dat er iets mis zat in je relatie met je (nu) ex.

Ook ik heb vaak gehoord dat je voor je kinderen bij elkaar zou moeten blijven maar een ieder die dat zegt mag mij vertellen wat slechter is voor de kinderen, elke dag geruzie van hun ouders meemaken wat een ongelooflijke weerslag heeft op kinderen. (En nee, dit kún je niet verbergen voor je kinderen want je humeur en gezondheid lijdt eronder) of ouders die na een scheiding zelf veel gelukkiger zijn wat ook weerslag heeft op de kinderen. Tuurlijk waren mijn kinderen erg verdrietig toen ik besloot weg te gaan. Tuurlijk wilden ze liever dat we gelukkig waren met zijn vieren. Maar als ik ze nu vraag wat ze er van vinden zijn ze blij dat we de beslissing genomen hebben. Ze zijn nu 11 en 9 jaar. En wonen bij hun vader en zijn nieuwe vriendin en zijn gelukkig. Dus ja het belang van mijn kinderen heeft altijd voorop gestaan en dat betekende de relatie beëindigen.

Gr. X.
  #24 (permalink)  
Oud 23 september 2008, 18:59
VerSeg is lid van de Belgiumdigital VZW VerSeg's schermafbeelding
VerSeg VerSeg is offline
Senior Member

Citaat:
ook de keuze in een ongelukkig leven of niet. had ook weinig met hormonen van doen.
Je spreekt wel jezelf een beetje tegen met deze woorden hé ...
Citaat:
Een relatie van 13 jaar kapot doordat ik als een blok viel voor iemand anders.
Je relatie ging blijkbaar pas kapot nadat je als een blok viel voor iemand anders ... niet dat je voor iemand anders viel omdat je relatie kapot was.

Als je ongelukkig bent met je partner, dan neem je eerst samen een beslissing en begin je erna opnieuw.
Als je nog gelukkig bent met je relatie, dan gebruik je verstand boven emotie (ook al is dit moeilijk) ... ieder gezond mens weet dat het fout zal aflopen.
Het is een keuze die je zelf gemaakt hebt en waar je zelf de gevolgen van draagt!
Het is uw leven, uw keuze ...
  #25 (permalink)  
Oud 23 september 2008, 22:33
Skitch Skitch is offline
Senior Member

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xarder Bekijk bericht
Hoi Antoinette,

Ik heb in dezelfde situatie gezeten. 1 ding heb ik me wel altijd voorgehouden. Het feit dat je als een blok kunt vallen voor een ander geeft al aan dat er iets mis zat in je relatie met je (nu) ex.

Ook ik heb vaak gehoord dat je voor je kinderen bij elkaar zou moeten blijven maar een ieder die dat zegt mag mij vertellen wat slechter is voor de kinderen, elke dag geruzie van hun ouders meemaken wat een ongelooflijke weerslag heeft op kinderen. (En nee, dit kún je niet verbergen voor je kinderen want je humeur en gezondheid lijdt eronder) of ouders die na een scheiding zelf veel gelukkiger zijn wat ook weerslag heeft op de kinderen. Tuurlijk waren mijn kinderen erg verdrietig toen ik besloot weg te gaan. Tuurlijk wilden ze liever dat we gelukkig waren met zijn vieren. Maar als ik ze nu vraag wat ze er van vinden zijn ze blij dat we de beslissing genomen hebben. Ze zijn nu 11 en 9 jaar. En wonen bij hun vader en zijn nieuwe vriendin en zijn gelukkig. Dus ja het belang van mijn kinderen heeft altijd voorop gestaan en dat betekende de relatie beëindigen.

Gr. X.
101% met je eens Xarder. Echt waar.

Sommigen zullen Antoinette noch Xarder echt begrijpen.
'k Ga hier verder ook niets meer schrijven in dit topic.

Maar toch nog even een nadenkertje :
Een vrouw die haar man bedriegt kan je ook half in de grond stoppen en dan hetgeen boven de grond overblijft stenigen.
Ze zal wel leren wie de baas is...........

Dit is dus een nadenkertje......

Groetjes
Skitch

Laatst gewijzigd door Skitch; 23 september 2008 om 22:41
Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave

Regels voor berichten