Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op restaurant ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op restaurant ...

    In sommige (betere) restaurants wordt de bestelling aan tafel opgenomen door een ober en worden de gerechten later samen geserveerd door andere personen.

    Perfecte service hoor daar niet van, maar wat ik mij altijd afvraag... als je bv. met vier personen aan tafel zit, krijg je netjes die gerechten die jij hebt besteld, terwijl je tafelgenoten hun gerechten krijgen. En dat zonder dat diegene die opdient telkens vraagt "en voor wie was de vissoep ?"

    Wat ik mij nu afvraag, hoe doen ze dat? Wordt er in de restaurants een speciale code gebruikt waarbij de tafels virtueel worden genummerd, maar ook de individuele zitplaatsen aan de tafel? Of wordt er in de keuken gepraat als "de vissoep is voor die blonde en de 2 aspergesoepen voor die dikke en de kletskop..."
    Last edited by MDF; 4 april 2007, 12:43.

  • #2
    Re: Op restaurant ...

    Het laatste.... uit eigen ervaring
    Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

    Gratis kijkplezier Coming soon

    Comment


    • #3
      Re: Op restaurant ...

      Oorspronkelijk geplaatst door MDF Bekijk bericht
      Of wordt er in de keuken gepraat als "de vissoep is voor die blonde en de 2 aspergesoepen voor die dikke en de kletskop..."
      In sommige gevallen zijn die 2 aspergesoepen voor die dikke met de kletskop

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Op restaurant ...

        en dat zijn de (betere) restaurants hè.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Op restaurant ...

          De Mâitre d'hôtel zegt dan netjes tegen zijn obers:
          "zeg!.. de vissoep is voor die blonde en de 2 aspergesoepen voor die dikke en de kletskop..."


          En voor dat (betere) geld mogen ze wel iets meer doen zeker?
          Last edited by Debruri; 4 april 2007, 20:48.
          EOS 40D; EFs17-85; EF70-300; EF100LIS; CPS A430 en wa accessoires
          debruri.be

          Comment


          • #6
            Re: Op restaurant ...

            De tafels worden genummerd. Meestal van links naar rechts, te beginnen met de verste tafel. Gezien vanaf de plaats waar de "patron" zijn vaste plaats heeft. Dit is achter de bar of de kassa.
            De plaatsen worden dan genummerd in klokwijzer zin. De verste plaats van links gezien is dan n°1.
            Een goede kelner(in) of patron heeft meestal (altijd) een heel goed geheugen.
            Topkelners weten nog exact wat je de vorige week, maand, gegeten of gedronken hebt. Als je een regelmatige klant bent kennen ze je gewoontes.
            Of je je steak graag "à point", "bien cuit" of "seignant" wil. Dus al voor de regelmatige klant binnenkomt. Hij/zij zal het wel nog eens vragen : iedereen verandert eens van gedachten.

            Dat degene die de bestelling opneemt en degene die serveert verschillende personen zijn kan omdat er een systeem is.

            Och ja.... die magere blonde met die vent met een snor.... is ook een systeem.

            Het vervelendste voor kelners zijn sommige situaties.
            Zoals bvb : de klant komt binnen met zijn (echte) echtgenote. De kelner zegt (heel beleefd...... ) : dag, lang geleden dat jullie hier nog geweest zijn. De man antwoord een beetje boos : Hoezo, 'k was hier gisteren nog met mijn vriendin!!! Weet ge dat niet meer????

            Groetjes

            Sktich
            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

            Comment

            Working...
            X