Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 32 van 32

Discussie: onterechte geoblock

Standaard Re: onterechte geoblock

Als geen van beiden via een VPN gaat maar enkel via de eigen modem dan moet het extern IP van beiden hetzelfde zijn. Dus ofwel is dat, om welke reden dan ook, niet zo (en gaat er één wel via een VPN/bedrijfsnetwerk) ofwel detecteert de DRM "iets" dat op een ander land wijst.
    Daarom dat de rest (niet live-voetbal) wel werkt. Daar is de regio EU voldoende om te mogen kijken. Voor live voetbal MOET je in Belgie zitten.

Wat uitsluitsel kan geven is om op hetzelfde ogenblik naar whatsmyip te gaan met beide computers en kijken of daar voor beiden hetzelfde IP gegeven wordt. Als dat niet zo is dan mag je zeker zijn dat de werk PC, onafgezien van wat je zelf denkt aan of uit te zetten, toch via de werksevers (in NL) passeert.
    bye, Maurice
    https://blog.on4bam.com/
    Nikon D90

En een proxy?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    En een proxy?
    Mogelijk.

Blijft ook de vraag hoeveel rechten iemand heeft op een werkcomputer om dingen aan te passen.
    bye, Maurice
    Nikon D90

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
    Als geen van beiden via een VPN gaat maar enkel via de eigen modem dan moet het extern IP van beiden hetzelfde zijn. Dus ofwel is dat, om welke reden dan ook, niet zo (en gaat er één wel via een VPN/bedrijfsnetwerk) ofwel detecteert de DRM "iets" dat op een ander land wijst.
    Daarom dat de rest (niet live-voetbal) wel werkt. Daar is de regio EU voldoende om te mogen kijken. Voor live voetbal MOET je in Belgie zitten.

Wat uitsluitsel kan geven is om op hetzelfde ogenblik naar whatsmyip te gaan met beide computers en kijken of daar voor beiden hetzelfde IP gegeven wordt. Als dat niet zo is dan mag je zeker zijn dat de werk PC, onafgezien van wat je zelf denkt aan of uit te zetten, toch via de werksevers (in NL) passeert.
    Zopas eens de proef op de som genomen.
    de 2 computers naast elkaar gezet en de ip's vergeleken.
    En nu snap ik er helemaal niets meer van:
    - als ik naar watismijnip.be ga: beide geven hetzelfde ip adres
    - als ik naar whatsmyip.org ga: dan krijg ik 2 andere ip's te zien

Ik was al geen computerheld, maar nu snap ik er helemaal niets meer van

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thomas79 Bekijk bericht
    - als ik naar whatsmyip.org ga: dan krijg ik 2 andere ip's te zien

Twee andere of twee verschillende. M.a.w. Via de be site zie je twee keer hetzelfde IP (wat is dan de provider die er bij staat?)
    Via de .org twee keer hetzelfde maar verschillend van de .be site of effectief twee keer een verschillend IP (en welke provider staat er dan bij?)

Je kan ook hier je IP zoeken en klik rechts op "your public IP address". Je krijgt dan je IP te zien, het land, provider.
    bye, Maurice
    Nikon D90

Twee andere of twee verschillende. M.a.w. Via de be site zie je twee keer hetzelfde IP (wat is dan de provider die er bij staat?)
    Via de .org twee keer hetzelfde maar verschillend van de .be site of effectief twee keer een verschillend IP (en welke provider staat er dan bij?)

Je kan ook hier je IP zoeken en klik rechts op "your public IP address". Je krijgt dan je IP te zien, het land, provider.
    via de .be site: 2 identieke ip's - Belgacom bij beide
    via de .org: : 1x als via de .be site; 1x iets totaal anders (op mijn werkpc) - provider zag ik daar precies niet bij staan

via uw laatste link zit ik weer in Amsterdam :-)
    Wellicht zal het dus wel zo zijn dat mijn werkpc steeds over de werkservers geleid wordt op één of andere manier

Mogelijk.

Blijft ook de vraag hoeveel rechten iemand heeft op een werkcomputer om dingen aan te passen.
    Licht aan de os en wat de werkgever wil. Ik kan heel veel met mijn Linux werk notebook. Mijn werkgever heeft dan ook geen Windows Enterprise die dicht gespijkerd is. Op mijn vorige werknotebook met Windows bij een grote werkgever had ik veel meer moeite om dingen te bewerkstellen. En wat betreft live voetbal. Ik kan gewoon live voetbal kijken met NL ip. Het ligt er waarschijnlijk aan dat de DRM voor problemen zorgt op werk notebook. Met Chrome kan ik geen tv kijken en met Firefox wel op fysiek dezelfde Android Tablet. Dus probeer eventueel een andere browser met de werk pc.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Regels voor berichten