Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Online inchecken vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Online inchecken vraagje

    Binnekort gaan ik en m'n vriendin op reis, onze vlucht via ryanair.
    Bij het online inchecken weet ik uit ervaring dat men je identiteitskaartnr vraagt.
    Mijn vriendin heeft echter de Nederlandse nationaliteit, maar heeft een Belgische verblijfsvergunning aangezien ze al jaren in België woont (dit ziet er tegewoordig exact hetzelfde uit als een gewone identiteitskaart).

    Welk nummer dien ik nu in te vullen bij het inchecken?
    Dit van de Nl kaart, of de Be verblijfsvergunning?

    Iemand hier al ervaring mee?

    Yannick

  • #2
    Re: Online inchecken vraagje

    Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
    Bij het online inchecken weet ik uit ervaring dat men je identiteitskaartnr vraagt.
    Welke ervaring is dat dan? Ik ben nog nooit om een paspoortnummer gevraagd.

    Comment


    • #3
      Re: Online inchecken vraagje

      Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
      Welke ervaring is dat dan? Ik ben nog nooit om een paspoortnummer gevraagd.
      Voor een tripje Rome dit weekend vroeg mijn vriend die geboekt heeft mijn identiteitskaartnr om online in te checken, enkele maanden geleden richting Frankrijk heb ik dit ook moeten doorgeven aan de persoon die toen de reis geregeld heeft...

      Comment


      • #4
        Re: Online inchecken vraagje

        Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
        Voor een tripje Rome dit weekend vroeg mijn vriend die geboekt heeft mijn identiteitskaartnr om online in te checken, enkele maanden geleden richting Frankrijk heb ik dit ook moeten doorgeven aan de persoon die toen de reis geregeld heeft...
        Geen ervaring dus. Moeten doorgeven. Maar hebben ze het ook gebruikt?




        Volgens mij moet je alleen naar de VS van alles en nog wat invullen, maar voor de rest is de email met een link die je ontvangt zelfs meestal voldoende.
        Last edited by Leonidas; 29 mei 2012, 21:56.

        Comment


        • #5
          Re: Online inchecken vraagje

          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
          Geen ervaring dus. Moeten doorgeven. Maar hebben ze het ook gebruikt?


          https://www.bookryanair.com/SkySales...en-gb#Security
          Of ze het gebruikt hebben, geen idee, maar het lijkt me sterk dat ze het toevallig allebei vroegen?

          Vandaar dat ik hier eens kwam polsen, als ik het niet nodig heb, zoveel te beter!

          Comment


          • #6
            Re: Online inchecken vraagje

            Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
            het lijkt me sterk dat ze het toevallig allebei vroegen?
            Ja, da's wel sterk...

            Comment


            • #7
              Re: Online inchecken vraagje

              Misschien efficiënter om je vraag aan Ryanair te stellen ?

              Comment


              • #8
                Re: Online inchecken vraagje

                Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                Misschien efficiënter om je vraag aan Ryanair te stellen ?
                Die jongens vind ik even bereikbaar als telecomoperatoren
                Als je een contactformulier vindt moet het in het engels verstuurd worden of krijg je een automatische mail terug met een link naar de algemene regels en bepalingen...

                Comment


                • #9
                  Re: Online inchecken vraagje

                  Waarom check je niet gewoon in?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Online inchecken vraagje

                    Nederlandse ID kaart gebruiken, die is zeker geldig en zo ga je geen problemen krijgen !
                    http://www.j-image.co.nr/
                    Nikon D90 en enkele stukken glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Online inchecken vraagje

                      Als regelmatig gebruiker van Ryanair weet ik bijna zeker : altijd je officiële paspoortnummer invullen. En het is verplicht hoor bij Ryanair.

                      Wij hebben een id-kaart afgeleverd door consulaat van België in Perpignan. Dus dat nummer moeten we gebruiken.
                      Touch the Earth...Gently
                      www.passionsenfrance.com

                      Comment


                      • #12
                        Re: Online inchecken vraagje

                        Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                        Als regelmatig gebruiker van Ryanair weet ik bijna zeker : altijd je officiële paspoortnummer invullen. En het is verplicht hoor bij Ryanair.

                        Wij hebben een id-kaart afgeleverd door consulaat van België in Perpignan. Dus dat nummer moeten we gebruiken.
                        Dat is tenminste een deftig antwoord waar TS wat aan heeft Marie-Anne.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Online inchecken vraagje

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Dat is tenminste een deftig antwoord waar TS wat aan heeft Marie-Anne.
                          Inderdaad, bedankt

                          Comment


                          • #14
                            Re: Online inchecken vraagje

                            Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                            Als regelmatig gebruiker van Ryanair weet ik bijna zeker : altijd je officiële paspoortnummer invullen. En het is verplicht hoor bij Ryanair.
                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Dat is tenminste een deftig antwoord waar TS wat aan heeft Marie-Anne.
                            Off topic: Als wekelijkse gebruiker ben ik 100% zeker dat ik bij Jetair nooit om mijn identiteitskaartnummer of paspoortnummer ben gevraagd.
                            Ik moet zelfs geen boardingdokument afdrukken. Gewoon identiteitskaart tonen aan de balie, en klaar is Kees.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Online inchecken vraagje

                              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                              Off topic: Als wekelijkse gebruiker ben ik 100% zeker dat ik bij Jetair nooit om mijn identiteitskaartnummer of paspoortnummer ben gevraagd.
                              Ik moet zelfs geen boardingdokument afdrukken. Gewoon identiteitskaart tonen aan de balie, en klaar is Kees.
                              Héhé, dit kan ik zelfs lezen zonder bril.

                              TS vliegt wel met RYANAIR i.p.v. JETAIR.
                              Tja, Ryanair is een "specialleke", maar wel goedkoop hé.
                              Touch the Earth...Gently
                              www.passionsenfrance.com

                              Comment

                              Working...
                              X