Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 27

Standaard Online inchecken vraagje

Binnekort gaan ik en m'n vriendin op reis, onze vlucht via ryanair.
    Bij het online inchecken weet ik uit ervaring dat men je identiteitskaartnr vraagt.
    Mijn vriendin heeft echter de Nederlandse nationaliteit, maar heeft een Belgische verblijfsvergunning aangezien ze al jaren in België woont (dit ziet er tegewoordig exact hetzelfde uit als een gewone identiteitskaart).

Welk nummer dien ik nu in te vullen bij het inchecken?
    Dit van de Nl kaart, of de Be verblijfsvergunning?

Iemand hier al ervaring mee?

Yannick

Standaard Re: Online inchecken vraagje

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
    Bij het online inchecken weet ik uit ervaring dat men je identiteitskaartnr vraagt.
    Welke ervaring is dat dan? Ik ben nog nooit om een paspoortnummer gevraagd.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
    Welke ervaring is dat dan? Ik ben nog nooit om een paspoortnummer gevraagd.
    Voor een tripje Rome dit weekend vroeg mijn vriend die geboekt heeft mijn identiteitskaartnr om online in te checken, enkele maanden geleden richting Frankrijk heb ik dit ook moeten doorgeven aan de persoon die toen de reis geregeld heeft...

Voor een tripje Rome dit weekend vroeg mijn vriend die geboekt heeft mijn identiteitskaartnr om online in te checken, enkele maanden geleden richting Frankrijk heb ik dit ook moeten doorgeven aan de persoon die toen de reis geregeld heeft...
    Geen ervaring dus. Moeten doorgeven. Maar hebben ze het ook gebruikt?

https://www.bookryanair.com/SkySales...en-gb#Security

Volgens mij moet je alleen naar de VS van alles en nog wat invullen, maar voor de rest is de email met een link die je ontvangt zelfs meestal voldoende.
    Laatst gewijzigd door Leonidas; 29 mei 2012 om 21:56

Geen ervaring dus. Moeten doorgeven. Maar hebben ze het ook gebruikt?

https://www.bookryanair.com/SkySales...en-gb#Security
    Of ze het gebruikt hebben, geen idee, maar het lijkt me sterk dat ze het toevallig allebei vroegen?

Vandaar dat ik hier eens kwam polsen, als ik het niet nodig heb, zoveel te beter!

het lijkt me sterk dat ze het toevallig allebei vroegen?
    Ja, da's wel sterk...

Misschien efficiënter om je vraag aan Ryanair te stellen ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
    Misschien efficiënter om je vraag aan Ryanair te stellen ?
    Die jongens vind ik even bereikbaar als telecomoperatoren
    Als je een contactformulier vindt moet het in het engels verstuurd worden of krijg je een automatische mail terug met een link naar de algemene regels en bepalingen...

Waarom check je niet gewoon in?

Nederlandse ID kaart gebruiken, die is zeker geldig en zo ga je geen problemen krijgen !
    http://www.j-image.co.nr/
    Nikon D90 en enkele stukken glas

Als regelmatig gebruiker van Ryanair weet ik bijna zeker : altijd je officiële paspoortnummer invullen. En het is verplicht hoor bij Ryanair.

Wij hebben een id-kaart afgeleverd door consulaat van België in Perpignan. Dus dat nummer moeten we gebruiken.
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
    Als regelmatig gebruiker van Ryanair weet ik bijna zeker : altijd je officiële paspoortnummer invullen. En het is verplicht hoor bij Ryanair.

Wij hebben een id-kaart afgeleverd door consulaat van België in Perpignan. Dus dat nummer moeten we gebruiken.
    Dat is tenminste een deftig antwoord waar TS wat aan heeft Marie-Anne.
    Nikon D800/ AF-S Nikkor 16-35mm f4.0 G/ AF-S Nikkor 24mm f1.4 G/ AF-S Nikkor 35mm f1.4 G/AF-S Nikkor 85mm f1.4 G/ Nikkor 105mm AF-S VR f2.8 macro/ Nikon SB-700

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Inderdaad, bedankt

Off topic: Als wekelijkse gebruiker ben ik 100% zeker dat ik bij Jetair nooit om mijn identiteitskaartnummer of paspoortnummer ben gevraagd.
    Ik moet zelfs geen boardingdokument afdrukken. Gewoon identiteitskaart tonen aan de balie, en klaar is Kees.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Off topic: Als wekelijkse gebruiker ben ik 100% zeker dat ik bij Jetair nooit om mijn identiteitskaartnummer of paspoortnummer ben gevraagd.
    Ik moet zelfs geen boardingdokument afdrukken. Gewoon identiteitskaart tonen aan de balie, en klaar is Kees.
    Héhé, dit kan ik zelfs lezen zonder bril.

TS vliegt wel met RYANAIR i.p.v. JETAIR.
    Tja, Ryanair is een "specialleke", maar wel goedkoop hé.
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

Inderdaad, bedankt
    Heb je dit telefoonnummer al geprobeerd? Ik hoop dat het nog geldig is. Is van 4 jaar geleden.

02 721 82 98

Dan kunnen ze je gelijk vertellen hoe het precies moet.
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

Heb je dit telefoonnummer al geprobeerd? Ik hoop dat het nog geldig is. Is van 4 jaar geleden.

02 721 82 98

Dan kunnen ze je gelijk vertellen hoe het precies moet.
    Ik probeer hen morgen even te bellen op dat nummer, bedankt voor je reacties

Inderdaad, bedankt
    Ik probeer hen morgen even te bellen op dat nummer, bedankt voor je reacties
    Inderdaad, hij heeft er zoveel aan gehad dat-ie morgen nog even moet bellen.

Maar ik geef toe, ik zou het ook niet meer weten:

Moet je nou je paspoortnummer of je id-kaartnummer gebruiken?

Inderdaad, hij heeft er zoveel aan gehad dat-ie morgen nog even moet bellen.

Maar ik geef toe, ik zou het ook niet meer weten:
    Moet je nou je paspoortnummer of je id-kaartnummer gebruiken?
    Als EU-burger mag je in Europa rondreizen met je ID-kaart. Binnen de EU ben je niet verplicht om een paspoort te hebben wanneer je naar een ander land reist.

Héhé, dit kan ik zelfs lezen zonder bril.

TS vliegt wel met RYANAIR i.p.v. JETAIR.
    Tja, Ryanair is een "specialleke", maar wel goedkoop hé.
    Daarom dat ik er ook "off topic" had laten aan voorafgaan.

Als je zonder enige bagage met Ryanair vliegt, dan is Ryanair soms goedkoper.

Mijn dochter vliegt volgende week maandag van Charleroi naar Murcia en vrijdag retour naar Charleroi voor 85€, alle taksen inbegrepen. Daarbij mag ze 20kg bagage en 6kg handbagage meenemen.

Reken maar uit bij Ryanair : Enkel voor een koffer van 20kg en de handbagage betaal je al 80€ in retour. Daarbij nog 6€ onkosten voor de betaaltransactie = 86€.

Dan ben je al 86€ kwijt en dan heb je nog geen ticket.

Wij hebben verleden jaar 8 vluchten met Ryanair gedaan, waarvan 6 met vertragingen van 1 tot 7 uur.
    Transavia 6 vluchten waarvan 1 keer 1 uur vertraging.
    Jetair meer dan 50 vluchten waarvan 2 met minder dan 1 uur vertraging.

Alleen in uiterste nood wordt hier nu nog aan Ryanair gedacht. Regelmatig staat hier bij Ryanair nog een lange rij in te checken, terwijl ze normaal al moesten vertekken. Vertraging wordt veroorzaakt door mensen die hun instapticket thuis niet hebben afgeprint, en dan beginnen te discuteren omdat ze moeten bijbetalen. Andere oorzaak is dat men bij een bagage-overgewicht vanaf 1 kilo reeds 10€/kg moet bijbetalen. Je krijgt dan een ticket dat aan een andere balie moet betaald worden. Dan moet je terug gaan aanschuiven om opnieuw in te checken.

Ondertussen is het al 6 maand geleden dat we nog eens met Ryanair vlogen. Je vakantie begint al echt tijdens de vlucht. Na het leuren met sandwiches, drank en prullaria, komen de hostessen nog eens rond voor de verkoop van tombola-loten. Zo wordt je al een beetje voorbereid op de verkopers van zonnebrillen en horloges op de zuiderse stranden.
    Ik heb iedere keer gemist wat men met de tombola kan winnen, maar ben er eens benieuwd naar.
    Laatst gewijzigd door notex; 31 mei 2012 om 23:57

Als EU-burger mag je in Europa rondreizen met je ID-kaart. Binnen de EU ben je niet verplicht om een paspoort te hebben wanneer je naar een ander land reist.
    Ja, dat weet ik natuurlijk ook wel (ik ben zelf ook fervent EU-burger) maar daar ging het mij hier niet om.

Daarom dat ik er ook "off topic" had laten aan voorafgaan.

Als je zonder enige bagage met Ryanair vliegt, dan is Ryanair soms goedkoper.

Mijn dochter vliegt volgende week maandag van Charleroi naar Murcia en vrijdag retour naar Charleroi voor 85€, alle taksen inbegrepen. Daarbij mag ze 20kg bagage en 6kg handbagage meenemen.

Reken maar uit bij Ryanair : Enkel voor een koffer van 20kg en de handbagage betaal je al 80€ in retour. Daarbij nog 6€ onkosten voor de betaaltransactie = 86€.

Dan ben je al 86€ kwijt en dan heb je nog geen ticket.

Wij hebben verleden jaar 8 vluchten met Ryanair gedaan, waarvan 6 met vertragingen van 1 tot 7 uur.
    Transavia 6 vluchten waarvan 1 keer 1 uur vertraging.
    Jetair meer dan 50 vluchten waarvan 2 met minder dan 1 uur vertraging.

Alleen in uiterste nood wordt hier nu nog aan Ryanair gedacht. Regelmatig staat hier bij Ryanair nog een lange rij in te checken, terwijl ze normaal al moesten vertekken. Vertraging wordt veroorzaakt door mensen die hun instapticket thuis niet hebben afgeprint, en dan beginnen te discuteren omdat ze moeten bijbetalen. Andere oorzaak is dat men bij een bagage-overgewicht vanaf 1 kilo reeds 10€/kg moet bijbetalen. Je krijgt dan een ticket dat aan een andere balie moet betaald worden. Dan moet je terug gaan aanschuiven om opnieuw in te checken.

Ondertussen is het al 6 maand geleden dat we nog eens met Ryanair vlogen. Je vakantie begint al echt tijdens de vlucht. Na het leuren met sandwiches, drank en prullaria, komen de hostessen nog eens rond voor de verkoop van tombola-loten. Zo wordt je al een beetje voorbereid op de verkopers van zonnebrillen en horloges op de zuiderse stranden.
    Ik heb iedere keer gemist wat men met de tombola kan winnen, maar ben er eens benieuwd naar.
    Ik weet het wel, de addertjes onder het gras bij Ryanair ...
    Maar ik heb geen slechte ervaringen bij vluchten vanuit Carcassonne naar Charleroi en retour. Hoogstens één keer (op de 50) een vertraging van 1 uur.
    Dus vandaar mijn (misschien enigste) goede commentaar over Ryanair.
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

Ik weet het wel, de addertjes onder het gras bij Ryanair ...
    Maar ik heb geen slechte ervaringen bij vluchten vanuit Carcassonne naar Charleroi en retour. Hoogstens één keer (op de 50) een vertraging van 1 uur.
    Dus vandaar mijn (misschien enigste) goede commentaar over Ryanair.
    Het zijn helemaal geen addertjes marie-anne, noem het maar boa constrictors
    Maar alle bijkomende kosten staan duidelijk op hun website vermeld, en daar kies je zelf voor.
    Vorige december kostte een vlucht CRL-Murcia met 5 minuten verschil in vertrektijd 19.99€ bij Ryanair en Jetair.
    Voor 4 personen met elk een koffer van 20kg en handbagage was de nettoprijs bij Jetair 95.96€.
    Bij Ryanair moest je voor hetzelfde uiteindelijk 245.96€ neertellen.
    Ik snap daarom niet waarom zoveel mensen toch met Ryanair blijven vliegen.

Ik snap daarom niet waarom zoveel mensen toch met Ryanair blijven vliegen.
    Ja maar helaas heb ik geen keuze om uit Carcassonne naar België te vliegen.
    En ik heb echt geen goesting om eerst naar Montpellier of Gerona te reizen en vandaar goedkoop vliegen.
    Alhoewel, op de +- 50 keren heen en weer heb ik dikwijls voor 27 euro gevlogen. Weliswaar enkel met cabinebagage en op dagen dat er niet veel ingecheckt wordt.
    Ik heb natuurlijk de chance dat mijn data om te vliegen heel soepel zijn. En dan kan je echt wel eens "koopjes" doen bij Ryanair. Als je maar lang genoeg op voorhand uitkijkt en boekt doe je soms wel profijt.
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

Ik heb natuurlijk de chance dat mijn data om te vliegen heel soepel zijn. En dan kan je echt wel eens "koopjes" doen bij Ryanair. Als je maar lang genoeg op voorhand uitkijkt en boekt doe je soms wel profijt.
    Hier idem met Jetair. Ik heb gisterenmorgen geboekt voor ALC-CRL @ 29.99€ op woensdag 6 juni. Gisterenavond stond dezelfde vlucht opnieuw geprijsd @ 49.99€.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten