Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

one.com en bedenkelijke praktijken ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • one.com en bedenkelijke praktijken ?

    Zoals de titel doet vermoeden heb ik hieromtrent mijn bedenkingen en vraag me af of er nog mensen zijn die hetzelfde ondervinden en hoe zij er dan over denken.
    Begin maart 2007 neem ik bij one.com een kleine webruimte, alles wordt in orde gebracht en mijn webruimte is operationeel op 04/03/2007 en dit voor een periode van 1 jaar dwz tot 03/03/2008. De vervaldatum van mijn eerste factuur is 12/03/2007 dewelke netjes betaald wordt.

    Nog geen jaar later wordt ik verzocht mijn factuur te voldoen voor de volgende periode van 12 maanden, dit was op 09/02/2008 net iets vroeger dan verwacht maar ook deze factuur heb ik netjes voldaan voor de nieuwe periode van 12 maanden.
    We zijn nu 3 januari 2009 ik krijg zonet het verzoek van one.com om mijn factuur te voldoen voor de volgende periode van 12 maanden, deze moet betaald zijn voor 17/01/2009. Zoals ik het zie is de boekhouding bij one.com een beetje overijverig en schuiven ze telkens ongeveer een maandje op met het aanmanen tot betalen.
    Ik moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat mijn webruimte volgens de gegevens op de factuur blijf lopen tot 03/03/2010. De periode blijft wel netjes van jaar tot jaar lopen.

    Verder heb ik ook geen klachten over deze provider, steeds beschikbaar en niet duur voor wat je krijgt. Graag lees ik jullie ervaringen ivm betalingen aan one.com
    Eric Van Aerschot BD0730BE

  • #2
    Re: one.com en bedenkelijke praktijken ?

    dit is mij recent ook opgevallen. Misschien eens navraag doen waarom dit zo gebeurt.

    Comment


    • #3
      Re: one.com en bedenkelijke praktijken ?

      heb je de one.com helpdesk hierover al eens aangesproken?
      die werkt vlot en vriendelijk

      mm
      ∏__|_ ∏__|_
      "no rules, great shots"
      Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

      Comment


      • #4
        Re: one.com en bedenkelijke praktijken ?

        Nee Maarten dat heb ik nog niet gedaan maar ben het wel van plan, toch eerst even lezen wat andere gebruikers hierover denken
        Eric Van Aerschot BD0730BE

        Comment


        • #5
          Re: one.com en bedenkelijke praktijken ?

          zeker wel, maar 'k ben ook benieuwd

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: one.com en bedenkelijke praktijken ?

            Ik heb zo al een resem tijdschriften buitengesmeten die steevast 2 maand op voorhand geld komen opeisen. Als je 14 dagen op voorhand betaalt is dat ook goed hoor, alleen sturen ze je dan meestal ook nog een nutteloze herinneringsbrief.

            Anderhalve maand dat geld beleggen van zovele duizenden klanten is natuurlijk handig meegenomen. Da's de reden en anders niks hoor, wees daar maar zeker van.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: one.com en bedenkelijke praktijken ?

              tuurlijk! 't is gene vzw hé.

              mm
              ∏__|_ ∏__|_
              "no rules, great shots"
              Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

              Comment


              • #8
                Re: one.com en bedenkelijke praktijken ?

                Heb je ook een domeinnaam geregistreerd?
                Domeinnamen moeten enkele weken voor de vervaldatum hernieuwd worden om zeker te zijn dat alles vlot verloopt.
                Mits de provider dit zelf moet betalen aan de domeinbeheerder van het betreffende land vraagt de provider u iets vroeger te betalen. Meestal sturen ze de factuur een tweetal maanden voor de vervaldag van je domeinnaam.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: one.com en bedenkelijke praktijken ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Heb je ook een domeinnaam geregistreerd?
                  Domeinnamen moeten enkele weken voor de vervaldatum hernieuwd worden om zeker te zijn dat alles vlot verloopt.
                  Mits de provider dit zelf moet betalen aan de domeinbeheerder van het betreffende land vraagt de provider u iets vroeger te betalen. Meestal sturen ze de factuur een tweetal maanden voor de vervaldag van je domeinnaam.
                  Klopt!

                  Mvg,
                  Frederic

                  Comment


                  • #10
                    Re: one.com en bedenkelijke praktijken ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Heb je ook een domeinnaam geregistreerd?
                    Domeinnamen moeten enkele weken voor de vervaldatum hernieuwd worden om zeker te zijn dat alles vlot verloopt.
                    Mits de provider dit zelf moet betalen aan de domeinbeheerder van het betreffende land vraagt de provider u iets vroeger te betalen. Meestal sturen ze de factuur een tweetal maanden voor de vervaldag van je domeinnaam.
                    Dus mijn bakker mag mij zaterdagochtend ook al 2€ vragen voor het brood dat ik zondag pas ga halen omdat hij zijn leverancier van meel en andere grondstoffen ook moet betalen
                    Eric Van Aerschot BD0730BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: one.com en bedenkelijke praktijken ?

                      Zonet heb ik van one.com het volgende antwoord op mijn vraag gekregen

                      Geachte heer/mevrouw,

                      Dank u voor uw schrijven.

                      Om te verzekeren dat uw domein op tijd verlengd wordt, verzenden wij
                      tijdig de nieuwe factuur. De veiligheid van uw webhosting en
                      domeinregistratie zijn prioriteit bij One.com, en derhalve wordt de
                      factuur 60 dagen voor het verlopen van de huidige abonnementsperiode
                      verstuurd.

                      Een tijdige factuur zorgt voor een soepele verlenging van uw webhotel,
                      waardoor u niet het risico loopt uw domein bij One.com te verliezen.

                      Bovendien geeft dit u de mogelijkheid uw keuze voor webhosting te
                      herzien, voor de opzegtermijn van 35 dagen intreedt.
                      Met vriendelijke groet / Best Regards

                      One.com Support


                      @ VerSeg, ik heb mijn domeinnaam laten registreren begin maart 2007, mag ik er dan vanuit gaan dat one.com hun facturen vanaf nu telkens in januari zullen sturen rekening houdend met het feit dat ze zeker mijn domeinnaam willen veilig stellen of vervalt mijn domeinnaam elk jaar een maandje vroeger waardoor ik telkens een maand vroeger dan het jaar voordien dien te betalen ? Ik snap deze werkwijze niet, op BD betalen we ons lidgeld ook niet vóór 1 jan.
                      Eric Van Aerschot BD0730BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: one.com en bedenkelijke praktijken ?

                        Toch wel grappig: hoe meer informatica oprukt hoe trager betalingen (of de controle er op) gebeuren. Mij maak je niet wijs dat één maand voor vervaldatum een factuur sturen met de vraag binnen de 14 dagen gestort te hebben, niet kan volstaan. One.com heeft dan nog 14 dagen om de domeinhosting zelf te betalen.
                        Misschien doen die dat allemaal te voet ?
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: one.com en bedenkelijke praktijken ?

                          Hallo

                          Ik heb ook een domeinnaam en webspace bij One.com

                          Bij mij zal het nog even duren vooraleer ik mn Faktuur zal krijgen , maar bij deze zal ik het wel in de gaten houden.

                          Ik probeer iedereen tijdig te betalen, maar zeker geen maand op voorhand
                          zo moesten wij aan Vadertje staat dit jaar 850 euro terug betalen voor 26 December en ik heb de betaling gedaan op 20 December.
                          das noog 2 dagen te vroeg maar allez ze hebbe het dan toch gekregen( of moet ik afgetroggeld zeggen)

                          One.com zal het mijne geen Maand op voorhand krijgen , zeker weten.
                          Hooguit een week, en willen ze mn domeinnaam niet meer verlengen , dan hebbe ze pech.
                          ik denk niet dat er iemand mijn naam als zijn domeinnaam wil gaan gebruiken.
                          ze mogen het wel hebben , dan neem ik gewoon een ander he.

                          Vrede op aarde
                          Guy



                          (Bij One.com)
                          http://www.guytoelen.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: one.com en bedenkelijke praktijken ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door EVA Bekijk bericht
                            @ VerSeg, ik heb mijn domeinnaam laten registreren begin maart 2007, mag ik er dan vanuit gaan dat one.com hun facturen vanaf nu telkens in januari zullen sturen rekening houdend met het feit dat ze zeker mijn domeinnaam willen veilig stellen of vervalt mijn domeinnaam elk jaar een maandje vroeger waardoor ik telkens een maand vroeger dan het jaar voordien dien te betalen ? Ik snap deze werkwijze niet, op BD betalen we ons lidgeld ook niet vóór 1 jan.
                            Je zal volgend jaar niet vroeger moeten betalen dan dit jaar ... maar wees blij dat ze dit zo doen.
                            Jij betaalt je facturen misschien op tijd maar de providers hebben ook heel wat klanten waar ze achter moeten zitten om hun geld te hebben. Buiten dit zijn er ook mensen die hun factuur krijgen tijdens hun verlof. Stel dat je drie weken naar het zuiden vertrekt en de eerste dag dat je weg bent komt de factuur ... een week of twee voor de vervaldag van je domein. Je komt thuis en je domein is vervallen ... een heel geloop om het dan terug te krijgen. Nu hebben ze tenminste nog de kans u een rappel te sturen ... dit is in hun voordeel maar ook in het uwe.

                            Het lidgeld van BD is een vrije steun aan de VZW, dit komt hen ten goede als je het geeft maar geen enkele uitgave van BD is verbonden aan uw registratie.
                            Dat jij hier betalend lid bent of niet gaat geen rechtstreekse invloed hebben op hun uitgaven.

                            Er werd hierboven ook iets aangehaald van de bakker en zijn brood. Als jij dat brood niet koopt dan kan de bakker dat nog aan iemand anders verkopen. Een domein is aan een persoon gebonden. Stel dat de provider dat domein al betaalt aan DNS.be en jij betaalt niet aan je provider ... dan is uw provider dik gezien want dat domein staat 1 jaar op uw naam en voor volgend jaar kan hij dit niet annuleren of aan iemand anders verkopen.
                            Als jij bij een bakker binnestapt en 26 pistolekes en drie taarten bestelt tegen zondag, dan zal die u 9/10 ook wel vooraf laten betalen omdat hij die bestelling speciaal voor u reserveert. Misschien kent u de bakker goed en vertrouwt die u maar probeer het eens waar je nog nooit kwam of slechts een keer per jaar.

                            Twee maand vooraf is inderdaad wel veel, ik krijg de mijne steeds een maand vooraf ... zonder vervaldatum van factuur want de regel is niet betalen = geen verlenging meer.

                            Langs de andere kant versta ik niet als je ergens iets bestelt dat je ook hun voorwaarden en informatie niet gaat lezen ... uw vraag en het nodige antwoord staat ook heel duidelijk op hun website : http://www.one.com/nl/support/faq/aa...e-domeintarief
                            Aan wie betaal ik mijn jaarlijkse domeintarief?
                            Alle jaarlijkse tarieven voor domeinen (uitgezonderd .dk en .se domeinen) worden geïnd door One.com via de jaarfactuur. Deze wordt ongeveer 60 dagen voor het verlopen van het abonnement verstuurd.


                            Ook de algemene voorwaarden : http://www.one.com/nl/algemene-voorwaarden
                            Als de klant het verschuldigde bedrag niet binnen tien dagen na de uiterste betaaldatum heeft
                            betaald, wordt rente in rekening gebracht (zonder voorafgaande kennisgeving) vanaf de betaaldatum, overeenkomstig
                            de huidige geldige wetgeving op het gebied van rente. Er wordt tevens een herinneringstarief van EUR 12,00 in rekening
                            gebracht voor iedere factuur. One.com behoudt zich het recht voor claims over te dragen naar een derde partij en
                            One.com kan tevens naar eigen keuze onmiddellijk het contract nietig verklaren en het domein van de klant verwijderen
                            of het webhotel sluiten als gevolg van te late betaling.

                            Ik zou dus maar niet veel te laat betalen.

                            Uw topic-titel klopt niet al te veel meer hé.
                            Last edited by VerSeg; 4 januari 2009, 03:08.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: one.com en bedenkelijke praktijken ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Toch wel grappig: hoe meer informatica oprukt hoe trager betalingen (of de controle er op) gebeuren.
                              En ook hoe meer info er publiekelijk te vinden is hoe minder de mensen ze lezen.

                              Last edited by VerSeg; 4 januari 2009, 03:03.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X