Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omnium na 3 jaar verder zetten of niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Omnium na 3 jaar verder zetten of niet

    Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
    Waarom heb ik er niks aan in geval van een ongeval? 2 jaar geleden had iemand ons aangereden en alles was netjes in orde gebracht, geen enkel probleem.

    Als je er vanuit gaat dat je zelf een ongeval gaat veroorzaken dan kan je beter de rest van uw leven een full omnium pakken
    'n mini omnium is imo "brand,diefstal en glasbreuk"
    dat kost je naargelang auto maar 'n fractie meer als de verplichte BA...

    hoe lang je 'n omnium neemt hangt er 'n beetje vanaf wat de marktwaarde van je auto is achter bv 3 a 4 jaar...
    dat is soms zo weinig dat je meer als de helft moet bijleggen voor 'n nieuwe en heeft het volgens mij nog "weinig" zin...

    Comment


    • #17
      Re: Omnium na 3 jaar verder zetten of niet

      Oorspronkelijk geplaatst door Sannepoes Bekijk bericht
      Als je er vanuit gaat dat je zelf een ongeval gaat veroorzaken dan kan je beter de rest van uw leven een full omnium pakken
      Een ongelukje zit in een klein hoekje. Daarbij, hoe veel kost het nou helemaal? Ik betaal voor mijn wagen (een golf 1.4 TSI 140 PK) van 1 jaar oud 330 euro per jaar (zoals dat heet in Nederland: "Full Casco"), voor een WA verzekering betaal je de helft ofzo. Kortom, wat scheelt het?

      Overigens, een wagen die aangereden wordt en waar geen dader van te vinden is valt in NL onder het waarborgfonds (zolang de wagen maar WA verzekerd is, betaalt die dat soort niet te verhalen schade uit). Zoiets zal er in Belgie toch ook wel bestaan?

      Comment


      • #18
        Re: Omnium na 3 jaar verder zetten of niet

        Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
        Een ongelukje zit in een klein hoekje. Daarbij, hoe veel kost het nou helemaal? Ik betaal voor mijn wagen (een golf 1.4 TSI 140 PK) van 1 jaar oud 330 euro per jaar (zoals dat heet in Nederland: "Full Casco"), voor een WA verzekering betaal je de helft ofzo. Kortom, wat scheelt het?

        Overigens, een wagen die aangereden wordt en waar geen dader van te vinden is valt in NL onder het waarborgfonds (zolang de wagen maar WA verzekerd is, betaalt die dat soort niet te verhalen schade uit). Zoiets zal er in Belgie toch ook wel bestaan?
        Amaai een autoverzekering die volledige dekking biedt voor maar 330 euro? Hmm, Kunnen wij als Belg daar ook terecht? Hier betaal je rap 800 eur/jaar voor zo'n verzekering!

        Comment


        • #19
          Re: Omnium na 3 jaar verder zetten of niet

          Oorspronkelijk geplaatst door steven007 Bekijk bericht
          Amaai een autoverzekering die volledige dekking biedt voor maar 330 euro? Hmm, Kunnen wij als Belg daar ook terecht? Hier betaal je rap 800 eur/jaar voor zo'n verzekering!
          Misschien even googlen? De online verzekeraars zijn vaak stukken goedkoper en schuiven het risico door naar de grote maatschappijen. Zo ben je dan verzekerd bij een gerenommeerde verzekeraar maar betaal je minder dan via de assurantien makelaar of als je het direct bij de grote club zou doen.

          De truuk hier is bij een super-goedkope maatschappij een offerte aan te vragen; in mijn geval ben ik begonnen bij netpolis.nl. Vervolgens ga je naar polisdirect.nl; die leveren altijd 10% korting, zetten er vervolgens hun eigen voorwaarden op en klaar. PolisDirect is tegenwoordig onderdeel de BOVAG, de Nederlandse brancheorganisatie voor mobiliteit gerelateerde ondernemingen, te vergelijken met FederAuto in Belgie. Met dit verschil dan dat de BOVAG zich door de jaren heen meer is gaan richten op de particuliere autobezitter (en dus ook verzekeringen aan in gaan bieden).

          Anyway, ik denk niet dat ze een Belgisch geregistreerde wagen verzekeren, maar je zou het eens kunnen navragen.

          Terug on topic: al is het 800 euro per jaar, een beetje wagen is een stuk duurder om te vervangen. Een wagen van 6 jaar oud of zo zou je misschien niet meer volledig omnium moeten verzekeren als dat dan nog steeds 800 euro kost, maar een beperkt omnium is dan toch de aangewezen optie lijkt me. Zo lang de vervangingswaarde vele malen hoger is dan de te betalen extra premie (tov het minimum WA, geen idee hoe dat in Be heet) zou ik het wel weten...

          Comment


          • #20
            Re: Omnium na 3 jaar verder zetten of niet

            Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
            Overigens, een wagen die aangereden wordt en waar geen dader van te vinden is valt in NL onder het waarborgfonds (zolang de wagen maar WA verzekerd is, betaalt die dat soort niet te verhalen schade uit). Zoiets zal er in Belgie toch ook wel bestaan?
            Hier wordt zoiets niet uitbetaald zolang de bestuurder niet bekend is, dan zijn er nog een hele boel voorwaarden en meestal krijg je geen cent.
            Als er dan eens iets betaald wordt is het meestal voor lichamelijk letsel.
            Mocht deze regel echt zijn zoals jij zegt dan zou niemand nog een eerlijke aangifte doen en altijd verklaren dat de andere er vandoor is ... nooit in fout, geen omnium nodig en altijd uw geld zien. Luxe gewoon!
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Omnium na 3 jaar verder zetten of niet

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Hier wordt zoiets niet uitbetaald zolang de bestuurder niet bekend is, dan zijn er nog een hele boel voorwaarden en meestal krijg je geen cent.
              Als er dan eens iets betaald wordt is het meestal voor lichamelijk letsel.
              Mocht deze regel echt zijn zoals jij zegt dan zou niemand nog een eerlijke aangifte doen en altijd verklaren dat de andere er vandoor is ... nooit in fout, geen omnium nodig en altijd uw geld zien. Luxe gewoon!
              idd, echtgenote heeft haar auto toal loss gereden door een spookrjder te ontwijken.
              5 getuigen maar niemand heeft de nummerplaat van de spookrijder genoteerd.
              Verklaring van de politie : "je had de spookrijder moeten raken in plaats van de auto die naast je reed, dan was je in je recht". Maar wie gaat er nu opzettelijk op een tegenligger botsen ?
              Lichamelijk letsel (van mijn schoonmoeder die passagier was) werd vergoed door het gewone ziekenfonds.
              Een speciaal fonds kwam niet tussenbeide. Er waren een massa voorwaaren. Dit was enkel geldig wanneer er werkelijk een aanrijding met de spookrijder was en deze geen verzekering zou hebben.

              Comment


              • #22
                Re: Omnium na 3 jaar verder zetten of niet

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Mocht deze regel echt zijn zoals jij zegt dan zou niemand nog een eerlijke aangifte doen en altijd verklaren dat de andere er vandoor is ... nooit in fout, geen omnium nodig en altijd uw geld zien. Luxe gewoon!
                Leest en huivert...

                In het kort (van die zelfde website):
                Het Waarborgfonds komt in vijf gevallen in actie bij schade in het verkeer in Nederland op voorwaarde dat de aansprakelijkheid van de veroorzaker vaststaat:

                a. als niet bekend is wie de schade heeft veroorzaakt;
                b. als het schadeveroorzakende motorrijtuig niet verzekerd is;
                c. als het schadeveroorzakende motorrijtuig gestolen is en de bestuurder weet van de diefstal;
                d. als de verzekeringsmaatschappij insolvent is;
                e. als de bezitter/houder wegens gemoedsbezwaren een vrijstelling van de verzekeringsplicht heeft.
                Caveat: er zijn natuurlijk wel de nodige voorwaarden. Zo moet je voldoende bewijs kunnen aanvoeren van de schade en dat je er alles aan gedaan hebt de andere partij te vinden. Alleen een eigen verklaring is onvoldoende bewijs. In het geval van de spookrijder heb je onafhankelijke getuigenverklaringen, in Nederland zou dat voldoende bewijs zijn geweest om een beroep te kunnen doen op het waarborgfonds. Echter: het WBF keert uitsluitend schade herstel of, in geval van total loss (in perte heet dat meen ik bij jullie?) de dagwaarde van het voertuig, verminderd met een eigen risico. Alle overige kosten en smartegeld bijvoorbeeld gaan op een andere wijze (voor smartegeld is wel een tegenpartij nodig).
                Last edited by Joost; 1 maart 2009, 21:19.

                Comment


                • #23
                  Re: Omnium na 3 jaar verder zetten of niet

                  Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
                  Leest en huivert...
                  Jaja ... als je de Belgische tekst leest denkt je ook dat je altijd recht hebt ... tot het geld op tafel moet gelegd worden.

                  Ook in deze tekst is het bizar opgesteld zodat je bijna nooit iets kan krijgen van het WBF.
                  Er moet bewijs zijn van de schadegebeurtenis. Alleen uw eigen verklaring is onvoldoende bewijs. U moet dus getuigenverklaringen kunnen overleggen van getuigen die uiteraard bereid moeten zijn hun verklaring onder ede te herhalen.
                  In geval van vluchtmisdrijf is bijna nooit een getuige ter plaatse die het gezien heeft.
                  Als die er wel is dan is die er meestal vandoor omdat die er anders te veel last mee krijgt.
                  Spijtig maar veel eerlijke of gedienstige mensen zijn er niet meer hoor.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: Omnium na 3 jaar verder zetten of niet

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Spijtig maar veel eerlijke of gedienstige mensen zijn er niet meer hoor.
                    Eerlijke mensen zijn er genoeg, daar twijfel ik niet aan; maar gedienstig.... En wees eens eerlijk, zou jij al die moeite (en kosten) doen voor iemand die je niet kent ? Denk maar aan verklaring bij de politie, dag verlof nemen voor de rechtbank enz.....

                    Er zijn nog maar weinig filantropen hier in dit landje.... Vraag maar eens iets aan je buren

                    .
                    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                    Flickr____No place to be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Omnium na 3 jaar verder zetten of niet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                      En wees eens eerlijk, zou jij al die moeite (en kosten) doen voor iemand die je niet kent ? Denk maar aan verklaring bij de politie, dag verlof nemen voor de rechtbank enz.....
                      Ik stop bij elk ongeval waar ik acht nodig te zijn, ik blijf erbij tot de mensen geholpen worden door de hulpdiensten en leg de nodige verklaringen af zoals nodig blijkt.
                      Ik heb hier inderdaad al vele uren aan verspeeld maar een medemens helpen in nood is nooit verloren tijd ... ik wou dat iedereen voor mij hetzelfde deed.
                      Ik ben zelf al eens bij ongevallen betrokken geweest waar getuigen voor geld plots een andere verklaring wilden afleggen, zelfs agenten ... twee keer gebeurd en twee keer gelijk gehaald en hen laten schorsen ... er zijn altijd details dat bedriegers vergeten, kleinigheden die hun erin lappen en en waardoor uiteindelijk voor hen een groter proces begon dan voor mezelf. Daarom zal ik altijd proberen op een eerlijke manier te getuigen zodat eenieder krijgt waar hij recht op heeft.
                      Inderdaad niet plezant die verklaringen en getuigenissen maar als werknemer zijn de uren die je eraan spendeert toch betaald als je als getuige opgeroepen wordt, het kost je geen verlofdag ... enkel wat moeite.
                      Anderhalf jaar geleden ben ik gevallen, lag in het midden van de straat en kon niet uit de voeten omdat mijn enkel volledig gescheurd was en zelfs tijdelijk verlamd, ik kon dus niet eens recht en niemand kon door ... 15 auto's stonden aan te schuiven in de file en de inzittenden keken even naar mij wat er gebeurde, niemand kwam helpen, niemand keek naar mij uit. Ik ben tot aan de eerste wagen gekropen en gevraagd of de bestuurder mij wou helpen en die knikte met zijn hoofd gewoon "neen". Ik heb met via de GSM aan mijn echtgenote die iets voorop was moeten vragen om terug te keren en mij te helpen, zolang heb ik daar gewoon gelegen.
                      Mensen die weigeren te helpen bij een ongeval, hoe miniem hun hulp ook mag zijn, awel die mogen ze van mijn part allemaal een dik proces aandoen!
                      Ik zie niet in welke kosten jij wil aanhalen ... hoogstens misschien voor een zelfstandige die zijn eigen uren kwijtspeelt. En hoe dikwijls in je leven moet je voor een ander gaan getuigen in de rechtbank?
                      Ik ga er altijd van uit dat je zelf wel eens de volgende kan zijn dat hulp nodig heeft en ik wil gewoon een ander niet aandoen wat ik zelf niet wil meemaken.

                      Vraag maar eens iets aan je buren
                      Ik ken alleen de versie waar zij iets aan mij vragen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Omnium na 3 jaar verder zetten of niet

                        Advokaat van de duivel :

                        Op de boerderij is het paard ziek. De veearts zegt tegen de boer:
                        "Ik heb hem een injectie gegeven maar als hij binnen 3 dagen niet weer op
                        zijn poten staat,
                        zal je hem moeten laten inslapen vrees ik"
                        Het varken, dat alles gehoord heeft zegt tegen het paard: "Kom man, zet u
                        recht!!"
                        Maar het paard is te moe.
                        De tweede dag zegt het varken tegen het paard : "Zet u snel recht!!"
                        Maar het paard is nog steeds te moe.
                        De derde dag zegt het varken: "Zet u recht want anders gaan ze u laten
                        inslapen"
                        Het paard raapt al zijn krachten samen en zet zich recht.
                        De boer is uitermate tevreden en zegt: "Het paard is genezen, dit moeten we
                        vieren, we gaan het varken slachten"



                        'k wou ook dat er wat meer zulke mensen waren als gij, maar de witte raven zijn helaas op dit gebied dun gezaaid
                        α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
                        Flickr____No place to be

                        Comment


                        • #27
                          Re: Omnium na 3 jaar verder zetten of niet

                          Oorspronkelijk geplaatst door Defenderke Bekijk bericht
                          Advokaat van de duivel :

                          ....... we gaan het varken slachten"



                          'k wou ook dat er wat meer zulke mensen waren als gij, maar de witte raven zijn helaas op dit gebied dun gezaaid


                          nu moet ik wel zeggen dat ik ook altijd iedereen uit de nood help en dat het jammer niet wederzijds is...
                          bij alle ongevallen telt overal dezelfde regel...bewaar uw kalmte en reageeer snel ivm getuigen...
                          ge moet letterlijk voor het voertuig gaan staan wat evt achter je staat, anders stoppen ze niet...
                          of de nummerplaten opschrijven van de voertuigen die achter U staan...
                          zolang dat je geen zwaar lichamelijk letsel hebt is dat 'n gouden regel...kalm blijven .
                          maar als je half dood op de weg ligt heb waarschijnlijk ander zorgen....overleven bv

                          Comment


                          • #28
                            Re: Omnium na 3 jaar verder zetten of niet

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Jaja ... als je de Belgische tekst leest denkt je ook dat je altijd recht hebt ... tot het geld op tafel moet gelegd worden.

                            Ook in deze tekst is het bizar opgesteld zodat je bijna nooit iets kan krijgen van het WBF.
                            Pffff zeg, ik ben blij dat ik dan niet in Belgie woon wat dat betreft (als dat de instelling moet zijn....):

                            Uit het jaarverslag van het WBF over 2007: 53241 claims in behandeling genomen, 40401 claims toegewezen. Totaal uitgekeerd bedrag: 57,817 milioen Euro.

                            Het overgrote deel daarvan is parkeerschade, en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat het voldoende is dat ja aannemelijk kunt maken dat de schade niet ontstaan is door eigen schuld. In mijn geval was de verklaring van mijn vriendin dat de wagen 's avonds zonder schade geparkeerd was en 's ochtends met schade teruggevonden werd voldoende.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Omnium na 3 jaar verder zetten of niet

                              Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
                              Het overgrote deel daarvan is parkeerschade, en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat het voldoende is dat ja aannemelijk kunt maken dat de schade niet ontstaan is door eigen schuld. In mijn geval was de verklaring van mijn vriendin dat de wagen 's avonds zonder schade geparkeerd was en 's ochtends met schade teruggevonden werd voldoende.
                              Lijkt me een klein beetje een faudegevoelig systeem...
                              Mvg Tim

                              Comment


                              • #30
                                Re: Omnium na 3 jaar verder zetten of niet

                                Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                                Lijkt me een klein beetje een faudegevoelig systeem...
                                Why? Er wordt aan de hand van de schade gecontroleerd of er inderdaad een ander motorvoertuig bij betrokken was en of het mogelijk je eigen schuld was. Een dikke deuk in voorspatbord en deur met lakresten van een andere wagen erop veroorzaak je niet zelf. Parkeerschade (bumpertje tegen een paal?) wordt niet vergoed.

                                Maar ja, ik zou zeggen: maak zelf eens flinke schade en probeer het frauduleus te verhalen. Disclaimer: ik ben niet aansrpakelijk. Mocht je gepakt worden en een douw krijgen dan kom ik je niet opzoeken in de bajes

                                Comment

                                Working...
                                X