Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omgekeerde wereld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Omgekeerde wereld

    Hier betalen we in Nederland belastinggeld voor. Een waarschuwing van de politie om niet te parkeren in een straat waar je zowiezo niet mag parkeren

    Ik vraag me af wat de consequenties zijn als je hier tocht parkeert en je auto wordt vernield. Geen aangifte mogelijk? Verzekering keert niet uit?

    Ze hadden toch beter een bord op kunnen hangen met de tekst "Wie hier tussen 27 december en 2 januari iets vernielt wordt met een bewakingscamera betrapt en zal ongenadig worden vervolgt.

    Deze borden staan ook op plekken waar parkeren wel is toegestaan. Ik zal de komende week maar wat vroeger opstaan en mijn auto voor de zekerheid een kilometer verder van mijn werk parkeren

    In wat voor tijd leven we?

    Jan


  • #2
    Re: Omgekeerde wereld

    Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
    Hier betalen we in Nederland belastinggeld voor. Een waarschuwing van de politie om niet te parkeren in een straat waar je zowiezo niet mag parkeren

    Ik vraag me af wat de consequenties zijn als je hier tocht parkeert en je auto wordt vernield. Geen aangifte mogelijk? Verzekering keert niet uit?

    Ze hadden toch beter een bord op kunnen hangen met de tekst "Wie hier tussen 27 december en 2 januari iets vernielt wordt met een bewakingscamera betrapt en zal ongenadig worden vervolgt.

    Deze borden staan ook op plekken waar parkeren wel is toegestaan. Ik zal de komende week maar wat vroeger opstaan en mijn auto voor de zekerheid een kilometer verder van mijn werk parkeren

    In wat voor tijd leven we?

    Jan

    Misschien ivm het vuurwerk?
    D90 - D70 - F80 + glas

    Comment


    • #3
      Re: Omgekeerde wereld

      Oorspronkelijk geplaatst door mil1 Bekijk bericht
      Misschien ivm het vuurwerk?
      Lijkt me niet. Dan kun je heel Utrecht wel afsluiten. Dit is een straatje in een buitenwijk.....

      Jan

      Comment


      • #4
        Re: Omgekeerde wereld

        Het is zoals je zegt: de omgekeerde wereld, en "in wat voor tijd leven we?"
        In Belgique oordeelde een rechter nog niet zo lang geleden dat met een Jaguar rijden, gelijk staat aan misdaad uitlokken:
        Een rechter in Charleroi oordeelde dat een man bij wie al drie keer ingebroken was, dat hij dat zelf gezocht had “omdat hij in een mooi huis woonde en in een Jaguar reed in een economisch arme en benadeelde streek als Charleroi”.
        een schrijnend voorbeeld van de omgekeerde wereld.
        Of, wie een rokje draagt vraagt om verkracht te worden.
        Maar hier dreigen we algauw in een maatschappelijke discussie te verzeilen.
        Last edited by Control-Z; 23 december 2011, 04:41.

        Comment


        • #5
          Re: Omgekeerde wereld

          Als je nu 's met de fiets zou gaan werken help je al twee problemen oplossen!
          http://www.myricreaties.be

          Comment


          • #6
            Re: Omgekeerde wereld

            er al eens aan gedacht om contact op te nemen met de Politie en hen te vragen wat er loos is i.p.v. meteen te lopen zeuren over belastinggeld?!

            Het zal zeker een reden hebben waarom dat bord er staat dus kan je maar beter je voorzorgen nemen door er niet te parkeren gedurende die periode.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • #7
              Re: Omgekeerde wereld

              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              er al eens aan gedacht om contact op te nemen met de Politie en hen te vragen wat er loos is i.p.v. meteen te lopen zeuren over belastinggeld?!

              Het zal zeker een reden hebben waarom dat bord er staat dus kan je maar beter je voorzorgen nemen door er niet te parkeren gedurende die periode.
              Mozes kriebel, in welke eeuw leef jij?

              Het is toch volkomen duidelijk wat er loos is. Op deze plek worden regelmatig vernielingen aangericht. Als er dan toch belastinggeld wordt uitgegeven, heb ik liever dat dit wordt ingezet om deze misstanden tegen te gaan. Niet om de goedwillende burger weg te jagen. Hang dus een camera op in plaats van dit belachelijke bord.

              Jan

              Comment


              • #8
                Re: Omgekeerde wereld

                Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                Mozes kriebel, in welke eeuw leef jij?

                Het is toch volkomen duidelijk wat er loos is. Op deze plek worden regelmatig vernielingen aangericht. Als er dan toch belastinggeld wordt uitgegeven, heb ik liever dat dit wordt ingezet om deze misstanden tegen te gaan. Niet om de goedwillende burger weg te jagen. Hang dus een camera op in plaats van dit belachelijke bord.

                Jan
                en dan wordt die camera 15 keer vernield zonder dat ze weten wie het is,
                daardoor moet die 15 keer vervangen worden,
                kost dat weer belastingsgeld en dan is het weer niet goed.
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: Omgekeerde wereld

                  Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                  Mozes kriebel, in welke eeuw leef jij?

                  Het is toch volkomen duidelijk wat er loos is. Op deze plek worden regelmatig vernielingen aangericht. Als er dan toch belastinggeld wordt uitgegeven, heb ik liever dat dit wordt ingezet om deze misstanden tegen te gaan. Niet om de goedwillende burger weg te jagen. Hang dus een camera op in plaats van dit belachelijke bord.

                  Jan
                  Regelmatig?
                  Waarom vraagt het tekstbord dan niet te parkeren tussen 27 december en 2 januari,dus één week? En die andere 51 1/2 week geldt het andere bord?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Omgekeerde wereld

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    en dan wordt die camera 15 keer vernield zonder dat ze weten wie het is,
                    daardoor moet die 15 keer vervangen worden,
                    kost dat weer belastingsgeld en dan is het weer niet goed.
                    De volgende met commentaar zonder enige kennis van zake.

                    Toezichtcamera's in Utrecht (we hebben er 87 op dit moment) worden niet vernield. Ze worden gedurende de avond live bekeken. Zeer effectief. Hij die er met zijn fikken aan zit is het haasje.

                    Jan

                    Comment


                    • #11
                      Re: Omgekeerde wereld

                      Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                      De volgende met commentaar zonder enige kennis van zake.

                      Toezichtcamera's in Utrecht (we hebben er 87 op dit moment) worden niet vernield. Ze worden gedurende de avond live bekeken. Zeer effectief. Hij die er met zijn fikken aan zit is het haasje.

                      Jan
                      Lol, als alles zo perfect is, waarom is dan zo'n bord daar nodig
                      jij hebt zelf geen kennis van zaken, want waarom is enkel die periode onveilig,

                      Je weet het niet, dus je hebt geen kennis van zaken?
                      dus blaas misschien wat minder hoog van de toren.
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Omgekeerde wereld

                        Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                        Mozes kriebel, in welke eeuw leef jij?

                        Het is toch volkomen duidelijk wat er loos is. Op deze plek worden regelmatig vernielingen aangericht. Als er dan toch belastinggeld wordt uitgegeven, heb ik liever dat dit wordt ingezet om deze misstanden tegen te gaan. Niet om de goedwillende burger weg te jagen. Hang dus een camera op in plaats van dit belachelijke bord.

                        Jan
                        JIJ hebt liever dat en JIJ wil liever dit... nou, zo werkt onze maatschappij nou éénmaal niet hoor!

                        Ze leveren al een extra inspanning door het plaatsen van waarschuwingsborden dus da's al mooi meegenomen, niet?
                        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Omgekeerde wereld

                          Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                          Lol, als alles zo perfect is, waarom is dan zo'n bord daar nodig
                          jij hebt zelf geen kennis van zaken, want waarom is enkel die periode onveilig,

                          Je weet het niet, dus je hebt geen kennis van zaken?
                          dus blaas misschien wat minder hoog van de toren.
                          Beste Koeno.................... Laat maar. Prettige feestdagen.

                          Jan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Omgekeerde wereld

                            Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                            JIJ hebt liever dat en JIJ wil liever dit... nou, zo werkt onze maatschappij nou éénmaal niet hoor!

                            Ze leveren al een extra inspanning door het plaatsen van waarschuwingsborden dus da's al mooi meegenomen, niet?
                            Beste kirsten_dl...................... Laat maar. Prettige feestdagen.

                            Jan

                            Comment


                            • #15
                              Re: Omgekeerde wereld

                              Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                              Beste kirsten_dl...................... Laat maar. Prettige feestdagen.

                              Jan
                              Beste, gelieve uw topic titel aan te passen naar "enkel reageren indien jou reactie in mijn, in dit geval jij dus, kraampje past".

                              want je vraagt om reacties, krijgt ze ook maar je kan ze niet hebben? Tja...
                              "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                              Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                              Comment

                              Working...
                              X