Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog LED...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nog LED...

    Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
    Zijn je transfo's geschikt? Het kan zijn dat ze te weinig vermogen hebben voor je transfo's.
    Ik zou die er tussen uithalen en overgaan op GU10. Indien mogelijk. Normaal gezien wel. :-)
    Geldt enkel voor geschakelde transfo's of voedingen.

    Comment


    • #17
      Re: Nog LED...

      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
      Geldt enkel voor geschakelde transfo's of voedingen.
      Het is daarom dat ik het even vermeld.
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

      Comment


      • #18
        Re: Nog LED...

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Alles is ook nog eens een kwestie van smaak hé Pol, bij ons dochter zijn de plafond leds van het type COB warm,
        mijn schoonzoon is nu bezig aan hun derde nieuwbouw voor eigen gebruik, en ze heeft mij gevraagd, die verlichting onder de kasten
        te wisselen met gewone led buizen, die Lixero lampen wil ze zeker mee in haar nieuwe keuken.

        Off Topic. Tot nu toe zet mijn schoonzoon om de vier à vijf jaar een nieuw huis voor hunzelf, momenteel is hij bezig aan twee naast elkaar liggende nieuwbouws,
        eentje voor hun en eentje voor de verkoop.
        Dan terug series van twee tot vier in opdracht.
        Voordeel is dat je op een huis waar je zelf vier jaar in woont bij de verkoop geen belastingen betaald op je winst,
        ook niet als zelfstandig aannemer.
        Er staat mij dus ook terug nog wat te wachten, ruwbouw is nu zo goed als klaar.....
        Courage Geert, (schoon) vader zal het wel doen..., we kennen dat.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: Nog LED...

          Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
          Zijn je transfo's geschikt? Het kan zijn dat ze te weinig vermogen hebben voor je transfo's.
          Ik zou die er tussen uithalen en overgaan op GU10. Indien mogelijk. Normaal gezien wel. :-)
          De transfo's die allemaal op zolder hangen zijn een paar jaar geleden allemaal vervangen om geleidelijk aan de halogeens met led's te kunnen vervangen. Dus dat zal geen probleem zijn.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #20
            Re: Nog LED...

            Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
            Zijn je transfo's geschikt? Het kan zijn dat ze te weinig vermogen hebben voor je transfo's.
            Ik zou die er tussen uithalen en overgaan op GU10. Indien mogelijk. Normaal gezien wel. :-)
            Toen wij opnieuw bouwden 20 jaar geleden was er volop verlichting op laagspanning aan het opkomen. Al onze spots zijn op laagspanning. Op onze zolder hangen op enkele borden veel transfo's, hoeveel zou ik eens moeten nagaan, maar een paar jaar geleden toen er sprake kwam van Led hebben wij die, gezien er al een paar stuk waren, allemaal laten vervangen om ook klaar te zijn voor Led.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #21
              Re: Nog LED...

              Ik merk dat blijkbaar alle maten van Led Tl lampen nog niet bestaan. Ik zou er naast 120cm ook nog van 90cm en 45cm nodig hebben.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Nog LED...

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Ik merk dat blijkbaar alle maten van Led Tl lampen nog niet bestaan. Ik zou er naast 120cm ook nog van 90cm en 45cm nodig hebben.
                Dat zijn er van 30 en 15 watt denk. Je kunt ook kijken naar een compleet armatuur van LED. Die zijn er wel in 90cm.
                Kleiner ook denk.
                Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                Comment


                • #23
                  Re: Nog LED...

                  Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                  Dat zijn er van 30 en 15 watt denk. Je kunt ook kijken naar een compleet armatuur van LED. Die zijn er wel in 90cm.
                  Kleiner ook denk.
                  Het is dus jammer dat men gans het armatuur moet vervangen om enkel een TL lamp te vervangen. Die TL van 45cm zit bij ons juist onder een hoekkast waar en nog maar weinig ruimte over is om er een nieuwe armatuur van 60 cm in te bouwen. Ik denk dat men momenteel op een keerpunt zit voor wat betreft de afmetingen van die TL lampen. en vermoed dat men sommige afmetingen van oude Tl's niet meer zal uitbrengen in LED en zo de mensen verplichten alle oude armaturen te vervangen die buiten die maten vallen. Dit lijkt mij toch een zuiver commerciële bedoening te zijn. Ik ga in elk geval voorlopig nog een voorraad gewone TL's inslaan voor het geval dat die volledig verdwijnen en het veranderen van armaturen nog een beetje voorruit schuiven. Het gaat enkel om verlichting tussen werkvlak en hangkasten. Die worden ook maar enkel gebruikt tijdens het eten maken.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nog LED...

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Het is dus jammer dat men gans het armatuur moet vervangen om enkel een TL lamp te vervangen. Die TL van 45cm zit bij ons juist onder een hoekkast waar en nog maar weinig ruimte over is om er een nieuwe armatuur van 60 cm in te bouwen. Ik denk dat men momenteel op een keerpunt zit voor wat betreft de afmetingen van die TL lampen. en vermoed dat men sommige afmetingen van oude Tl's niet meer zal uitbrengen in LED en zo de mensen verplichten alle oude armaturen te vervangen die buiten die maten vallen. Dit lijkt mij toch een zuiver commerciële bedoening te zijn. Ik ga in elk geval voorlopig nog een voorraad gewone TL's inslaan voor het geval dat die volledig verdwijnen en het veranderen van armaturen nog een beetje voorruit schuiven. Het gaat enkel om verlichting tussen werkvlak en hangkasten. Die worden ook maar enkel gebruikt tijdens het eten maken.
                    Als je de TL verlichting vervangt door ledstrips, dan kan je die in lengte aanpassen zoals je zelf wil, je bent dan niet meer gebonden aan standaardmaten.

                    Het probleem met armaturen waarin leds verwerk zitten (die je niet kan vervangen) is inderdaad dat je alles moet vervangen als er iets stuk gaat of versleten is.
                    Maar dat geldt ook voor ledstrips, die moet je ook vervangen als ze versleten zijn.
                    Het voordeel is wel dat in de armaturen met ingebouwde leds rekening gehouden is met de warmte die afgevoerd moet worden, waardoor de levensduur normaalgezien langer wordt (als de armaturen ontworpen zijn zoals het moet natuurlijk).

                    Een belangrijk punt is de lichtsterkte die je nodig hebt, dat is niet altijd even gemakkelijk in te schatten als je zo'n verlichting koopt.
                    Bij de led-TL buizen zal het licht meer gericht op de juiste plaats terechtkomen (als je ze in de juiste richting draait) ten opzichte van bij gewone TL -buis die even veel licht geeft in alle richtingen rondom de buis.
                    Daardoor is het mogelijk dat er met een led-TL - buis die minder lumen geeft toch meer licht komt op de plaats waar dat het meeste nodig is.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nog LED...

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      Het is dus jammer dat men gans het armatuur moet vervangen om enkel een TL lamp te vervangen. Die TL van 45cm zit bij ons juist onder een hoekkast waar en nog maar weinig ruimte over is om er een nieuwe armatuur van 60 cm in te bouwen.
                      Hoeveel wil je er Pol? Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress

                      Comment


                      • #26
                        Nog LED...

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Als je de TL verlichting vervangt door ledstrips, dan kan je die in lengte aanpassen zoals je zelf wil, je bent dan niet meer gebonden aan standaardmaten.
                        .../...
                        Het probleem met armaturen waarin leds verwerk zitten (die je niet kan vervangen) is inderdaad dat je alles moet vervangen als er iets stuk gaat of versleten is.
                        Het ging hem volgens mij om TL armaturen waar nu geen geschikte LED lamp voor te vinden is.

                        Heb net hetzelfde gehad met de TL armaturen onder de keukenkasten waar zelfs geen TL versie meer van te vinden is.
                        Sommige maten worden blijkbaar niet meer gemaakt.
                        Heb de fabrikanten van alle grote merken aangeschreven en overal negatief antwoord gekregen.
                        Vervelend want voor een kapotte TL-lamp moet men een ander armatuur met andere maat kopen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nog LED...

                          Ook maar even in Google 90cm ingetypt, en zie

                          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nog LED...

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Hoeveel wil je er Pol? Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
                            http://s.aliexpress.com/Zfqy2eYJ
                            Amaai, bedankt Geert. Die chinezen maken zeker alles? En.. ik denk dat ik ook geen goeie zoekmachine heb.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nog LED...

                              Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
                              Ook maar even in Google 90cm ingetypt, en zie

                              https://www.ledpaneelgroothandel.nl/...iABEgLkbPD_BwE
                              Bedankt voor het vinden. Nu hopen dat ik al mijn maten (45-90-120) bij dezelfde leverancier vind om kleurverschillen te vermijden. Moeten nl. allemaal onder keuken hangkasten komen.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nog LED...

                                Het is inderdaad belangrijk om alle verschillende armaturen of led TL buizen van hetzelfde merk te kopen, want anders zullen er zeker kleurtemperatuurverschillen zijn.
                                Maar zelfs dan is er bij de goedkopere armaturen of buizen nog een kans dat de kleurtemperaturen verschillen omdat die gewoonlijk laten kiezen tussen warm of koud wit, zonder een specifieke kleurtemperatuur op te geven.
                                En als ze dan wel een kleurtemperatuur opgeven dan gaat die van bijvoorbeeld 2700K-3500K voor warm wit, als je dan pech hebt krijg je een armatuur met leds van van 2700K en een ander met leds van 3500K, en is volgens hun alles in orde met wat je hebt gevraagd.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X