Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog eens laptop advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nog eens laptop advies gevraagd

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Iets wat ik op een laptop niet kan missen is een numeriek toetsenbord..... bij sommige 17 inch schermen is dat standaard, maar niet bij allemaal.
    Er zijn zelfs tegenwoordig HP's met een 15'4 scherm waar een nummeriek toetsenbord ingebouwd zit.

    Comment


    • #17
      Re: Nog eens laptop advies gevraagd

      Hebben thuis ook laptops, nochthans meestal om op de zelfde locatie te werken. Maar het fijne is dat je niet persé hoeft te werken waar je die dingen opbergt. We hebben nl. geen behoefte om ons een hele avond op een kantoortje op te sluiten of de living te "versieren" met zo'n vreselijk PC-tafeltje.
      Wat betreft die architectuurstudenten... Mijn vriendin is architecte en werkt samen met anderen in een kantoor waar de recentste PC allang de houdbaarheidsdatum overschreden heeft. And guess what ?

      Groetjes,

      Kris

      Comment


      • #18
        Re: Nog eens laptop advies gevraagd

        Oorspronkelijk geplaatst door Krisvdg Bekijk bericht
        Wat betreft die architectuurstudenten... Mijn vriendin is architecte en werkt samen met anderen in een kantoor waar de recentste PC allang de houdbaarheidsdatum overschreden heeft. And guess what ?

        Kris
        Ik heb het niet, help me eens.
        Comfortably numb with my Pentax

        Comment


        • #19
          Re: Nog eens laptop advies gevraagd

          Wat hij ongetwijfeld bedoelt is dat zijn vriendin (architecte) werkt met oude (wat is oud?) hardware en haar PC niet vastloopt op de software.

          Maar Kris zegt niet welke software. Hoe recenter hoe meer systeemeisen, dus hoe sterker/nieuwer de PC moet zijn om te volgen. Studenten MOETEN de recentste software kennen/gebruiken. Kris' zijn vriendin ook?

          Ter vergelijking: Sommige van mijn collega's werken nog liefst met Works 4.0, alhoewel de nieuwste (?) PC's op mijn werk toch al zijn uitgerust met Office 2003, vragen ze om Works. Die Office draaien op een PC uit de tijd van Works 4.0 wil ik nog niet eens proberen (als ik me niet vergis +/- 1995?). Dit terzijde.

          En Kris vergeet dat een laptop een koelingsprobleem heeft t.o.v. een desktop.
          Waardoor hij heet wordt en crasht.

          Comment


          • #20
            Re: Nog eens laptop advies gevraagd

            Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
            Jouw CPU is wel een pak sneller dan die van Acer. En bij een laptop worden er meer services en programma'sgeladen dan bij een desktop. Bij Acer toch. Als je zijn system tray vergelijkt met mijn desktop. Een aantal van de progs kan je uitschakelen, maar de Acer programma's zijn moeilijk weg te krijgen.
            Dat hangt er wel vanaf welke dual core dat het is hé. Een core 2 duo op 1.8 Ghz is zowat dubbel zo snel als mijn PIV op 3 Ghz...

            Persoonlijk ben ik een zware fan van desktops voor tekensoftware. Naast het feit dat ze sneller zijn (zeker de harddisks), kosten ze minder en zijn ze betrouwbaarder (minder warmteproblemen). En als er warmteproblemen zijn dan steek je een ventilatortje bij hé...
            Voor studenten is het natuurlijk een pak handiger met een laptop.

            Wat bedoel je trouwens met acer-programma's ? Normaal moet je met msconfig toch het een en ander kunnen uitschakelen.
            Groeten,

            Polleke

            Comment


            • #21
              Re: Nog eens laptop advies gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht

              Wat bedoel je trouwens met acer-programma's ? Normaal moet je met msconfig toch het een en ander kunnen uitschakelen.
              Als de laptop opstart worden een aantal hulpprogramma's van Acer mee geladen. Een backup programma, en nog enkele: onder andere het energiebeheer van de PC .Vergelijk ze met de widgets Hij gebruikt die niet en je kan die na opstarten wel laten verdwijnen maar er blijven in het geheugen zitten. Een collega van me heeft net dezelfde en had die hulpprogramma's via Msconfig uitgeschakeld, maar toen werkte zijn touchpad niet meer.
              Wat de CPU betreft: op de kast staat vermeld core duo. Is dat hetzelfde als een dual core?
              Comfortably numb with my Pentax

              Comment


              • #22
                Re: Nog eens laptop advies gevraagd

                Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
                Als de laptop opstart worden een aantal hulpprogramma's van Acer mee geladen. Een backup programma, en nog enkele: onder andere het energiebeheer van de PC .Vergelijk ze met de widgets Hij gebruikt die niet en je kan die na opstarten wel laten verdwijnen maar er blijven in het geheugen zitten. Een collega van me heeft net dezelfde en had die hulpprogramma's via Msconfig uitgeschakeld, maar toen werkte zijn touchpad niet meer.
                Wat de CPU betreft: op de kast staat vermeld core duo. Is dat hetzelfde als een dual core?
                Wat die hulpprogramma's betreft, als je de juiste uitschakelt is er niks aan de hand, hoor.

                Qua CPU is het mij niet duidelijk. Je hebt dual core en Dual 2 core, dacht ik, waarbij de laatste de snelste en energiezuinigst is.
                Welk type Acer is het?

                Comment


                • #23
                  Re: Nog eens laptop advies gevraagd

                  Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                  Wat die hulpprogramma's betreft, als je de juiste uitschakelt is er niks aan de hand, hoor.

                  Qua CPU is het mij niet duidelijk. Je hebt dual core en Dual 2 core, dacht ik, waarbij de laatste de snelste en energiezuinigst is.
                  Welk type Acer is het?
                  Acer 9412 WSMi. Ik zou hem al lang geformateerd hebben en een herconfiguratie hebben gedan als ik alle CD's zou hebben. Hiermee bedoel ik OS en drivers voor geluid en video. Maar de Pc is gekocht met een OEM licentie, dus je krijgt geen CD's meer.. Er is wel een mogelijkheid tot systeemherstel, via een van die hulpprogramma's. Maar dan krijg je een kale machine, net alsof ze uit de winkel komt. Ik heb wel een image van zijn systeem, maar daar zitten die Acer progs ook in.
                  Comfortably numb with my Pentax

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nog eens laptop advies gevraagd

                    Acer levert zijn laptops met een herstelpartitie. Acer vraagt ook een systeemCD te branden. Als je dat hebt gedaan en hun instructies volgt (lees die eens door, ingeval altijd nuttig vooraf te weten hoe en wat) kan je altijd met een 'proper' systeem opnieuw beginnen. Okee, met hun software. Maar als laatste redmiddel geknipt.

                    Je kan natuurlijk altijd eens herbeginnen, hun soft eerst uitschakelen, en dan een 'kale' image nemen. Dan hoef je enkel je eigen programma's te installeren na een noodherinstallatie.

                    Volgens mij kan je in start-instellingen-configuratiescherm-software hun software gewoon verwijderen. Of via een uninstallprogje.
                    Ik heb momenteel Revo Uninstaller (gratis) en die geeft bij mij 10 programma's van het soort Acer *naam*, dus dat kan niet moeilijk zijn.
                    Ofwel via Msconfig hun programma's verwijderen uit de opstartfrequentie.

                    Niet verwijderen wat je toevallig wel gebruikt, he (zo is acerrecovery hun imageprogramma (Norton Ghost kloon), en iets van synaptics het touchpad (bij mij toch)). Overigens zijn dat geen geheugenvreters, hoor.
                    Wel zorgen dat je iets terug kan plaatsen als je verkeerd hebt gedaan. Op Acer's website staan trouwens alle drivers en systeemprogramma's.

                    Mijn idee is dat je gewoon te weinig geheugen hebt. Het is natuurlijk belangrijk vooral in jouw geval, hoeveel geheugen je PC heeft (in combinatie met het besturingssysteem,Vista start zelfs niet op met 512 Mb) en o.a. welke beeldkaart en hoe die beeldkaart haar geheugen beheert.

                    Wanneer de beeldkaart geheugen leent van het werkgeheugen, hebt je je antwoord al, denk ik. Dan heb je geen 1024 Mb meer over voor je besturingssysteem en al je programma's en hun noodzakelijk werkgeheugen. Brand het HD-lampje zowat constant? Dan is het dat zeker.

                    Overigens heeft mijn 'antieke' Acer 9502 met gewone Centrino (niks dual core) geen problemen meer met CS sinds ik geheugen heb bijgeplaatst. Met 512 Mb liep hij ook wel eens vast. (mijn videokaart is een ATI X700 met 128Mb die geen gebruik maakt van het werkgeheugen). Hij werkt nu heel vlot.
                    En al die Acer programma's heb ik zelf (nog) niet eens verwijderd.

                    Misschien eens proberen? 1 Gb geheugen voor dergelijke zware programma's en nog gelijktijdig is volgens mij te min.



                    edit:

                    Ik heb het eens opgezocht (google is your friend): een 9412 Wmsi heeft normaal een Geforce 7300 aan boord met 128 Mb eigen geheugen en 128 Mb Turbocache. Het is die laatste 128 Mb die van je werkgeheugen gaat 'mee-eten', zodat je nog 896 Mb overhoudt voor Windows (XP Media edition?) en alle drivers, een paar services (Acer progjes), Autocad en Photoshop (twee zwaar grafische programma's) en dan nog het werkgeheugen, nodig voor je bewerkingen.
                    Dus ...


                    PS, je hebt een gewone dual core T2300
                    Last edited by nabi; 6 oktober 2007, 10:30. Reden: videogeheugen opgezocht

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nog eens laptop advies gevraagd

                      Bedankt voor je opzoekwerk.
                      Ik heb met TrueImage een recente kopie van zijn PC. Dit heb voor mijn desktop ook, telkens ik iets wijzig aan het toestel (programma bijplaatsen etc...). Heeft me al enkele keren uit de nood geholpen.
                      Zijn PC heeft 1024 Mb ram. Ik kan wel eens 1024 bijplaatsen, maar momenteel draait zijn PC vrij stabiel. En als het toestel uit garantie is ga ik eens pogen om die overbodige Acer progjes te verwijderen.
                      Comfortably numb with my Pentax

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nog eens laptop advies gevraagd

                        Oorspronkelijk geplaatst door Pink Floyd fan Bekijk bericht
                        Bedankt voor je opzoekwerk.
                        Ik heb met TrueImage een recente kopie van zijn PC. Dit heb voor mijn desktop ook, telkens ik iets wijzig aan het toestel (programma bijplaatsen etc...). Heeft me al enkele keren uit de nood geholpen.
                        Zijn PC heeft 1024 Mb ram. Ik kan wel eens 1024 bijplaatsen, maar momenteel draait zijn PC vrij stabiel. En als het toestel uit garantie is ga ik eens pogen om die overbodige Acer progjes te verwijderen.
                        Tip: heb je CCleaner al eens geprobeerd? Zuivert je register, verwijdert programma's, maar ook opstartregels, e.d. Super programma! En mogelijk is je PC daarna wel snelleren werkt beter. Kijk voor meer info eens op www.gratissoftwaresite.nl.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nog eens laptop advies gevraagd

                          Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                          Tip: heb je CCleaner al eens geprobeerd? Zuivert je register, verwijdert programma's, maar ook opstartregels, e.d. Super programma! En mogelijk is je PC daarna wel snelleren werkt beter. Kijk voor meer info eens op www.gratissoftwaresite.nl.
                          Ik laat Ccleaner al eens los op de laptop en ik moet toegeven dat hij stabieler is.
                          Comfortably numb with my Pentax

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nog eens laptop advies gevraagd

                            Heb wel eens wat gelezen op een faq van een site. Hadden ze veel laptop problemen met uitleg hoe op te lossen. zie dat er nu veel mist, vroeger was het beter. Deze was het http://www.laptoptip.nl/index.php?page=faq

                            Comment

                            Working...
                            X