Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 25

Unhappy Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begint ?

Nog BD'ers die audiofiel of grote muziekfreak zijn van alternatieve genres en compleet blokkeren als de commerciële muziek begint op trouwfeesten?
    En dan de familie en vrouw die aandringen om te gaan dansen en scheef kijken als je op je plaats blijft zitten

Niet echt zin om een flinke scheut alcohol binnen te gieten en de uit te gaan hangen...
    Ben ooit dj geweest (alternatieve genre's, underground disco,...) dus misschien wel een beroepsmisvorming.

Als ze die ordinaire commerciële trouwfeestmuziek draaien blokkeer ik compleet en lukt het niet om de knop om te draaien en mezelf belachelijk te maken
    Laatst gewijzigd door 2010; 12 mei 2012 om 10:22

Standaard Re: Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begi

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
    Nog BD'ers die audiofiel of grote muziekfreak zijn van alternatieve genres en compleet blokkeren als de commerciële muziek begint op trouwfeesten?
    En dan de familie en vrouw die aandringen om te gaan dansen en scheef kijken als je op je plaats blijft zitten

Niet echt zin om een flinke scheut alcohol binnen te gieten en de uit te gaan hangen...
    Ben ooit dj geweest (alternatieve genre's, underground disco,...) dus misschien wel een beroepsmisvorming.

Als ze die ordinaire commerciële trouwfeestmuziek draaien blokkeer ik compleet en lukt het niet om de knop om te draaien en mezelf belachelijk te maken
    Ja, ik ken dat gevoel

Standaard Re: Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begi

Yep, je bent niet alleen.

Telkens weer sta ik er versteld van dat mensen zich ertoe kunnen motiveren te dansen op die typische trouwfeest nummers.
    Zelfs na aardig wat alcohol lukt het me niet.

Beter niet naar trouwfeesten gaan, dan hoeven julie die "kwelling" niet te ondergaan...
    BD0473BE / www.nete.be / Portfolio op BD
    Pentax K20D / Panasonic FZ200
    Pentax 18-250mm Limited | Sigma 50mm Macro | Metz 48 AF-1

Die muziek is al kwelling genoeg, erop moeten gaan dansen : gewoon straal negeren. Ze kunnen je moeilijk verplichten, hé.
    Groeten,

Polleke

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht

Nee, het is een feest voor de trouwers, ik of jij zijn genodigden. Ik ga wel naar concerten waar ik een ticket voor gekocht heb om mijn genre muziek te beluisteren.
    Het zou van arrogantie getuigen om daar een (stil) protest te tonen omdat je de muziek niet kan smaken. Dansen doe ik niet op mijn stijl muziek en dan al zeker niet voor andere genres.
    Camera images are like women - to cure a flat one, give it some curves
    RAW images are like men - They have no idea how to dress themselves; you have to do it for them

Ik begrijp dat, maar de muziek waar ik van hou (tango, jazz, deep house) kan je nu eenmaal moeilijk op een trouwfeest spelen.
    alhoewel, maar dan zou het hele sfeer van het trouwfeest daaraan aangepast moeten zijn.

Iets vergelijkbaars:
    vandaag kwam ik nog in een rusthuis.
    de muziek die ze daar meestal draaien in de gemeenschappelijke ruimten is om gek van te worden.
    melige crooners (bestaan er andere?).
    Ik hoop tegen de tijd dat ik in een rusthuis beland, dat ze er wat fatsoenlijke muziek gaan draaien.

Thuisblijven
    Maar ik begrijp wat je wil zeggen, ikzelf zal me ook niet op de dansvloer wagen tijdens zo een feest. Maar blokkeren die ik er nog niet van.
    Zolang die trouwers maar de dag van hun leven beleven he

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen en mijn weerstation live : http://www.sunnybeam.be/

Ik ken het gevoel. Maar ik kan moeilijk verwachten dat ze Swans of Diamanda Galas op n trouwfeest spelen.

Anderzijds trouwen er niet veel mensen meer, toch niet in mijn vriendenkring. Eerder scheiden, maar daar bestaan nu ook al feesten voor.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Ik heb geen idee wat er precies 'trouwmuziek' is, maar het gebeurt me wel regelmatig dat ik op locaties beland met muziek die ik totaal niet kan waarderen. Voor mij zijn er dan 2 opties:
    a- wegwezen
    b- verstand in de broekzak opbergen en gewoon mee doen.
    Dat laatste lukt me bij een breed skala aan muziek, met uitzondering van Nederlandstalig spul van Hazes en dergelijken. Gelukkig heb ik geen familie/vrienden die daar fan van zijn, dus kies ik daarbij standaard voor optie a!
    Canon 500D met 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS

Meestal (denk ik) huurt men een zaal , DJ inbegrepen . Als het koppel dat gaat trouwen iemand van de vriendenkring kent en zelf een goeie muzieksmaak heeft (wat heet?) kan die misschien DJ van dienst zijn. Denk er ineens ook bij dat er opa's en oma's en nonkels en tantes bij zijn , dus ergens moet er nog wat ruimte zijn voor wat populair gedoe .

maar :
    aub geen hucklebuck of in Zaire

Zelf heb ik een 10-tal jaartjes DJ geweest. Meestal draaide ik clubmuziek, setje van 1U, soms eens een trouwfeestje of een gewone fuif. Normaal gezien word de muziekkeuze besproken met het koppel op het huwelijk. Het is natuurlijk ook een beetje aftasten om de dansvloer vol te houden. Trouwfeesten, gemakkelijk geld maar moeilijk publiek...
    Ik heb zo eens in het naprogramma van Jean Bosco Safari gezeten, beeld U dat maar eens in...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Meestal (denk ik) huurt men een zaal , DJ inbegrepen . Als het koppel dat gaat trouwen iemand van de vriendenkring kent en zelf een goeie muzieksmaak heeft (wat heet?) kan die misschien DJ van dienst zijn. Denk er ineens ook bij dat er opa's en oma's en nonkels en tantes bij zijn , dus ergens moet er nog wat ruimte zijn voor wat populair gedoe .

maar :
    aub geen hucklebuck of in Zaire
    En dat is nou toevallig van de tijd van de bomma's en bompa's. Hoewel ik daar ook al bij hoor ook niet echt mijn ding. Maar als het ambiance schept, waarom niet.
    Mvg.
    Robert
    Experience is the name everyone gives to their mistakes. Oscar Wilde

oh yeah... en sinds die onnozele Pfaffs is met uw vuile serviette zwieren op "les lacs du connemara" bij elke familie een traditie die wel al 700 jaar bestaat!

De brokken dauphinois of diepvrieskroketten zullen maar op uw schoon kostuum vliegen!

Mijn broer had een vrij alternatieve openingsdans gekozen (hij is ook meer voor het betere muziekgenre) en der waren er weer enkele die hun m**l niet konden houden...

Ik hou ook zelf meer van alternatieve muziek, maar ik vind dat een trouwfeest (zelfs anno 2012) niet zonder een hucklebuck of nat king cole kan.
    Het is voor mij de enige gelegenheid om zo nog muziek te horen en een warm nostalgisch gevoel te krijgen naar feesten waar ik als kind naar toe mocht met mijn grootouders.
    Ik heb de trouwpartij van mijn beste maat in het water zien vallen omdat die sukkel van een dj niks dan moderne commerciele brol uit zijn speakers blies (genre milk inc. enz. met weinig variatie).

Heel spijtig als je een DJ hebt die enkel maar de muziek draait die hijzelf graag hoort...

Een echte DJ (zeker op een trouw- of gelijk ander feest) draait muziek voor het publiek.

En hij/zij (in het publiek) die de muziek (aangenaam voor de meerderheid) niet graag hoort...stapt het af, of past zich aan en legt zich neer bij de meerderheidsgoesting...
    perman
    canon EOS 350D en een beetje glaswerk

Bijzonder vreemde discussie.

Je wordt uitgenodigd op iemands persoonlijk feest, je mag eten en drinken en weet ik veel... maar dan is het straf en "irritant" dat er muziek gedraaid wordt die jij persoonlijk, tussen 100 à 200 andere individuen van 1 tot 100 jaar, niet kan appreciëren?

The unbearable lightness of being
    [Nikon D700/D70s - FE2 + | 15-30 | 28-105 | 24 1.8 | 35 2.0 | 50 1.4 | 85 1.4 | 105 2.5 | 180 2.8 | + [Hasselblad 503cx]

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
    Bijzonder vreemde discussie.

Je wordt uitgenodigd op iemands persoonlijk feest, je mag eten en drinken en weet ik veel... maar dan is het straf en "irritant" dat er muziek gedraaid wordt die jij persoonlijk, tussen 100 à 200 andere individuen van 1 tot 100 jaar, niet kan appreciëren?

The unbearable lightness of being
    Precies wat ik ook schreef (#6). Helemaal akkoord. Als men nog geen avondje kan spenderen om mee te genieten van een ander zijn hoogdag dan is het toch wel héél erg egoïstisch, dat men die broer of zus, neef of nicht, vriend of vriendin zijn keuzes voor hun avond wil protesteren. Meer kan ik er niet over zeggen. Volgende keer gewoon thuis blijven zou ik zeggen, daar heeft iedereen meer aan.
    RAW images are like men - They have no idea how to dress themselves; you have to do it for them

Voilà, de laatste posts beginnen er al wat op te lijken

20. Standaard Re: Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begi

wanneer je niet graag danst tijdens eender welk feest hier een tip; maak een schoen los of doe hem zelfs uit en zeg dat pijn hebt aan uw voet...

maar gewoon meedoen met de rest, welke tenslotte ook maar wat onnozel staan te doen en gekke bewegingen staan te maken, is nog steeds de meest sociale manier van omgang tijdens een feest.

je moet je eens in de ander zijn plaats stellen; jijzelf geeft een feest en iedereen weigert om te dansen die avond, is toch om uw kas op te vreten, niet?
    t is erg amaai Het leven is te kort om niet jezelf te zijn
    Pentax K10D+D-BG2 en enkele lenzen... Ich bin doch nicht blöd!
    •• flickr — | Blog — ••

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht

je moet je eens in de ander zijn plaats stellen; jijzelf geeft een feest en iedereen weigert om te dansen die avond, is toch om uw kas op te vreten, niet?
    Zou wel eens zo kunnen zijn als de 3 eerste posters een feest geven met uitsluitend "hun" muziek.

Tja, en als trouwer doe je dan je best met de DJ om een beetje moderne muziek uit te zoeken, en dan komt een bepaalde familietak de hele tijd Hazes en Kaell vragen.

Na de man beleefd 2 keer gevraagd te hebben zich aan de afspraak te houden heb ik het moeten opgeven.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Tja, en als trouwer doe je dan je best met de DJ om een beetje moderne muziek uit te zoeken, en dan komt een bepaalde familietak de hele tijd Hazes en Kaell vragen.

Na de man beleefd 2 keer gevraagd te hebben zich aan de afspraak te houden heb ik het moeten opgeven.
    Mja het mes snijdt wel beetje aan beide kanten... Op een trouwfeest feest je met vrienden en familie. Alleen maar dat ene genre vragen dat jij graag hoort is ook niet echt productief voor de sfeer op de dansvloer... Zoiets kan je toch wel op voorhand inzien. Tenzij het echt iets is dat 1 iemand wil horen en 125man niet. En dan nog, vaak zorgen foute nummers (en hun dansers) voor sfeer en hilariteit.

Een DJ op een trouwfeest moet zich aanpassen aan het publiek. Soms zit daar iets tussen dat iemand niet kan smaken. Maar een ander dan weer wel. Net als het avondmaal en de desserts. En de gasten

In het voorbeeld dat je geeft... ik ken de situatie niet, maar stel dat de dansvloer leeg liep, dan is het een goed idee om verzoeknummer op te leggen en paar mensen enthousiast te laten dansen. Op die manier krijg je weer energie op de dansvloer en dus meer volk. Daarna kan je weer geleidelijk overgaan op andere genres - terend op het enthousiasme van die vorige nummers en andere mensen plezieren. Dat is basis DJ'en.
    [Nikon D700/D70s - FE2 + | 15-30 | 28-105 | 24 1.8 | 35 2.0 | 50 1.4 | 85 1.4 | 105 2.5 | 180 2.8 | + [Hasselblad 503cx]

Neem nu een fabriek die ik vrij goed ken. Vroeger was het een kakafonie van verschillende zenders door elkaar. De fabriek kreeg dan een centraal autosysteem en is er nu elke dag een andere zender zoals afgesproken met de werknemers (1 dag StuBru, dan eens Radio2, M&M, ...). Iedereen doet water in de wijn
    Je gaat toch ook niet staken of je werk opgeven omdat je een dagje StuBru of Peter Van De Veire moet luisteren

Foute muziek hoort toch bij een trouwfeest. Als je je daar niet overheen kan zetten blijf je beter thuis.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Neem nu een fabriek die ik vrij goed ken. Vroeger was het een kakafonie van verschillende zenders door elkaar. De fabriek kreeg dan een centraal autosysteem en is er nu elke dag een andere zender zoals afgesproken met de werknemers (1 dag StuBru, dan eens Radio2, M&M, ...). Iedereen doet water in de wijn
    Je gaat toch ook niet staken of je werk opgeven omdat je een dagje StuBru of Peter Van De Veire moet luisteren
    Hadden ze dat systeem maar overal. Vorig jaar heb ik bijna altijd 8 uur per dag naar Q music moeten luisteren. Als je iedere dag de zelfde liedjes (over de kwaliteit van de muziek zal ik zelfs nog niet beginnen) 5 keer moet aanhoren komen die echt de strot uit.
    Ik kan eerlijk zeggen dat ik meer ergernis heb beleefd aan de radio dan aan het werk zelf.
    Nikon 1 V1 & Canon 600D - Sima 30mm F1.4; Canon 85mm F1.8; Tamron 17-50 F2.8

Regels voor berichten