Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwjaarszagemannentopic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Nieuwjaarszagemannentopic

    Nu blijf ik wel altijd beleefd tegen die "callers". Dat zijn meestal ook gewoon maar mensen die hun job doen.

    Comment


    • #77
      Re: Nieuwjaarszagemannentopic

      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Nu blijf ik wel altijd beleefd tegen die "callers". Dat zijn meestal ook gewoon maar mensen die hun job doen.
      Dat wel, maar ze zouden er wel rekening mogen mee houden dat anderen ook werken. Van mij mochten ze dat afschaffen hoor.
      Een minuutje laten wachten is wel wat beleefder, dat is juist...
      Het gevaar van dergelijke calls is ook dat je soms een abonnement of contract aan je laars hebt zonder dat je goed beseft. Ik doe zeker geen zaken meer per telefoon. Ik wil wel één en ander regelen per post of mail ofwel wil ik de persoon zien wet wie ik te doen heb en zaken wil doen.
      Hoeveel mensen zijn er al niet die na één of ander telefoontje van een internet- en of GSM-provider of anderen, een (ver)nieuw(d) abonnement werden aangesmeerd. Wel ik heb dat ook al voorgehad. Ik zou zo gezegd minder betalen, maar daarna bleek dat ik ook in een pakket werd gelokt zonder dat men mij daar expliciet had op gewezen. Dus voor mij niet meer en spijtig dan voor diegenen die er hun job moeten van maken.
      Ik meen ook te weten dat er in die call-centra nogal een wisseling is van personeel, blijkbaar zijn er weinigen die dat met volle goesting doen en ook niet zo goed verloond worden. Ik herinner mij ook dat er een tijd geleden ook gepensioneerden werden ingeschakeld. De laatste tijd hoor ik die ook al niet meer. Dus ik krijg wel nog genoeg van die calls. Als zelfstandige ben je ook een gemakkelijke prooi gezien men ervan uitgaat dat dit soort steeds bereikbaar moet zijn.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #78
        Re: Nieuwjaarszagemannentopic

        Voor diegene die veel last hebben van opgebeld worden, kijk eens op http://www.robinsonlist.be/

        Daar vind je info wat je er eventueel tegen kunt doen,

        --
        map.
        T.T.

        Comment


        • #79
          Re: Nieuwjaarszagemannentopic

          Sommige call-centers die stilaan terug in hun "oude" mode hervallen van hallucinante wachttijden, en die dat tegenwoordig "oplossen" door onmiddellijk een bandje te starten met "wegens de drukte lopen de wachttijden op".
          Hallucinante wachttijden zijn voor mij alles boven 1 minuut. Als je call-center wil spelen zorg dan dat er genoeg mensen zitten, zodat het geen "wacht-center" wordt.
          Toppunt is wel dat je bij sommigen het aanbod krijgt dat men u zelf zal terugbellen binnen de 48 uur of zoiets.
          Nu, degenen die hervallen zijn nu wel een minderheid, daar waar het vroeger de absolute meerderheid was.
          Last edited by nete; 13 januari 2018, 08:24.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #80
            Re: Nieuwjaarszagemannentopic

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Sommige call-centers die stilaan terug in hun "oude" mode hervallen van hallucinante wachttijden, en die dat tegenwoordig "oplossen" door onmiddellijk een bandje te starten met "wegens de drukte lopen de wachttijden op".
            Dat is de beste oplossing, de klant meteen informeren ook al is het met minder goed nieuws.
            Men kan op een helpdesk nooit alles voorzien en men voorziet mensen voor het gemiddelde.

            U had vroeger toch ook een winkel?
            Stel dat er 3 klanten tegelijk zouden gebeld hebben, dan zou die derde toch ook meer dan 1 minuut moeten wachten hebben?
            Of had u constant 5 personen klaar zitten om zeker te kunnen antwoorden mochten er nog 2 extra bellen?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #81
              Re: Nieuwjaarszagemannentopic

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Sommige call-centers die stilaan terug in hun "oude" mode hervallen van hallucinante wachttijden, en die dat tegenwoordig "oplossen" door onmiddellijk een bandje te starten met "wegens de drukte lopen de wachttijden op".
              Hallucinante wachttijden zijn voor mij alles boven 1 minuut. Als je call-center wil spelen zorg dan dat er genoeg mensen zitten, zodat het geen "wacht-center" wordt.
              Toppunt is wel dat je bij sommigen het aanbod krijgt dat men u zelf zal terugbellen binnen de 48 uur of zoiets.
              Nu, degenen die hervallen zijn nu wel een minderheid, daar waar het vroeger de absolute meerderheid was.
              Ik vind de terugbel optie juist een hele prettige.
              http://www.smuttynose.nl

              Comment


              • #82
                Re: Nieuwjaarszagemannentopic

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dat is de beste oplossing, de klant meteen informeren ook al is het met minder goed nieuws.
                Men kan op een helpdesk nooit alles voorzien en men voorziet mensen voor het gemiddelde.

                U had vroeger toch ook een winkel?
                Stel dat er 3 klanten tegelijk zouden gebeld hebben, dan zou die derde toch ook meer dan 1 minuut moeten wachten hebben?
                Of had u constant 5 personen klaar zitten om zeker te kunnen antwoorden mochten er nog 2 extra bellen?
                Verschil is wel dat die call centers jou opbellen. Als ik naar een winkel bel, dan begrijp ik best dat er anderen ook kunnen bellen en dat ik moet wachten of later nog eens proberen. Maar als ik opgebeld wordt dan verwacht ik wel dat er iemand aan de lijn is als ik de telefoon opneem.

                Comment


                • #83
                  Nieuwjaarszagemannentopic

                  Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                  Verschil is wel dat die call centers jou opbellen. Als ik naar een winkel bel, dan begrijp ik best dat er anderen ook kunnen bellen en dat ik moet wachten of later nog eens proberen. Maar als ik opgebeld wordt dan verwacht ik wel dat er iemand aan de lijn is als ik de telefoon opneem.
                  Maar nete mixt call centers steeds met helpdesk ... hij vindt dat wachten als jij naar hun belt overdreven als het meer dan 1 minuut duurt. (Gebaseerd eveneens op zijn historiek van reacties in andere topics)
                  En eerlijk gezegd heb ik nog nooit in wacht gestaan als iemand mij belt.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #84
                    Re: Nieuwjaarszagemannentopic

                    Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                    Ik vind de terugbel optie juist een hele prettige.
                    Ik had mijn post slecht getimed zo vlak na een post over opgebeld worden door een call-center. Ik bedoelde dus wat Verseg "helpdesk" noemt, maar vermoed ik, dezelfde bedrijven zijn.

                    Als ze aanbieden om mij binnen een kwartiertje of ten hoogste een half uur terug te bellen dan kan ik daar best mee leven. Als hen dat niet lukt dan zitten er veel te weinig mensen in die helpdesk. Zeker als dat steevast het geval is.
                    Zeg nu zelf, "binnen de 48 uur bellen wij u terug", hoe durven ze zoiets uitspreken.....
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #85
                      Re: Nieuwjaarszagemannentopic

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Dat is de beste oplossing, de klant meteen informeren ook al is het met minder goed nieuws.
                      Men kan op een helpdesk nooit alles voorzien en men voorziet mensen voor het gemiddelde.

                      U had vroeger toch ook een winkel?
                      Stel dat er 3 klanten tegelijk zouden gebeld hebben, dan zou die derde toch ook meer dan 1 minuut moeten wachten hebben?
                      Of had u constant 5 personen klaar zitten om zeker te kunnen antwoorden mochten er nog 2 extra bellen?
                      Nog eens, als je bv. 10 keer naar een bepaalde helpdesk belt en je krijgt steevast "wegens de drukte lopen de wachttijden op" dan schort er duidelijk iets bij die helpdesk. Als je serieus bezig bent dan DOE je iets aan die wachttijden.

                      Waarom je er altijd opnieuw mijn toenmalige éénmanszaak bij haalt is me een raadsel.

                      Wat ik beweer, niet meer en niet minder: als lange wachttijden op voorhand aankondigen of zo'n onnozele terugbelbeloften van 48 uur de norm zijn in plaats van de allergrootste uitzondering is dat puur de klant belachelijk maken, om vooral supergoedkoop de zaak te kunnen runnen...

                      Na de Basta uitzending van een paar jaar terug was er een zeer grote verbetering, maar ik merk stilaan een terugval bij enkele call-centers.
                      Last edited by nete; 13 januari 2018, 19:22.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #86
                        Re: Nieuwjaarszagemannentopic

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Ik had mijn post slecht getimed zo vlak na een post over opgebeld worden door een call-center. Ik bedoelde dus wat Verseg "helpdesk" noemt, maar vermoed ik, dezelfde bedrijven zijn.

                        Als ze aanbieden om mij binnen een kwartiertje of ten hoogste een half uur terug te bellen dan kan ik daar best mee leven. Als hen dat niet lukt dan zitten er veel te weinig mensen in die helpdesk. Zeker als dat steevast het geval is.
                        Zeg nu zelf, "binnen de 48 uur bellen wij u terug", hoe durven ze zoiets uitspreken.....
                        Akkoord, 48 uur is erg lang. In de gevallen dat ik gebruik maakte van de terugbel optie werd ik binnen ongeveer een uur teruggebeld
                        http://www.smuttynose.nl

                        Comment


                        • #87
                          Re: Nieuwjaarszagemannentopic

                          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Nog eens, als je bv. 10 keer naar een bepaalde helpdesk belt en je krijgt steevast "wegens de drukte lopen de wachttijden op" dan schort er duidelijk iets bij die helpdesk. Als je serieus bezig bent dan DOE je iets aan die wachttijden.
                          Nete, de meeste mensen hebben nooit een probleem en het is procentueel maar een klein aantal van de klanten dat belt en dat kunnen ze bij de meeste bedrijven aan.
                          Echter als er eens een algemeen probleem is zoals kan gebeuren bij nutsbedrijven, providers, luchthavens, ... dan belt iedereen tegelijkertijd.
                          Men mag uitzonderlijke situaties niet vergelijken met standaard situaties.
                          Stel dat morgen Telenet er nationaal uit ligt, dan heeft men potentieel een paar honderdduizend mensen die tegelijk informatie willen bekomen ... dan zou men bijna 100.000 medewerkers moeten hebben om die mensen binnen de minuut te kunnen antwoorden.
                          Waarom je er altijd opnieuw mijn toenmalige éénmanszaak bij haalt is me een raadsel.
                          Ik probeer u enkel duidelijk te maken dat hoe correct men ook probeert te werken, men altijd situaties kan tegenkomen waar men niet per definitie constant rekening mee kan houden.
                          Dat is geen verwijt naar uw ex zaak, maar een hoop dat u zou begrijpen dat men niet iedereen tegelijk kan bedienen als het drukker is dan verwacht.
                          Nooit gehad dat er plots 5 klanten tegelijk binnen stapten?
                          Dan waren jullie toch ook niet met 5 om te bedienen, maar moest ieder zijn beurt afwachten.

                          Men kan het vergelijken met een dokter, normale drukte kan die aan maar met een griepepidemie of dergelijke dan kan die ook niet volgen en zit men soms uren te wachten.

                          Wat ik beweer, niet meer en niet minder: als lange wachttijden op voorhand aankondigen of zo'n onnozele terugbelbeloften van 48 uur de norm zijn in plaats van de allergrootste uitzondering is dat puur de klant belachelijk maken, om vooral supergoedkoop de zaak te kunnen runnen...
                          Dat bericht van terugbellen of aangeven van een ander communicatiemiddel of drukke periode is een ook wettelijke verplichting nete en langs de andere kant een extra service ... men moet niet wachten tot iemand opneemt, men belt u terug.
                          Na de Basta uitzending van een paar jaar terug was er een zeer grote verbetering, maar ik merk stilaan een terugval bij enkele call-centers.
                          Nogmaals maakt u de onterechte mix tussen call desk/center en help desk.

                          Maar ik snap wel dat als men een probleem heeft, men snel iemand wil spreken ... maar dat is vaak voor niet dringende gevallen.

                          Als mensen eens 10 minuten niet op Facebook kunnen, dan is het kot te klein als ze niet binnen de minuut iemand van de provider aan de lijn hebben.
                          Maar diezelfde mensen vallen in panne met hun wasmachine of auto en ze vinden het wel normaal dat ze pas de volgende dag de winkel of garage kunnen contacteren (tenzij ze een bijstandsverzekering hebben).

                          Dat de meeste supportdiensten in het WE en 's avonds bereikbaar zijn voor de gekste dingen, daar staat niemand bij stil ... men wil alleen het negatieve zien.

                          En eerlijk gezegd ... als ik om de 5 jaar eens naar een helpdesk moet bellen, dan zal 2 minuten wachten mijn leven niet beïnvloeden.
                          Er zijn er natuurlijk ook die constant problemen hebben.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #88
                            Re: Nieuwjaarszagemannentopic

                            Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                            Akkoord, 48 uur is erg lang. In de gevallen dat ik gebruik maakte van de terugbel optie werd ik binnen ongeveer een uur teruggebeld
                            Dat is dan inderdaad ook meer uitzondering dan regel ... als men zo'n bericht geeft aan de klant dan is het beter 48 uur te zeggen en het waar te maken dan 2 uur en dat het niet lukt.
                            Die 48 uur kan ook een zondag inhouden.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #89
                              Re: Nieuwjaarszagemannentopic

                              Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
                              Akkoord, 48 uur is erg lang. In de gevallen dat ik gebruik maakte van de terugbel optie werd ik binnen ongeveer een uur teruggebeld
                              Ha, U noemt dat "erg lang", ik noem dat de klant als een debiel behandelen.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment


                              • #90
                                Re: Nieuwjaarszagemannentopic

                                Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                                Zeg nu zelf, "binnen de 48 uur bellen wij u terug", hoe durven ze zoiets uitspreken.....
                                U gaat er dus van uit dat ze 24/24 en 7/7 moeten werken om u ten dienste te staan?
                                Dat is een algemeen bericht en zoals hier eerder al doir iemand aangekaart, duurt het zelden zo lang.

                                Moet u eens contact opnemen met de dienst slapende rekeningen.
                                Daar kreeg ik ooit een automatisch antwoord (e-mail) dat doir de drukte de wachttijd minstens 8 maand was en dat na die periode binnen de 8 volgende maand een antwoord zou geformuleerd worden.
                                En het heeft uiteindelijk nog langer geduurd.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X