Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe LED-TV SONY ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe LED-TV SONY ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

    Vroeger gingen de TV's langer mee, na 10j heeft mijn Samsung LE40 R71B LCD (HD-Ready van €2000 destijds) het begeven.
    Destijds wou ik eigenlijk een Panasonic kopen, maar die waren wat te duur.
    Nu zijn de prijzen wat gezakt en na 10j is er een enorme evolutie.

    Waarschijnlijk zal ik kijken voor een Sony Full HD smart-tv, misschien rond de €700.
    Er zijn altijd teveel types, best is ze zelf eens gaan bekijken in de winkel denk ik, en eco-cheques meenmen om eindelijk te verzilveren met een A of A+

    Terzijde, maar even melden voor de volledigheid wat het probleem was :
    Bij het inschakelen krijg ik 0.5 sec beeld (vb digicorder, dvd,...) en opeens een zwart scherm.
    Ik heb dus de tijd niet om in het menu te gaan voor een factory reset.
    Online vond ik gisteren een methode met de info/menu/mute/power combinatie, hier kwam ook ineen flits van 0.5 sec het servicemenu op het scherm en meteen weer een zwart scherm. Ik dacht eerst aan een "blind reset" methode hebben daar ik niet in het menu kan.
    Ik heb ook eens de powercord afgekoppeld en alle andere kabels (zou ook als reset beschouwd worden).
    Daarnaast heb ik ook eens een scartkabel ipv een hdmi kabel getest, maar de TV software blijft ook overschakelen naar een zwart scherm en daarna hangen. Achteraan de lcd is er een ingang "service", is dit iets waar Samsung een speciale sleutel voor heeft voor een hard reset ?

    Antwoord servicepunt Samsung :
    Met een factory reset zal het niet helpen.
    Waarschijnlijk is het scherm defect.
    Als een van de backlights lampjes defect/kort zijn zal hij even beeld geven en daarna uitgaan.
    Dit kan ook aan de voeding of mainboard liggen maar ik denk dat het toch het scherm zelf zal zijn.
    Een backlight lampje kan niet vervangen worden maar het compleet scherm en is niet meer leverbaar.
    Het mainboard is ook niet meer leverbaar.
    Wij raden U aan om dit niet op te sturen want dan ga je onnodige kosten uitgeven.
    Dit uit ondervinding omdat in de meeste gevallen het scherm defect is.
    Last edited by CanonYouCan; 21 oktober 2015, 11:50.

  • #2
    Re: Nieuwe TV : Panasonic ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

    Tegenwoordig zijn ze alle met led verlichting, dus dat probleem is al opgelost.
    Levensduur weet je nooit, zo'n scherm kan ook al na drie of vier jaar defect gaan.
    Langere garantie kun je altijd bijkopen. Je hebt dan vijf jaar waarborg.
    En zoals je zegt, de prijzen zijn drastisch gezakt.
    Reparatie van een scherm wordt bijna nooit gedaan. Ook niet met een jongere tv zelfs.
    Is zo duur als een nieuwe. Welk merk je moet nemen zal je zelf moeten beslissen.
    Is al net zo'n discussie als Nikon of Canon.
    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe TV : Panasonic ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

      Geen enkele TV is gemaakt voor langer dan een jaar of 7-8.
      Ik vind 10 jaar best OK. Technologie gaat zo snel, jij bent de Full HD helemaal overgeslagen, en stapt nu naar 4K.

      Een 40' voor 1000€ is een TV die zeker beter moet zijn dan gemiddeld in functies en beeldkwaliteit. In levensduur zal er weinig verschil zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe TV : Panasonic ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

        Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
        Tegenwoordig zijn ze alle met led verlichting, dus dat probleem is al opgelost.
        Levensduur weet je nooit, zo'n scherm kan ook al na drie of vier jaar defect gaan.
        Langere garantie kun je altijd bijkopen. Je hebt dan vijf jaar waarborg.
        En zoals je zegt, de prijzen zijn drastisch gezakt.
        Reparatie van een scherm wordt bijna nooit gedaan. Ook niet met een jongere tv zelfs.
        Is zo duur als een nieuwe. Welk merk je moet nemen zal je zelf moeten beslissen.
        Is al net zo'n discussie als Nikon of Canon.
        De levensduur van leds is voor een groot deel afhankelijk van de temperatuur.
        Als de fabrikant er niet voor zorgt dat de warmte op de juiste manier afgevoerd wordt, dan zullen de leds van de achtergrondverlichting ook eerder stuk gaan.
        Als je tv vooral gebruikt wordt in een verduisterde ruimte, dan kan je de helderheid wat verminderen, de ledverlichting zou dan in theorie ook langer moeten meegaan.
        Maar er zijn nog andere factoren waarmee de fabrikant de levensduur kan beïnvloeden (beperken), vooral condensatoren van een lagere kwaliteit zullen het eerder opgeven, en ook die condensatoren geven het sneller op naarmate ze warmer worden.

        Ik denk eigenlijk niet dat het nog de bedoeling is van een fabrikant om apparaten te maken die meer dan 10 jaar meegaan...(je mag al blij zijn dat het 10 jaar heel blijft)
        Vroeger kon je nog overal bij om iets te repareren, tegenwoordig zijn er heel wat apparaten die gewoon dichtgekleefd worden.
        Het is dan ook niet de bedoeling om zo'n apparaat te repareren, je moet gewoon naar de winkel om een nieuw te kopen.

        Of het ene merk degelijker is dan het andere, dat is erg moeilijk te bepalen, want de meeste fabrikanten werken wel op een of andere manier samen.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe TV : Panasonic ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

          Stel dat ik Samsung ben.

          Ik kan een prachtige 4K - 50' smart TV op de markt zetten aan 1000€ wat zowat de prijs is in iljn met directe concurrenten als LG, Panasonic,...
          Als ik die TV wil bouwen zodat die langer mee gaat, en bovendien nog herstelbaar is, dan zal die makkelijk 200€ meer kosten.

          Geloof me, geen kat gaat die kopen, integendeel, je gaat ipv van een Samsung een LG kopen want Samsung brengt een "low life" TV op de markt.

          8-10 jaar is meer dan genoeg voor een hedendaags toestel, en vermits hersteluren zo duur zijn is het vrijwel altijd onrendable om te herstellen.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe TV : Panasonic ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

            Toen Philips als een van de eersten op de markt kwam met een "platte" tv was dat met hun plasma van 108 cm diagonaal.
            Stond toen (zo een dikke 20 jaar terug) te bezichtigen en te koop bij Scherens in de lippenslaan in Knokke.
            Natuurlijk een massa kijkers naar dat ding met slechts rond de 500 pixels in de hoogte, kopers waren er minder, want dat ding had toen nog een prijskaartje
            van om en bij de 700.000 Bef. En ik denk niet dat er daar nu nog van zijn die gebruikt worden.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe TV : Panasonic ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

              Ben overtuigd van een haarscherpe Sony (geen 4K en geen 3D).

              Is dit eigenlijk een gemis die 3D, iemand al getest en echte 3D (niet zoals vroeger met zo'n brilletje met rood & groen glas) ?
              Er is ook passief 3D zie ik, zijn hier 3D fans die thuis af en toe kijken?
              Last edited by CanonYouCan; 20 oktober 2015, 20:37.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe TV : Panasonic ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

                Wie kijkt er ooit naar 3D.
                Ik heb zo 3 brillejes. Enkel eens naar een demo gekeken, en nu liggen die brillekes daar.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe TV : Panasonic ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

                  Hier tevreden van een pana tv. 48inch dacht ik. Full HD, IPS scherm, 400Hz en wat toeters en bellen er op zoals smarttv.
                  Vorig jaar gekocht.
                  Er zit wel 1 heel klein foutje in. Soms als je hem in standby zet schakelt hij terug aan na pakweg 30 seconden
                  Het geluid zit niet genoeg punch in maar dat is bij alle huidige tvs zo denk ik.

                  Moet wel zeggen dat het IPS scherm een echte plus is zowel om films te kijken maar ook om fotos aan familie / vrienden te tonen omdat de kleuren zeer goed zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe TV : Panasonic ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

                    Die 4K extra details zouden pas zichtbaar zijn op 1-2m voor pakweg een 50 inch (de bioscoop is slechts 2K en groot scherm).
                    De 3D ontwikkeling (actief/passief) zou een flop zijn, te weinig media voorlopig.

                    Waarschijnlijk zal ik kijken voor een Sony Full HD smart-tv, misschien rond de €700 (ipv een 4K van rond de €1200 die zelfs geen 3D heeft).
                    Er zijn altijd teveel types, best is ze zelf eens gaan bekijken in de winkel denk ik, en eco-cheques meenmen om eindelijk te verzilveren met een A of A+

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe TV : Panasonic ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

                      3D is echt geen meerwaarde, 4K lijkt mij wel aanbevolen.
                      10 jaar voor een TV is echt niet slecht hoor.
                      Heb nog een Panasonic plasma, maar niet tevreden van. Al serieus defect gehad na amper 3 jaar.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe TV : Panasonic ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

                        Ik heb begin dit jaar een degelijke TV van Philips gekocht voor 1000€
                        4K, 49' en smart
                        Een non-4K was misschien 200€ goedkoper geweest.
                        Ik weet dat er geen materiaal te vinden is, maar ben wel zéér tevreden over de beeldkwaliteit.
                        Geluidskwaliteit interesseert me niet, dat doe ik toch via een receiver en een stel goede speakers.

                        Geen idee wat je budget is, en ga ook maar eens op tweakers.net kijken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe TV : Panasonic ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

                          Ik zie dat Art & Craft af en toe een interessant toestel op voorraad heeft, jammer dat ze héél beperkt eco-cheques aanvaarden.
                          Zelfs voor A of A+ toestellen aanvaarden ze geen, enkel deze waar je een filter opzet als "eco-cheque"...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe TV : Panasonic ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Ik heb begin dit jaar een degelijke TV van Philips gekocht voor 1000€
                            4K, 49' en smart
                            Een non-4K was misschien 200€ goedkoper geweest.
                            Ik weet dat er geen materiaal te vinden is, maar ben wel zéér tevreden over de beeldkwaliteit.
                            Geluidskwaliteit interesseert me niet, dat doe ik toch via een receiver en een stel goede speakers.

                            Geen idee wat je budget is, en ga ook maar eens op tweakers.net kijken.
                            Philips maakt reeds enkele jaren geen TV's meer Tommy, toen ik nog bij Philips components werkte werden er in de topperiode in Brugge dagelijks
                            om en bij de 8.000 stuks gemaakt en in hun fabriek in Frankrijk 16.000 per dag.
                            Dat waren toen nog allemaal beeldbuis modellen, en er werden meer dan 350 merknamen geassembleerd.
                            Wel heeft Philips Brugge mee in de ontwikkeling gezeten van de eerste plasma's en lcd tv's.
                            Alleen is er nu nog enkel de naam en daarvoor strijkt Philips jaarlijks 2,2% van de omzet op.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe TV : Panasonic ? Samsung HD-Ready na 10j stuk

                              Weet ik ook, maar als ik hier zou spreken over een TP Vision TV, dan weet niemand waar het over gaat.

                              Mijn punt is dat je voor 1000€ een deftig modelleke kan vinden, de courante merken ontlopen elkaar niet te ver.
                              Ik heb voor Philips gekozen onwille van de ambilight en de correcte prijs in verhouding tot de features.

                              Als een TV een jaar of 7 mee gaat ben ik tevreden.
                              Mijn vorige TV was 8 jaar oud, en ik was eigenlijk aan het wachten tot die het begaf (32' HD) . Nu staat die op een studentenkot.

                              Comment

                              Working...
                              X