Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe HD-Video norm ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe HD-Video norm ?

    Ik zie dat Groupon een "HD" camera verkoopt met een resolutie van 640x480 en een AVI beeldformaat.
    Dit lijkt me eerder misleidende reclame ipv HD, maar ik zal wel mis zijn zeker ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Nieuwe HD-Video norm ?

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik zie dat Groupon een "HD" camera verkoopt met een resolutie van 640x480 en een AVI beeldformaat.
    Dit lijkt me eerder misleidende reclame ipv HD, maar ik zal wel mis zijn zeker ?
    Misschien met hard disk...

    Na even gekeken te hebben, dat ding heeft 20 mp....
    Voor € 69 ...

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe HD-Video norm ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
      Misschien met hard disk...

      Na even gekeken te hebben, dat ding heeft 20 mp....
      Voor € 69 ...
      Dat ding heeft een 8GB SD kaartje... En 't zijn misschien 20 millipixels met die resolutie van 640x480 ?
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe HD-Video norm ?

        ja HD betekent ook HardDisk, maar ziet er hier een fout uit Nete


        Gebruiken jullie dit Groupon? nog nooit getest...

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe HD-Video norm ?

          Ik heb me eens aangemeld voor hun dagelijkse aanbiedingen, maar ik denk er mee te stoppen, ziet er mij net iets te "louche" uit met zo'n dwaze aanbiedingen.
          Wel nog nooit ingegaan op een aanbod.
          Ik zie wel dat er al 119 mensen zich helaas hebben laten vangen aan dat cameraatje. (als die getallen tenminste juist zijn....)
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe HD-Video norm ?

            Er zit helemaal geen HardDisk in die camera, want hij werkt op een SD kaartje!
            De term HD bij 640x480 is dus vals en eigenlijk oplichting!
            HD is minstens 1920x1080 en dat is deze camera dus zeker niet, iedere euro voor deze camera is er dus al eentje teveel!

            Groupon zouden ze moeten verbieden, want ze bieden meestal niet wat ze allemaal beloven
            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
            Cybershot Photo Website!

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe HD-Video norm ?

              Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
              De term HD bij 640x480 is dus vals en eigenlijk oplichting!
              Dacht ik ook, maar durfde het niet direct te schrijven, krijg dan meestal bakken kritiek...
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe HD-Video norm ?

                Mijn eerste digitale camera, een Sony Mavica in 1981 had al een resolutie van 640x480, postzegel formaat dus
                Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                Cybershot Photo Website!

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe HD-Video norm ?

                  Ik had dit gisteren ook gezien en ze een mail gestuurd dat de specificaties niet correct waren en dus misleidend zijn. Vandaag antwoord gekregen:

                  Beste,

                  Vaak is de deal van de partner speciaal gemaakt voor Groupon-ers en bevat deze meer dan het normale pakket, welke op de website van de dealaanbieder wordt aangegeven. Voor een specifieke verklaring kunt u gerust contact opnemen met de aanbieder.

                  Fijne dagen en een gelukkig nieuwjaar! / Joyeux Noël et Bonne année!

                  Cordialement, Met Vriendelijke Groeten,

                  Rachid
                  Customer support



                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe HD-Video norm ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                    HD is minstens 1920x1080(...)
                    Dat is full HD, "HD" kan ook 720p (1280 x 720p) zijn, niet alleen 1080p (1920 x 1080p) .
                    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe HD-Video norm ?

                      Verschil HD ready en Full HD
                      HD zegt iets over de resolutie. Bij HD ready betekent dit dat de beeldresolutie minimaal 1280 bij 720 pixel is. Full HD wil zeggen een resolutie van 1920 x 1080 pixel.
                      HD ready is dus niet echt HD
                      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                      Cybershot Photo Website!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe HD-Video norm ?

                        Mmh, voor mij is HD nog steeds 720p en hoger . Ik volg de redenering niet...
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe HD-Video norm ?

                          HD ready 1280x720 is ooit verzonnen door o.a. de televisiemakers omdat ze nog niet konden voldoen aan de HD standaard van 1920x1080, dus 1280x720 is geen HD
                          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                          Cybershot Photo Website!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe HD-Video norm ?

                            Dit of dit even lezen ?

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe HD-Video norm ?

                              Ja daar staat dus ook HD ready en dus is dus geen echte HD
                              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                              Cybershot Photo Website!

                              Comment

                              Working...
                              X