Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe auto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuwe auto

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht

    En over de diesel/benzine...ik hoor en lees reeds jaaaaaaren dat de dieselprijs gelijk of hoger zal komen te liggen dan de benzineprijs... al iets van gemerkt jullie .
    Het is wel de bedoeling dit niet in één keer door te voeren maar gespreid over een aantal jaren zodat we kunnen overstappen .
    Volgend jaar zal de prijs (toch de accijns) volgens plan gelijk getrokken zijn via het cliquet systeem.

    Comment


    • #32
      Re: Nieuwe auto

      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Het is wel de bedoeling dit niet in één keer door te voeren maar gespreid over een aantal jaren zodat we kunnen overstappen .
      Volgend jaar zal de prijs (toch de accijns) volgens plan gelijk getrokken zijn via het cliquet systeem.
      Ik hoor en lees dit al jaaaaaren, dus niet een paar jaar, maar veel meer.
      En wanneer ik de statistieken er op nazie, dan lijken de diesel en benzine prijs behoorlijk evenwijdig aan elkaar te blijven lopen, dus diesel die de prijs van benzine nadert.... ik weet het niet hoor, ik merk het alleszins niet.

      De pagina die u wil bereiken bestaat niet, of is verplaatst. Gebruik het menu om te vinden wat u zoekt. Ga naar de homepage. Of contacteer ons.

      Comment


      • #33
        Re: Nieuwe auto

        Hier een net nieuwe Mazda CX5 Automaat, 2000cc atmosferische motor met ongeveer 160 Pk.
        Verbruik alles door elkaar na 8000 km.: 7,1 liter benzine. Ik rij op een normale manier auto (ik hou mij aan de snelheidsbeperkingen) en ongeveer 1500 km van de 8000 werden op een autostrade gereden aan 120 km/uur.
        Ik vind dat verbruik absoluut goed meevallen en ik vervuil een pak minder dan met mijn oudere diesel.
        Dat ik met wat minder soepel rijd omwille van het lagere koppel onderin neem ik er graag bij.
        Straatfotograaf in Antwerpen

        Comment


        • #34
          Nieuwe auto

          Oorspronkelijk geplaatst door Eduardo Bekijk bericht
          Hier een net nieuwe Mazda CX5 Automaat, 2000cc atmosferische motor met ongeveer 160 Pk.
          Verbruik alles door elkaar na 8000 km.: 7,1 liter benzine. Ik rij op een normale manier auto (ik hou mij aan de snelheidsbeperkingen) en ongeveer 1500 km van de 8000 werden op een autostrade gereden aan 120 km/uur.
          Ik vind dat verbruik absoluut goed meevallen en ik vervuil een pak minder dan met mijn oudere diesel.
          Dat ik met wat minder soepel rijd omwille van het lagere koppel onderin neem ik er graag bij.
          Mijn vrouw heeft een 2.0 diesel met 150PK en ook automaat, veel meer koppel en van 0-100 een pak sneller dan die van u (volgens wat ik kan vinden).
          Zij houdt zich aan alle verkeersregels maar rijdt wel redelijk sportief wat optrekken en zo betreft ... verbruik ligt nu volgens de laatste tankbeurt op een goede 4 liter.
          Dat vind ik pas echt meevallen wat verbruik betreft.

          Ik zou ook graag op bijvoorbeeld 50.000 km het effectieve verschil in uitstoot eens willen zien tussen een wagen dat 7,1 liter verbruikt en eentje dat er maar 4 verbruikt ook al is er een verschil in brandstof.

          Als men vergelijkt met 20 of 30 jaar geleden, dan is men er toch beter in geslaagd om diesels te optimaliseren dan benzinemotoren wat verbruik betreft.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #35
            Re: Nieuwe auto

            Fijn stof ???
            Last edited by demuro; 19 augustus 2017, 23:02. Reden: eigenlijk niet relevant

            Comment


            • #36
              Nieuwe auto

              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              Heeft er hier nog niemand gehoord van fijn stof ????
              Uitstootnormen ?? Bij autokeuring raak je er zelf door zonder roetfilter.
              En diesels zijn goed voor 100.000-den km.Wanneer zullen die zogezegde propere (?????) diesels het overgrote merendeel van de diesels op de baan vertegenwoordigen????[
              Hmmm ... werd dat fijn stof niet voor 95% weggefilterd door de roerfilter dat al ettelijke jaren verplicht is op nieuwe wagens?
              En de vele diesels met AdBlue waardoor ook nog eens 85% van de NOx en NH3 afgebroken wordt?
              Zijn het merendeel van de diesels niet de bedrijfswagens die om de vier jaar vervangen worden?
              Ik denk dat er in België al meer "propere" diesels rondrijden dan andere.

              Dat de autokeuring niet perfect werkt is een ander punt, dat gebeurt ook met andere zaken.

              Ik moet ook vaak lachen met sommige klagers ... een diesel is niet gezond zeggen ze, maar ze staan tegelijk een nog veel ongezondere sigaret te paffen. [emoji1]

              Diesel zou ongezonder zijn, benzine gevaarlijker voor brand en/of explosie en ook batterijen kunnen snel vuur vatten.

              Wat is perfect?
              Een fiets?
              Daar hebben er al veel een hartaanval op gekregen en ook dat is niet gezond.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #37
                Re: Nieuwe auto

                Bij de diesels is er gewoon een enorm verschil tussen wat die op een testbank presteren en wat er in real life uit komt. En dat alles ondanks roetfilters, adblue en ander EGR spul. Dat is bij gas gewoon een pak beter.

                Europa is de enige regio waar er zo veel personanwagens rond rijden met diesel, dat vind je nergens anders.
                Ik den zelfs dat de autos in Brazilie veruit het properste zijn doordat ze rijden op alcohol.

                De tunnels in Brussel zijn nog maar eens nagemeten, en wat blijkt: er zit nog enorm veel Nox in de lucht, alle euro5 en 6 ten spijt. Hetzelfde in Duitse steden waar ze doorgaans met recentere autos rijden dan hier.

                Volkswagen is nu zelfs gestart met het zelf produceren van synthetische CNG. Daar zit volgens mij behoorlij wat potentieel in.

                Diesel is dying.

                En om op je vergelijking met de sigaret terug te komen. Dat is nu wel echt een eigen keuze sinds er nergens nog binnen mag gerookt worden. Maar de restanten van jouw en mijn dieselauto komen wel in de longen van anderen terecht.

                Comment


                • #38
                  Re: Nieuwe auto

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  En om op je vergelijking met de sigaret terug te komen. Dat is nu wel echt een eigen keuze sinds er nergens nog binnen mag gerookt worden. Maar de restanten van jouw en mijn dieselauto komen wel in de longen van anderen terecht.
                  Miljarden mensen roken en ook op straat krijgt men die stank binnen, dat merkt natuurlijk vooral een niet-roker en nog meer de mensen met een allergie.
                  Zelfs in de wagen bij traag verkeer ... als die voor u rookt met het raampje open, dan komt de stank binnen.
                  Een roker zal daar natuurlijk geen last van hebben.

                  Maar wat milieu betreft ... miljarden sigaretten worden dagelijks gerookt, waar gaat die rook naartoe denk je zonder enige impact op het milieu / klimaat?

                  Mocht geen enkel land staatsschulden hebben, er zou nooit gezocht worden naar extra belastbare zaken en van al die vervuiling zou men niets horen.
                  De nadruk wordt steeds gelegd op wat men het meest kan belasten en op dit moment is dat de wagen en vooral diesels omdat er daar het meest van zijn.
                  Milieu gebruikt de overheid als excuus, kassa vullen is het belangrijkste.
                  Stel dat morgen iedereen overschakelt op elektrische wagens, dan worden deze extra belast met als reden dat de productie en verwerking van de batterijen te milieubelastend is.
                  Mocht iedereen plots op gas rijden, dan vinden ze daar ook wel iets op ... de kassa moet gevuld worden.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nieuwe auto

                    Hier al enkele keren aangehaald dat het vooral in tunnels dus slecht gaat met de luchtkwaliteit. Al eens gedacht wat dat gaat zijn met de overkapte Antwerpse ring? Of wat daat gaat zijn de dag dat er daar een ongeluk gebeurt en brand uitbreekt? Denk niet dat dat gezonder gaat zijn.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    En om op je vergelijking met de sigaret terug te komen. Dat is nu wel echt een eigen keuze sinds er nergens nog binnen mag gerookt worden. Maar de restanten van jouw en mijn dieselauto komen wel in de longen van anderen terecht.
                    Oh ja? Sorry maar ik kan niet meer van een terrasje genieten met al de stank van sigaretten die daar hangt. En op een terras eten is er al langer niet meer bij.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nieuwe auto

                      Verleden jaar een affiche gezien met volgend opschrift :

                      SMOKING AREA

                      Beste niet-rokers

                      U heeft jarenlang gevochten voor ROOKVRIJE BINNENRUIMTES.
                      Wees consequent en maak voor uw gezondheid dan ook gebruik van deze ruimtes.

                      U zult vanzelfsprekend begrijpen dat alle terrassen UITSLUITEND VOOR DE ROKERS gereserveerd zijn.
                      Gisteren op het strand regelmatig een brandlucht waargenomen. Bleek van een sigaret te komen op bijna 10 meter afstand.
                      In Miami mag er al jaren niet meer op het strand gerookt worden. Rond hospitalen is er een perimeter van 100 yards waarin niet mag gerookt worden. Is nogal een verschil met de Belgische hospitalen waar de patiënten aan de ingang staan te roken terwijl ze aan een baxter hangen.

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nieuwe auto

                        Ik rook niet, en Notex, ga naar Engeland. Daar mag er niet meer op terassen gerookt worden. Er zijn zelfs hotels waar je het terrein moet verlaten om te roken.

                        Tuurlijk gaan die accijnzen op brandstof later vervangen worden, jij wil toch nog op een weg rijden, een pensioen later of een dokter kunnen zien, en misschien vind.je het niet slecht als je (klein)kinderen naar school kunnen.

                        Het is altijd al,zo gebeurd dat milieuvriendelijke technologie in de beginfase lager belast of zelfs gesubsidieerd wordt, vooral om de technologie later goedkoper te kunnen aanbieden.

                        Als global warming moet tegengehouden worden gaan we op termijn van die fossiele brandstoffen af moeten, of wordt dat ook ter discussie gesteld hier?

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nieuwe auto

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Ik hoor en lees dit al jaaaaaren, dus niet een paar jaar, maar veel meer.
                          En wanneer ik de statistieken er op nazie, dan lijken de diesel en benzine prijs behoorlijk evenwijdig aan elkaar te blijven lopen, dus diesel die de prijs van benzine nadert.... ik weet het niet hoor, ik merk het alleszins niet.

                          http://www.petrolfed.be/nl/maximumpr...maximumprijzen
                          In Noorwegen hebben ze in 1994 de prijs van de diesel gewoon verdubbeld, blijkbaar kan dat daar. Zou je hier eens moeten proberen, ze zouden gewoon eens moeten proberen om de prijs gelijk te schakelen, de file zou niet te overzien zijn.
                          En over fijnstof gesproken : als ik nog eens een oosteuropese vrachtwagen zie gas geven dan vraag ik me af wie nu de vervuiler is....
                          Er wordt gewoon niet gewogen met twee maten en gewichten maar met 200 maten en gewichten.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nieuwe auto

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Als global warming moet tegengehouden worden gaan we op termijn van die fossiele brandstoffen af moeten, of wordt dat ook ter discussie gesteld hier?
                            Daar gaat idd iedereen gemakshalve aan voorbij. Ook aan het feit dat den ellentriek ook wel "ergens" vandaan komt en dat niet vanzelfsprekend is om de hele overschakeling te bevoorraden, ik zwijg even over het milieubelastende effect van de accu's bij de aanmaak én de recyclage. Ik zie ook niet meteen vrachtverkeer op alternatieve brandstoffen en al zeker geen vliegtuigen op elektriciteit, om maar te zwijgen over een militaire kolomme op ellentriek
                            In feite moet ik altijd eens lachen met de mensen die menen dat "de voortuitgang" wel alles zal oplossen (ik kom daar frequent mee in stokken). De natuur heeft zichzelf het recht toegemeten om onverbiddelijke grenzen te stellen, tot spijt van wie het benijdt. Het ging hier toch over auto's hé ? Wel : de Carnot-cyclus is er een van.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nieuwe auto

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Als global warming moet tegengehouden worden gaan we op termijn van die fossiele brandstoffen af moeten, of wordt dat ook ter discussie gesteld hier?
                              Of misschien minder de auto gebruiken ?
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nieuwe auto

                                Tuurlijk, als 10% van de autobestuurders de trein neemt zijn alle treinen 100% overbelast.

                                Comment

                                Working...
                                X