Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

netgear raedy nas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • netgear raedy nas

    iemand ervaring met een dergelijk systeem.

    klik

    in combinatie met deze hdd

    klik


    dank bij voorbaat
    alternatieven of tips welkom
    maar lacie heeft afgedaan bij mij!
    (een netwerk hdd terug laten sturen en er een terug krijgen met exact hetzelfde probleem)
    nikon stuff

  • #2
    Re: netgear raedy nas

    Dit ga ik volgen want ben ook aan het uitkijken naar een NAS systeem.

    Hans
    Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

    Comment


    • #3
      Re: netgear raedy nas

      Bij laptopshop.be is ie zelfs nog iets goedkoper en geen verzendkosten.

      Deze schijnen ook zeer goed te zijn http://www.memoryshop.be/product/673...gy-ds-209.html

      Hans
      Last edited by CH Photography; 25 augustus 2009, 14:24.
      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

      Comment


      • #4
        Re: netgear raedy nas

        Ex-collega van me heeft deze en is er in geslaagd zijn Mac te doen crashen en zijn ReadyNAS de geest doen geven.
        Iets met jumbo frames activatie. Weet er het fijne niet van.
        Ik ben ook aan 't rondkijken, en mijn oog is gevallen op een modelletje van QNAP.
        Nikon D300, F70, 17-55 f/2.8, 50mm f/1.8

        Comment


        • #5
          Re: netgear raedy nas

          Dit is een zeer goede site met info, reviews en benchmarks over NAS systemen: http://www.smallnetbuilder.com/compo...as/Itemid,190/

          Ik heb al enkele NAS-en "versleten", het grote probleem met veel systemen die goedkoop zijn: de snelheid. Desondanks ze een gigabit aansluiting hebben, halen ze nog geen 10 MB/sec.

          Ik heb na lang zoeken en twijfelen dan toch maar de portefeuille bovengehaald en een Thecus N3200 PRO gekocht. Ik vond deze aan 400 euro zonder schijven. Ik heb het me nog geen moment beklaagd, films kijken en muziek beluisteren terwijl je een back-up aan het nemen bent, het kan allemaal tegelijk (op voorwaarde dat je netwerk voldoende snelheid heeft). De thecus is super, uitbreidbaar met modules, stil, gekoeld, heeft een uitlezing van de status.
          Deze is dus zeker een aanrader.
          SKurt.be
          www.SKurt.be

          Comment


          • #6
            Re: netgear raedy nas

            Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            iemand ervaring met een dergelijk systeem.

            klik

            in combinatie met deze hdd

            klik


            dank bij voorbaat
            alternatieven of tips welkom
            maar lacie heeft afgedaan bij mij!
            (een netwerk hdd terug laten sturen en er een terug krijgen met exact hetzelfde probleem)
            Je kan deze vinden aan een 185€ zonder schijven, of rond de 330-340 inclusief 2 schijven van 1Tb.

            Comment


            • #7
              Re: netgear raedy nas

              Oorspronkelijk geplaatst door JohanM Bekijk bericht
              Ex-collega van me heeft deze en is er in geslaagd zijn Mac te doen crashen en zijn ReadyNAS de geest doen geven.
              Iets met jumbo frames activatie. Weet er het fijne niet van.
              Klopt. Na nog geen 36 uur Jumbo frames geactiveerd op NAS en iMac. Daana panic op mac gehad en eenmaal terug in OSX kon ik niet meer aan de NAS. Vanalles geprobeerd (reset, factory reset, recovery boot van tftp server, usb flash recovery boot). Niks helpt. Zal wel een firmware bug zijn (misschien ligt het aan de specifieke mtu size die ik gebruikt heb). Een nieuwe is al gereserveerd. Je kunt er trouwens extra service kontrakten op kopen (iets van een 35 euro dacht ik) waarmee je een next-business-day reparatie hebt...

              Met meer budget had ik een Synology DS 209 gekocht. Is volgens alle recensies sneller. Maar goed, ik had nog wat centen nodig voor een netbook :-)

              De Readynas komt trouwens van bij TM Solutions uit Aalter. Die kerel was direkt bereid me een nieuwe te sturen. Dus tot zover prima service...

              Wat ik tot zover gezien heb op de NAS stond me wel aan. Of tenminste toch voor die 184 euro. Als de snelheid behoorlijk is (lees zo rond de 30 MByte/s) dan ben ik uiterst tevreden (zou volgens forum berichten perfekt mogelijk moeten zijn). Maar ik moet er natuurlijk eerst ene hebben die werkt :-) Zoals sKurt ook schrijft, er zijn veel NAS bakjes waar de snelheid lamentabel van is (ik denk aan toestellen van Plextor en Iomega)... Maar zoals altijd is het : hoe meer je betaalt, hoe meer je krijgt... En iedereen moet voor zichzelf uitmaken waar je de lijn trekt...

              Btw : de ReadyNAS zal niet lang aan 184 euro staan. Er is iets nieuws op komst...

              Update : morgen komt TM Solutions ne nieuwe NAS afleveren op mijn kantoor. Ze moesten toch in de buurt zijn... Prima service...!!!
              Last edited by pnobels; 25 augustus 2009, 20:25.
              Nikon D90

              Comment


              • #8
                Re: netgear raedy nas

                maar ben je er tevreden van??

                lijkt me in wezen stabieler dan een simpele lacie nas
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: netgear raedy nas

                  Ik ben ook lang aan het twijfelen geweest en na veel lezen, vergelijken en ervaringen beluisteren toch maar besloten om iets meer geld uit te geven en een Synology 209 te kopen met twee schijven van 1,5TB.

                  Over de snelheid mag ik zeker niet klagen, want muziek streamen gaat zelfs draadloos en over 85Mbps Powerline nog vlot.

                  De volgende stap is een upgrade van het netwerk overal, zodat ik bekabeld over Gigabit heb en draadloos toch de nieuwe "n"-standaard.

                  De pc's en de Synology kunnen het aan, enkel de router is wat ouder.

                  Maar verder dus zeker geen klagen over de Synology, zeer gebruiksvriendelijk, muisstil, ...
                  - SoTHoS.be - = Canon EOS 30D & 5DII - EF 85 f/1.8 USM - EF 100 f/2.8 Macro USM - EF 24-105 f/4.0 L IS USM - EF 70-200 f/2.8 L IS USM - EF 300 f/4 L IS USM - EF 1.4x ext. - 580 EX II - 430EX - MR-14EX - ... = -

                  Comment


                  • #10
                    Re: netgear raedy nas

                    kogel is door de kerk!

                    en netgear gekocht! 2x500GB erin en nu alles aan overzetten!!
                    zal wel een eind duren!

                    hoe test je de snelheid van overzetten? is hier allemaal Gigabit
                    dus zou wel es de effectieve snelheid willen testen.
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: netgear raedy nas

                      Ik haal met jumbo frames toch zo'n 30 MByte/s.

                      Trouwens, ik heb de reden van de crash gevonden... Bleek de Cisco vpn kernel extension te zijn die niet onverweg kon met jumbo frames.
                      Nikon D90

                      Comment


                      • #12
                        Re: netgear raedy nas

                        Oorspronkelijk geplaatst door Thomasho Bekijk bericht
                        Ik ben ook lang aan het twijfelen geweest en na veel lezen, vergelijken en ervaringen beluisteren toch maar besloten om iets meer geld uit te geven en een Synology 209 te kopen met twee schijven van 1,5TB.


                        Maar verder dus zeker geen klagen over de Synology, zeer gebruiksvriendelijk, muisstil, ...
                        Na een Icybox NAS1000, een Iomega HD Pro ( 1 TB ) die zeer traag is over het netwerk heb ik recent een Synology DS409 aangeschaft. Wat ben ik daar tevreden mee! Een gig overzetten via het netwerk is een kwestie van 1 minuut. En dan spreek ik nog niet eens over de andere mogelijkheden!

                        Centralize data storage and backup, streamline file collaboration, optimize video management, and secure network deployment to facilitate data management.


                        Duurder dan de 209 maar dan ben je niet beperkt in het aantal schijven en de capaciteit wat op lange termijn toch steeds weer een probleem is.

                        Comment

                        Working...
                        X