Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 42 van 42

Standaard Re: Netgear Orbi RBK50 multiroomwifi

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Wat ik denk dat voor Marc de beste oplossing is (rekening houdend met zijn historiek), dat is op plaatsen waar het kan een extra AP hangen dat via UTP verbonden is met zijn TN router.

Zelf zou ik nooit iets installeren dat op het repeater systeem gebaseerd is.

Maar iedereen doet daarin wat hij wil natuurlijk.
    Hiermee geef je eigenlijk aan de specificaties van het Orbi systeem niet te kennen. De Orbi systemen van Netgear gebruiken een apart kanaal om de backhaul (het netwerkverkeer) tussen router en satellieten te sturen en dat heeft dus geen enkele impact op de beschikbare bandbreedte voor de clients. Repeater systemen doen dit niet en halveren daadwerkelijk de bandbreedte beschikbaar voor de clients.

In professionele omgevingen zal men (waar het mogelijk is) uiteraard ook altijd opteren voor een situatie met een wireless controller (fysiek of virtueel of cloud managed - denk maar aan Meraki managed access points) met daaraan gekoppeld bekabelde access points , maar dit betekent wel dat de infrastructuur van het gebouw dit toe moet laten (denk aan verlaagde plafonds of systeem vloeren om al die bekabeling in weg te werken).

In de situatie van Alfa Centauri is het duidelijk dat een bekabelde oplossing absoluut geen mogelijkheid is (waardoor blijven suggereren dat een extra AP via UTP de beste optie is nogal zinloos is want naast de kwestie), en dan moet er gewoon een alternatieve oplossing bedacht worden. Laat dan de Netgear Orbi set een goede maar (en daar ga ik niet tegen in) dure mogelijkheid zijn.

ik ben niet van plan om hier verder in te gaan argumenteren en beweer ook niet alles te weten, maar merk wel dat er veel argumenten worden gegeven zonder dat men enige ervaringen heeft met de oplossing zelf.
    Wie zich vragen stelt bij waar ik dan wel een beetje ervaring en kennis vandaan haal: mijn nickname is weinig verhullend en een korte zoektocht op het wereldwijde web kan dan inzicht geven in mijn achtergrond.

Prettige avond,

Bob
    Canon EOS 300D + Sigma 55-200 4-5,6 AF DC + Sigma 18-50 3,5-5,6 AF DC

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Laat me raden .. u woont in een middeleeuws burcht or een abdij uit dezelfde periode ?
    Nee, ik woon in een woning gebouwd in Spaanse stijl en de buitenmuren daarvan zijn "vrij dik".
    Wat deze opmerking te maken heeft met de discussie ontgaat me volledig, maar ik begin me wel te herinneren waarom ik me op dit forum onthoud van commentaren.

@Alfa Centauri: bij deze trek ik me terug uit dit topic. Je hebt mijn mail adres en bij vragen ben ik altijd bereid je te helpen, maar ik ga me niet laten verleiden tot dit soort zinloze discussies.

Bob
    Canon EOS 300D + Sigma 55-200 4-5,6 AF DC + Sigma 18-50 3,5-5,6 AF DC

Bedankt iedereen en sorry voor eventuele misverstanden.
    Ik ben géén ICT-er maar ik probeer me zo goed mogelijk in te lezen.
    We hebben hier wel twee zeer vaste goede internetpunten, maar heel veel dingen gebeuren meer en meer "wireless" en naar de toekomst toe wil ik nu wel een deftig systeem.

Ik besef ook dat "een dummie" helpen niet altijd zo prettig is - je trekt heel wat vragen over je heen en het vraagt dan ook wat tijd. Mijn verontschuldigingen hiervoor - maar mijn dank is groot hoor

@ Bob: ik mail nog wel een keertje.
    "Stultitiam simulare loco prudentia summa est"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Welk probleem heb je daar mee?
    Die werkt correct, redelijk stabiel, maar beperkt in afstand en snelheid gaat snel naar beneden van zodra er meer dan twee toestellen connecteren.
    Daarom is hij niet slecht voor de meeste toepassingen, maar voor ons gebruik niet goed genoeg.
    Net als bij andere merken of modelletjes zullen er ondertussen wel al zijn met recentere hardware en mogelijks is dat daarbij verholpen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Standaard Netgear Orbi RBK50 multiroomwifi

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gervaisbob Bekijk bericht
    Hiermee geef je eigenlijk aan de specificaties van het Orbi systeem niet te kennen. De Orbi systemen van Netgear gebruiken een apart kanaal om de backhaul (het netwerkverkeer) tussen router en satellieten te sturen en dat heeft dus geen enkele impact op de beschikbare bandbreedte voor de clients. Repeater systemen doen dit niet en halveren daadwerkelijk de bandbreedte beschikbaar voor de clients.
    Dit is volgens mij nog steeds een veredeld repeater systeem, men gaat nog steeds het signaal “zenden” naar een volgende module om van daaruit naar de clients door te “zenden”.
    Hoe men dat draait of keert, het blijft twee keer doorzenden van het signaal.
    Dat dit op een iets andere manier gebeurt dan bij een basis repeater klopt inderdaad.
    Maar als het bereik in dat lokaal niet ideaal is, dan ook niet voor die module dat men in dat lokaal plaatst en zeker niet als men daar meerdere toestellen op gaat verbinden.
    In dergelijk geval is dit systeem niet ideaal, net als een dergelijk systeem van Linksys, de Velop.
    De bandbreedte tussen een mobiel toestel en een module van de Orbi mag dan nog beter zijn dan bij een standaard repeater, men krijgt er nooit meer data door dan wat er onderling tussen twee modules van de Orbi kan plaatsvinden.

In de situatie van Alfa Centauri is het duidelijk dat een bekabelde oplossing absoluut geen mogelijkheid is (waardoor blijven suggereren dat een extra AP via UTP de beste optie is nogal zinloos is want naast de kwestie), en dan moet er gewoon een alternatieve oplossing bedacht worden. Laat dan de Netgear Orbi set een goede maar (en daar ga ik niet tegen in) dure mogelijkheid zijn.
    Bob
    Marc heeft nu al een bekabelde AP staan, enkel is die ontoereikend en kan deze met gebruik van dezelfde bekabeling gewoon vervangen worden door een ander AP met beter bereik en hogere snelheid en gelijktijdige streams.
    Een N versie vervangen door een deftige AC met meer en/of betere antennes zal al een enorm verschil uitmaken.

Ik dacht me verder te herinneren, tenzij ik me vergis, dat Marc een kruipkelder heeft.
    Daarom is het nog niet zo gek om in het slechtste geval zelfs de mogelijkheid tot gebruik van een extra UTP te overwegen indien vervangen van de huidige AP 300N nog steeds onvoldoende zou zijn (vermoedelijk niet eens nodig).

Hoe men het draait of keert, niets gaat boven een bekabelde oplossing en zijn repeaters, mesh, power line adapters of zo maar noodoplossingen.

Natuurlijk is het aan Marc om daar zelf over te beslissen en ik verplicht niemand tot iets ... maar wil hem ook niet onnodig op hoge kosten jagen of onnodig veel toestellen in huis laten plaatsen.

Soit, mits ik er geen knijt van ken volgens u zal ik me maar onthouden van verdere logisch beredeneerde raad.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 26 juni 2018 om 02:48
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Is een AP een repeater systeem??? Ik dacht een repeater de snelheid halveerde? Dat doet een AP toch niet?
    AP is gewoon de afkorting van een Access Point en is geen repeater.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

AP is gewoon de afkorting van een Access Point en is geen repeater.
    Welja, dat bedoel ik dus. Ik heb destijds die linksys WAP gekocht, nét omdat men mij hier verteld had dat een repeater de snelheid halveerde en een AP niet?

Die werkt correct, redelijk stabiel, maar beperkt in afstand en snelheid gaat snel naar beneden van zodra er meer dan twee toestellen connecteren.
    Daarom is hij niet slecht voor de meeste toepassingen, maar voor ons gebruik niet goed genoeg.
    Net als bij andere merken of modelletjes zullen er ondertussen wel al zijn met recentere hardware en mogelijks is dat daarbij verholpen.
    Mijn ervaring is anders, dit is bij ons de router die op de 1e verdieping staat en ook de 2e afdekt, en dat gaat prima.
    's avonds hangen daar makkelijk een 5-7 toestellen draadloos aan, en dan zitten er dikwijls een 3-tal Netflix streams tussen.

Misschien moet jij die router aan Alfa verpatsen, en zelf iets straffer kopen. Win-win voor allebei....

Maar ik denk dat Alfa zijn beslissing diep vanbinnen al gemaakt heeft, alleen weet hij het nog niet echt.
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Maar ik denk dat Alfa zijn beslissing diep vanbinnen al gemaakt heeft, alleen weet hij het nog niet echt.
    Misschien staat de droom al thuis ?

Welja, dat bedoel ik dus. Ik heb destijds die linksys WAP gekocht, nét omdat men mij hier verteld had dat een repeater de snelheid halveerde en een AP niet?
    Dat AP van u is toch bekabeld aangesloten?
    Dan is dat toch geen wireless repeater?
    Geen zorgen … je hebt geen repeater, tenzij dit het gevolg is van wat je ondertussen in #34 geschreven hebt.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Dat is wel vaker zo met Marc … zelf niet beseffen dat zijn keuze al gemaakt is en zelfs nog twijfelen na de aankoop … tot hij het resultaat ziet.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Dat AP van u is toch bekabeld aangesloten?
    Dan is dat toch geen wireless repeater?
    Geen zorgen … je hebt geen repeater, tenzij dit het gevolg is van wat je ondertussen in #34 geschreven hebt.
    Jaaaaaaa, maar die zendt toch uit??? ( Hangen toch twee antennekes aan

Jaaaaaaa, maar die zendt toch uit??? ( Hangen toch twee antennekes aan
    Maar het signaal komt via kabel binnen en gaat via die antennekes naar uw toestellen en terug.
    Een repeater krijgt het signaal via Wi-Wi binnen en stuurt het via Wi-Fi terug door.
    In het tweede geval komt het signaal mogelijks al slecht toe plus dat de snelheid naar beneden gaat.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Is het pakket al aangekomen?
    Tommie
    Een machientje van Sony, een oud bierblikje, iets breed van Tamron, en een Minolta macroscoopje. En een dikke Jonagold om alles in te bewaren.

Is het pakket al aangekomen?
    Jij gaat er al van uit dat het besteld is ?

Ik moet tussendoor ook nog een beetje werken hé
    En wikken en wegen en wikken en wegen ....

Ik moet tussendoor ook nog een beetje werken hé
    En wikken en wegen en wikken en wegen ....
    Die koerier rijdt ook terwijl jij werkt hoor.
    Wat wikken en wegen betreft ... volgend jaar het vervolg op dit verhaal?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Die koerier rijdt ook terwijl jij werkt hoor.
    Wat wikken en wegen betreft ... volgend jaar het vervolg op dit verhaal?
    Neen zeker niet volgend jaar - wie weet leef ik dan nog....
    Asap zoals ze zeggen, maar met de nadruk op "ap" ( as possible .... )

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 7
    Laatste bericht: 5 januari 2016, 11:59
  2. netgear raedy nas
    Door david_ve in forum Chit Chat
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 4 september 2009, 13:22

Regels voor berichten