Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

    Mijn Frans is niet optimaal maar ik vermoed dat dit hier toch staat.
    Digitale groeten
    K.J.W.

  • #2
    Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

    Klopt en nu nog Vlaanderen Want de spelregels wijzigen tijdens het spel is niet fair !

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

      Ik wil het kot niet in de fik steken maar gewoon even meegeven dat ik die netvergoeding niet zo abnormaal vind.

      Ten eerste: Het was te verwachten van dag 1 dat het niet gratis zou blijven. Die geruchten en speculaties hebben genoeg de ronde gedaan op VOORHAND, dus zeg niet dat het onverwacht is dat een correctie er in zat.

      Ten tweede: Er is meer dan overgesubsidieerd en dat geld moet ooit terug komen. Het is gewoon maatschappelijk onrechtvaardig en dat weten jullie ook.

      Ten derde: Er is een gebruik van het net als "batterij". Nogal redelijk logisch dat die dienst betaald moet worden, nee?

      Ten vierde: Er is vooral misbruik door grote ondernemingen die en masse voor vele megawatts aan panelen plaatsen en daar een dik rendement aan overhouden. Daar heeft de maatregel zijn doel gemist en bedient vooral het kapitaal en niet de consument.

      De zonnepanelen waren er vorige decenia, next zijn de electrische wagens.
      Nu zijn ze interessant gezien de lage taxatie en acsijnen.
      Maar ik vertel u al op voorhand dat de volgende stap na marktpenetratie zal bestaan uit een kilometerheffing of een variant er op.
      Dus kom binnen 10 jaar niet klagen dat het gebruik van een elektrische wagen niet meer zo rendabel is als vandaag. Ge weet het nu.

      Ik kan wel snappen dat het voor bezitters van zonnepanelen als onrechtvaardig overkomt maar dat is het eigenlijk sensu stricto niet.
      Je zou voor een dienst moeten gaan betalen dat nu "gratis" is. Is toch meer rechtvaardig of niet?
      En laat ons serieus zijn, ge zal er geen verlies op doen.

      Comment


      • #4
        Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

        toch blijft het contractbreuk en ook oneerlijk. Men berekend de netvergoeding op de geplaatste omvormers in plaats van op de effectief geproduceerde stroom, dit houd ook in dat mensen die de inspanning hebben gedaan ondanks minder gunstige omstandigheden maar met milieu en burgerzin in het achterhoofd nu hun investering niet meer kunnen terugverdienen. Vermits er een meter is die mee kan opgenomen worden met de officiële kan het dus perfect eerlijker maar ook dan blijft het contractbreuk en veranderen van regels tijdens het spel.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

          Ik wil gerust betalen voor de energie die ik terug op het net steek. Maar niet tegen de tarieven die ze voorstellen. Trouwens mijn overschot aan energie wordt hier door mijn buren verbruikt. Dus zoveel gebruik maak ik niet van het net, is maar een klein stukje. Trouwens mijn buur betaald ook de volle pot aan netvergoeding ondanks dat zijn stroom van bij zijn buur ( mij ) komt. Dus hebben ze dan geen inkomsten genoeg ?

          Zoals hierboven reeds geschreven dat systeem van groene stroom certificaten mochten ze enkel toegepast hebben op particuliere installaties.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

            Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Zoals hierboven reeds geschreven dat systeem van groene stroom certificaten mochten ze enkel toegepast hebben op particuliere installaties.
            mir
            Die groene stroom certificaten zijn er enkel gekomen door een wanhopige poging om België aan de Kyoto-normen te laten voldoen. Dat het succes bij particulieren zo groot zou zijn, hadden de politiekers niet verwacht. Door allerlei gebrekkige wetten zijn grote bedrijven mee op de kar kunnen springen. Huisvuilverbranders hebben stoomgenerators gemonteerd en firma's (zoals Katoennatie) hebben hectares zonnepanelen geplaatst om groene stroom te maken.
            Hier in Spanje krijg je geen cent om groene stroom in het net te steken. Nog erger zelfs is dat je een boete van minimaal 2500€ krijgt als je batterijen oplaadt met groene stroom, wanneer je woning is aangesloten op het elektriciteitsnet. Hier wordt de installatie van fotovoltaïsche zonnepanelen voor particulieren tot het uiterste ontmoedigd, terwijl we hier zon genoeg hebben.

            Comment


            • #7
              Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
              Ik wil het kot niet in de fik steken maar gewoon even meegeven dat ik die netvergoeding niet zo abnormaal vind.

              Ten eerste: Het was te verwachten van dag 1 dat het niet gratis zou blijven. Die geruchten en speculaties hebben genoeg de ronde gedaan op VOORHAND, dus zeg niet dat het onverwacht is dat een correctie er in zat.

              Ten tweede: Er is meer dan overgesubsidieerd en dat geld moet ooit terug komen. Het is gewoon maatschappelijk onrechtvaardig en dat weten jullie ook.

              Ten derde: Er is een gebruik van het net als "batterij". Nogal redelijk logisch dat die dienst betaald moet worden, nee?

              Ten vierde: Er is vooral misbruik door grote ondernemingen die en masse voor vele megawatts aan panelen plaatsen en daar een dik rendement aan overhouden. Daar heeft de maatregel zijn doel gemist en bedient vooral het kapitaal en niet de consument.

              De zonnepanelen waren er vorige decenia, next zijn de electrische wagens.
              Nu zijn ze interessant gezien de lage taxatie en acsijnen.
              Maar ik vertel u al op voorhand dat de volgende stap na marktpenetratie zal bestaan uit een kilometerheffing of een variant er op.
              Dus kom binnen 10 jaar niet klagen dat het gebruik van een elektrische wagen niet meer zo rendabel is als vandaag. Ge weet het nu.

              Ik kan wel snappen dat het voor bezitters van zonnepanelen als onrechtvaardig overkomt maar dat is het eigenlijk sensu stricto niet.
              Je zou voor een dienst moeten gaan betalen dat nu "gratis" is. Is toch meer rechtvaardig of niet?
              En laat ons serieus zijn, ge zal er geen verlies op doen.
              Duidelijk dat U het totaal anders ziet dan iemand die wel zonnepanelen heeft.

              Het net als batterij gebruiken, ja en neen want mijn te veel aan elektriciteit verkopen ze met veel winst aan jullie.
              Het is gewoon schandalig !
              Ik heb vandaag het overzicht gekregen hoeveel ik op een jaar moet bijbetalen omdat ik zogezegd stroom op het net steek ... 620 € !!!
              Die stroom zou ik dus moeten betalen en zij verkopen die dan aan niet zonnepaneel houders.
              M.a.w. zij krijgen dus dubbel geld voor een investering die ik gedaan heb met mijn zuurverdiende spaarcenten !

              Hun logica is héél ver te zoeken, zeker omdat ze gewoon het bedrag berekenen naargelang de omvormer die je hebt en niet naar de hoeveelheid stroom die je op het net steekt.
              Dus aangezien ze afgaan op de omvormer die thuis hangt en niet op de hoeveelheid stroom die je op het net steekt klopt hun redenering niet van 'netvergoeding'

              Iemand met een zware omvormer die geen of heel weinig stroom op het net steekt betaald meer dan iemand met een lichtere omvormer die continu stroom op het net steekt

              Ja ja ons Belgenlandje ....

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                Wanneer 'ze' contractbreuk plegen mogen wij dat ook doen toch !?
                Dus ik zie wel wat ik moet betalen en ik pak het dubbel terug van vadertje staat.
                Het dubbel zul je zeggen ?? Natuurlijk, want ik moet er toch ook iets aan verdienen.
                En voor dat terugpakken van vadertje staat zijn er -tig manieren die ik hier waarschijnlijk niet uit de doeken hoef te doen.
                Dat is mijn manier de laatste jaren, niet meer gaan jammeren maar dubbel terugpakken, en tot nu werk het perfect.

                En welles of nietes zonnepanelen... dat blijft een eeuwige discussie tussen de domme en/of minder gegoeden die er geen hebben en de slimme en/of gegoeden die er wel hebben.

                Staat het kot nu voldoende in brand ?
                Last edited by Guest17; 1 juli 2015, 01:05.

                Comment


                • #9
                  Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                  Wij hebben geen zonnepanelen en is is voor de hand liggend dat ik dan ook van mening ben dat wie het net gebruikt er ook mag voor betalen. Dit is mijn logische redenering. Contracten worden er dagelijks gebroken of aangepast. De regeringen doen niet anders, dus... de storm zal wel weer vanzelf gaan liggen zeker.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                    Het is ook oneerlijk dat ik als niet bezitter van panelen moet betalen voor de jouwe… zo kunnen we blijven doorgaan natuurlijk… iedereen met een beetje gezond verstand moet toch beseffen dat gratis niet bestaat… iemand moet het betalen…
                    Dat ze spelregels veranderen , tja dat zal altijd zo blijven als er centen moeten gezocht worden… toen Di Rupo de VVA regels wijzigde zat ik ook met een wagen van een jaar oud waar ik plots per jaar ruim 5500 euro extra moest voor ophoesten… die netvergoeding is een peulschil daarentegen… we wonen nu eenmaal in Belgie, en als ik rondom me kijk kan ik alleen maar vaststellen dat het hier nog helemaal niet zo slecht is…
                    1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

                    Comment


                    • #11
                      Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                      Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                      toch blijft het contractbreuk en ook oneerlijk. Men berekend de netvergoeding op de geplaatste omvormers in plaats van op de effectief geproduceerde stroom, dit houd ook in dat mensen die de inspanning hebben gedaan ondanks minder gunstige omstandigheden maar met milieu en burgerzin in het achterhoofd nu hun investering niet meer kunnen terugverdienen. Vermits er een meter is die mee kan opgenomen worden met de officiële kan het dus perfect eerlijker maar ook dan blijft het contractbreuk en veranderen van regels tijdens het spel.
                      Het is inderdaad contractbreuk, maar vadertje staat is daar nooit vies van geweest. Andere legislatuur, andere regels.
                      Maar dat het merendeel zonnepanelen heeft geplaatst met milieu en burgerzin in het achterhoofd klinkt bij mij niet echt overtuigend.
                      Dat het merendeel die geplaatst heeft omwille van de belachelijk hoge subsidies, waar nu iedereen het gelag voor betaald, lijkt mij al wat dichter bij de waarheid.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                        gewoon een factuur sturen met jou netvergoeding want jij moet de stroom, toch leveren over JOU kabels tot aan de meter ?? Dat zij dan maar netvergoeding betalen daarvoor

                        Comment


                        • #13
                          Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                          Wij hebben geen zonnepanelen en is is voor de hand liggend dat ik dan ook van mening ben dat wie het net gebruikt er ook mag voor betalen. Dit is mijn logische redenering. Contracten worden er dagelijks gebroken of aangepast. De regeringen doen niet anders, dus... de storm zal wel weer vanzelf gaan liggen zeker.
                          Volledig mee eens Pol, maar het systeem van berekening trekt op geen fluit.
                          Volgens mij moet die netvergoeding worden berekend op de inkomsten van de GSC
                          en niet op het vermogen van je omvormer, het is bekend dat mensen aan de kust
                          een stuk meer uit hun zonnepanelen halen, maar er zijn er ook met een minder gunstige ligging enz.
                          Nu zullen er zijn, die zullen zeggen "ja maar mijn investering van 6 jaar geleden heeft zoveel meer gekost,
                          ook die kunnen niet klagen, want als ze kunnen rekenen weten ook zij heel goed dat die installatie
                          reeds ook zichzelf heeft terug betaald.
                          Kwestie van dat net, weet je dat een studie heeft uitgewezen dat de stroom gemaakt
                          door zonnepanelen bij particuliere eigenaars gemiddeld niet verder uitzwermt dan 500 meter,
                          tegen dan is deze terug verbruikt door omwonenden binnen de 500 meter, dus wordt het
                          net op die momenten net minder belast.
                          En dan nog de grote vraag, waarom terug de vlamingen en niet voor de walen ???
                          Bij mijn weten is België nog steeds niet gesplitst.
                          Het ganse systeem is er gekomen op vraag van de regering en om aan de Kyoto-normen te kunnen voldoen.
                          Wat heb je liever? Een nieuwe kerncentrale of zonnepanelen op je buurman zijn dak?
                          Dus persoonlijk helemaal akkoord met een netvergoeding, maar dan op een eerlijke manier.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                            Het is inderdaad contractbreuk, maar vadertje staat is daar nooit vies van geweest. Andere legislatuur, andere regels.
                            Maar dat het merendeel zonnepanelen heeft geplaatst met milieu en burgerzin in het achterhoofd klinkt bij mij niet echt overtuigend.
                            Dat het merendeel die geplaatst heeft omwille van de belachelijk hoge subsidies, waar nu iedereen het gelag voor betaald, lijkt mij al wat dichter bij de waarheid.
                            Hééééél kort door de bocht(en).

                            Eerste bocht : Mocht er een nieuwe baas komen op het werk, en die beslist, andere bazen andere wetten, dus alle lonen naar beneden...iedereen akkoord waarschijnlijk, want het is een nieuwe baas.

                            Tweede bocht : Wat doe je dan met zij die er op vandaag de dag nog steeds zonnepanelen laten plaatsen, en geen enkele subsidie en/of certificaat meer genieten ?
                            Omdat het mooi oogt, een oogstrelend iets is, op het dak wellicht ???
                            Last edited by Guest17; 1 juli 2015, 08:50.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Net vergoeding in Wallonië geanulleerd

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Volledig mee eens Pol, maar het systeem van berekening trekt op geen fluit.
                              Volgens mij moet die netvergoeding worden berekend op de inkomsten van de GSC
                              en niet op het vermogen van je omvormer, het is bekend dat mensen aan de kust
                              een stuk meer uit hun zonnepanelen halen, maar er zijn er ook met een minder gunstige ligging enz.
                              Nu zullen er zijn, die zullen zeggen "ja maar mijn investering van 6 jaar geleden heeft zoveel meer gekost,
                              ook die kunnen niet klagen, want als ze kunnen rekenen weten ook zij heel goed dat die installatie
                              reeds ook zichzelf heeft terug betaald.
                              Kwestie van dat net, weet je dat een studie heeft uitgewezen dat de stroom gemaakt
                              door zonnepanelen bij particuliere eigenaars gemiddeld niet verder uitzwermt dan 500 meter,
                              tegen dan is deze terug verbruikt door omwonenden binnen de 500 meter, dus wordt het
                              net op die momenten net minder belast.
                              En dan nog de grote vraag, waarom terug de vlamingen en niet voor de walen ???
                              Bij mijn weten is België nog steeds niet gesplitst.
                              Het ganse systeem is er gekomen op vraag van de regering en om aan de Kyoto-normen te kunnen voldoen.
                              Wat heb je liever? Een nieuwe kerncentrale of zonnepanelen op je buurman zijn dak?
                              Dus persoonlijk helemaal akkoord met een netvergoeding, maar dan op een eerlijke manier.
                              Wishful thinking, maar dat is inderdaad de enige aanvaardbare logische manier.
                              Dan zou ik iets minder terugpakken van vadertje staat.... alhoewel.

                              Dat ze dan maar rap de kilometerheffing ook doorvoeren.
                              Maar ja dat is een aanvaardbare logische manier van belasten (hoe meer je rijdt hoe meer je betaalt) en daarom geraakt het veel moeilijker door.
                              Liever iedereen verkeersbelasting laten betalen, veel of weinig rijden trekken ze zich niet aan, dat is makkelijker.
                              Last edited by Guest17; 1 juli 2015, 08:51.

                              Comment

                              Working...
                              X