Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

    Ik begin me steeds meer de vraag te stellen waarom ik nog de moeite doe om mijn mening te geven over foto's, waarom ik nog de moeite doe om tips te geven en dergelijke meer. In veel gevallen worden mening, noch tips gewaardeerd. En dit meestal door andere leden, terwijl de TS meestal wèl op een normale manier reageert.
    Hieronder een kleine bloemlezing van wat ik naar m'n kop word geslingerd.
    Ik vind het soms op het onbeleefde en lompe af.

    Maken andere leden dit ook mee, of ben ik serieus de enige? Ik denk van niet, als ik er andere topics op nalees. Hoe gaan jullie hiermee om?

    Dit forum is bedoeld om elkaar te helpen nog betere foto's te maken en niet om elkaar af te maken.
    Indien er op de man gespeeld wordt en geen tips gegeven kunnen worden, is het wellicht beter om tot 10 te tellen en niet te reageren.
    Iedereen heeft recht op een eigen mening, maar alleen als het jouw mening is.

    zoals we gewoon zijn geeft Voltigeur niet af.
    ...
    Jij zit echt wel flink vast in je ideeën.
    Een ander forumlid dat min of meer mijn mening deelt zegt dit:

    Daar ga ik mee akkoord. Maar wat ik me dan afvraag, is dit ook wat *naam forumlid* wilde laten zien met zijn foto? Gezien zijn reactie betwijfel ik dit.
    En dan krijgt men dit als repliek.
    dat maakt niet uit. Bijna alles is bij toeval uitgevonden.
    Om geen al te grote problemen te veroorzaken, en anderen geen vooroordeel te bezorgen over bepaalde leden, heb ik de quotes anoniem gemaakt.

    mvg,
    Bart
    Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

  • #2
    Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

    bah... soms denk ik van "allez, ik zal eens een tip geven, of een eerlijke mening". En da's dan zowel positief als negatief soms. En soms ga ik al eens wat harder erop, of tegen de stroom in. of ik denk ook van 'waaarom zou ik nog posten'.
    Lig daar niet wakker van. Als ik op een topic reageer met de bedoeling om te helpen of info te geven, maakt het me niet uit wat daar achteraf mee gebeurt. Als het een aantal keren iets opbrengt, is dat goed. Willen ze het niet horen, lezen, verstaan...? Niet mijn probleem.
    Ik denk overigens ook dat het beter is dat iemand probeert de gestelde vraag te beantwoorden dan dat er helemaal niks gebeurt. Als ik zelf eens iets vraag, stoort het me het meest dat er geen antwoord komt of een antwoord totaal naast de kwestie. Dus dat probeer ik wat in 't oog te houden (en als ik afwijk, probeer ik terug to the point te komen vroeg of laat).
    Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
    www.musicinframe.be

    Comment


    • #3
      Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

      Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
      ........ In veel gevallen worden mening, noch tips gewaardeerd. En dit meestal door andere leden.....


      tja.....alleen leden kunnen reageren hè.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door bouk

        tja.....alleen leden kunnen reageren hè.
        grt,bouk.
        Bouk, ik snap dat je grappig wil zijn, en ik heb er geen probleem mee dat je dat over de rug van mij wil doen, maar... zou je dan ook de vòlledige zin willen quoten, en niet een flard waardoor ik belachelijk overkom?

        greetz,
        Bart
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #5
          Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Bouk, ik snap dat je grappig wil zijn, en ik heb er geen probleem mee dat je dat over de rug van mij wil doen, maar...
          als ik grappig wil zijn, gebruik ik )(.
          en het staat in de regelementen, dat je alleen dat deel Quote wat je belangrijk vind.
          dit om lange Quotes te voorkomen.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door bouk

            als ik grappig wil zijn, gebruik ik )(.
            en het staat in de regelementen, dat je alleen dat deel Quote wat je belangrijk vind.
            dit om lange Quotes te voorkomen.
            grt,bouk.
            Dan kunnen ze misschien beter het reglement aanpassen, en "wat je belangrijk vindt" gaan vervangen door "wat relevant is"...
            En ok, je wilde niet grappig zijn, maar mij gewoon als idioot laten overkomen?
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #7
              Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

              Hmm. Ik heb eerder de indruk dat men nogal vaakt leest wat men wil lezen, en niet zozeer wat er juist staat. En dat dan in combinatie met te veel tijd/verveling ...

              Maar ik denk dat de benadering van Yourt wel effectief is. Je doet je best om mensen te helpen, als men dat niet kan waarderen, so be it.
              Mijn werk vind je hier (fotomanipulaties, digitale tekeningen)
              Mijn foto's van paarden vind je hier

              Comment


              • #8
                Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

                Beste is je daar niets van aantrekken, is nu namelijk een van de nadelen van een forum.

                Eenmaal een dankjewel reactie maakt veel goed.

                Wat ook veel voorkomt, is dat een TS een vraag komt stellen, waar soms veel helpende reacties op komen, maar dat je TS daarna nooit meer hoort of ziet, ook geen vorm van beleefdheid Maar mischien heb je in zo een geval anderen kunnen helpen of zelf iets bijgeleerd.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg
                  Beste is je daar niets van aantrekken, is nu namelijk een van de nadelen van een forum.

                  Eenmaal een dankjewel reactie maakt veel goed.

                  Wat ook veel voorkomt, is dat een TS een vraag komt stellen, waar soms veel helpende reacties op komen, maar dat je TS daarna nooit meer hoort of ziet, ook geen vorm van beleefdheid Maar mischien heb je in zo een geval anderen kunnen helpen of zelf iets bijgeleerd.
                  Probleem is dat ik mij in veel gevallen eerst gewoon misbegrepen voel en dus niet onmiddellijk doorheb dat het eerder om tegenwerking gaat. En tegen de tijd dat ik meerdere keren heb proberen uitleggen wat ik eigenlijk bedoel is het soms geëscaleerd...
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                    Probleem is dat ik mij in veel gevallen eerst gewoon misbegrepen voel en dus niet onmiddellijk doorheb dat het eerder om tegenwerking gaat. En tegen de tijd dat ik meerdere keren heb proberen uitleggen wat ik eigenlijk bedoel is het soms geëscaleerd...
                    Je niets van aantrekken.
                    Foto op dit forum plaatsen is vragen om reacties anders post je hem wel ergens op een fotosite. Iedereen mag zijn idee geven over een foto. De TS doet er dan mee wat hij wil. Als hij wil evolueren, dan gaat hij wel stilstaan bij de feedback.

                    Hetzelfde met de forumkliekjes. Je niets van aantrekken als lid B en C en D komen toegesneld als A 'kritiek' krijgt. Het is hun probleem dat ze niet verder kunnen kijken dan 'als ik die foto's mooi vind, dan gaan ze zeker de mijne ook mooi vinden'

                    Dus, blijven feedback geven, daar dient dit forum voor. Kunnen mensen daar niet tegen, dan is dat niet jouw probleem!
                    Je bent altijd zeer behulpzaam, dus go for it
                    https://www.tinicleemputfotografie.com/

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tini

                      Je niets van aantrekken.
                      Foto op dit forum plaatsen is vragen om reacties anders post je hem wel ergens op een fotosite. Iedereen mag zijn idee geven over een foto. De TS doet er dan mee wat hij wil. Als hij wil evolueren, dan gaat hij wel stilstaan bij de feedback.

                      Hetzelfde met de forumkliekjes. Je niets van aantrekken als lid B en C en D komen toegesneld als A 'kritiek' krijgt. Het is hun probleem dat ze niet verder kunnen kijken dan 'als ik die foto's mooi vind, dan gaan ze zeker de mijne ook mooi vinden'

                      Dus, blijven feedback geven, daar dient dit forum voor. Kunnen mensen daar niet tegen, dan is dat niet jouw probleem!
                      Je bent altijd zeer behulpzaam, dus go for it
                      Ja ja, maar in dit specifieke geval was het niet de TS die lastig deed. Meestal zelfs niet...
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #12
                        Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

                        Over dit onderwerp heb ik een tijd geleden een draadje gestart: lange tenen.
                        waarop een interessante discussie volgde.
                        maar er zal toch nooit wat veranderen.
                        fotograferen is niet enkel een kwestie van techniek of esthetiek.
                        maar ook een kwestie van communiceren.
                        (anders kan je je foto's beter in de schuif laten liggen.)
                        en communiceren over de beelden die je hebt gemaakt, en die dus persoonlijk zijn en gevoelig liggen, is ook een leerproces.
                        Omdat je op dit forum een grote instroom van beginners hebt, loopt die communicatie soms wel eens verkeerd om het zacht uit te drukken.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

                          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                          ... zou je dan ook de vòlledige zin willen quoten, en niet een flard waardoor ik belachelijk overkom?
                          Da's het begin van alles ... overal iets negatief in zien en denken dat het persoonlijk is.

                          Je hebt gelijk dat niet altijd veel gewaardeerd wordt en dat je niet altijd een andere mening mag hebben maar als je zelf weet dat iets als grapje (trouwens correcte bemerking) aangehaald wordt, maak u daar dan ook niet druk in.

                          Iedereen moet er ook eens aan denken dat iets typen nooit hetzelfde overkomt als hetzelfde gewoon zeggen ... men kan weinig emoties tonen met een tekst en men is redelijk beperkt of men moet al een hele roman typen om wat rond de pot te draaien.
                          Dat neemt niet weg dat er soms wel heel bot gereageerd wordt ook ... wat niet echt opbouwend kan genoemd worden.

                          Tijd dat het wat beter weer wordt ... mensen zitten te lang opgesloten achter hun pc.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            VerSeg, zoals ik zei: een grap mag. Zelfs lachen om/met zaken die ik zeg. Maar een halve zin weglaten in een quote, omdat dat jou goed uitkomt om de gequote persoon belachelijk te maken (nota bene in een topic waarin het gaat over rare en/onterechte reacties), dat vind ik gewoon flauw. Te meer omdat er in die reactie verder niks aan bijdrage wordt geleverd in het topic...

                            Dat wat ik zeg niet altijd juist is, dat weet ik ook wel. Maar dat men niet eens een poging doet om effe iets vanuit mijn standpunt te bekijken (integendeel, er wordt zelfs bijna gestreefd om mijn standpunt als compleet verkeerd af te doen), da's er gewoon een beetje over.
                            Te meer de TS zelf gèèn probleem had met wat ik zei, en hij wèl, in meer of mindere mate, mijn standpunt kon begrijpen.
                            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                            Comment


                            • #15
                              Re: Negatieve reacties (en hoe ermee omgaan)

                              Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                              Dat wat ik zeg niet altijd juist is, dat weet ik ook wel.
                              Zo denk ik ook, het is niet omdat uw mening anders is of soms ook fout dat je daarom geen mening mag hebben.

                              Maar dat men niet eens een poging doet om effe iets vanuit mijn standpunt te bekijken (integendeel, er wordt zelfs bijna gestreefd om mijn standpunt als compleet verkeerd af te doen), da's er gewoon een beetje over.
                              Te meer de TS zelf gèèn probleem had met wat ik zei, en hij wèl, in meer of mindere mate, mijn standpunt kon begrijpen.
                              De reden waarom ik al heel lang geen commentaar meer gegeven heb op foto's ... als je iets schrijft zoals jij het ziet, dan zijn er anderen (niet de TS) die je commentaar komen afbreken. Het gaat hem dan meer om uw reactie te bekritiseren dan om de originele post.
                              Daar kan ik je wel volledig in volgen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X